Şimdi Ara

Bakımda Eksik Şanzıman Yağı Koymak

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
17
Cevap
0
Favori
1.385
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba, 2006 model Mitsubishi Lancer sahibiyim. Sabahları aracı çalıştırdığımda 1. ve 2. vites kütük gibi oluyor, resmen vitesi geçiremiyorum. Araç birkaç km yürüdükten sonra vitesler normale dönüyor. Araçta şimdiye kadar hiç şanzıman yağı değişmediğini, değiştiyse de ucuz yağ ile bakımı yapıldığını düşünüyorum. Bu yüzden şanzıman yağımı değiştirmek istiyorum. Aracım için piyasada araştırdığım kadarıyla fiyat performans konusunda en iyi görünen yağ sanırım MOBİLUBE 1 SHC 75W90. Total Oil Selector ile kontrol ettiğimde şanzımanın 2.1 litre yağ aldığını öğrendim. Fakat yağlar 1 litre olarak satılıyor. 2.1 litre yağ koymak için 3 kutu alıp kutunun neredeyse birini çöpe atmak istemiyorum. Acaba bu şanzımana 2 litre yağ koysam herhangi bir problem yaratır mı? Yorumlarınız için şimdiden teşekkürler..

    Bakımda Eksik Şanzıman Yağı Koymak







  • Çıkartmayabilir. İdare edebilir.

    Ama ya çıkartırsa. Sonuçta idare edecek olsa adamlar galiba 2 lt de yazabilirlerdi. Bilmiyorum hocam. Ben heralde 3 alır 0.9'u kenara koyardım.
    Kaç para üstad 1 lt yağ. maksimum 100 tl den kaçarken 2-3 bin yağmasın.

    Ayrıca en iyi mobilube muymuş.
    Arkadaş'ta colt vardı, bir türlü silkelemeyi geçirememeişti. Motul'un yağını koyup rahatlamıştı bayağı memnun du. Bir araştır hocam sen yine de. Daha iyidir diyemem o kadar bilgim yok ama arkadaş memnundu.
  • Vites geçişlerinin kütük gibi olmasının sebebini şanzıman yağından önce debriyaj üst merkezi ve hidroliğinde aramanızı öneririm.
    Yağ değişimine gelince de , yağı boşaltırken ölçülü bir kap kullanın , çıkan yağ kadar ekleyin.
  • Ben de 3litre alınması taraftarıyım. Hatta içine de biraz temizlesin zaten kalanı kullanılmayacak diye tapa açıkken üstten 700-800 mililitresini döker içini temizler ondan sonra tapayı kapatıp doldururum.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Temizlemek icin 5Litre alinip her viteste 1dk gezdirip sonra bosaltarak yenileyebilirsin, aksi halde pek işe yaramaz.

    Gelelim son soruya 2.1 lt deniliyor ise 2.1lt koyulması doğrusu olur.

    Sorun ise fazla yağ koyuldu ise olmuş olabilir ya da yanlış viskoziteli bir yağ (eski)da yapıyor olabilir.

    Giderken viteste disliden atma ya da gecmeme yaşıyor musun ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AIRBOSS -- 3 Şubat 2020; 13:43:41 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aynı sorun 2010 cmax de var bizim.
    Debriyaj baskı balata yeni değiştirdik.
    Şanzıman yağına da değiştirdiler.
    Sabah ilk 5 dakika 1 ve 2. Vitesler çok zor geçiyor sonra düzeliyor.
    Bana debriyaj telinden olabileceğini söylediler. İçinde bi yağ varmış zamanla ısınıp düzeliyomuş.
    Bende pek anlamadım bu işi var mı bi fikri olan?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2lt alip kullanmaniz sorun yaratmaz.2.1lt zaten ilk dolum miktaridir.Bisaltip doldurdugunuzda az konulacak miktardan fazlasi bile sanzimanda kalacaktir.Aksine fazlasi sanziman kecelerinden sizdirma yapma olasilgi bile ic basincin artmasindan mumkun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Motor yağı değişimi
    5 ay önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mayl

