Bildirim
Bakımı 15 gün geciktirmek garantiyi etkiler mi?
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar:
Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
Giriş
Mesaj
-
-
15 günde sorun olmaz fakat neden bakıma götürmüyorsunuz ,zamanınız mı yok pek anlayamadım. Şimdiden randevu almanızı öneririm -
1 ayda geçse sorun olmazda km olarak geçmesin bence, arabanızın modeli nedir.
7000 de bakım yapılan arabamı var.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Uzun yola çıkacaksanız bakımını yaptırıp öyle çıkın bence. -
Evet olur, ya da olabilir. Sizin aracınız benim eski araçtan, bakıma bir hafta geç götürdüm serviste bir hafta gecikmişsiniz garanti dışına çıkmış demeye başladılar, ne diyorsunuz bir hafta gecikmeyle garanti dışı mı kalır diye sert çıkmasam garanti dışı sayacaklardı. Servisi bir arayıp sorun, şehir dışındayım gelemiyorum diye, randevuyu alın sonra ne olacağı belli olmaz
< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı > -
Yılda maksimum 7-8.000km yaptığım için, her zaman 20-30 gün geç yaptırırım. Yıllardır sorun yaşamadım. -
Çıkmaz merak etmeyin. Garantiden çıkması demek bakıma bir daha gitmeyeceğiniz anlamına geliyor, 15 gün için bunu göze almazlar.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
astra 15,000 km ya da senede 1 bakıma giriyor. 7000 kusür km de bakım zamanı geldi demeye başladı. -
Ilerde arıza çıkarsa bakimi 15 gün geç yapmanız aleyhinize kullanılır.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: Gamlı Baykuş
Arkadaslar arabam 9000 km ye yaklasti ve trafige cikisi 01.01.2014. Ben 10 ocakta uzun yol yapacagim icin 12.01.2015 tarihinde bakima sokmayi dusunuyorum. Acaba bir sorun olur mu garanti acisindan? Araba bakim uyarisini da 7000 km de iken verdi.
Toyota kullanım kılavuzunda bakım aralığı olarak 6 ay ya da 10.000 km yazar.
Ben ortalama 1,5 yılda bir her 10-12 bin kim'de (ortalama 11.000 km) götürdüm . Garantiden sonuna kadar faydalandım. Örnek: Direksiyon mafsalı, kolonu vb pahalı parçalar değişti.
KISACA: Bakım ayrı , garanti ayrı.
Yağ, filtreler değişmediği için araç motordan kaynaklı zarar görürse o zaman kıvırabilirler. Öyle bir durum da daha hiç olmamıştır, herhalde.
Yani servis "Bakıma gelmedin, araç komple garantiye girmez." diyemiyor. Zira o arızanın bakım gecikmesinden olduğunu ispat etmek zorunda.
LPG montajı bile garantiyi komple bozmaz.
Sadece işlem gören parçaları garanti dışına çıkarır. Siz araca LPG taktırın , hiç alakasız bir parça (örnek şanzıman) arızalansın garanti kapsamında onarırlar.
Ha garanti dışı edebiyatı yapsalar da yasal olarak yapmak zorundalar. Bu konuda emsal olaylar var.
Bir diğer nokta ise Toyota kullanma kılavuzunda "kendi yapabileceğiniz bakımlar" arasında Yağ Değişimi de var.
Aslında (Kılavuza bakarsak) rutin bakımda (tamir hariç) servis zorunluluğu bile yok.
Herhangi bir şekilde yetki almış bir usta da bir şekilde belgelemek (fatura gibi ) kaydı ile rutin bakım yapabilir.
Sanayide çalışan tüm ustaların "Ustalık Belgesi" var, iş yeri açması için gereken belgeler bile geçerlidir.
Kısaca: Sanayi de bakım yaptır, fatura al. Açıklama kısmında plaka ve "Şu ..... bakımlar yapılmıştır." yazdır. Tamamdır o iş.
Yalnız bu durumda servisler olmadık kıllığı çıkarır; ama iş büyürse yasal olarak servis kaybeder.
Böyle emsal olaylar ve mahkeme kararları var. İnternet'te biraz arayınca belgele ulaşırsınız.
NOT:Aracım Toyota olduğu için Toyota'dan örnek verdim. Ama diğer markalarda da bu durumlar eşdeğer olduğunu düşünüyorum. Çünkü bazı durumlar Uluslararası yasalarla belirlenir. Sonuçta kullanım kılavuzları sadece Türkiye için basılmıyor. Genel basılıp, Türkçeye çevriliyor. Sağ direksiyon araç anlatılması, bunun ispatıdır.
Sayfa:
1
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X