|
Bildirim
|
Aa neden öyle diyorsunuz oysaki forumumuzda C segmentinin en çok sevilen arabasıdır mazda 3
|
Almayı pek düşünen yok zaten
|
Türkiye de mazda alınmaz zaten
|
Türkiye'de mazda alınmazda, bazat alınabülür
|
Mazda kalbimizde 1993 yılında kaldı
|
Fazla satmaya niyetleri yokta sattıklarına servis hizmeti vermeye de mi niyetleri yok |
Ben bu mesajdan bir şey anlamadım. Adam dediğiniz kim? beyaz yakalılar kim_ avukatlar kimin avukatı? kıskanç olan kim? |
Yanlış düşünce...
İktisat ve Pazarlama dersinde Marka imajı diye bir şey vardır.. Sen Türkiye piyasası için Renault ve Mazda yı bir kefede tutup , bak her segmentte aracı var Renault un o yüzden çok satıyor diye bir fikir üretirsen kargalar bile güler bu fikire... 60 Bin TL cebinde parası olan adam , 60 Bin TL lik Mazda olsa bile gidecek yine Renault alacak... Türkiye de marka imajı herşeydir.. Doğuş değil otomobil El Arabası koysun VW showroomuna yine sıraya girer 3 ay sonrasına gün verirler müşteriye... Şimdi senin felsefen doğru olsa C sınıfı sedan araç piyasasında Megane Sedan ile Mazda 3 Dizel aynı para olduğuna göre Megane alacağına gidip Mazda alması lazım 130 Bin TL cebinde parası olup ta bu iki araç arasında kalanların. RENAULT MEGANE SEDAN Icon EDC 130 Bin TL Mazda 3 1.5 Power SEDAN Dizel Otm 133 Bin TL Ama nedendir bilinmez 2017 Ocak - Haziran döneminde MAzda 3 Sedan satış adedi sadece 286 Adet... Evet sadece 286... !!! Demek ki neymiş, piyasa da kabul görmüş bazı klişe markalar vardır , marka bilinirliği marka tercihi vardır. Sen Megane a rakip olarak Mazda 3 getirmiş olabilirsin , ama o getirdiğin araç müşteri tercihi olarak seçilmediği için. Senin MAZDA olarak marka imajın RENAULT kadar olmadığı niçin mazdanın dünya üzerindeki tüm serilerini de getirsen hava cıva... Renault, VAG grubu , Fiat , Ford , Opel.... Bu markaların müşteri gözündeki marka imajı ile Mazda Subaru vs gibi markaların imajları bir değildir. Mazda 2 Dizel getirdin diyelim , hadi fiyatı da B sınıfı HB segmentinde en çok satan rakipleri ile aynı fiyat oldu , hani olmaz ya.... Bu segmentte liderler kimler... VW Polo ve Hyundai İ20... Sen fiyatı aynı diye Polo müşterisi ya da İ20 müşterisi gidip Mazda 2 alacağını mı düşünüyorsun... Ürün çeşitliliği olsun diye sen Mazda nın dünyada olan her modelini getirirsen , avcunu yalarsın... Öncelikle savunduğun markanın motor seçenekleri sınırlı , senin ülkenin Motorlu Taşıt Vergi sistemi emisyon oranları vs ile değil , aracın motor hacmine göre olduğu için ve ülkedeki akaryakıt fiyatlarının yüksek olması nedeniyle yakıt tercihinin Dizel den yana olması nedeniyle savunduğun markanın B-C-D-SUV-MPV gidi segmentlerde 1.6 Litre hacminden yüksek olmayan dizel ve otomatik vites kombinasyonunda araçlar getirmesi gerekiyor ki piyasa ya ortak olsun ... Gidip 150 Bin TL ye Mazda 3HB Dizel Otm. satmaya çalışırsan burun üstü çakılırsın. D sınıfında Mazda 6 için sadece Benzinli motor getirirsen , düşük hacimli Dizel motorun Mazda 6 için olmazsa 2017 nin 6 ayı boyunca 25 adet Mazda 6 satarsın...Hani senin felsefeye göre D sınıfında ürün var mazda da niye rakipleri ile kapışamıyor ? TSI motorlu Superb, Passat, Ecoboost motorlu Mondeo neden Mazda 6 dan fazla satıyor... ?? Hocam bu iş ticaret işi... Kişisel zevklerin duyguların ile iş yapılmaz.... Satabileceğin malı tezgah a koyacaksın , müslüman mahallesinde salyangoz satmaya kalkarsan işi patates e bağlarsın... Fiyat konusu ikinci kıstas... Hani aynı segment te muadil araç getirdin diyelim... Aynı zamanda fiyat olarak ta makul fiyatlarda olacak ki , marka imajı olarak yetişemediği rakiplerine müşterinin cüzdanında öne geçsin.. Ama Mazda da bu yok , piyasadaki en pahalı C Hatchback araç Mazda 3 neredeyse... Şimdi gidip adam niye alsın ki ??? Otomobil Distirbütörlüğü Türkiye de satranç oyunu gibidir. Rakipleri iyi analiz edeceksin , boyunun yetmediği işlere parkurlara girmeyeceksin , bir nevi eşli batak oyunu gibi... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AIRBOSS -- 13 Temmuz 2017; 21:36:21 > |
|
|
|
|
|
|
|
|
|