|
Bildirim
|
yazılan yazıları okudum. çoğunuzun hataları var arkadaşlar. oyunun tillahı olmuş biri olarak açıklayayım, sevap point alırız biraz.
- öncelikle her şeyden önce ev kuracaksınız. tahta değil, taş(stone) evler. oynaya oynaya hangi sayıda ev kurmanız gerektiğini anlarsınız, ev kurmazsanız popülasyon gelişmez. çocuk sayısı yetişkin sayısının(öğrenci değil yetişkin çalışan) 3'te birinden fazla olmalı. uzun deneyimlerden sonra büyük popülasyon devamlıllığı için bu sayının olması gerektiğini düşünüyorum. öğrenci sayınız çocuk sayısından yüksek derecede az ise sıkıntı var(büyük popülasyonlar için). - daha sonra tabii ki besin. tarla ve hunting cabin kurun direkt olarak. 1 tane hunting cabin mutlaka kurmanız lazım, giyecek üretimi için şart ayrıca et üretimi yılda +800 oluyor neredeyse bir tarla kadar ve SAĞLIK için önemli. farklı besinler tüketilirse sağlık yüksek kalır. - çalışan insan sayısı 30lara geldiğinde direkt olarak okul kurun(school). eğitim şart diye boşuna demiyorlar, verim çok fazla artıyor işçilerin eğitimlilerse. - KESİNLİKLE evlerin yakınına maden taş ocağı KURMAYIN. köyün mutluluğu düşecektir. yerleşimden uzak yerlere kuracaksınız bunları. ayrıca burası bafra ovası mı yanyana 9 tane tarla kuruyorsunuz? onların aralarına depo kurmak zorundasınız, aksi takdırde mahsüllerin yarısı yalan olur. yolda vakit kaybetmemesi lazım işçilerin. dizilimi ona göre ayarlamanız lazım. -popülasyon biraz arttıktan sonra direkt olarak merchant kurun ve koyun bekleyin. gelen tüccarlara tıklayın koyun yoksa yollayın gitsin. mutlaka çiftlik kurup koyun almanız gerekiyor, çünkü hem et hem yün+deri giysisi için koyun lazım. o yün+deri ceketin tanesini 20den alıyor merchant ki en pahalı üründür, üretimi çok kolaydır ve felaket para kazandırır. olabildiğince çiftlik kurup koyun ve inek besleyin. HERZAMAN yedek çiftlik yapın. Yedek çiftlik ne demek? mesela 5 tane çiftliğiniz var, 3 koyun 2 inek. 2 tane daha çiftlik yapıp bunların 'work' şeyini disable edin yani o çiftlikler çalışmayacak sadece boş duracaklar. hastalık çıktığı zaman direkt hastalık çıkan çiftlikte 'empty'e basıp boş çiftliğe yollayın sağ kalan hayvanları. yoksa üretim göçebilir. - herbalistleri doğru yere koyarsanız rahat idare ediyor. doğru yer neresi? dağ yamaçları yerleşimden uzak yerler. herbalistlerin topladıkları şeyler EN ÇOK YAŞLI AĞAÇLARIN diplerinde yetişiyor. bu yüzden yakınına forester lodge kurarsanız yaşlı ağaç kalmayacak ve verim düşecektir.(foresterlar yaşlı ağaçları kesip yerine yenilerini diker) hunting cabin ve herbalist yanyana iyidir. mutlaka herbalist kurun başlangıç seviyesindeyken köy. sağlığı bu arttırıyor. - yangınları kafalarına göre söndürüyorlar, açıkcası o saçma. engelleyemiyorsunuz. benim çevresinde 4 tane kuyu olan evde yangın çıktı kimse gelip 'noluyo la suna bi su atalım' demedi, köyün yarısı yandı. bu sırada popülasyon 2.000'den fazlaydı. - göçmenler iyidir, anlık işçi lazım olduğu zaman kabul edin. 10-15 kişi geliyorlar zaten başta çat çat yollayın madenlere en kötüsünden. eğitim seviyesini düşüreceklerdir ama lazım oluyorlar mecburen bazen. hastalıklarla baş etmek kolay oldu benim için, 1 hastane yapın zaten direkt tedavi oluyorlar. - EN ÖNEMLİ ŞEYLERDEN BİR TANESİ DE, mesela uzak yerlerde ağaç taş vs. toplatmaya yolladığınız zaman işçileri, bunlara çiftçiler de dahil oluyor, boş boş durmuyorlar yani. olay şu, çiftçiler ekinleri ekiyor topluyor, işleri bittiğinde yeni ekine kadar toplama taşıma vs. işleri yapıyorlar. siz eğer uzak bir yerden toplama yapmaya kalkarsanız buna çiftçilerde dahil oldukları için yolda çok fazla vakit kaybedip üretime geç başlıyorlar. bütün hasat yalan oluyor başlıyor besin kıtlığı. buna dikkat edin. - her yere köprü kurun. köprü yerleşim yeri olarak yer kaplamaz ve sizin fark etmeyeceğiniz ama işçilerin yollarını çok kısaltacaktır. simetrik olsun diye yanyana bir sürü tarla koymayın. dediğim gibi hasatın yarısı yalan olur bir işinize yaramaz. ayrıca dirt road sürekli