Şimdi Ara

AYIPLI MAL İADESİ HUKUKİ SÜRECİ BİLGİ VE TECRÜBE PAYLAŞIMI (10. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
540
Cevap
45
Favori
79.768
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
19 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • servis tamir süresi 10 iş gününü geçiyorsa bize ürünün benzerini geçici olarak 'tamir bitene kadar' vermek zorundalar.

    Satış sonrası hizmetler yönetmeliği Madde 14;

    (4) Malın garanti süresi içerisinde yetkili servis istasyonuna veya satıcıya tesliminden itibaren arızasının on iş günü içerisinde giderilememesi halinde, üretici veya ithalatçının; malın tamiri tamamlanıncaya kadar, benzer özelliklere sahip başka bir malı tüketicinin kullanımına tahsis etmesi zorunludur. Benzer özelliklere sahip başka bir malın tüketici tarafından istenmemesi halinde üretici veya ithalatçılar bu yükümlülükten kurtulur. Buna ilişkin ispat yükümlülüğü üretici veya ithalatçıya aittir.
  • Garanti Belgesi Yönetmeliği'nin 8 ve 9. maddeleri;

    Ücretsiz onarım isteme hakkı
    MADDE 8 – (1) Tüketicinin, Kanunun 11 inci maddesinde yer alan seçimlik haklarından ücretsiz onarım hakkını seçmesi durumunda satıcı; işçilik masrafı, değiştirilen parça bedeli ya da başka herhangi bir ad altında hiçbir ücret talep etmeksizin malın onarımını yapmak veya yaptırmakla yükümlüdür.
    (2) Tüketici, ücretsiz onarım hakkını üretici veya ithalatçıya karşı da kullanabilir. Satıcı, üretici ve ithalatçı, tüketicinin bu hakkını kullanmasından müteselsilen sorumludur.
    Tüketicinin diğer hakları

    MADDE 9 – (1) Tüketicinin, ücretsiz onarım hakkını kullanması halinde malın;
    a) Garanti süresi içinde tekrar arızalanması,
    b) Tamiri için gereken azami sürenin aşılması,
    c) Tamirinin mümkün olmadığının, yetkili servis istasyonu, satıcı, üretici veya ithalatçı tarafından bir raporla belirlenmesi,
    durumlarında; tüketici malın bedel iadesini, ayıp oranında bedel indirimini veya imkan varsa malın ayıpsız misli ile değiştirilmesini satıcıdan talep edebilir. Satıcı, tüketicinin talebini reddedemez. Bu talebin yerine getirilmemesi durumunda satıcı, üretici ve ithalatçı müteselsilen sorumludur.

    ...
    (3) Tüketicinin sözleşmeden dönme veya ayıp oranında bedelden indirim hakkını seçtiği durumlarda, satıcı, malın bedelinin tümünü veya bedelden yapılan indirim tutarını derhal tüketiciye iade etmek zorundadır.

    (4) Tüketicinin, malın ayıpsız misli ile değiştirilmesi hakkını seçmesi durumunda satıcı, üretici veya ithalatçının, malın ayıpsız misli ile değiştirilmesi talebinin kendilerine bildirilmesinden itibaren azami otuz iş günü içerisinde, bu talebi yerine getirmesi zorunludur.

    (5) Birinci fıkranın (c) bendinde belirtilen raporun, arızanın bildirim tarihinden itibaren o mala ilişkin azami tamir süresi içerisinde düzenlenmesi zorunludur.




  • 6502 sayılı Kanun madde 11;

    Tüketicinin seçimlik hakları
    MADDE 11- (1) Malın ayıplı olduğunun anlaşılması durumunda tüketici;
    a) Satılanı geri vermeye hazır olduğunu bildirerek sözleşmeden dönme,
    b) Satılanı alıkoyup ayıp oranında satış bedelinden indirim isteme,
    c) Aşırı bir masraf gerektirmediği takdirde, bütün masrafları satıcıya ait olmak üzere satılanın ücretsiz onarılmasını isteme,
    ç) İmkân varsa, satılanın ayıpsız bir misli ile değiştirilmesini isteme,
    seçimlik haklarından birini kullanabilir. Satıcı, tüketicinin tercih ettiği bu talebi yerine getirmekle yükümlüdür.
    (2) Ücretsiz onarım veya malın ayıpsız misli ile değiştirilmesi hakları üretici veya ithalatçıya karşı da kullanılabilir. Bu fıkradaki hakların yerine getirilmesi konusunda satıcı, üretici ve ithalatçı müteselsilen sorumludur.
  • 6502 ile Garanti belgesi Yönetmeliği hükümlerini birlikte değerlendirince şöyle bir sonuç çıkıyor ortaya;

    "Satıcı, tüketicinin tercih ettiği bu talebi yerine getirmekle yükümlüdür."
    (2) Ücretsiz onarım veya malın ayıpsız misli ile değiştirilmesi hakları üretici veya ithalatçıya karşı da kullanılabilir. Bu fıkradaki hakların yerine getirilmesi konusunda satıcı, üretici ve ithalatçı müteselsilen sorumludur." hükümleri var Kanun'da.

