Şimdi Ara

Beklenen RS4 ve M3 karşılastırması (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
155
Cevap
0
Favori
2.736
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • devir bandı kısıtlımı..??? 8300dd 240hp güç 7500dd 210nm tork kısıtlı bir devir bandımı üstelik bu devri 2.0 litre hacminde bir motor çeviriyor 2.0 litre hacminde bu güce ve bu devir bandına sahip dünyada başka bir motor daha yok..

    hatta bu tip motorların çoğu 9000dd bandını geçmez güçlerini bu devirden aşağı bir bantta üretir ayrıca 2.0 litrelik bir motorun bu devir bandını çevirmesi ve böyle sağlam bir motor olması bir mühendislik harikasıdır..


    quote:

    Orjinalden alıntı: asilx

    quote:

    Orjinalden alıntı: volkan_kolay

    ozaman neden 99 yılından buyana bu değer hala geçilemiyor bana onu anlatsana madem çok biliyorsun bana bunu izah et..demekki bu değeri sadece yakamış marka hondadır dimi...

    Arz-talep meselesi diye biliriz kısaca Hele günümüz koşullarında bir Avrupalı üretici emisyon sınırları bu kadar aşağı çekilmişken turbo gibi bir icatta varken buna kalkışmaz..

    Zaten bakarsan Hondanın bu motoru oldukça kısıtlı tork-devir bandına sahip.. S2000 gibi 2 kişilik bir roadster için biçilmiş bir kaftan olabilir ama Honda mesala type-r için bu ünite yerine eski type-r daki ünitenin tork olarak iyileştirlmişini kullandı




  • Benzinli motor desek şuna? ki orda bile bmw, mercedes var...

    honda dizel motor teknolojisinde yoktur...

    bence toptan değerlendirilirse mercedes motorları daha üstündür... hiç 89 model 190 d ye bindin mi?


    quote:

    Orjinalden alıntı: anshered


    quote:

    Orjinalden alıntı: asilx


    quote:

    Orjinalden alıntı: volkan_kolay

    ozaman neden 99 yılından buyana bu değer hala geçilemiyor bana onu anlatsana madem çok biliyorsun bana bunu izah et..demekki bu değeri sadece yakamış marka hondadır dimi...

    Arz-talep meselesi diye biliriz kısaca Hele günümüz koşullarında bir Avrupalı üretici emisyon sınırları bu kadar aşağı çekilmişken turbo gibi bir icatta varken buna kalkışmaz..

    Zaten bakarsan Hondanın bu motoru oldukça kısıtlı devir bandına sahip.. S2000 gibi 2 kişilik bir roadster için biçilmiş bir kaftan olabilir ama Honda mesala type-r için bu ünite yerine eski type-r daki ünitenin tork olarak iyileştirlmişini kullandı


    arz talep meselesi demekte yanlış , atmosferik motor ayrı bir olay ! turbo gibi bir icad var ama Bmw M power da kullanmıyor dediğim gibi atmosferik ayrı bişey..

    litfe başına 120 hp çıkaramadı kimse bu bukadar basit hondada buyuzden dünya devidir motorda ..




  • evet motorla uğraşan bütün markalar bu teknolojiye sahiptir fakat motorun maruz kaldığı yüksek devir gücüne dayanabilecek motoru yapmak ve uzun ömürlü olması ise ayro bir mühendisliktir..

    bu motorları her marka yapar ama ömrü konusunda çelişki yaşarlar fakat bu motora bugün imza atan markalar motorun ömrü konusundada çok ciddi adımlar atmıştır..litre başına 100hp gücü her marka alabilir ama bunu araca koyup müşteriye satmakta her markanın yapacağı iş değildir çünkü bu devire sahip bir motor güçlü değil aynı zamanda çok sağlam ve uzun ömürlü olmalıdır..



    quote:

