Şimdi Ara

Beko Ekolojik Klima CH 38 Hata Sorunu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
15
Cevap
0
Favori
720
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Beko 12000 ekolojik inverter klima var CH38 hatası verdi araştırdığım kadarıyla gaz sorunu yazıyor internette şarteli kapadım açtım çalıştı tekrar. Gazı bitse çalışırmıydı? Böyle yapmanın zararı var mı?



  • WinPeAcE kullanıcısına yanıt
    Merhaba. Cihazın soğutması nasıl? Zayıflama var mı?

    Sigortayı indirip sıfırlamak sakıncalı bir işlemdir.

    Gaz bitip de cihaz vakuma geçerse borudan içeri hava girebilir ve kompresör bunu sıkıştırabilir. Bu durumda kompresör yağı ile reaksiyon gerçekleşmesi sonucu dizel patlama (klimanın patlaması) riski oluşabilir. Çok paranoyak bir yorum gibi görünse de bu riske yol açar. Gerçi hata verip sigortayı indirdiğinizde sıkıştırdığı hava kaçak olan yerden çıkar gider ama riske gerek yok derim.

    Zaten en sonunda gaz kalmayacağı için cihaz soğutmayacaktır.

    Gazın bitip bitmediğini sensörleri ile algılıyor. O nedenle kompresörü devreye alıp sıcaklık değişimlerini takip ettikten sonra bunu algılayabiliyor.

    Yani gecikmeli olarak uyarı vermesi normal,maalesef gaz kaçağı sorunu söz konusu görünüyor.

    Saygılarımla...
  • klima5505 kullanıcısına yanıt
    Sorunsuz soğutuyor yeterli derecede. Ürün garantili de yoğunluktan servis randevu bile veremiyor daha. Adana da sıcak bu şekilde kullansak gerçekten sorun olur mu? Bir de şunu soracaktım aralık ayında hata değilde ısıtmama problemi olmuştu gaz basıp gitmişlerdi. Şimdi de muhtemelen basıp gidecekler herhalde.
  • WinPeAcE kullanıcısına yanıt
    Görünüşe göre çok küçük bir sızıntı var ve cihaz hata verene kadar çok zaman geçmesi gerekiyor.

    Mümkünse hizmet aldığınız yetkili servisten başka bir servisin hizmet vermesini müşteri hizmetleri aracılığı ile talep ediniz.

    Gazı kaçan cihazın kaçağı tespit edilip giderilmeden basılan gazın hiç kıymeti yok.

    Bunu bilmeyen kişiler yetkili servis personeli olsa bile cihaza müdahale etmelerine izin verilmemeli.

    Sıcaklara dayanmak çok zor,sizlere hak veriyorum ama riskli bir işlem olduğunu inkâr edemeyiz. Hem zaten bir süre sonra cihaz soğutma performansını gaz kalmadığı için kaybedecektir

    Ben yine tavsiye edemiyorum maalesef,güvenliğiniz için...

    Saygılarımla...
  • klima5505 kullanıcısına yanıt
    Çok teşekkür ederim öncelikle cevabınız için. Peki gelen servis elemanları biliyorsunuz deneyimsiz olabiliyor gaz kaçağının tespiti için nasıl yönlendirebiliriz en hızlı ne şekilde tespit edebilirler? Örneğin söküp götürmelerimi gerekiyor?
  • bu arada klima boruları duvar içinde
  • WinPeAcE kullanıcısına yanıt
    Rica ederim.

    Aslında bunun için bir kaçak dedektörü bulundurmaları gerekir.

    Bu şekilde işlem çok daha kolay olacaktır.

    Ama bahsettiğiniz gibi acemi olabiliyorlar. Bunun da ellerinde olmadığını düşünelim.

    Bu durumda kusuru sadece cihazlarda aramak eksik olur.

    Benim tavsiyem ilk önce iç-dış ünite arasındaki boruların iç ve dış üniteye bağlandığı noktaları kontrol ettirin.

    Köpüklü su ile kontrol yapılabilir en basitinden.

    Bu klasik yöntemle kaçak testi yapılabilir.

