Şimdi Ara

Ben yandım siz yanmayın -sis farı-

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
33
Cevap
0
Favori
25.500
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • merhaba arkadaşlar.

    geçen haftalarda aracıma aksesuar, görüntü amaçlı philips marka üzerinde 5000k yazan sis farı taktırdım. sadece iki kez kullandım sis farını.

    bugün aracımla seyir ederken el atıp durdurdular. indiğimde sol tamponun altından ateş çıkıyordu. hemen müdahele ettim yangın söndürücü ile...

    aracımın tamponunun arkasındaki korumalık -adı herneyse- tamamen yanmıştı. eğer arabayı durdurmasalardı 5,10 dakika daha yansaydı belki şuan hakkın rahmetine kavuşmuştum. araç lpgli zaten.

    beni durduran arkadaşlardan da Allah razı olsun. fotoğrafları yükledim buyurun:


     Ben yandım siz yanmayın -sis farı-

     Ben yandım siz yanmayın -sis farı-

     Ben yandım siz yanmayın -sis farı-

     Ben yandım siz yanmayın -sis farı-

    birinci ve ikinci fotoğraf yanan far. diğer fotoğraflarda ise sağdaki sis farını göreceksiniz. o da yanmak üzereydi çevresini eritmiş.

    sol sis farı tüm plastikleri yaka yaka aşağa kadar düşmüştü. asılıyordu.

    şimdi bazı sorularım var. bu olay bana hiç normal gelmedi. montaj hatasından kaynaklandığını düşünüyorum.

    yorumunuzu beklerim...





    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ceza_61 -- 9 Şubat 2013; 1:33:35 >







  • Daha önce hiç rastlamadım. Ben kesinlikle montaj hatası olduğunu düşünüyorum...(Tabi! üründe hatalı olabilir?)

    Ben, sisler/farlara sonradan takma zenon tarzı şeyler sevmiyorum. Bu tür bir durumdan sonra takanada engel olmaya çalışırım...

    Geçmiş olsun. İyiki durum daha fazla ileri gitmemiş...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Panthér

    Daha önce hiç rastlamadım. Ben kesinlikle montaj hatası olduğunu düşünüyorum...(Tabi! üründe hatalı olabilir?)

    Ben, sisler/farlara sonradan takma zenon tarzı şeyler sevmiyorum. Bu tür bir durumdan sonra takanada engel olmaya çalışırım...

    Geçmiş olsun. İyiki durum daha fazla ileri gitmemiş...

    sağolun. cruze konusunda ansiklopedi yazabilecek birisi olduğunuzdan benim için yorumlarınız değerli.

    iki üründe de hata olacağını düşünmüyorum açıkçası. ampülleri aldığım yerde günde kim bilir kaç tane ampül değişiyor böyle... montaj hatası yapmaları yüzde kaç ihtimal ki.

    acaba far kabini çok mu kalitesizdi de böylesine eridi yandı. bu işi benim aklım almıyor açıkçası.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ceza_61

    quote:

    Orijinalden alıntı: Panthér

    Daha önce hiç rastlamadım. Ben kesinlikle montaj hatası olduğunu düşünüyorum...(Tabi! üründe hatalı olabilir?)

    Ben, sisler/farlara sonradan takma zenon tarzı şeyler sevmiyorum. Bu tür bir durumdan sonra takanada engel olmaya çalışırım...

    Geçmiş olsun. İyiki durum daha fazla ileri gitmemiş...

    sağolun. cruze konusunda ansiklopedi yazabilecek birisi olduğunuzdan benim için yorumlarınız değerli.

    iki üründe de hata olacağını düşünmüyorum açıkçası. ampülleri aldığım yerde günde kim bilir kaç tane ampül değişiyor böyle... montaj hatası yapmaları yüzde kaç ihtimal ki.

    acaba far kabini çok mu kalitesizdi de böylesine eridi yandı. bu işi benim aklım almıyor açıkçası.