    Aynı sorun 2010 cmax de var bizim.
    Debriyaj baskı balata yeni değiştirdik.
    Şanzıman yağına da değiştirdiler.
    Sabah ilk 5 dakika 1 ve 2. Vitesler çok zor geçiyor sonra düzeliyor.
    Bana debriyaj telinden olabileceğini söylediler. İçinde bi yağ varmış zamanla ısınıp düzeliyomuş.
    Bende pek anlamadım bu işi var mı bi fikri olan?
    hocam bende de 2011 focus mk 3 var şanzımanlar aynı castrol 75w90 sytrans multivehicle tam sentetik yağ konulması lazım kesinlikle ,sanayi ustalarının çoğu bilmiyor bu yağın en güzel özelliği bizim araçlar için soğuk havada ilk vites geçisleri link için yardımcı olurum farklı yağ konulduysa yapar

    @ResidentDance
    yağın fiyatı fazla olduğu için kesinlikle eksik yağ konulması yerine eski yağdan 100 ml ilave edin hocam



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi pvp_headshot -- 3 Şubat 2020; 15:21:48 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mayl

    Aynı sorun 2010 cmax de var bizim.
    Debriyaj baskı balata yeni değiştirdik.
    Şanzıman yağına da değiştirdiler.
    Sabah ilk 5 dakika 1 ve 2. Vitesler çok zor geçiyor sonra düzeliyor.
    Bana debriyaj telinden olabileceğini söylediler. İçinde bi yağ varmış zamanla ısınıp düzeliyomuş.
    Bende pek anlamadım bu işi var mı bi fikri olan?
    2,5 sene önce fren hidroliğini değiştirirken aynı hazneyi kullandığı için debriyaj hidroliğini de değiştirdim, heralde biraz hava yaptırdım. Soğuk havalarda 1. 2. Vitese ilk atarken takılma oluyordu. Elimde hidrolik olmadığı için o havasını alamadım. Sadece çok soğukta oluyordu. Bu kış sorun kendiliğinden düzeldi. Sistemdeki hava yukarıya hidrolik deposuna çıktı galiba.

    Yani sizde de debriyaj sisteminin havasını tam alınmamış. Bende olduğu gibi zamanla duzelebilirde. En doğru yöntem hidrolik kutusundan vakum yaparak bu şekilde havayı yukarı çektirmek. Bunun için vakum pompaları var yabancı videolarda kullanıyorlar. Benim düşündüğüm yöntem ise alttan büyük şırıngayla hidroliği basarak havayı yukarı itmeye çalışmaktı. Tabi olur mu işe yarar mı tam emin değilim. Üstten hidrolik deposuna yağ ekleyerekte pompalama yöntemiyle de alınıyor ama bayağı uğraştırıyor sanırım. Ben bu şekilde hidroliği degistirmeme rağmen hava yaptı. Arkasın aracının hidroligini değiştirdim onda da aynı sorun oldu, geri vitese geçerken cartlama oluyor diyordu. Sanırım sonradan düzeldi, bir daha birşey demedi. Debriyaj sistemi biraz hassas bu konuda baskı balata değişiminde hidroliğin yenilenmesi daha mantıklı gibi duruyor. 😁

    Bu arada C-Max ta debriyaj teli yoktur heralde 2010 model bir araçta. Bu işi hidrolik yapıyor. 2000 model öncesinde var telli debriyaj.

    Tabi şanzıman yağından da olabilir. Uygun olmayan yağ da yapacaktır. Bir kaç haftadır ford escort için uygun yağ bakıyorduk. Wsd-m2c200-c escort için en uygun yağ bu onayda castrol syntransta var. Sizin araçta bunu kullanıyor büyük ihtimalle. Kitapçığından koduna bakarsanız. Eğer farklı bir yağ konulduysa degistirmeniz gerekir. Araştırmalarım sonucunda gl4 yağ isteyen araca gl5 şanzıman yağı koyulmamali. Kitaptaki onay kodu bulunan yağı koymak gerekiyor. Syntransin viskozite indeksi yüksek ve soğukta ince kalabilen tam sentetik bir yağ. Diğer 75w90'lar soğukta daha kalinlar, buda yağ ısınana kadar visteslerde zorlanma yapabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yakuza283 -- 3 Şubat 2020; 16:28:6 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Sabahları 1 e ve 2 ye zor geçiyorsa önce 5. vitese falan geçirin. Gerekiyorsa diğerlerine de geçirin. Benim aracımda işe yarıyor. 1. Vites hemen yumuşuyor. 1. vitese gecerken 2 den 1 e geçirmek de işe yarıyor. Tabi siz yine de şanzıman yağını uygun yağla değiştirin. Ayrıca yukardaki arkadaşın da dediği gibi içinde de bir miktar yağ kalacağı için 2 litre yağ koymanın sorun olmayacağını düşünüyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar yorumlarınız için hepinize teşekkür ederim. Eksik bir bilgi vermişim bu bilgiyi de tamamlamak lazım. Bu problem sadece soğuk havalarda kendini gösteriyor. Mesela sabah saat 5te hava 5 dereceyken 1 ve 2. vites ilk çalıştırmada kütük gibi oluyor. Fakat öğlen vakitlerinde ilk çalıştırmada hava 15 - 20 derece arasındayken hiçbir problem yaşamıyorum. Bu yüzden problemin yağ ile alakalı olduğunu düşündüm.