    Yani ücretsiz onarım ile değişim hakları ithalatçıya karşı kullanılabilir. Ayıplı ürünü iade hakkını saymadığına göre bu hak sadece satıcıya karşı kullanılabilir.

    1. Öncelikle ayıplı ürün kapsamında iade hakkını kullanacaksak bunu doğrudan satıcıya karşı kullanabiliyoruz. Madde hükmü açık. İthalatçıya başvuramıyoruz bu noktada. Satıcılar da gerekeni yapmak zorunda.


    2. Diyelim ki siz ücretsiz tamir hakkını kullandınız. Ürün tamire gitti. O aşamadan sonra tamirinin mümkün olmadığı tespit edildi.

    Garanti belgesi Ynt.liği 9'uncu maddeye göre diyelim ki samsung değişim onayı verdi ve size aynısını temin edemiyorlar ürünün. Burada sizin satıcıya gidip para iadesi isteme hakkınız var. Örneğin Bimeks samsung yapacak para iadesini oraya başvurun diyemez. Ödemek zorunda. Burada da açıkça hüküm var mevzuatta. Sadece bu noktada satıcı ile ithalatçı müteselsilen yani birlikte sorumlu.Burada size seçimlik hak tanıyor Kanun. İkisinden birine müracaat edebilirsiniz. İkisi de reddedemez.

    Bu durumda bence en hızlı ücret iadesi satıcılardan alınabilir. Siz bence samsung'un raporu ve bu mevzuatın çıktısı ile bimeks'e müracat edin. Orada samsung yapacak iadeyi falan filan derlerse çıkarın mevzuatı özet bir şekilde gösterin. Ben sizden istiyorum aksi halde icra işlemi başlatırım vs. diyin.

    Sizin mahkeme kararına hakem heyeti kararına ihtiyacınız yok. ELinizde değişim raporu var ve aynı ürünü temin edemiyorlar. Derhal ücret iadesi yapmak zorundalar. Dolayısıyla doğrudan icra işlemi başlatabilirsiniz diye düşünüyorum. Yine de bir tanıdık avukatınız varsa danışın bence.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sabahattin ali -- 18 Şubat 2015; 20:39:40 >




  • sabahattin ali S kullanıcısına yanıt
    Hocam cok tesekkurler bu bilgiler umarim benim disimda baska arkadaslarinda isine yarar benim bimeksten hediye cekim vardi onu kullandim bimeks iadede ucret kesilir diyodu samsung odeme yaparken o ucreti kesicekmi sonucta bimeks odeme yapmiycak benden karini yapip parasini kazandi burda kayba ugrayan samsung oluyo oda benden ne kurtarsa kar olucak

    Birde hocam malin ayip bedeli kadar indirim isteyebiliyormuyum mesela benim tv nin faturasi 2199 tv nin alt kisminda mavi ve sari ufak lekeler var siyah ekranda belli oluyo bu indirim miktarini acaba samsungmu belirliyo yoksa bizmi teklif ediyoruz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • daha önce ben teklif etmiştim. karşı taraf da kabul etmişti. İzlerken rahatsız etmiyor mu seni ? Tv.den genel anlamda memnun musun ? Bunun yerine ne alacaksın? bu sorulara cevabın var mı?

    Uygun olursa bi 500 TL. indirim iste mesela bakalaım ne diyecekler. Belirli bir standart yok yani. Ne tutturabilirsen
  • Arkadaslar bulutlanma problemi artar mi? Tv. Giderek berbat bir hale geldi.

    Bu arada davayi bugun acabildim ancak. Harc 145 tl. Odedim.
    diyelim ki kaybettim karsi taraf avukatlik ucreti 600 tl. Odeyecegim dava sonunca. bir de bilirkisi ucreti yatirilacak ilerde 160 tl. Falan.