    Üründe hata olmadığını düşünüyorsanız, hata! montaj aşamasına kalıyor.

    Far kabini kalitesizliği gibi bir durum olsaydı. Bu tarz uygulama yapan arkadaşlarında başınada gelmesi gerekirdi...
    Ben bu tarz bir olaya, cruze konusunda ilk defa rastlıyorum(otomobil genelde de rastlamadım).

    Elektrik işinden pek anlamam ama; Bence, hatalı kablolalama/ek yapma/ bağlantıyı yanlış alma vs. gibi bir durumdan kaynaklı......
    Aslında aletin bağlantı yerleri kontrol edilir ise, yanma/kararma/erime yerinden durumun başlangıç noktasıda bulunabilir.




    Bildiğimiz herşey aslında bu forumun 1. sayfasından itibaren var. Sonradan kurulan bu tarz forumlarda konuşulan konuların
    kaynak noktası burasıdır(en eskisi olduğu için).
    Bu konular içinde her şey var. Hepsi daha önce yazıldı-çizildi-tartışıldı-resimlendi-yazıya döküldü...vs.

    Konuyu ilk başından beri takip ettiğim ve yorum yazdığım için, bu araba ile pek çok şeyin yerini ve durumunu da bilmiş oluyorum.

    Yoksa! çok şey biliyorum gibi bir iddaa'm kesinlikle yok...

    Tabi! 2 adet Cruze almamız ve bu işlere meraklı olmamızda bir etken sayılır.
    Birazda kişisel yorum katıyoruz. Aslında! durumu zenginleştirende UYGUN ve DOĞRU yorum...

    Sonuç olarak, başımıza gelenleri, çözümleri, durumları ve okuduklarımızı harmanlanarak aktarıyoruz...

    Bilgi-Birikim-Tecrübe paylaşılmadığı sürece "anlamsız".


    *Mesela; gün gelecek bu sorun ile ilgili tecrübeyi de aktaracağız. Başka bir arkadaşa örnek olacak, ışık tutacak.
    Eğer o gün geldiğinde ben burada olursam yanıtlayacak, adres göstereceğim. Olmazsam! başka bir arkadaş yardımcı olacak...


    teşekkürler.






  • quote:

    Orijinalden alıntı: Panthér




    haklısınız. bu forum ve özellikle cruze bölümü için velinimetsiniz aracı almadan önce de nerdeyse her yazınızı okumuştum, cesaretlenmiştim.

    ampülleri aldığım ve taktırdığım elektrikçi babamın tanıdığıydı. yarın oraya gidip ortalığı birbine katsam babama çok ayıp olacak. bu konuyu konustuğumda da yarın ben uğrayacağım dedi. ne sonuç çıkacak çok merak ediyorum... ben olsam sis takımının parasını söke söke alırdım da işte araya büyükler girince...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ceza_61

    quote:

    Orijinalden alıntı: Panthér




    haklısınız. bu forum ve özellikle cruze bölümü için velinimetsiniz aracı almadan önce de nerdeyse her yazınızı okumuştum, cesaretlenmiştim.

    ampülleri aldığım ve taktırdığım elektrikçi babamın tanıdığıydı. yarın oraya gidip ortalığı birbine katsam babama çok ayıp olacak. bu konuyu konustuğumda da yarın ben uğrayacağım dedi. ne sonuç çıkacak çok merak ediyorum... ben olsam sis takımının parasını söke söke alırdım da işte araya büyükler girince...

    Alıntıları Göster
    Bence üretim hatası değil de çok sıcaklıktan far erimiş resmen....Nasıl olur da sis farı sıcaklıktan bu kadar erir...bence yüksek ısıya sis camı dayanmamış....
    Çok çok geçmiş olsun Allah korumuş.......




