Şimdi Ara

////::::BASCILAR BURAYA::::\\\\ (23. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
516
Cevap
2
Favori
31.863
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2122232425
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaşım bu konuyla ilgili bilgileri ilk sayfalarda bulabilirsin!!! aramıza hoşgeldin
    quote:

    Orjinalden alıntı: FollowTheLeader

    beyler yeni başlıcam fakat klasikle felan uğraşmak istemiyorum.. tavsiyelerinizi bekliyorum.....

    şimdiden saolun....





  • quote:

    Orjinalden alıntı: CaMaRqUe

    olay o değil sıralanış doğru mu sence??? E A D G diye biliyorum da " kalından inceye doğru "
    quote:

    Orjinalden alıntı: Nuvanda

    neyi şamakı abi onlar teller işte E demek mi demek yane ne war bunda



    yanlış yazmışşım efet pardon
  • quote:

    Orjinalden alıntı: CaMaRqUe

    buda 150 lik...karar sizin!!!

     ////::::BASCILAR BURAYA::::\\\\


     ////::::BASCILAR BURAYA::::\\\\


    +1



    (battery kasıom kafayı yicem)

    :D



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi _NuWaNdA_ -- 2 Nisan 2007; 22:34:52 >




  • bir dahaki ay bas gitar alacağım ama çalmayı bilmiyorum, bundan dolayı 5 telli orta seviye bir gitar mı alsam, yoksa giriş seviyesi mi alsam?
    Birde başlangıç için kötü bir gitar alıp sonra orta seviye almak yerine, ilk başta ikisinin parasıyla güzel bir gitar almak daha mantıklı geliyor, tabi bunlar benim düşüncelerim, doğrusu nedir acaba?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Camit

    bir dahaki ay bas gitar alacağım ama çalmayı bilmiyorum, bundan dolayı 5 telli orta seviye bir gitar mı alsam, yoksa giriş seviyesi mi alsam?
    Birde başlangıç için kötü bir gitar alıp sonra orta seviye almak yerine, ilk başta ikisinin parasıyla güzel bir gitar almak daha mantıklı geliyor, tabi bunlar benim düşüncelerim, doğrusu nedir acaba?

    bak abicim bn 2. el tırt bi gitar aldım 0 alcak kdr masrafı çıktı yani anlıcan adam gibi 0 bir gitar al 5 telli alırsan daha ii olur ama sana bağlı bişe o örenmek için yapcaan şeyse egzersiz ve şarkı çalışmak öle örencen yane çabuk örenmek içinde kasma ne kdr fazla egzersiz yaparsan o kadar iyi misal bn 3 yıl önceye kadar klasik gitar çalıodum sonra bıraktım şimdi basa geçtim ama parmaklar kötü egzersiz yapmadım tam battı şimdi egzersizde yapıyorum yane egzersiz şart gibi bişe bence




  • 2. el ucuz anfi arıyorum
  • peki gitar önerebilir misiniz
    500$ altı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Camit -- 8 Nisan 2007; 0:03:01 >
  • abi tırt bi ibanez yerine iyi bir cort öneririm bn ama 500$ çok sağlam bi gitar alabilirsin
  • kardeş max 500 $ 'a kadar cort'un action serileri var onlardan alabilirsin!!! kolay gelsin ii çalışmalar!
    quote:

    Orjinalden alıntı: Camit

    peki gitar önerebilir misiniz
    500$ altı
  • 500 $ altı Yamaha RBX bulabilirsin, BB seriside vardı en son, şimdi ne oldu bilmiyorum. Cort action serileride iyi gider
  • http://www.youtube.com/watch?v=HDjYPE55Vzg&mode=related&search=

    master of puppets bassla çalmış delikanlı.Hoş olmamış değil. Bu arada ucuz ve iyi birşey istiyorum diyorsanız özellikle ilk gitar olarak Rockson'un 4 tel serîsinden önerebilirim. 15w marshall amfi + gitar 700ytl ye almıştım.Memnunum.Yeniler olsada bunu satmıycam tonu gerçekten çok güzel.
  • gençler bas teknikleri ile ilgili bilgilerde werek
  • almancadan ödevim var napçam
  • metallica çok iğrenç bi grup almancadan ödeve yardım etsenize
  • valla ilk sayfalara bakmaya eriniyorsunuz!!! neyse yardımcı olalım...
    quote:

    Orjinalden alıntı: Nuvanda

    gençler bas teknikleri ile ilgili bilgilerde werek
  • DERS -1-




    Önsöz

    Derslerde nelerle karşılaşacağınızı konu başlıklarından anlayabilirsiniz ancak bunlar zaman içinde sizlerden gelecek tepkilere göre de şekillenecek, gelişecek.