    Boyle hak aramaktan korkulacak paralar degil yani.
     AYIPLI MAL İADESİ HUKUKİ SÜRECİ BİLGİ VE TECRÜBE PAYLAŞIMI

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • sabahattin ali S kullanıcısına yanıt
    Sadece siyah ekranlarda yukardan bakinca altta belli oluyo normal yayin izlerken hicbi sikintisi yok tvden memnunum aslinda sadece hareketli goruntulerde motion plis acik oldugunda cuvalliyo bunu iade edince sony w805 yada philips pfs8109 dusunuyorum ama samsungun ole kolay kolay iade edicegini sanmiyorum bayabi ugrasicam artik samsungtan tiksindim acikcasi musteriye bukadar zorluk cikartmasalar o parayla baska bi samsung alabilirdim ama artik asla diyorum hele hele bimekse hayatta bulasmam yazik bide kurumsal sirket ayagina yatiyolar tahtakaledeki cakma hap satan isportacilar bunlardan daha namuslu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sabahattin ali

    Arkadaslar bulutlanma problemi artar mi? Tv. Giderek berbat bir hale geldi.

    Bu arada davayi bugun acabildim ancak. Harc 145 tl. Odedim.
    diyelim ki kaybettim karsi taraf avukatlik ucreti 600 tl. Odeyecegim dava sonunca. bir de bilirkisi ucreti yatirilacak ilerde 160 tl. Falan.

    Boyle hak aramaktan korkulacak paralar degil yani.
     AYIPLI MAL İADESİ HUKUKİ SÜRECİ BİLGİ VE TECRÜBE PAYLAŞIMI

    Artabilir sanırım avukat varmı sizin şart değil diye biliyorum. Ama sormak istedim. Bu arada benim tv'den ses yok hala değişim Raporu çıkmasını bekliyorum. Servis aramadı bugün tam 7 gün oldu. Servise gideli sinirim bozulmaya başlıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Avukat sart degil. Sahsen basvurabuliriz mahkemelere.

    arayip sormak lazim bence. Bos birakinca onlar da rahat davraniyor. Uzuyor isler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar az önce servis aradı tv getiriyorlar değişim Raporu çıkmış

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: batucan57

    Arkadaşlar az önce servis aradı tv getiriyorlar değişim Raporu çıkmış

    Hadi hayirlisi bakalim. Gelenin problemsiz olmasi dilegiyle.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sabahattin ali S kullanıcısına yanıt
    Teşekkürler inşallah en kısa zamanda sizinki de değişir. başka model philips alabilirim sanırım değişim onayın da verilecek yeni cihaz modeli yine aynı tv modeli yazıyor. Başka model almam mümkün mü?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bimeks arayıp sordum başka model almam mümkün ayrıca 15 gün içinde değişim yapmış olmam gerekiyor. Bilginize..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Portraitclub -- 21 Şubat 2015; 18:06:48 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İyi günler. arkadaşlar. bundan bir hafta önce Vestel 102ekran smart tv aldık aldığımıza pişman olduk.İlk olarak vahad edilen özelliklerin hiçbiri yok. ekranda cloding bulutlanma var. smart arayüz donuyor.fişi çıkart tak yapıyoruz.İlk olarak servis geldi bir problem yok dedi. Sonra gittiler.vesteli aradım. sorun yok yazılmış dendi. kendimi zor tuttum küfür edicektim nerdeyse. Sonra iade alın yada üst model ile değişim yapın dedim. merkez servis gelcek dedi. pazartesi gününe randevu verildi. manısadan gelceklermiş. bakalım. İade işlemı ise gerşekleştrimeyiz diyolar. Halbuki ürünün ayıplı sayılması için vahad edilen özellliklerin biri bile olmması yeterlidir.Ve onu geştım ekranda renklerde dalgalanma bulutlanma var. Sizce bu sorun hakkında iade veya üst model ile değişim sağlanırmı. Vede tüketici hakkı bu konuda neder. Siz değerli arkadaşlara şimdiden teşekkürler. ayrıca bu markayı kimseye tavsiye etmem.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: halilka