  • quote:

    Orijinalden alıntı: last06

    Bence üretim hatası değil de çok sıcaklıktan far erimiş resmen....Nasıl olur da sis farı sıcaklıktan bu kadar erir...bence yüksek ısıya sis camı dayanmamış....
    Çok çok geçmiş olsun Allah korumuş.......

    aynen öyle oldu. işin ilginç tarafı kablolar sağlamdı. ama sis farının 'ayna' kısmı bence krom vb. bir madde olmalıydı. plastik koymuşlar ve ısıya dayanamayıp eridi hatta alev aldı.

    çok sağol arkadaşım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ceza_61

    quote:

    Orijinalden alıntı: last06

    Bence üretim hatası değil de çok sıcaklıktan far erimiş resmen....Nasıl olur da sis farı sıcaklıktan bu kadar erir...bence yüksek ısıya sis camı dayanmamış....
    Çok çok geçmiş olsun Allah korumuş.......

    aynen öyle oldu. işin ilginç tarafı kablolar sağlamdı. ama sis farının 'ayna' kısmı bence krom vb. bir madde olmalıydı. plastik koymuşlar ve ısıya dayanamayıp eridi hatta alev aldı.

    çok sağol arkadaşım.

    Alıntıları Göster
    Üreticinin uygun gördüğü ekipmanda değişiklik yapılarak, orjinal olmayan bir ürün kullanılmış. Sonucunda ortaya bir olumsuzluk çıkmış.
    Orjinal olmayan bir ürünün oluşturduğu hatadan çok, üreticinin suçu varmış gibi bir duruma dönüştü.

    Bu far, bu ampule uygun. Başka bir ampul, ek, bağlantı, cihaz vs. uygun değilmiş demek ki.....

    Orjinal bir ürünü kullanmayıp 5000K lık bir ekipman takıp, sonrada neden oldu ki? Far'ın içi şöyle olsaydı? demek yanlış olmuş.
    O far zaten! standart durum için dizayn edilmiş. Standart dışı durumlara karşı farklı reaksiyon göstermesi gayet normal...

    SUÇ; standart şartlara göre üretilmiş üründe mi? yoksa, Farklı ekipman takarak durum oluşmasına sebep olan kullanıcıda mı?


    Başka şeylere bakmak lazım.....


    Olmuş bitmiş.
    Geçmiş olsun.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Panthér -- 10 Şubat 2013; 1:59:45 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Panthér

    Üreticinin uygun gördüğü ekipmanda değişiklik yapılarak, orjinal olmayan bir ürün kullanılmış. Sonucunda ortaya bir olumsuzluk çıkmış.
    Orjinal olmayan bir ürünün oluşturduğu hatadan çok, üreticinin suçu varmış gibi bir duruma dönüştü.

    Bu far, bu ampule uygun. Başka bir ampul, ek, bağlantı, cihaz vs. uygun değilmiş demek ki.....

    Orjinal bir ürünü kullanmayıp 5000K lık bir ekipman takıp, sonrada neden oldu ki? Far'ın içi şöyle olsaydı? demek yanlış olmuş.
    O far zaten! standart durum için dizayn edilmiş. Standart dışı durumlara karşı farklı reaksiyon göstermesi gayet normal...

    SUÇ; standart şartlara göre üretilmiş üründe mi? yoksa, Farklı ekipman takarak durum oluşmasına sebep olan kullanıcıda mı?


    Başka şeylere bakmak lazım.....


    Olmuş bitmiş.
    Geçmiş olsun.


    Alıntıları Göster
    millet şahinlere doğanlara projektör ampülü gibi 10000k xenon takıyor. bendeki xenon bile degil sadece renkli ampüldü. haklısınız ama aynı ampülü arkadaşım 1 yıdır clio III aracında sorunsuz kullanıyor. sürekli açık ondakiler. neyse...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ceza_61

    millet şahinlere doğanlara projektör ampülü gibi 10000k xenon takıyor. bendeki xenon bile degil sadece renkli ampüldü. haklısınız ama aynı ampülü arkadaşım 1 yıdır clio III aracında sorunsuz kullanıyor. sürekli açık ondakiler. neyse...