    Orjinalden alıntı: Platinium

    litre bşaına 100 bg üretecek motor teknolojisine hemen hemen tüm firmalar sahiptir bu bir sır deyildir

    yapılmıyorsa bunun sebebi böyle motorların iki önemli eksisidir

    -çok fazla devirli kullanım isterler motor sesi ve yalıtım için büyük handikaptır

    -torklarını yüksek devirlerde verirler buda sıradan bir kullanıcı için pek iyi bişey deyildir hele şehir içi trafikte büyük handikaptır

    fimaların çoğu parayı orta ve küçük sınıf modellerden kırdıkları için böyle bir motor bu iki sınıfta kullanabilecek bir motor deyildir kullanıcıların çok küçük bir kısmı bu kadar yüksek devir çeviren bir motordan zevk alır bu yüzden firmalar bu tür motorlar yapmaya pek sıcak bakmazlar

    bunun yerine spor bir model yapılacaksa ellerindeki herhangi bir motor bloğunu alır ya hacmini artır yada turbo uygular bu sayede daha düşük maliyetle günlük kullanıma daha uygun motorlar yaparlar




  • quote:

    Orjinalden alıntı: volkan_kolay

    devir bandı kısıtlımı..??? 8300dd 240hp güç 7500dd 210nm tork kısıtlı bir devir bandımı üstelik bu devri 2.0 litre hacminde bir motor çeviriyor 2.0 litre hacminde bu güce ve bu devir bandına sahip dünyada başka bir motor daha yok..

    hatta bu tip motorların çoğu 9000dd bandını geçmez güçlerini bu devirden aşağı bir bantta üretir ayrıca 2.0 litrelik bir motorun bu devir bandını çevirmesi ve böyle sağlam bir motor olması bir mühendislik harikasıdır..


    quote:

    Orjinalden alıntı: asilx

    quote:

    Orjinalden alıntı: volkan_kolay

    ozaman neden 99 yılından buyana bu değer hala geçilemiyor bana onu anlatsana madem çok biliyorsun bana bunu izah et..demekki bu değeri sadece yakamış marka hondadır dimi...

    Arz-talep meselesi diye biliriz kısaca Hele günümüz koşullarında bir Avrupalı üretici emisyon sınırları bu kadar aşağı çekilmişken turbo gibi bir icatta varken buna kalkışmaz..

    Zaten bakarsan Hondanın bu motoru oldukça kısıtlı tork-devir bandına sahip.. S2000 gibi 2 kişilik bir roadster için biçilmiş bir kaftan olabilir ama Honda mesala type-r için bu ünite yerine eski type-r daki ünitenin tork olarak iyileştirlmişini kullandı



    tork-devir bandı demiştim..

    Beygir gücünün tork ile devirin bir kombinasyonu olarak hesaplandığını biliyorsundur umarım.. Honda nın S2000 motoru tork olarak zengin değildir.. Yüksek devir çekerek gücünü alır.. Bu da sürekli devir isteyen bir motor demektir.. Ama V8 motorların tork bandı oldukça geniştir.. V8 ferrari motoru belki lt başına 7hp düşüktür hondadan ama gücüne hem az devirde ulaşır hemde bunu üst devirlerde de korur..

    Evet yüksek devir çevirmesi mühendislik harikası olabilir ama bunun ne F1 ile alakası vardır.. Ne de böyle V8 motorlardan verimlidir diyebiliriz..