    İyi günler. arkadaşlar. bundan bir hafta önce Vestel 102ekran smart tv aldık aldığımıza pişman olduk.İlk olarak vahad edilen özelliklerin hiçbiri yok. ekranda cloding bulutlanma var. smart arayüz donuyor.fişi çıkart tak yapıyoruz.İlk olarak servis geldi bir problem yok dedi. Sonra gittiler.vesteli aradım. sorun yok yazılmış dendi. kendimi zor tuttum küfür edicektim nerdeyse. Sonra iade alın yada üst model ile değişim yapın dedim. merkez servis gelcek dedi. pazartesi gününe randevu verildi. manısadan gelceklermiş. bakalım. İade işlemı ise gerşekleştrimeyiz diyolar. Halbuki ürünün ayıplı sayılması için vahad edilen özellliklerin biri bile olmması yeterlidir.Ve onu geştım ekranda renklerde dalgalanma bulutlanma var. Sizce bu sorun hakkında iade veya üst model ile değişim sağlanırmı. Vede tüketici hakkı bu konuda neder. Siz değerli arkadaşlara şimdiden teşekkürler. ayrıca bu markayı kimseye tavsiye etmem.

    Oncelikle gecmis olsun. Vaad edilip de olmayan ozellik nedir?

    Size nasil vaad edildi bu. Sadece magazadaki satis gorevlisi mi soyledi? Size vaad edileni ispat etme sansiniz var mi?

    Ikincisi karanlik bir ortamda tv.de kranlik bir film sahnesi veya ekranin siyah oldugu bir menu gecisinde falan bir kac foto cekip burda paylasirsaniz bulutlanma icin daha rahat yorum yapabiliriz.

    Kesinlikle iade hakkiniz var tabi ki. Smart arayuzunun surekli donmasi bile tek basina urunu ayipli yapar. Bulutlanma ayni sekilde. Bir de vaad edilip olmayan ozellikler nedeniyle.

    Iade hkkiniz kesinlikle vardir. Ilk sayfalari okuyup biraz bilgi sahibi olmaniizi ve vestelle ona gore iletisime g3cmenizi tavsiye ederim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sabahattin ali


    quote:

    Orijinalden alıntı: halilka

    İyi günler. arkadaşlar. bundan bir hafta önce Vestel 102ekran smart tv aldık aldığımıza pişman olduk.İlk olarak vahad edilen özelliklerin hiçbiri yok. ekranda cloding bulutlanma var. smart arayüz donuyor.fişi çıkart tak yapıyoruz.İlk olarak servis geldi bir problem yok dedi. Sonra gittiler.vesteli aradım. sorun yok yazılmış dendi. kendimi zor tuttum küfür edicektim nerdeyse. Sonra iade alın yada üst model ile değişim yapın dedim. merkez servis gelcek dedi. pazartesi gününe randevu verildi. manısadan gelceklermiş. bakalım. İade işlemı ise gerşekleştrimeyiz diyolar. Halbuki ürünün ayıplı sayılması için vahad edilen özellliklerin biri bile olmması yeterlidir.Ve onu geştım ekranda renklerde dalgalanma bulutlanma var. Sizce bu sorun hakkında iade veya üst model ile değişim sağlanırmı. Vede tüketici hakkı bu konuda neder. Siz değerli arkadaşlara şimdiden teşekkürler. ayrıca bu markayı kimseye tavsiye etmem.

    Oncelikle gecmis olsun. Vaad edilip de olmayan ozellik nedir?

    Size nasil vaad edildi bu. Sadece magazadaki satis gorevlisi mi soyledi? Size vaad edileni ispat etme sansiniz var mi?

    Ikincisi karanlik bir ortamda tv.de kranlik bir film sahnesi veya ekranin siyah oldugu bir menu gecisinde falan bir kac foto cekip burda paylasirsaniz bulutlanma icin daha rahat yorum yapabiliriz.

    Kesinlikle iade hakkiniz var tabi ki. Smart arayuzunun surekli donmasi bile tek basina urunu ayipli yapar. Bulutlanma ayni sekilde. Bir de vaad edilip olmayan ozellikler nedeniyle.

    Iade hkkiniz kesinlikle vardir. Ilk sayfalari okuyup biraz bilgi sahibi olmaniizi ve vestelle ona gore iletisime g3cmenizi tavsiye ederim.



    en kisa zamnada inşaalah ekliyorum hocam. merkezden gelecekmiş üst kadro manisa ana fabrikadan gelinecekmiş pazartesi saat 5 te gelcekmiş butun yazıları okudum ilk sayfadakılerde dahil ve tüketici koruma kanun maddelerininde çiktisini aldım dosya yaptım pazartesi üst teknik kadroya sunacağım peki başka ne yapabılırım hocam.ispatlarım hocam kullanım klavuzunda bile var.canlı destek ve mağazada verdiler vahad edildi. Skype özelliği,pc den tv ye görüntü aktarma,web tarrayıcıda flash desteği özellik olarak. peki Vestel iade alınmaz diyor pzt günü nedemem lazım sizce....




