Şimdi Ara

100 KM Yerine 150 KM Hızla Gitmek Ne Kadar Mantıklı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
17
Cevap
0
Favori
1.526
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Diyelim ki hız sınırı olmayan bir otobandayız. Başlangıç ve bitiş noktamız otobanın girişi ve çıkışı olsun. Toplam mesafe 500 KM.


    Bu otobanı saatte 100 KM hızla geçersek otobandan çıkış noktasına varma süremiz ortalama 5 saattir.


    Hızımızı %50 arttırıp 150 KM hızla geçtiğimizi varsayalım. Varış süremiz ortalama 3 saat 20 dakikaya iner yani ortalama %33 vakit kazanmış oluruz.


    Aracımız 100 KM hız ile 500 KM mesafede toplam 50 litre yakıt tüketti diyelim. 150 KM hızda rüzgar direnci arttığı için ve aracın devir aralığı yükseldiği için yakıt tüketimimiz %50'den daha fazla olur ama hadi diyelim ortalama %50 arttı. 75 litre yapar.


    %33 daha hızlı varmak için %50 daha fazla yakıt tüketmiş olduk.


    Eğer yakıt tüketimi artış oranı %50 değil de %33'ten daha az olsaydı 150 KM hızla gitmeye o zaman değerdi. Fakat bu sefer kaza ve ölüm riski artardı.


    Gözlemlerime göre bir aracın en az yakıt yükettiği hız; aracın en yüksek viteste en düşük devirde çıktığı hızdır.


    Elektrikli ve hibrit araçlar konumuzun dışındadır.








  • Arkadaş mantık kurmaya çalışmışsın ama zaman ve para farklı kavramlardır, toplayıp çıkaramazsın. Eğer herkes için eşit değerde olsaydı kimse uçağa binmezdi. Aristo mantığı bile daha iyi seninkinden.

    Zamanın değeri kişiye göre değişir yani. Bence değer. Sen fakirsen sence değmez -gibi yani
  • Vaktiniz ve sabrınız varsa 3000 deviri geçmeden, yol bilgisayarını gözlemleyerek düz yolda en az yaktığı hıza sabitleyip gitmek mantıklı olan. Hem güvenlik hem ekonomi olarak en garantisi.

  • ona bakarsan sigara içmek kanserin bir numaralı sebebi ama forumdaki üyelerin en az yarısı sigara kullanıyordur. yani hız yapmaktan ne ben ne de sen vazgeçmeyeceğiz.

  • Otobanda kimse 100le gitmiyor,100le gidersen kamyonlarla takılıyorsun ve bu risk doğuruyor
    130 140 ideal
  • Dilskesti kullanıcısına yanıt
    Arkadaş mantık kurmaya çalışmışsın ama zaman ve para farklı kavramlardır, toplayıp çıkaramazsın. Eğer herkes için eşit değerde olsaydı kimse uçağa binmezdi. Aristo mantığı bile daha iyi seninkinden.

    Zamanın değeri kişiye göre değişir yani. Bence değer. Sen fakirsen sence değmez -gibi yani



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi beyinsis -- 12 Mayıs 2024; 21:16:46 >
  • mahmut_emmi kullanıcısına yanıt

    Sigara içmek kişinin kendisine zarar verir. Fakat güvenli hızın üzerindeki sürüşlerdeki olası bir kazada sürücü haricindeki kişi/kişilerin de zarar görme riski mevcut.

  • Mythology kullanıcısına yanıt

    yanılıyorsun, sadece kendisine değil sokaklara caddelere umarsızca atılan izmaritler yüzünden, sigara içen kişi çevreye de zarar veriyor. her yer izmarit dolu. sigara içen bir kişi bile yoktur ki ben sokağa hiç izmarit atmadım desin.

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • yasal hız limitlerinde, bütçeniz elverdiğince yol almak en doğrusu. 143kmh gayet yeterli ülkemizin dalgalı otoyollarında.
  • Acelem olmadığı sürece altımda güçlü bir araç olmasına rağmen 120-130 arası gidiyorum, hem ciddi yakıt tasarrufu da sağlıyor.

  • Bu senaryoda dizel olacak, 160 sabit gidip çokta yüksek yakmayacaksın.
    Elektrikli ye gelmez bu senaryo, benzinli benzini içer. Araç birde güvenli tok bir araç olacak. Keyifli olur.
  • Sonuç şu ki zaman kazanmak gerçekten de pahalı. Süreyi azaltmak, bazıları için karşılığında vereceklerini düşünürsek çok da önemli değil demek ki. Masraflar hadi neyse de ölüm riski için elbette dramatik bir şekilde mantıksız. Ben trafik şartlarına göre giderim genelde. Bazen 90 yazar güvenmem 70 giderim. Bazen de 140 yazar hepsini kullanırım. Yol, hava ve arabamın şartlarına göre değişir.
  • 150 ile gitmek mantıklı değil zaten ya 100 ile gidersin ya 200 ile

  • Bunu 1200+ km yolu tek başına kullanan biri olarak cevap verecek olursam.

    1. 1 günde gidebilirim 150 160+ hızlarda sürerek genelde de böyle yapıyorum. Evet yakıt bir tık artıyor ama zamandan tasarruf ediyorum.
    2. 1 gün dinlenip gidiyorum bu seferde kalacak yere ücret ödüyorum hesaplamadım ama yakıt artışıyla aynı gibidir. Hem de zamandan çok kaybediyorum. 2 günüm yolda geçmiş oluyor.


    Benim gibi 1200+ km yi tek başınıza sürerek gitmek zorundaysanız 1. yolu seçmek zorundasınız. Diğer türlü çok geceye kalırsanız hem çok yorulursunuz, hemde uykunuz gelir daha kötü sonuçlanabilir.

  • Arkadaşım şoförlük yapıyor. Patronunun talimatı ile emniyet şeridinden yardıra yardıra gidiyor. Gelen cezanın haddi hesabı yok. Adam için cezalar çerez parası ve zamanı daha kıymetli. Fakir, orta, zengin hesapları her zaman farklıdır. Kimi zamandan tasarruf eder, kimi yakıttan.
  • Hikaye bu ya, çinde bir toprak sahibi at ile 22 günde köyünden pekin’e gidiyormuş, tren hattı yapılacağı vakit yolun bir kısmı bu toprak sahibinin arazisinden geçecek ama adam bir türlü ikna olmuyormuş,


    Hattı yapacak olan firma adama bak at ile gidersen 22 gün yolculuk sürüyor, tren ile gidersen 2 günde başkente varacaksın kötü mü demiş , adam da peki 2 günde gidersem kalan 20 gün ben orada ne yapacağım  

  • Deníz kullanıcısına yanıt
    Bu kadar uzun yola o hızlarda gitmenin riskini ne yapacaksınız ? Para tamam, zaman da tamam. Diğeri ?
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.