  • doğru bir yaklaşm kesinlikle volkanın yzdıı ıcın dedm



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi anshered -- 19 Eylül 2007; 2:37:18 >
  • japon firmaları dizellerden çok hybrit motorlar ile uğraşır dünyada seri üretim hybrit motor satan 2 marka var biri honda diğeride toyota..

    sen dizel diyorsun ama hybrit konusunda da bu 2 marka şu anda çok ilerde diğer markalar halen daha çalışma yaparken honda ve toyota bunları çoktan müşteriye sunmaya başladı satıyor bile..

    yakın geleceğin teknolojisi olan hybrit de bukadar ilerlemiş olan honda dizel motorda yok diyorsun ama hybrit motorda aldı başını gidiyor..


    quote:

    Orjinalden alıntı: gorele2000

    Benzinli motor desek şuna? ki orda bile bmw, mercedes var...

    honda dizel motor teknolojisinde yoktur...

    bence toptan değerlendirilirse mercedes motorları daha üstündür... hiç 89 model 190 d ye bindin mi?


    quote:

    Orjinalden alıntı: anshered


    quote:

    Orjinalden alıntı: asilx


    quote:

    Orjinalden alıntı: volkan_kolay

    ozaman neden 99 yılından buyana bu değer hala geçilemiyor bana onu anlatsana madem çok biliyorsun bana bunu izah et..demekki bu değeri sadece yakamış marka hondadır dimi...

    Arz-talep meselesi diye biliriz kısaca Hele günümüz koşullarında bir Avrupalı üretici emisyon sınırları bu kadar aşağı çekilmişken turbo gibi bir icatta varken buna kalkışmaz..

    Zaten bakarsan Hondanın bu motoru oldukça kısıtlı devir bandına sahip.. S2000 gibi 2 kişilik bir roadster için biçilmiş bir kaftan olabilir ama Honda mesala type-r için bu ünite yerine eski type-r daki ünitenin tork olarak iyileştirlmişini kullandı


    arz talep meselesi demekte yanlış , atmosferik motor ayrı bir olay ! turbo gibi bir icad var ama Bmw M power da kullanmıyor dediğim gibi atmosferik ayrı bişey..

    litfe başına 120 hp çıkaramadı kimse bu bukadar basit hondada buyuzden dünya devidir motorda ..






  • usta s2000 5.500 devirden sonra gösterir kendini ki kendinde vtec motor vardır. yüksek devirlerde roketler gibi gitmesi vtec in özelliği değil mi ztn ?

    ve bazılarınız ferrariyle karşılaştırmış bence s2000 le 3586cc, 400 beygir gücündeki bir aracı karşılaştırmak anlamsız.
    ama s2000 bambaşkadır gerek fiyatı gerek motoru ile bunu unutmamak lazım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi -s-laughter -- 19 Eylül 2007; 2:29:47 >
  • yüksek devir bütün motorlar yüksek beygir gücü üretir ama aynı zamanda torklarıda düşüktür litre başına beygir gücü gibi litre başına tork olarak hesap ettiğin zaman aralarında yine öyle bariz bir fark yoktur..

    zamanım olsa bikaç örnek bulur verirdim sana ama sende araştırıp bakabilirsin sen honda motoru tork olaark zengin değil diyorsun ama zaten bu motorların hepsi tork olarak zengin değildir..


    quote:

    Orjinalden alıntı: asilx


    quote:

    Orjinalden alıntı: volkan_kolay

    devir bandı kısıtlımı..??? 8300dd 240hp güç 7500dd 210nm tork kısıtlı bir devir bandımı üstelik bu devri 2.0 litre hacminde bir motor çeviriyor 2.0 litre hacminde bu güce ve bu devir bandına sahip dünyada başka bir motor daha yok..

    hatta bu tip motorların çoğu 9000dd bandını geçmez güçlerini bu devirden aşağı bir bantta üretir ayrıca 2.0 litrelik bir motorun bu devir bandını çevirmesi ve böyle sağlam bir motor olması bir mühendislik harikasıdır..


    quote:

    Orjinalden alıntı: asilx

    quote:

    Orjinalden alıntı: volkan_kolay

    ozaman neden 99 yılından buyana bu değer hala geçilemiyor bana onu anlatsana madem çok biliyorsun bana bunu izah et..demekki bu değeri sadece yakamış marka hondadır dimi...

