Şimdi Ara

Bağımsız süspansiyon ve sallanma.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
18
Cevap
0
Favori
1.801
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Bağımsız süspansiyonlu araç tümseklerde felan çok mu sallanır normal bağımlı süspansiyona göre?

    Ayrıca çok nokta bağlantılı olmasıyla birşey farkeder mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Her şey eşitse, bağımsız süspansiyonda virajdaki dışa yatmalar daha çok olur. Bunu komntrol etmek için de daha seert viraj denge çubukları kullanılıyor. Tümsekten dümdüz gerçerken fark eden bir şey olmaz, kaldırıma çıkmak gibi asimetrik engellerde daha çok farkeder.

    Tabii bunlar göreli şeyler. Ford Granada, Megane 1'den konforludur. Süspansiyon konforunda asıl önemli olan mühendislik. Tümsekte sallayan araba bağımsız değil sert olduğu için sallayabiir.
  • ilgili bilirkişiyi çağıralım.bugünde çizilmediyse

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tümseklerdeki sallanma süspansiyonun bağımsız veya torsiyon olmasıyla değil, süspansiyon yumuşaklığıyla ilgilidir.

    Bağımsız süspansiyon hemen her anlamda torsiyondan iyidir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arka taraf torsiyon çubuğu ile olan bağlantılarda bir tarafın sönümlemeye çalıştığı darbe diğer tekere de iletilir haliyle daha fazla sarsıntı olur. Ekstrem bir duruma şahit olmadığım için bağımsız bağlantı ile ilgili yorum yapamayacağım ancak şunu söyleyebilirim, her teker kendine gelen darbe ile ilgileneceği için sürüş dengesi daha iyi olur bağımsız bağlantıda. Yatma durumları süspansiyon cinsinden ziyade süspansiyon ayarları ve denge çubuğu ayarlarıyla ilişkili bir olay.
  • Torsiyonlu golf ile bagimsiz süspansiyonlu golfun çukurlu yolda çekilmiş fotosu vardı. Bağımsız süspansiyon candır. Torsiyon ise yük taşımıyorsan pismanliktir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Süspansiyon sertlikleri aynıysa, bağımsız süspansiyon daha az sallanır.

    Hem torsiyon çubuklu araçların süspansiyon komponentleri çok ağır ve bu , konfor eksikliği olarak geri geliyor. Bknz: unsprung mass/ sprung mass oranı

    Hem de torsiyon çubukluda bir tekerin hareketi, diğerini direkt etkiliyor.
  • Aracın sallanmasını amortisörler önler, yaylar aracın yükünü taşırken amortisörler (Yani şu şok emici diye geçen parçalar) aracın sallanmasını sınırlamaya çalışır. Ancak bağımsız süspansiyonda arka iki teker birbirinden bağımsız olduğu için arka tekerlerden birisinin çukura ya da tümseğe girmesi neredeyse sadece kendisini bağlar, aracın başka bir yerini pek fazla etkilemez. Torsiyon çubuğunda ise yukarıda yazıldığı gibi bir tekerin çukura girmesi ister istemez diğer tekeri de etkiler. Gerçi bu etki en aza indirgenmiştir eski dingil sistemine göre ama arkanın daha konforlu olması normal şartlarda bağımsız süspansiyonla daha mümkündür.
  • Yol tutuşla konforu karıştırmayın.

    Eski amerikanlar konforludur, lakin yolu tutamaz.

    Sorunun temelinde lastik çapları var.

    Bende Granada var, bana göre çok rahat standart 14 inc lastikle kullanırım.

    Bir gün arkadaşın sw Granadaya bindim onda 16 inc lastik var, tiksindim resmen. Araba bütün yolu içeri alıyor, konsolda şurada burada sallanmayan zırlanmayan yer yok, benim araçla uzaktan yakında alakası yok.

    Bağımsız arkalar, tümsekte, çukurda yolu daha düzgün tutar. Çukurda çok sarsıyorsa lastik tabanı ve süspansiyon sertliği ile alakası vardır.

    Yeni arabalar daha kısa, ic hacimi büyütmek için yüksek yapyorlar ozaman da devrilme riski artıyor bunu dengelemek için süspansiyonları sert yapıyorlar. Birde şekil olsun diye büyük lastik.