    Hatta elinizden geliyorsa kendiniz de deneyebilirsiniz. En azından iç üniteden gelip dış üniteye bağlanan boruların dış üniteye bağlandığı noktaya deterjan , sıvı sabun ile bir kapta köpüklü su hazırlayıp köpüğünü bağlantı noktalarına sürerek kontrol sağlayabilirsiniz.

    Tıpkı LPG (tüp gaz) kaçaklarında olduğu gibi kaçak var ise köpük sürdüğünüz yerde baloncuk meydana gelecektir.

    Çünkü borudan sızan gaz köpüğü oluşturan baloncukları şişirecektir. Bu hava kaçakllarında bile uygulanabilen bir yöntemdir. Yani hepsine uyar.

    Servis konusuna dönersek onlar gelince de özellikle bu bağlantı noktalarını kontrol ederlerse işlemi belki hızlandırabilirler.

    Klimanızın iç ve dış ünitesi bakır borulara sahiptir.

    Cihazız dış ünitesinde üretim aşamasında basılan gaz durduğu için,iç ünitesinde de üretim aşamasında basılan azot durduğu için bu cihazlar montaja kadar basınç altında beklemektedir.

    İstisna durumları oluşturan üretim hataları vb. durumlar haricinde bu kısımlarda kaçak olma ihtimali eğer cihaz çok eski değilse düşüktür.

    Bu nedenle arızayı cihazdan önce ara tesisatta aramakta fayda vardır.

    Arçelik iç-dış ünite arasında alüminyum boru kullanır ve alüminyum borunun pirinç (bakır-çinko alaşımı) olan bağlantı noktalarına bağlanabilmesi için O-Ring contalı rakorlar kullanır.

    Bu rakorların boruya geçirilmesinin ardından boruya bu rakora göre havşa açılır.

    İşte bu aşama,havşa açma kısmı servis elemanı tarafından yapıldığı için işçilik hatası riski söz konusudur.

    Yani benim tavsiyem servis gelirse hemen klimayı söküp götüreceğiz diyip bunu uygulamalarına imkan vermeden iç-dış ünitedeki elleriyle havşa açtıkları kısımlarda dedektör varsa dedektör ile,yoksa köpük ile test yaptırtmanızdır.

    %75 ihtimalle zaten arıza buradan çıkacaktır.

    Rakor yenilenir ve yeniden düzgünce havşa açılırsa sorun çözülebilir.

    %25'lik dilimde ise iç veya dış ünitenin kendi borularında kaçak olması ihtimalidir. Bu en düşük ihtimalidir ama yine de imkansız diyemeyiz.

    Diğeri ise bağlantı noktalarında değil de ara tesisat borusunun kendisinde bir kaçak olmasıdır. Arçelik alüminyum boru kullansa da et kalınlığı yüksek sağlam bir boru kullanıyor.

    Bu da diğer zayıf ihtimallerden biridir.

    Bu arada teknisyenin yanlış havşa açması söz konusu ise bu onun işçilik hatasıdır. Bazı markalar da hazır bakır boru setleri kullanır.

    3 metre,5 metre,7 metre gibi uzunluklarda hazır , rakorları takılmış ve havşaları açılmış bakır boru setleri kullanmaktadır. Ama maalesef bunlar fabrikasyon imalat olarak havşası açılmış
    halde gelse bile onlarda da işçilik hatalarına rastlanılabilmektedir.

    Saygılarımla...




  • klima5505 kullanıcısına yanıt
    çok teşekkür ederim kışın geldiklerinde hiç bir test yapmadan kaçak varsa duvar içindedir büyük ihtimalle diyip gazı basıp gittiler. Duvar kırılacakmış yani.
    Bakalım şimdi uğraştıracaklar mı?
  • WinPeAcE kullanıcısına yanıt
    Rica ederim.

    Sıva altı tesisat var ise ve Arçelik çekmedi ise büyük ihtimalle bakırdır. Ki sıva altı tesisat için alüminyum bir alternatif değildir.

    Eğer gerçekten dedikleri gibi ise maalesef duvarın kırılması gerekli olacaktır.