    Arz-talep meselesi diye biliriz kısaca Hele günümüz koşullarında bir Avrupalı üretici emisyon sınırları bu kadar aşağı çekilmişken turbo gibi bir icatta varken buna kalkışmaz..

    Zaten bakarsan Hondanın bu motoru oldukça kısıtlı tork-devir bandına sahip.. S2000 gibi 2 kişilik bir roadster için biçilmiş bir kaftan olabilir ama Honda mesala type-r için bu ünite yerine eski type-r daki ünitenin tork olarak iyileştirlmişini kullandı



    tork-devir bandı demiştim..

    Beygir gücünün tork ile devirin bir kombinasyonu olarak hesaplandığını biliyorsundur umarım.. Honda nın S2000 motoru tork olarak zengin değildir.. Yüksek devir çekerek gücünü alır.. Bu da sürekli devir isteyen bir motor demektir.. Ama V8 motorların tork bandı oldukça geniştir.. V8 ferrari motoru belki lt başına 7hp düşüktür hondadan ama gücüne hem az devirde ulaşır hemde bunu üst devirlerde de korur..

    Evet yüksek devir çevirmesi mühendislik harikası olabilir ama bunun ne F1 ile alakası vardır.. Ne de böyle V8 motorlardan verimlidir diyebiliriz..




  • valla herkes katıldı sohbet nerden nereye geldi :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi anshered -- 19 Eylül 2007; 2:36:58 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: anshered


    quote:

    Orjinalden alıntı: anshered

    doğru bir yaklaşm kesinlikle volkanın yazdıgı ıcın demiştim



  • ana konumuza dönelim beyler . hondanın motorları değil bu konu isteyen yeni konu açsın bununla ilgili .
    m3 rs4 test konuklarıdır ..
  • niye kimse beni sallamıyor
  • Frankfurt otoshowa bakmanı dilerim...
    hibrid niçin ?
    daha az çevre kirlenmesi ve daha az yakıt!!!
    Mercedes blue tec teknolojisi dizeli ile emisyon oranlarını daha da düşürdü, düşürecek de.. ve zaten dizel olmasından dolayı daha a z yakıyor...

    kaldı ki GM in yeni nesil hibridi(dizel) hazır ve daha üstün... dizel hibrid , dizel benzinliden daha az yakıyor mantıken...



    kaldı ki bu hondanın dizel teknolojisinde geri kaldığını değiştirmez... şu an honda harıl harıl dizel üzerinde çalışıyor...





    quote:

    Orjinalden alıntı: volkan_kolay

    japon firmaları dizellerden çok hybrit motorlar ile uğraşır dünyada seri üretim hybrit motor satan 2 marka var biri honda diğeride toyota..

    sen dizel diyorsun ama hybrit konusunda da bu 2 marka şu anda çok ilerde diğer markalar halen daha çalışma yaparken honda ve toyota bunları çoktan müşteriye sunmaya başladı satıyor bile..

    yakın geleceğin teknolojisi olan hybrit de bukadar ilerlemiş olan honda dizel motorda yok diyorsun ama hybrit motorda aldı başını gidiyor..


    quote:

    Orjinalden alıntı: gorele2000

    Benzinli motor desek şuna? ki orda bile bmw, mercedes var...

    honda dizel motor teknolojisinde yoktur...

    bence toptan değerlendirilirse mercedes motorları daha üstündür... hiç 89 model 190 d ye bindin mi?


    quote:

    Orjinalden alıntı: anshered


    quote:

    Orjinalden alıntı: asilx


    quote:

    Orjinalden alıntı: volkan_kolay

    ozaman neden 99 yılından buyana bu değer hala geçilemiyor bana onu anlatsana madem çok biliyorsun bana bunu izah et..demekki bu değeri sadece yakamış marka hondadır dimi...

    Arz-talep meselesi diye biliriz kısaca Hele günümüz koşullarında bir Avrupalı üretici emisyon sınırları bu kadar aşağı çekilmişken turbo gibi bir icatta varken buna kalkışmaz..