  • Merhaba arkadaşlar, şu an dilekçe aşamasında olan bir süreci takip ediyorum, yaşanan ve yaşanacakları burada paylaşmanın herkes için aydınlatıcı olacağını düşündüm.

    Şubat 14'ünde hızlıal'dan bir SLR fotoğraf makinesi siparişi verdim. Bilen bilir bu makineler kit lensiyle gelir, yani makine ve lens ayrı kutularda, lensler ve makineler değişebilir ilana göre...

    ben alırken ilanda, siparişi geçince sipariş kısmında ve mesafeli satış sözleşmesinde, son olarak teslim edilirken faturamda yazan hep makine artı "18-55mm VR II Lens DSLR" şeklindeydi...ama gelen üründeki len VR Lens, yani bir alt modeliydi...telefonda bilgisini verdim, ürün departmanı mesaide olmadığı için sabah size döneyim dediler (kargo 5 gibi geldi, ben farkedip aradığımda mesai bitmiş muhtemelen)

    Sabah beni aradılar, ilanda yanlış yazıldığını, ürünün VR olarak yazılması gerekirken VR II olarak geçtiğini, istersem iade alabileceklerini söylediler. Sözleşmemde, faturamda, siparişimde ne yazıyorsa onunla değiştirilmesini, bunun hakkım olduğunu söyledim. Bana önce stokta olmadığını söylediler, ben diğer fotoğraf makinelerin ilanlarında "VR II" lensin olduğunu söyleyince, "stokta yok" bahanesi çürüdü ama yine de gönderemeyeceklerini, 50 TL çek tanımlanabileceğini söylediler. Kabul etmedim ve hakem heyetine gideceğimi söyledim.

    Sonra baktım önce ilanı değiştirmişler VR olarak, şaşırmadım. Sonra benim siparişimdekini de VR olarak düzeltmişler..bu bana usulsüzlük gibi geldi, önceki halinin ekran görüntüsünü almıştım.

    Alo 175 tüketici hattıyla görüşmemde bana önce firmaya dilekçe yazmamı -değişim yönünde- söylediler. İadeli taahhütlü bir dilekçe yazıp firmaya gönderdim, muhtemelen olumsuz dönecek veya hiç dönmeyecekler...10 gün sonunda hakem heyetine gideceğim...

    Sizce yaşananlarda benim yanlış veya eksik yaptığım/düşündüğüm birşey var mı? şikayetvar'a yazmayı düşündüm ama bi faydası olur mu bilmiyorum...




  • Hocam merhaba. Sikayet var cani yananin sikayet yazdigi ve kimsenin okumadigi firmalarinda basma kalip hazir cevaplar verdigi ciddiye alinmamasi gereken bri site.

    Onceki ekranin goruntusunu almaniz cok iyi olmus. kesinlikle samimi olmadiklari degisik ve ahlaksiz bir satis stratejisi oldugu ortada. size ginderilen faturada ne yaziyor?

    Hakem heyetine kesinlikle basvurmalisiniz bence. hatta yerinizde olsam bu adamlara ders olmasi icin mahkemeye gidip bir dilekce verip eski ekranin goruntusunu faturayi da ek yaparak suc duyurusunda bulunurum. Cok basit bir is. Bir dilekce vericeksiniz muracat savciligina sadece.

    Gecmis olsun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar az önce Bimeks'ten çıktım ürünün değişimini yaptım. Yalnız şöyle bir durum var almak istediğim ürün iade ettiğim bimeks mağazasın da yok. Başka bir mağazan gelecek ürünü verirken, değişim raporlarını Garantisi belgesi hepsini verdim. Faturanın aslının fotokopisini aldılar. Bana her hangi bir değişim yapılmıştır. Sorunsuz teslim alınmıştır diye bir belge vermediler. Barkod vericem dedi veremedi ürünün bulunduğu mağaza bunlara göndericek değişim barkodu bunlar da bana e-posta yolu ile göndericek sadece şuan elimde eski fatura var. Faturanın üstüne kaşe vurdular o kadar başka bişey yok ürün kargo ile gelecek sorun yaşarmıyım acaba Kargo irsaliyesi de yok elimde kız sorun olmaz her zaman yaptığımız iş dedi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Portraitclub -- 22 Şubat 2015; 21:28:55 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.