    Al sana ızdırap.
  • Bagimsiz suspansiyon hem yol tutusunda hemde konfor olarak daha ustundur.Gunumuzde torsiyonlu copler hala satilmaktadir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fantastik beşli

    ilgili bilirkişiyi çağıralım.bugünde çizilmediyse

    Bu arada benim çizilmemi niye bekliyorsunuz?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil


    quote:

    Orijinalden alıntı: fantastik beşli

    ilgili bilirkişiyi çağıralım.bugünde çizilmediyse

    Bu arada benim çizilmemi niye bekliyorsunuz?

    yanlışlık olmuş çizilecek eleman gelmemiş, belkide yine çizilmiştir



    senin antikada bağımsız değilmiydi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fantastik beşli


    quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil


    quote:

    Orijinalden alıntı: fantastik beşli

    ilgili bilirkişiyi çağıralım.bugünde çizilmediyse

    Bu arada benim çizilmemi niye bekliyorsunuz?

    yanlışlık olmuş çizilecek eleman gelmemiş, belkide yine çizilmiştir



    senin antikada bağımsız değilmiydi

    Bağımsız aynen, çok seviyorum o huyunu.




  • bende sorun var zannettim. tamamen aracın kapasitesine bağlı. sallanmaktan çok yol tutuş için bağımsız süspansiyon candır.
  • Bağımsız süspansiyonun en büyük artısı bozuk zeminin kabine daha az iletilmesidir.
    Aslında bağımsız dediğimiz süspansiyon sistemi de bağımlıdır. Aslında bağımsız süspansiyon diye birşey yoktur.
    Z-Rotlarınız kırıldıysa o zaman olabilir.
    Denge çubuğu denen parça iki tekerin salınımını birbirine bağlar.
    Klavyenin space bar tuşunda da bu denge çubuğu mevcuttur.
    Spacebarın ister sağ ucuna ister sol ucuna ister ortasına basın, spacebar yere paralel hareket eder.
    Otomobil için konuşursak bu paralellik denge çubuğunun kalınlığına, esnekliğine, süspansiyon yaylarının sertliğine göre değişir.
    Aracın arkasına geçin ve bir köşeden bastırın. Diğer köşenin de aşağı doğru indiğini göreceksiniz.
    Ne kadar indiği yukarıda yazdığım değişkenlere göre değişir.

    Torsiyonda da tam paralel esneme olmaz. Torsiyonun da esnemesi beklenir. Kütük gibi rijit bir şey değildir.

    Ancak bağımsız süspansiyonlu bir araç ile torsiyonlu bir aracı mukayese edersek bu paralellik torsiyonda daha fazladır her daim.

    Bağımsız süspansiyon daha sessiz, daha konforlu bir sürüş ve hızlı girilen bozuk zeminlerde daha emniyetli bir durum sağlarken virajlarda yatma eğilimi gösterir.

    Torsiyon ise gürültülü, sert, bozuk zeminde kontrol kaybı gibi dez avantajların yanında virajda daha az yatarak emniyetli hissetirir.

    Amaaa, virajda bir tümsek denk gelirse ve hızınız sınırdaysa torsiyonlu araç zıplayıp arka tarafın kontrolünü kaybettirirken, bağımsız süspansiyon bu sınavdan başarıyla çıkar.

    Sertliği iyi ayarlanmış bir bağımsız süspansiyon neredeyse her koşulda torsiyondan üstündür.




  • C4_1400 C kullanıcısına yanıt
    Torsiyon zaten burulma anlamına gelir. Çubuğun burulması amaçlanır. Dingil sistemine göre çok daha avantajlıdır. Bağımsız süspansiyon ise vardır, sadece binek otomobillerde virajda otomobilin yatmasını engellemek veya kontrol altında tutmak için viraj demiri konulur (Anti Roll Bar). Ancak viraj demiri çukur ve tümsek gibi ani ve keskin engellerde Torsiyon çubuğuna göre daha az mukavemet göstereceğinden araç daha konforlu hale geliyor. Arazi araçlarında ise viraj demiri iptal edilerek aracın araziye tam uyumu hedefleniyor, herhangi bir tekerin yüksekte kaldığı için diğer tekeri de yukarı çekmesinin önüne geçiliyor. Tabii bu araçlar da gündelik kullanımda çok düşük hızlarda dahi güven vermiyor.

    Torsiyon çubuğu her türlü viraj denge demirinden daha kalın olduğu ve zor buurlduğu için virajlarda yatmaması bir avantaj gibi olsa da, aslında aracın virajda birazcık olsun yatması istenir. Yatmazsa arkadan açılma daha kolay olur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fantastik beşli

    ilgili bilirkişiyi çağıralım.bugünde çizilmediyse

    yol al. sana biz ağır geliriz.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.