    Dediğiniz gibi 3 paket alıp 2.1 litre olarak yağı dolduracağım. Rica etsem temizleme işi ile ilgili konuyu biraz daha açmanız mümkün mü?

    Daha önce arayışımda kitapçığı bulamamıştım. Bu sefer uzun bir arayış sonrası kitapçığı buldum. Şanzıman yağ tavsitesi aşağıdaki gibi.

    Bakımda Eksik Şanzıman Yağı Koymak


    Buradan anlaşılan GL-3 SAE-75W80 ya da GL-4 SAE-75W85 veya 75W90 yağ koyulmasını tavsiye ediyor. Mobil Türkiye'nin sitesinde MOBİLUBE 1 SHC 75W90 için "Mobilube 1 SHC 75W-90, API Servis MT-1/GL-4/GL-5 dişli yağı servis sınıflandırmalarını karşılar veya aşar." şeklinde bir bilgi var. Teknik olarak bu yağ uygun gibi göründü bana. Tabiki Castrol için kendi sitesinden tam link verebilirseniz listeme eklemek isterim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ResidentDance -- 3 Şubat 2020; 22:50:56 >




  • ResidentDance kullanıcısına yanıt
    Önce az maliyetli olandan başlayın, debriyada hava olabilir. Soğukta içindeki hava boşluğunun basıncı azaldığından debriyaja bastığınızda tam ayırmiyor olabilir. Kendi ve arkadaşımın aracında debriyaj hidroligini değiştirdikten sonra aynısını yaşadım. Benimki 2 sene sonra kendiliğinden düzeldi. Önce havasını bi aldirin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ResidentDance kullanıcısına yanıt
    Ayrıca mobilube yağın uygun olduğunu düşünmüyorum. Gl5 olan yağ koymamalısınız. Gl4 olmalı. Catrol syntrans uygun veya gl4 olan yağları araştırabilirsiniz.


    Bakımda Eksik Şanzıman Yağı Koymak

    Gl4 Gl5 farkıyla ilgili burada biz yazı var.

    https://carhappy.ru/tr/v-chem-raznica-mezhdu-gl-4-i-gl-5-vybiraem-transmissionnoe-maslo/

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bu yağ harika bir yağdır tavsiye ederim . Vites geçişleri tereyağı gibi oluyor. Ama değişimden sonra 100 km kullandıktan sonra farkı ortaya çıkıyor.

    shc 75w90


    Bakımda Eksik Şanzıman Yağı Koymak



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-76689D4B9 -- 14 Nisan 2022; 14:22:27 >
  • Bakımda Eksik Şanzıman Yağı Koymak

    Bence sen, önce bunu deneseydin keşke.

  • tefennili kullanıcısına yanıt

    Önce ondan daha iyisini denedim zaten motul gear 300 75w90 koydum. Vites geçişleri daha kötü olmuştu . Senin koyduğun yarı sentetik olan , ben daha pahalısını denemiştim.


    Motulun tek avantajı araç daha iyi akmaya başlamıştı. Önceden ayağımı gazdan çekince öne yığılan yavaşlayan araba , yeni yağdan sonra akmaya başlamıştı. Sürtünme gitmiş gibi , hatta kaza yapıyordum ilk yola çıktığımda :)) Ama vites geçişlerinde başarılı değildi. Bence motulun yağları diferansiyel için uygun.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-76689D4B9 -- 14 Nisan 2022; 21:38:10 >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.