Şimdi Ara

Benzin - xxx den alınca daha fazla gidiyor hikayesi ! (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
53
Cevap
0
Favori
2.962
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • İnsanlar şuna istinaden söylüyorlar, denetimi daha düşük yada sahibi daha fazla kazanma derdinde olan yerler yakıtın kalitesiyle oynuyor. Aynı arabamla, aynı yolda farklı istasyonlardan alınan yakıtla arabanın resmen gitmek istemediğini biliyorum.



    fast food zincirlerinden içtiğiniz gazlı içeceklerin kalitesine hiç mi dikkat etmiyorsunuz orjinal şişe yada kutu ürünle arasında dağlar kadar fark vardır sonrada bu markanın içeceği tatsız su gibi denir aslında o mağaza ürün ayarlarıyla oynar daha fazla su basar ürünün orjinalliğini bozar.

  • 3 yil 60km uzakliktaki isyerime gidip geldim. Bircok benzini denedim . Shell fulsave hep daha cok goturdu.
    Opet daha az

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Otomobilde fark o kadar belli olmuyor ama iş makinası gibi 3-4 litre motoru olan araçlarda bariz fark anlaşılıyor. Benim tecrübelerime göre Shell in motorini bariz çok iyi. Ama biraz daha fazla yakıyor diğerlerine göre.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çok kolay x firmasinin kükürt oranı ile y firmasının kükürt oranını paylasarak başlayabilirsin vesselam..

    Opet in 10 iken kükürt orani, shell in 8 idi mesela :)

    Cahillik suç değil, öğrenmemek suç.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Alıntı

    metni:
    Bu firmaların hepsi aynı yerden alıyor.Yakıt aynı ! hammadde aynı ! ürün aynı !


    Ne kadar da emin kendinden...

  • Shell v power dizelde daha az km. Opet daha uzun km yapıyor.Kullanım herşey ayni. Shellin yakıtı ince ses az ama cabuk bitiyor. Buarada bp de çok iyi. Totalde dizeller sesli çalışıyor opette dahil
  • Her zaman Shell power dizel alırım.Peugeot totali önerse de Shell'den şaşmıyorum.Menzil olarak yaklaşık %5 daha az gidiyor ama hem sessiz çalışıyor bluehdi motor hemde daha çok gaz yiyor.

  • 1- Yakiti aldiginiz zamanki yakitin sicakligi önemlidir. Biz yakitlari hacimle satin aliriz kiloyla degil. Sicak havalarda yakit genlesir. yogunluk azalir. lt basina birim enerji miktari duser. Soguk havalarda ise tam tersi hacmen kuculur. 1kg 5° deki yakitla 20° yakit hacmi ayni degildir. Ama siz pompada litre başı fiyat ödersiniz. Deponuzda aracınızda litre hesabı yapar.
    2- ozellikle benzinli araclarda sicak havalarda depoda buharlasma meydana gelir. Deponuz ne kadar kapali sistem olsada benzin illaki ucacak kacacak bir yer bulur. Bu sebepten dolayi ayni depo benzin uzun vadeli kullanimda daha az km demek.
    3- istasyonun deposu ile ilgili konular var. Deponun kendi basina yuksekliginden dolayi sirkulasyonsuz bir istasyonda alttaki yakitla ustteki yakit ayni olmayacaktir. Ayni zamanda depoda su birikmesi, sludge birikmesi depo kalitesi vb etkenlerde ne kadar filtreler vs olsada aldiginiz yakitin kalitesini etkiler.
    3- sıcaklık, yoğunluk ve basınç istasyondan istasyona fark eder. 1500m irtifadaki istasyonla deniz kenarindaki istasyondan alacaginiz yakit yogunluk olarak farklidir.
    4- katki maddeleri birbirinden farkliliklar gosterir. Ozellikle kışın soğuk memleketlerde mazotun donmaması için kullanılan katkılar ile yazın bodrumda kullanılan katkılar arasında fark vardır.
    5- Rafineriden çıkan yakıtın kalitesi, taşınma esnasında oluşabilecek karışmalar vs gene menzilinize etki edecektir.

    Yani özetle: Yakıtın sıcaklığı, pompa kalibrasyonu, istasyon tankında özellikle dolum esnasında oluşan depodaki sludge ve suyun karışması, istasyon deposunun kalitesi, mevsimsel yakıt katkıları, istasyonun bakım tutumu, araç depo temizliği, tanker depo bakım ve temizliği vb durumlar sizin menzilinize etki edecektir.

    Bunun yaninda opet po shell bp gibi buyuk firmalar olumsuzlukların önüne geçebilmek adına istasyonları ve araçları sürekli denetliyor.
    Ancak özellikle haftasonları denetimlerde gözden kaçan olabiliyor diye duydum.

    Özellikle ucuz yakıt satabilmek adına çeşit çeşitli hileler yapılabiliyor. 5km arayla 4.76 ya satılan mazot 4.20 ye de 3.95 e de satılabiliyor. Yakıt alırken rafineri çıkış fiyatını göz önünde bulundurmak gerek.

    Ve son olarak evet butun istasyonlar nşa yakıtı aynı bölgesel rafineriden alır. Aynı yakıtı kendi marka katkılarıyla satar. Chevron misal yakıttan ziyade Techron yakıt katkısıyla böbürlene böbürlene reklam yapar. Çünkü yakıt bölgesel olarak aynı rafineriden aynı yakıt. Ama o yakıt farklı tankerlerle farklı istasyonlara dağılır. Farklı koşullarda depolanır. Farklı pompalarla pompalanır. Farklı katkılar eklenir. Sonuçtada elbet minimalde olsa bir fark olur. Erzurumdaki yakıtla istanbuldaki farklı olur. Katkı etki eder, ama asla yaz/kış arasındaki fark kadar etki etmez. Yani %1 olur maks %3 olur ama %5 olmaz.