    "Temel bilgiler" her zaman ihtiyaç duyabileceğiniz bazı şeyleri, nota ve notasyon (işaretler, vs) bilgilerini içeriyor. Diğer konu başlıkları ise ayrıntılı bir metod kitabında olması gereken şeyler ve daha fazlası. Örneğin "Teknik Donanım" bölümünde pedallar, prosesörler, ampliler, vs hakkında geniş bilgi (bunların nasıl çalıştıkları, çeşitli bağlantı şekilleri, piyasada var olan marka ve modeller ve hatta çok az elektronik bilgisi olan ve elinden lehim yapmak gelen birinin rahatlıkla yapabileceği küçük ya da büyük devreler, gibi) bulunuyor. Ayrıca, "Emprovizasyon" ve "Armonizasyon" gibi nispeten daha ileri konular da var. Bu gün amatör ya da profesyonel bir çok müzisyen enstrümanının ayarları ve ufak tefek tamiratları için lüthierlere (enstrüman yapımcı ve tamircileri) para vermek zorunda kalıyor. Bu konu ile ilgili bölümümüz zaten fazla kazanmayan bir çok müzisyen ve müzisyen adayının tasarruf etmesini ve bütçesine katkı sağlayacak.

    Son olarak şunu söyleyelim: İyi bir enstrümancı olabilmek için ilk önce, kimine sıkıcı gelse de, sağlam ve eksiksiz bir teorik bilgiye ve bu bilgiyi enstrümana taşıma yöntemlerini bilmeye ihtiyaç vardır. İkinci şart ise ÇOK ÇALIŞMAKtır. Şunu iyi bilin ki tüm dünyanın tanıdığı büyük müzisyenler de günde en azından bir kaç saat çalışıyorlar. Yolun başlarında olan birisi için bu süre, aynen bir okulda geçirilen ders günü gibi, altı-yedi saat olabilse çok iyi olur. Ancak çoğu durumda bu mümkün olamıyor. Unutmayın ki, ilk bir saat ya da daha fazlası ancak ısınmanıza yeter. Demek ki, en kötü durumda bile günde en az iki-üç saat çalışmanız gerekiyor. Çalışmak konusu böyle, bir de HİSSETMEK konusu var fakat bu konuda söylenecek pek bir şey olamaz aslında. Yine de, derslerimizin satır aralarında bir şeyler bulabilirsiniz. Bu yüzden, dikkatli olun, iyi okuyun. Neyse, fazla söze gerek yok. Derslerimiz başlıyor ve biz size kolaylıkla ulaşabileceğiniz bir yakınlıkta olacağız. Herkese iyi çalışmalar, başarılar.

    Nezih ONUR

    (Nezih Onur kimdir: 1984 yılında KRAMP grubunu kuran müzisyenlerden biridir ve halen bu grupta çalmaktadır. 1957 doğumludur. Kramp ile birlikte, ADA MÜZİK'ten çıkmış olan "'Lan N'oldu" ve "İstanbul Sokakları" isimli albümleri yapmışlardır. Kramp dışında, Kramp davulcusu İdris Tübcil, gitarist İzi Eli ve vokalist Wachtang Makalatia ile birlikte NAUTILUS isimli bir grup kurup bir süre çalışmış, ayrıca, Erkin Koray, gitarist Kerim Çaplı ve başka müzisyenlerle de çalışmaları olmuş ve hala da olmaktadır. STÜDYO İMGE Yayınevi tarafından yayınlanmış olan "Gitar-Bas Gitar Metodu" ve "Ustalardan Gitar Dersleri 1" isimli kitapları vardır.)




  • DERS 2


    Temel Bilgiler

    Notaların Harflerle Gösterilmesi

    Özellikle akorların ya da genel olarak tüm notaların gösterilmesi için bazı harfler de kullanılır. La notası temel bir sestir. Bir orkestra akordunu La notasına göre yapar. Telefonu açtığınızda duyduğunuz düdük sesi (bazı durumlarda çok küçük bir farkla olsa da) La notasıdır. Bu yüzden, notaları gösteren harfler La notasından "A" harfiyle başlar ve sırayla gider. Yalnızca Almanca'da Si notasını göstermek için "B" harfi yerine "H" harfi kullanılır.