    Alıntıları Göster
    Öncelikle büyük Geçmiş olsun,Bence tesisatı takan ustanın yanlışlığı olabilir ilk aklıma gelen Fazla akım çekecek düşük gerilimli voltaj kaynağını kullanmış olabilir Buda fazla ısınma ve yanmaya sebebiyet verir,Birde aklıma gelen kablo bağlantı noktalarında eğer satın aldığınız ürünün orjinalinde yoksa kalitesiz SOKET kullanmış olabilir 2 sis farının birden yanması bu ihtimali zayıf gösteriyor ama yinede bir ihtimal.

    2 farında yanma eylemi içinde olması büyük olasılıkla fazla akım çekmesindendir

    Tekrar geçmiş olsun



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Körfezli/41 -- 12 Şubat 2013; 22:26:44 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Körfezli/41

    Öncelikle büyük Geçmiş olsun,Bence tesisatı takan ustanın yanlışlığı olabilir ilk aklıma gelen Fazla akım çekecek düşük gerilimli voltaj kaynağını kullanmış olabilir Buda fazla ısınma ve yanmaya sebebiyet verir,Birde aklıma gelen kablo bağlantı noktalarında eğer satın aldığınız ürünün orjinalinde yoksa kalitesiz SOKET kullanmış olabilir 2 sis farının birden yanması bu ihtimali zayıf gösteriyor ama yinede bir ihtimal.

    2 farında yanma eylemi içinde olması büyük olasılıkla fazla akım çekmesindendir

    Tekrar geçmiş olsun

    Alıntıları Göster
    5000k zaten güçlü bir lamba hocam sıcak olması normal ama montajında sıkıntı olmuş belliki

    tekrar geçmiş olsun

    bir fakire az çok yardım edip sadakanızı verebilirseniz iyi olur




  • quote:

    Orijinalden alıntı: webmaster-mt

    5000k zaten güçlü bir lamba hocam sıcak olması normal ama montajında sıkıntı olmuş belliki

    tekrar geçmiş olsun

    bir fakire az çok yardım edip sadakanızı verebilirseniz iyi olur

    Alıntıları Göster
    Gecen ayin konusu ama konuyu netlestirmekte fayda var: Ilgili ampullerde belirtilen 5000k veya 10,000k isik siddeti birimi degildir. Ampulun gucu hic degildir.
    5000k isigin dalga boyunu gosterir, yani rengini. 4300k sariya calan bir beyazken (XENON'da), 5000k kristal beyaz, 6000-8000-10,000 ise giderek maviye ve mora calan renklerdir.

    Teorik olarak xenon farlar 35 watt elektrik cekerler ancak bazi uzakdogu xenon ampullerin 50 watt olanlari da var. SIkinti ampullerin yapisindan kaynaklaniyor.
    Standart bir ampul isigi isinan bir tel parcasi ile verirken, xenon ampul'de bu isi ozel bir gazla dolu olan cam bolmedeki iki elektrot arasindaki elektrik arki yapiyor.
    Dolayisi ile standart bir ampul'un isinmasi ile xenon ampulun farkli olacaktir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SilverBlue

    Gecen ayin konusu ama konuyu netlestirmekte fayda var: Ilgili ampullerde belirtilen 5000k veya 10,000k isik siddeti birimi degildir. Ampulun gucu hic degildir.
    5000k isigin dalga boyunu gosterir, yani rengini. 4300k sariya calan bir beyazken (XENON'da), 5000k kristal beyaz, 6000-8000-10,000 ise giderek maviye ve mora calan renklerdir.

    Teorik olarak xenon farlar 35 watt elektrik cekerler ancak bazi uzakdogu xenon ampullerin 50 watt olanlari da var. SIkinti ampullerin yapisindan kaynaklaniyor.
    Standart bir ampul isigi isinan bir tel parcasi ile verirken, xenon ampul'de bu isi ozel bir gazla dolu olan cam bolmedeki iki elektrot arasindaki elektrik arki yapiyor.
    Dolayisi ile standart bir ampul'un isinmasi ile xenon ampulun farkli olacaktir.