    Ama yine de bağlantı noktalarının kontrol edilmesi faydalı olacaktır. Boru bu durumda bakır olsa da yine boru uçlarını servis elemanları hazırlamış olabilir.

    Ama kaçağın tespit edilip giderilmesi nihai çözüm olacaktır.

    Gaz eksildikçe ilave etmek sonu olmayan bir eylem olur.

    Ayrıca kaçak olan yerden kompresörün yağlama yağı da çıkmaktadır. Dolayısıyla kaçak olan yerde yağlanma görülecektir. Bu da kaçağın olduğu yeri belirlemede yardımcı olabilir.

    Gelişmeleri aktarırsanız şahsen çok memnun olurum

    Saygılarımla...
  • klima5505 kullanıcısına yanıt
    Sıva altı tesisat var evet müteahhitin yaptırdığı ama servisin tüm testleri yapıp kesin olarak duvar içinde sorun var demesi gerekmiyor mu? Diyelim ki açıldı ve içerde sorun çıkmadı nasıl olacak?
    Tabii ki mutlaka bilgilendireceğim 🙏
  • WinPeAcE kullanıcısına yanıt
    Tabii bunu ilgili testleri yaparak tespit etmek mümkündür.

    Örneğin klimanın gazı toplanır.
    Ara tesisat borusu iç ve dış üniteden ayrılır.

    Boruların birer ucu kapatılır

    (Sızdırmaz şekilde kör tapa vb. elemanlar ile)

    Boruya manometre (basınç göstergesi) bağlanır.

    Sonrasında boruya basınçlı azot basılır.

    Örneğin 30 bar azot basıldı ise

    En az 24 saat beklendikten sonra hava sıcaklığı da dikkate alınarak basınca bakılır.

    Eğer 30'un altına inmişse bu kaçak olduğunu gösterir.

    Bu şekilde kaçak olup olmadığı anlaşılabilir.

    Sıcaklık düştükçe bastığınız 30 bar azotun basıncı da düşecektir. Ama kaçak olmadığı zaman çok düşük bir oynama olacaktır.

    Yani 0,5 1 bar civarında bir oynama 5-10 derece sıcaklık farkında kabul edilebilir.

    Yani 30 bar basıldıysa ertesi gün en erken aynı saatte yine o civar bir değer okunmalıdır.

    Yani bu şekilde duvarı kırmadan kaçak olup olmadığını öğrenmek mümkündür.

    Tekrardan geçmiş olsun.

    Saygılarımla...




  • klima5505 kullanıcısına yanıt

    Öncelikle iyi bayramlar. Bir güncelleme yapayım dedim.

    Servis ayın 28 ine gün verdiği için yaklaşık 6 gündür mecburiyetten kullanıyoruz. Herhangi soğutma performansında bir sorun yok.

    Servisten randevu alırken bir teknisyenle görüştüm normal olarak çalışıyorsa yalancı hata vermiştir dedi ne kadar doğru bilemiyorum.

    Sizce sorun olsa bu kadar gündür normal çalışırmıydı? Yalancı hata olabilir mi?

  • WinPeAcE kullanıcısına yanıt

    Merhaba. İyi bayramlar.


    Eğer tekrar etmiyorsa sensörden gelen veride o an için sapma olmuş olabilir veya mikroişlemcinin okuma yapamamış,gelen veriyi tazelemeyip takılı kalmış olabilir. Ama bu ancak sorunun bir daha tekrar etmemesi halinde geçerli görülebilir.


    Mümkünse klimayı son ayarda (jet cool modunda) çalıştırıp dış ünitenin boru bağlantı noktalarına bakın. Karlanma veya o bölgede yağlanma yoksa sızıntı olmadığı düşünülebilir.


    Saygılarımla...

  • klima5505 kullanıcısına yanıt
    Aynen inşallah tekrar etmez dediğiniz kontrolleri de sağlayacağım. Bir de şunu sormak istiyorum bazen klimadan nasıl anlatacam bilmiyorum foş diye bir ses çıkıyor hava boşalma gibi hani belediye otobüslerinde olur ya tıslarlar anlatabildim mi bilmiyorum neden olur 1-2 kez rastladım.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.