    La Si Do Re Mi Fa Sol
    A B C D E F G





    Sol ve Fa Anahtarları

    Şimdi de, notaların fa anahtarında başlayıp sol anahtarında nasıl devam ettiğini görelim. İki porte arasında hayali bir çizgi olduğunu düşünün. Bu çizgiye gelen nota Do(C) notasıdır. Çok kalın ve çok ince notaları göstermek için portenin beş çizgisi yetmez. Bunun için portenin altında ve üstünde ek çizgiler kullanılır. Oktav dediğimiz olay ise, bir notadan başlayıp, ileri ya da geri, daha doğrusu, aşağı ya da yukarı doğru, notaları sırayla sayarak geldiğimiz sekizinci nota - ki bu ilk notanın tekrarıdır - ile ilk nota arasındaki uzaklıktır. Aşağıdaki örnekte oktavlar Mi(E) notasından - Mi notasına olarak gösterilmiştir.



    Tam Ses - Yarım Ses

    Notalar arasında belirli uzaklıklar vardır. Gitarda birbirinin peşisıra gelen iki perde düşünün (3 ve 4.perdeler gibi). Bu iki perdedeki notalar arasındaki uzaklık yarım sestir (1/2ses). Şimdi de 3 ve 5. perdelerde iki nota düşünün (hangi telde olduğu önemli değil), bunlar arasındaki uzaklık ise bir tam sestir. Şimdi de, notaları Do'dan başlayıp, sayma sayıları gibi, sırayla sayalım: Do - Re - Mi - Fa - Sol - La - Si - Do........................ Mi -Fa ve Si - Do notaları arası 1/2 sestir yani bu notalar birbirini takip eden perdelerdedir. Diğer tüm notalar arasında ise tam ses aralıklar vardır. Peki, aralarında tam ses (iki perde) uzaklık bulunan notaların arasındaki fazladan perdelere hangi notalar gelmektedir. Buralara gelen notalar diğer notaların diyez ya da bemolleri yani yarım ses inceltilmişleri ya da yarım ses kalınlaştırılmışlarıdır. Bu işlemi yapmak için arıza işaretleri kullanılır. Bunların bir listesini veriyoruz:

    Diyez: Önüne konduğu notayı yarım ses inceltir.

    Çift Diyez: Önüne konduğu notayı bir tam ses inceltir.

    Bemol: Önüne konduğu notayı yarım ses kalınlaştırır.

    Çift Bemol Önüne konduğu notayı bir tam ses kalınlaştırır.

    Bekar (Natürel): Arıza almış notayı doğal haline çevirir.


    Şimdi de, Do notasından başlayıp, sırayla tüm notaları - ki bunlar 12 adet kromatik (birbirlerini yarım ses aralıkları ile takip eden) notadan ibarettir - yazalım. Not: İncelme yönünde giderken notalar diyez, kalınlaşma yönünde giderken ise bemol alır. Yani, sözünü ettiğimiz aradaki perdeye gelen nota ya bir önceki notanın diyezi ya da bir sonraki notanın bemolü olarak adlandırılır. Ya da gittiğimiz yöne bağlı olarak, bunun tam tersi olur: Do - Do diyez (ya da Re bemol) - Re - Re diyez (ya da Mi bemol) - Mi - Fa - Fa diyez (ya da Sol bemol) - Sol - Sol diyez (ya da La bemol) - La - La diyez (ya da Si bemol) - Si - Do... Soldan sağa diyez yönü, sağdan sola ise bemol yönüdür. Örneğin, Do ile Re arasındaki notayı, incelirken Do diyez, kalınlaşırken ise Re bemol olarak düşünebilirsiniz. Neticede ikisi de aynı sestir. Daha önce söyledik ama yine hatırlatalım: Mi - Fa ve Si - Do notaları arası yarım sestir yani bu notaların arasında diyez ya da bemol başka bir nota bulunmaz (Türk müziği ve bazı dünya müziklerinde daha küçük aralıklar vardır. Bunları ilgili derslerde inceleyeceğiz).
    Bir ölçü içinde bir nota ilk kez arıza aldığı yerden, aksi belirtilmediği takdirde, ölçü sonuna kadar arıza almaya devam eder. Belirli bir yerde nota doğal haline çevrilecekse bekar (natürel) işareti kullanılması gerekir. Sonra tekrar arıza işaretiyle arızalı duruma getirilebilir.




  • DERS 3


    Tablatür


    Beş çizgili porte üzerinde yazılan notaları okumak, özellikle yeni başlayanlar için, biraz zor olduğundan tablatür dediğimiz olay geliştirilmilştir. Tablatürde dört çizgi bulunur. Bunlar bas gitarın tellerine karşı gelir. En alttaki çizgi Mi (E) telidir. Üste doğru teller sırasıyla La (A), Re (D) ve Sol (G)'dur. Burada hemen, beş ve altı telli baslarda nasıl oluyor diye aklınıza gelmiş olabilir. Beş telli baslarda ya Mi telinin üstüne-ki çok kişi böyle yapar-daha kalın, bir Si (B) teli ya da Sol telinin altına daha ince, bir Do (C) teli konur. Kalında Si teli kallanmak daha bas notalar çalma imkanı vereceğinden, bas frekanslar daha doldurucu gelecek ve bas gitar kendinden öncelikle beklenen ritm ve alt yapıdaki dolduruculuk görevini en iyi şekilde yerine getirmiş olacaktır. Solo çalan bir bas gitar söz konusu olduğunda ise, ya da isteğe bağlı olarak, incede Do teli de kullanılabilir. Bu arada, teller arasındaki ses aralıklarının dörtlü aralık olduğuna dikkatinizi çekeriz.
    Yani:

    1 2 3 4
    Sİ - Do - Re - Mİ
    Mİ - Fa - Sol - LA
    LA - Si - Do - RE
    RE - Mi - Fa - SOL
    SOL - La - Si - DO

    Teller üzerinde gösterilen sayılar hangi tellerde hengi perdelere basılacağını belirtir. Bu perdelere hangi parmaklarla basılacağı ise TAB'ın alt tarafındaki sayılarla gösterilir. Pena/parmak vuruşları ise üst tarafta verilir.




  • DERS 4

    Bas Gitarın Akordu

    Herşeyden önce, telefon, diyapazon ya da bir akord düdüğünden La sesini alıp bas gitarın 3 no'lu yani La telini doğru notaya akordlamamız gerekiyor.

    5.Perdeden Akord
    1) La telinde 5.perdeye basın, buradaki ses size alttaki boş telin olması gereken sesi Re notasını verecektir,
    2) Re telinde 5.perdeye basın ve buna göre alttaki boş Sol telini akordlayın,
    3) Mİ telinde 5.perdeye basıp buradaki sesi alttaki boş La teline göre akordlayın,
    4) Son olarak, tüm boş tellerin seslerini teker teker diğer tellerde dağişik yerlerde basarak tüm sesleri karşılaştırmalı olarak kontrol edin.


    Bir de, 7.perdeden akord yapabilirsiniz. Ancak bu durumda, sesler arasında bir oktav fark olacaktır. Yine, önce La telini akord ettiğinizi düşünelim. Sonra,

    7.Perdeden Akord
    1) Re telinde 7.perdeye basarak burada olması gereken La notasını üstteki boş La teline göre (tabi oktav farkına dikkat ederek) akordlayın,
    2) Sol telinde 7.perdeye basarak bu notayı üstteki boş Re teline göre akordlayın,
    3) La telinde 7.perdeye basarak buna göre üstteki Mİ telini akordlayın,
    4) Ve tabi son olarak, tüm boş tellerin seslerini teker teker diğer tellerde değişik yerlerde basarak tüm sesleri karşılaştırmanız gerekiyor.


    5.perdeden akordunuzu yaptınız, 7.perdeden de kontrol ettiniz diyelim, ancak, bununla yetinmeyip aynı sesleri değişik yerlerde birbirleriyle karşılaştırırsanız çok daha iyi olur. Örneğin, 4.boş teldeki Mi notasını diğer tellerdeki Mi'lerle karşılaştırın (Aynı şeyi diğer sesler için de yapın):




  • DERS 5

    Parmak Açma Çalışmaları

    Şimdi vereceğimiz örnek neredeyse tüm metod kitaplarında ve bir çok gitar/bas gitar hocası tarafından öğrencilerine verilen çok bilinen bir çalışma. Tüm tellerde çalınıyor. Bas tellerden tize doğru çıkarken ileri doğru, tiz tellerden basa doğru inerken ise geri doğru çalınıyor. (Not: Bas tellerden tize doğru çıkmak, tiz tellerden basa doğru ise inmek terimlerini kullandık. Bunun nedeni şu: Biliyorsunuz, porte/TAB üzerinde bas notalar alt, tiz notalar ise üst çizgilerde gösterilir.) Olayı iyice kavramanızı sağlamak için daha bir çok örnek vereceğiz ama yine de en önemli şey şu ki, bizim verdiklerimizden faydalanarak, sizin kendi öz çalışmalarınızı yaratmanız.

    Yeni başlayanlar için bir uyarıda bulunalım: Telden tele geçerken ve dönüş noktalarında çok dikkatli olun çünkü buralarda biraz yavaşlamak zorunda kalabilirsiniz ve tempoyu kaçırırsınız. Buralardaki küçük beklemeleri tempo içinde eritmek için yapılacak en iyi şey, daha önce de söylediğimiz gibi, ağırdan almak. Tüm notalar eşit sürelerde çalınmalı ve notalar arasında beklemeler olmamalı. Bir de, her bir nota eşit ağırlıkta çalınmalı yani biri kuvvetli diğeri zayıf olmamalı




  • 
Sayfa: önceki 2122232425
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.