    Birşey daha öğrenmiş oldum. Teşekkürler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Panthér

    quote:

    Orijinalden alıntı: SilverBlue

    Gecen ayin konusu ama konuyu netlestirmekte fayda var: Ilgili ampullerde belirtilen 5000k veya 10,000k isik siddeti birimi degildir. Ampulun gucu hic degildir.
    5000k isigin dalga boyunu gosterir, yani rengini. 4300k sariya calan bir beyazken (XENON'da), 5000k kristal beyaz, 6000-8000-10,000 ise giderek maviye ve mora calan renklerdir.

    Teorik olarak xenon farlar 35 watt elektrik cekerler ancak bazi uzakdogu xenon ampullerin 50 watt olanlari da var. SIkinti ampullerin yapisindan kaynaklaniyor.
    Standart bir ampul isigi isinan bir tel parcasi ile verirken, xenon ampul'de bu isi ozel bir gazla dolu olan cam bolmedeki iki elektrot arasindaki elektrik arki yapiyor.
    Dolayisi ile standart bir ampul'un isinmasi ile xenon ampulun farkli olacaktir.


    Birşey daha öğrenmiş oldum. Teşekkürler.

    Alıntıları Göster
    bilgiler için sağolun. bu tür işlerle uğraşanların aklında olsun, önceden taktırmış olanlar sık sık kontrol etsinler...

    sisler yandıktan bir hafta sonra gündüz farı taktırdım. (modele özel)
    fotoğraflarını çekip paylaşırım. çok şık durdular.




  • Bende hic duymamistim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Güven*

    Bende hic duymamistim
    cruze için özel day running light (gündüz farı)

     Ben yandım siz yanmayın -sis farı-



     Ben yandım siz yanmayın -sis farı-



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ceza_61 -- 11 Nisan 2013; 23:56:42 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ceza_61

    cruze için özel day running light (gündüz farı)

     Ben yandım siz yanmayın -sis farı-



     Ben yandım siz yanmayın -sis farı-


    bunları nerden aldın ve nereye taktırdın reyis




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TSuNaMi_

    quote:

    Orijinalden alıntı: ceza_61

    cruze için özel day running light (gündüz farı)



    bunları nerden aldın ve nereye taktırdın reyis

    gittigidiyordan aldım cruze drl yazınca çıkar. sis farını söküp yerine direk bunu monte ediyorsun, sanayide her elektrikçi yapar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TSuNaMi_

    quote:

    Orijinalden alıntı: ceza_61

    cruze için özel day running light (gündüz farı)

     Ben yandım siz yanmayın -sis farı-



     Ben yandım siz yanmayın -sis farı-


    bunları nerden aldın ve nereye taktırdın reyis

    Bu ürün DE/WTCC/SPORT lara uygun değil. Bu araçların sis farı yuvası biraz farklı.
    Sadece 2009/2010/2011/2012 LS ve LT lere uyar.(makyajsız LT)

    Hem ne yapacaksın, satmadın mı sen arabayı?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Panthér

    quote:

    Orijinalden alıntı: TSuNaMi_

    quote:

    Orijinalden alıntı: ceza_61

    cruze için özel day running light (gündüz farı)

     Ben yandım siz yanmayın -sis farı-



     Ben yandım siz yanmayın -sis farı-


    bunları nerden aldın ve nereye taktırdın reyis

    Bu ürün DE/WTCC/SPORT lara uygun değil. Bu araçların sis farı yuvası biraz farklı.
    Sadece 2009/2010/2011/2012 LS ve LT lere uyar.(makyajsız LT)

    Hem ne yapacaksın, satmadın mı sen arabayı?

    adam yamuk yapınca araç elimizde kaldı abi :) şu an alan olmayınca satanı öpeyim modunda fiyatını 35 yaptım takılıyom öyle




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.