    Zaten bakarsan Hondanın bu motoru oldukça kısıtlı devir bandına sahip.. S2000 gibi 2 kişilik bir roadster için biçilmiş bir kaftan olabilir ama Honda mesala type-r için bu ünite yerine eski type-r daki ünitenin tork olarak iyileştirlmişini kullandı


    arz talep meselesi demekte yanlış , atmosferik motor ayrı bir olay ! turbo gibi bir icad var ama Bmw M power da kullanmıyor dediğim gibi atmosferik ayrı bişey..

    litfe başına 120 hp çıkaramadı kimse bu bukadar basit hondada buyuzden dünya devidir motorda ..








  • alamıycağmız arabalarla tartışıyoruz veya kendim için söleyim belki siz alırsınız ama belki bende alırım Allah büyük
  • bu konuda şu anda en iddalı motora sahip volvo çünkü fuar da bu konuda çok iddalı konuşuyordu volvo mühendisleri..hatta şu anki hybrit motorlardan bile çok daha çevreci bir motor yaptıklarını söylüyorlar..


    quote:

    Orjinalden alıntı: gorele2000

    Frankfurt otoshowa bakmanı dilerim...
    hibrid niçin ?
    daha az çevre kirlenmesi ve daha az yakıt!!!
    Mercedes blue tec teknolojisi dizeli ile emisyon oranlarını daha da düşürdü, düşürecek de.. ve zaten dizel olmasından dolayı daha a z yakıyor...

    kaldı ki GM in yeni nesil hibridi(dizel) hazır ve daha üstün... dizel hibrid , dizel benzinliden daha az yakıyor mantıken...



    kaldı ki bu hondanın dizel teknolojisinde geri kaldığını değiştirmez... şu an honda harıl harıl dizel üzerinde çalışıyor...





    quote:

    Orjinalden alıntı: volkan_kolay

    japon firmaları dizellerden çok hybrit motorlar ile uğraşır dünyada seri üretim hybrit motor satan 2 marka var biri honda diğeride toyota..

    sen dizel diyorsun ama hybrit konusunda da bu 2 marka şu anda çok ilerde diğer markalar halen daha çalışma yaparken honda ve toyota bunları çoktan müşteriye sunmaya başladı satıyor bile..

    yakın geleceğin teknolojisi olan hybrit de bukadar ilerlemiş olan honda dizel motorda yok diyorsun ama hybrit motorda aldı başını gidiyor..


    quote:

    Orjinalden alıntı: gorele2000

    Benzinli motor desek şuna? ki orda bile bmw, mercedes var...

    honda dizel motor teknolojisinde yoktur...

    bence toptan değerlendirilirse mercedes motorları daha üstündür... hiç 89 model 190 d ye bindin mi?


    quote:

    Orjinalden alıntı: anshered


    quote:

    Orjinalden alıntı: asilx


    quote:

    Orjinalden alıntı: volkan_kolay

    ozaman neden 99 yılından buyana bu değer hala geçilemiyor bana onu anlatsana madem çok biliyorsun bana bunu izah et..demekki bu değeri sadece yakamış marka hondadır dimi...

    Arz-talep meselesi diye biliriz kısaca Hele günümüz koşullarında bir Avrupalı üretici emisyon sınırları bu kadar aşağı çekilmişken turbo gibi bir icatta varken buna kalkışmaz..

    Zaten bakarsan Hondanın bu motoru oldukça kısıtlı devir bandına sahip.. S2000 gibi 2 kişilik bir roadster için biçilmiş bir kaftan olabilir ama Honda mesala type-r için bu ünite yerine eski type-r daki ünitenin tork olarak iyileştirlmişini kullandı


    arz talep meselesi demekte yanlış , atmosferik motor ayrı bir olay ! turbo gibi bir icad var ama Bmw M power da kullanmıyor dediğim gibi atmosferik ayrı bişey..

    litfe başına 120 hp çıkaramadı kimse bu bukadar basit hondada buyuzden dünya devidir motorda ..










