Şimdi Ara

Avrupa'da elektrikli otobüslerin payı %50'ye yaklaştı: Dizele veda edilebilir

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
13
Cevap
0
Favori
344
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Avrupa'da elektrikli otobüslerin payı %50'ye yaklaştı: Dizele veda edilebilir
    2024'te Avrupa Birliği'nde (AB) satılan şehir içi otobüslerin neredeyse yarısı (%49) sıfır emisyonlu oldu. AB'nin karbon emisyonları hedefinin ötesinde gerçekleşen satışlar büyüme ivmesini sürdürürse, yakında Avrupa'da dizel otobüslere veda edilebilir.



    Elektrikli otobüs satışları %46'ya ulaştı



    Avrupa'da geçtiğimiz sene satılan şehir içi otobüslerin %46'sı tamamen elektrikli olurken, hidrojen yakıt hücreli otobüsler pazar payını ikiye katlayarak %3'e yükseldi. Hibrit otobüsler ise %16 paya sahip oldu. Geri kalan %35 payı ise dizel ve benzinli otobüsler oluşturdu. 2023'de elektrikli otobüslerin payı %36 seviyesindeydi.



    Avrupa'da elektrikli otobüslerin payı %50'ye yaklaştı: Dizele veda edilebilir
    Ülkelere göre satışlara baktığımızda, Hollanda, Finlandiya ve İzlanda'nın %100 elektrikli otobüs satışlarıyla öne çıktığını görüyoruz. Büyük pazarlarda ise (yılda 1000'den fazla otobüs satışı yapılan), İspanya %57, Birleşik Krallık %56 ve İtalya %44 sıfır emisyonlu otobüs satışıyla başı çekiyor.



    Ayrıca Bkz.Volkswagen, ucuz elektriklisi ID.Every1'i tanıttı: 20 bin eurodan satılacak!



    Avrupa'da elektrikli otobüs satışları hızla artarken, ülkemizde ne yazık ki aynı ivmeyi göremiyoruz. Çok az şehirde sınırlı sayıda elektrikli otobüs kullanımda bulunuyor. Elektrikli otobüslerin yüksek fiyatları şüphesiz bu durumda önemli bir etken. Ancak bu otobüslerin düşük işletme ve bakım maliyetlerinin uzun vadede dizel otobüslere üstün geldiğiyle ilgili birçok çalışma bulunuyor. Dileğimiz ileriki dönemde daha çok elektrikli şehir içi otobüsün kullanıma girmesi.



     




    Kaynak:https://www.transportenvironment.org/articles/half-of-new-eu-city-buses-were-zero-emission-in-2024







  • otobus acisindan elektrik gayet mantikli. tasidigi yuk basina aku agirligi cok daha az olur. arabayla giderken 70kg lik insan tasimasi icin 1.5ton araba hareket ediyor, otobus oyle degil. servislerinin arasinda zaten belli sureler bekliyorlar, bu sirada hizli sarj ile kolayca yeterli sarji alir. en onemlisi sehir hayati icin buyuk nimet, dizelin zehirli gazlari ve gurultu kirliligi yok. elektrige koru korune karsi cikan arkadaslari anlamiyorum, sehrin icinde bu gurultuden hava kirliliginden cok mutlular sanirim.
    Bu nasıl haber başlığı Allah aşkına? Clickbait iş yapıyorsunuz, kaç yıllık üyeyim giriş yapıp şu yorumu bana yaptırdınız… Okuyan da diyecek ki ne ara bu adamların otobüsleri %50 elektrikli oldu. Meğersem 2024’teki satışlarmış!



    “Avrupa'da elektrikli otobüslerin payı %50'ye yaklaştı: Dizele veda edilebilir”
  • otobus acisindan elektrik gayet mantikli. tasidigi yuk basina aku agirligi cok daha az olur. arabayla giderken 70kg lik insan tasimasi icin 1.5ton araba hareket ediyor, otobus oyle degil. servislerinin arasinda zaten belli sureler bekliyorlar, bu sirada hizli sarj ile kolayca yeterli sarji alir. en onemlisi sehir hayati icin buyuk nimet, dizelin zehirli gazlari ve gurultu kirliligi yok. elektrige koru korune karsi cikan arkadaslari anlamiyorum, sehrin icinde bu gurultuden hava kirliliginden cok mutlular sanirim.

  • Bu nasıl haber başlığı Allah aşkına? Clickbait iş yapıyorsunuz, kaç yıllık üyeyim giriş yapıp şu yorumu bana yaptırdınız… Okuyan da diyecek ki ne ara bu adamların otobüsleri %50 elektrikli oldu. Meğersem 2024’teki satışlarmış!



    “Avrupa'da elektrikli otobüslerin payı %50'ye yaklaştı: Dizele veda edilebilir”

  • Medeniyet işte.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • O sıralar Türkiye ;

    “Her şey çok güzel olacak !”



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gun -- 10 Mart 2025; 20:45:3 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Kamyonlar bitmedi demeden bitmez genç.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tamamen elektriğe dönülse yakıt kaleminde bayağı bir kazanç elde ederler.

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Biz üretiyoruz ama kendimiz kullanmıyoruz, petrol zengini ülkeyiz herhalde ondan.

  • ileride en ufak bir doğa olayında herkes evde kalacak sokaklar felç olacak bunun için alt yapılar yenilenmesi gerek ama yatırım yapan ülke yok deprem fırtına kar sel güneş patlaması v.s.

  • Resimdeki şarj olan otobüsler troleybüs’ü hatırlattı. Çok eskiden bile kullanılıyordu bataryası yoktu dolayısıyla full şarjda gidiyordu. Her ne kadar o kablolar çirkin dursa da belki gelecekte bataryalı yerine yerden sürekli kablosuz enerji alan bir sistem de geliştirilebilir.

    Avrupa'da elektrikli otobüslerin payı %50'ye yaklaştı: Dizele veda edilebilir

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Elektrikli araçlar her ne kadar masum ve temiz enerji olarak görülseler de doğada pil atığının artmasına sebep oldukları için, her ne kadar Li-ion piller geri dönüştürülse de, bir kısmı bertaraf edilirken doğada çözünen doğal bir malzeme olmadığından tahribata sebep olacak. Dolayısıyla gerçekten doğa dostu olan ya doğada kolayca çözünebilir dönüşümü kolay bir pil üretmek ya da yakın gelecekte başka çözümler gitmek gerekecek.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MBK3334 VAUVJ -- 11 Mart 2025; 0:18:37 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • RaptorFX kullanıcısına yanıt

    Şehiriçi emisyonu bi düzeltelim de kamyonlar o sırada dizele devam edebilir :) merkezlerde hava kalitesi berbat durumda


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.