yapın. dirt road bir şey istemez yapımı için ve ulaşımınızı hızlandırır. olabildiğince köylülerin geçtikleri yolları tahmin edip dirt road yapın. - sanırsam burada +4.000 popülasyon gören olmamış daha, kafayı yersiniz. oyunun senaryosu gereği, taş ocakları bir kere yapıldıktan sonra yapıldıkları yerler yalan oluyor, o bölgeyi bir daha kullanamıyorsunuz(maden ve mezarlıkta buna dahil). e napıcaz? döngü nasıl sağlanacak? bunun cevabı giysi üretimi ve merchant. başka çareniz yok, demir ve taş üretimi eninde sonunda bitiyor çünkü haritada yer kalmıyor. en kolay üretilen ve getirisi yüksek ürün warm coat(yün+deri ile yapılan) olduğu için bunu çok üretip tüccardan demir ve taş almak zorunda kalacaksınız. diyorum ya, koyun önemli aga(türkiyede çok var da bir işe yaramıyor ampüller). - old age(yaşlılıktan dolayı) ölümler gerçekleşmeye başladığı zaman ÇOK DİKKATLİ olmanız gerekiyor. mutlaka boşta laborer bulundurmanız lazım. çünkü birisi öldüğü zaman hemen yerine geçicek bir laborer(boşta işçi) yoksa teacher(öğretmen) öldüğü zaman okuldakı ogrencıler direkt mezun oluyor EĞİTİMSİZ olarak. hem boşuna yıllarca beklemiş oluyorsunuz hem de eğitimsiz cahil ißneler doluşuyor köye. o yüzden ben çoğu zaman öğretmenleri takip ederim yaşlarını, 55 yaş üstü öğretmen varsa boşta işçi tutarım her zaman. başınıza gelecek en kötü şey öğretmenin ölüp öğrencilerin direkt olarak okuldan mezun olmalarıdır, bir de yangın çıkmasıdır. yeniden başladığım köyün bir kısmından görüntü. popülasyonu çok dengeli arttırıyorum, azar azar. normalde 60 yıl civarında çok daha fazla popülasyon olabilir, farklı şeyler deniyorum şu an. depoların oldukları yerlere dikkat edin, kimse 20 metreden fazla yürümek zorunda kalmıyor. birden fazla çiftlik ve tarla hazır durumda, ama kullanmıyorum. besin yeterince olduğu için çiftliklerin çoğunu kapatıp madenlere verdim şimdilik. 113 tane warm coat(yün+deri ile yapılan, terzide en alttaki seçenek) gozukuyor resimde, fakat 1200 tane merchantta duruyor. 200 sınırına yaklaştığı zaman yüzer yüzer yolluyorum merchanta. tanesi 20'den, şu an istediğim an da 24.000 birimlik şey trade edebilirim. şöyle düşünün, anında 24.000 besin alabilirim yeterli sayıda varsa tüccarda. ve bunu sadece 2 adet terzi ile yapıyorum. şu an kayığını silip süpüremeyeceğim tüccar yok, ekonomi o derece iyi, 24.000 birim ne demek? bunun sebebi warm coat. warm coat ise koyundan gelen yün ve hunting cabin+ineklerden gelen deri ile oluyor. ayrıca popülasyonu az bir köy olmamıza ve 1 tane trading post olmasına rağmen yılda 3 tane tüccar uğruyor. bunun nedeni alım gücüm çok yüksek. bu arada dikkat eden olmuştur belki, hunter olarak çalışan sayısı 19. bunun nedeni orada çalışan sayısını ben arttırdım, nasıl yapıldığını bilmeyen var ise sorabilir. tarla hunting cabin vb. şeylerin çalışan sayısını el yordamıyla arttırabilirsiniz. mesela 15x15 tarlada 6-7 kişi çalıştırabilirsiniz 4 kişi yerine. yün konusunda sıkıntı çekmiyorum deri sıkıntı olduğu için hunter sayısını arttırdım. ![]() ![]() http://3.1m.yt/1dKck_.jpg http://1.1m.yt/CJthVhD.jpg ilk attığım resimden sonra son 10 yılda +100 popülasyon sağladım, fakat son 4 yılda saçma sapan ölümler oldu. aşırı insan öldü. şu an 304 insan bulunuyor, yaklaşık 60 kişi 1 yılda öldü sanırım. 3 okul full doluyken 1 okul zar zor doluyor şu an. göçmen hiç almadım. grafiğe bir göz atın; şu an tüm yollar taş, tüm giysiler zaten yıllardır warm coat, tüm aletler steel tool. ayrıca yaklaşık 500 warm coat tradeledim(arada besin takviyesi gerekti) şu an 1300'e yakın trading post'ta warm coat var. kalanı resimde gözüküyor zaten. http://4.1m.yt/dR1IsZT.jpg buda köyün kalan kısımları, biraz daha dengeledikten sonra her şeyi, sol üste doğru yerleşmeye başlıcam. map medium bu arada. http://4.1m.yt/JsSEuze.jpg http://4.1m.yt/hb0CfA5.jpg http://1.1m.yt/resdai9.jpg |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi acaluka -- 13 Ocak 2014; 13:04:59 > |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
|
|
|