  • neyse konu amacından sapmasın bu tartışma bitmez konumuz rs4 ve m3....
  • quote:

    Orjinalden alıntı: volkan_kolay


    quote:

    Orjinalden alıntı: anshered


    quote:

    Orjinalden alıntı: anshered

    doğru bir yaklaşm kesinlikle volkanın yazdıgı ıcın demiştim






    baktım ben yazana kdr senin mesajının altına yazmışlar katılıyorum diyince hangisine katıldıımı millet anlamadı ne seri msj yazıolar yahu :)




  • audi de bmw de süper araçlar...bu video dan da görüldüğü gibi auid yol tutuşta bmw den daha önce ama bmw de yanladıgı zaman süper toparlıyor...gerçi toparlama işi biraz kabiliyetle alakalı her sürücü öyle toparlayamaz ama yol tutuşta audi quattro dur...bmw nin de kendine has üstün özellikleri vardır muhakkak...ikisi de mazın....
  • M3'ün adı yeter.

    Bir M3'ün karizma olarak rakibi Porche , Lambo gibi araçlardır. Performans olarak kıyaslayabilirsiniz fakat genel olarak asla bir M3 etmez , isterse 1500 beygir olsun , virajlara 300'le girebilsin.
  • Mühendislik harikası dediğin olay sadece litre başına ürettiği güçmüdür sence?

    Gerçekden çok güldüm şu yazına..Teknoloji olarak bu araçlardan uzak bir c63 amg den bahsediyorsun?

    Şunuda unutmamak gerek, Mercedes sırf performans için ne sağlamlığından ödün verir nede konforundan..Aynı motor e63 amg de 525 beygir oalrak sunuluyor ve bu daha da yükseğe çıkartılırdı elbet..Bi bildikleri varki motorun gücünü ve torkunu kısıtlamışlar..Kalkıpda teknolojiden uzak demek sadece verilere bakarak konuşmakdan başka bir şey değildir..

    Testler yapılsın o zaman daha netleşir uzak mı yakın mı :)




    quote:

    Orjinalden alıntı: volkan_kolay

    bence c63 amg rs4 ve m3 ile kıyaslamamak gerekir çünkü amg63 başlı başına bir model oysa rs4 ve m3 motorları tam bir mühendislik harikasıdır..

    m3 de 4.0 litre v8 420hp ve litre başına 105hp güç üreten bir motor var..rs4 ise 4.2 litre v8 420hp ve litre başına 100hp güç üreten bir motor var..

    bu iki motorda f1 teknolojisi ile yapılmış yüksek devir performans motorlarıdır litre başına 100hp barajını geçtikleri içinde bu motorlar özeldir..

    c63 amg de ise 6.3 litre v8 ve 457 beygir güç üreten bir motor var litre başına m3 105hp, rs4 100hp üretirken amg motoru 73hp güç üretiyor..

    şöye örnek vermek gerekirse 1.6 litre 125hp honda motoru bile litre başına 78hp güç üretebiliyor..yani anlatmak istediğim rs4 ve m3 motorları bir mühendislik harikasıdır zaten motor dünyasında litre başına 100hp yakalayan motorlar veya geçen motorlar en verimli motorlar sayılır..

    tabi bu otomobiller arasında fark vardır yüksek devir motorlar günlük hayat için kullanmak çok zordur çünkü sürekli devir bandının yüksek olması gerekir max güçlerini ve torkların çok yüksek devirlerde verirler..

    belkide mercedes günlük hayatta kullanımada uygun olsun diye böyle bir motoru seçmiştir..ama ben senin görüşüne katılmıyorum çünkü motor ve teknoloji olarak amg63 bu iki araçlardan biraz uzak..rs4 ve m3 karşılaştırması en doğrusu bence...






  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.