|
Bambu gövdeli, dünyanın en hafif elektrikli bisikleti tanıtıldı
-
-
Kırılır. 2400 dolarda havaya gider. Boş boş haberler.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bambu var, bambuu var (bi de bambucuk var)
Neyse yani, "Strong as steel, light as feather" demişler. Romanya AB üyesi ülke, orada kafana göre üretip satamazsın, illa ki minimum şartları sağlıyordur.
Yine de psikolojik olarak tedirgin hissetmek ayrı mesele. Misal, öyle bi dünyadayız ki vites kolunu tutamazsa tedirgin olanlar var, onlara nasıl otonom sürüşü benimseteceksin? (Garip bağladım ama oldu)
-
Bambu’nun dayanımı - 70 ile 150 MPa
Demir’in dayanımı - 400 ile 800 MPa
hani tartışacak bir şey yok yani. Daha demirin bu değerler çelik kadar sağlamda değil.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Verdiğin değerler hatalı. Ki onu geçtim dayanım tek kriter değil. Hiçbir "gerçek" mühendis tek bir kriterle çalışmaz. Sürekli karşılaştırma yapar. Haberdeki bisikletin formunu iyi incele,
A) Eğer bambunun dayanım dezavantajlarını kesit alanını arttırarak üstesinden geliyorsa ve bu malzeme arttırımına rağmen halen hafiflik (ve ayrıca sönümleme) avantajı sağlanabiliyorsa;
B) Eğer çeliğin ağırlık dezavantajlarını kesit alanını azaltarak üstesinden geliyorsa ve bu malzeme azaltmasına rağmen halen dayanım avantajı sağlanabiliyorsa;
İşte bu A ve B kriterlerinden seçim yapabilir ki bu sadece basit bir örnekti anlaşılması için. Bambunun hangi kalitede olduğu, hangi işlemler sonrasında hangi özellikler kazandığı ayrı bir tartışma. Yapısal analizle hangi bölgelere hangi yükler geleceği ve ona göre tasarımın değişeceği, bağlantıların nasıl olacağı, yorulma testi, dış ortama dayanıklılığı gibi derya deniz ayrıntılar var.
Demişsin ya "hani tartışacak bir şey yok yani"
Belki de "hani tartışacak bir kimse yok yani" dememiz maalesef daha doğru.
-
Okurken aklıma benim küçükken kullandığım demirden bisikletim geldi. Dağ bisikletiydi fakat yaysızdı. Bende bazen mahalle aralarında gezerdim, bazen merdivenlerden inerdim, bazende bağ bahçe gezerdim. Genelde tekeri patlatırdım bağ bahçe gezilerimde. Diken batardı şambiyelli tekerine. Yürüye yürüye ben götürürdüm beni götürecek bisikleti. Babam tamir ederdi başlarda sonra kendim öğrenmiştim bende artık kaçağı bulup tamir eder olmuştum. Bir zaman sonra; ön taraftaki gidonun oturduğu bilyenin olduğu yerin iskelete bağlanan kısmı kabak çiçeği gibi açılmaya başlamıştı. Kısa bir süre de öyle kullandım. Baktım olmuyor direksiyon yalpalamaya başlamıştı, kaynak yaptırdık kabak çiçeği gibi açılan demiri. Bir süre de öyle bindim. Yine kaynak yapılan yerler açılmaya başladı. Uzun lafın kısası benim çocuk halime demir dahi dayanamadıysa bu bambu hiç dayanamaz. Hele gence orta yaşlıya o kiloya.. içi çelik dışı bambu kaplamadır belkide. O zaman pek sorun olmaz da sırf bambudan yapılan bisiklet çok dayanıksız olur. Zaten verdiğim basınç değerleri aralığı belirtiyor. Maksimum ve minimum gibi.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
2400 dolar üstüne 100 dolar bırak alamanyada 2024 model mercedes alınırmış, alamanyada yaşşayanlar öyle diyor hatta vidyo çekip yutupta yayınlıyorlar
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ayzer01 -- 3 Nisan 2024; 10:12:58 >
-
-
-
Ben diyorum akım, o diyor... Gerilim.
Bu sitede vaktimi harcadığımı biliyordum ama hiç bu kadar boşa harcadığımı hatırlamıyorum.
En Beğenilen Yanıtlar
Tüm Yanıtları Genişlet
2400 dolar üstüne 100 dolar bırak alamanyada 2024 model mercedes alınırmış, alamanyada yaşşayanlar öyle diyor hatta vidyo çekip yutupta yayınlıyorlar
|
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X