    Bunun dışında ekstra hile yapan, yakıta su/alkol/yağ karıştıran, kalibrasyonu bozuk yerlerde vardır elbet. Ama hafta içi sıkı denetimler var diye biliyorum.

    Bu arada ek olarak aynı istasyondan 1 hafta arayla aldığınız yakıt bile farklı sonuçlar doğurabilir. Sonuçta rafineriden de hep aynı kalite çıkmayabiliyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi onatba -- 13 Şubat 2021; 15:16:3 >




  • 9FiestaM6 kullanıcısına yanıt
    Kükürt oranını marka değil rafineri belirler. Ona da gelen ham petrol kalitesi etki eder. Shell 8 yazabilir. Petrol ofisi 5 yazabilir. Ama pompadaki yakit her zaman bu değeri yakalayamayabilir.
  • Elma kullanıcısına yanıt
    Oktan değeri tek başına yakitin kalitesini belirlemez. Yakıtın parlamadan ne kadar sıkıştırılabileceğini belirler. Genelde yüksek oktan yakıtlar daha sıkı kalite kontrole tabi tutulabilir ama bu 95 oktan dandik demek değil. Amerikada halen daha 89(usa) oktan ana yakıt.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi onatba -- 14 Şubat 2021; 1:49:24 >
  • Peki yukarda birisi Opet daha çok gidiyor Shell daha az demiş
    Başka birisi de tersini söylemiş

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: onatba

    Kükürt oranını marka değil rafineri belirler. Ona da gelen ham petrol kalitesi etki eder. Shell 8 yazabilir. Petrol ofisi 5 yazabilir. Ama pompadaki yakit her zaman bu değeri yakalayamayabilir.

    Bu dediğinize göre o zaman kükürt orani farklı değerler olduğu için, ortak rafineri den gelmiyor demek oluyor.

    Sonuçta yakıtta ki kükürt orani dengesini rafineri belirliyor. Ona göre adımlar atiyor, bu değişken olduğu için farkli bölgelerden geldiği de anlaşılmış oluyor.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 9FiestaM6 -- 13 Şubat 2021; 19:14:11 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sürekli Shell v power kullandım menzil yeterli kaliteli buluyordum. Ta ki opet dizel alana kadar menzil bariz diğerinden yüksek ancak bu umrumda değil sabah ilk kontakta araç çalışırken hiç titremiyor shell de iken gümbür gümbürdü aracın gaz tepkileri bile değişti şaşırdım. Bir de yaz mazotu kış mazotu gibi birşey duymuştum şikayet.com da o da bahanesi oldu şuan opet memnunum...
  • 9FiestaM6 kullanıcısına yanıt
    Rafineri(Refinery - yani inceltme tesisi) yakıtı üretir firma dağıtır istasyonda satar. Her rafinerinin bir hinterlandı vardır. O hinterland içerisindeki bütün standart yakıtlar o rafineriden çıkar.

    Şartname istasyonun rafinerinden hangi koşullardaki yakıtı temin etmesi gerektiğinin teknik izahını yapar. Rafineride bölgesel(avrupa birliği ve ülke) standartlarında ve bu şartnameye uygun elindeki hammadde doğrultusunda mevsim koşulları göz önünde bulundurularak yani belli bir standardı tutturarak yakıt üretir veya ithal eder. O şartname kukurt orani 10 yada 8 olması farklı rafineri olduğu anlamına gelmez, o rafineri o zamanda ne üretiyorsa hangi şartlara uygun üretiyorsa elinde ne varsa onu yazarlar. Veya ozel bir yakit karışımı yapılması talep ediliyorsa ona göre hazırlar dağıtımını yaparlar.

    Düşük kükürtlü mazot üretmek maliyetlidir. Bazı yakıtlarda Shell GasToLiquid örneğinde olduğu gibi doğalgazdan elde edilen hidrokarbonlarla mazot karıştırlarak kükürt oranı daha düşük, yüksek performansa yönelik yakıt elde edilebilir. Biodizelli yakıt elde edilebilir. Ama belli ölçülerde gene rafineride rafine edilen mazotla karıştırılır.
    Hatta size şöyle söyleyeyim bu vb karışımlar maliyeti düşürmek için gemide yükleme esnasında bile yapılabilir.

    Ancak standart eurodizel her yerde 3 aşağı 5 yukarı aynidir. Spesifikasyonları bellidir. Üretilen yakıt sabittir. Her parti üretimde benzer değerleri tutturmak için farklı karışımlar uygulanabilir ancak bu markalardan bağımsız teknik şartlara uyum sağlamak amacı güder. Standart eurodizel markalara dağıtılır onlarda kendi katkısını koyarak satar.

    Kükürt oranı tek basına bir sey ifade etmez. Dusuk kurkurtlu olmasi daha cok yol gidecegi anlamina da gelmez ancak dusuk kukurt, yanma sonrası açıga çıkan organik asitlerin, motora ve insan sağlığına zararlı kabul edilen maddelerin azaltilmasi emisyonlarin dusurulmesi acisindan onem arz eder. Yanma sonrası açığa çıkan enerji kükürtten bağımsızdır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi onatba -- 14 Şubat 2021; 0:5:14 >




  • Gelsin birde şu motor yağı ile çekişim arttıcılar yakıtım azaldıcılar ;)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Üretilen yakıt her yerde aynıdır fakat katkıları farklıdır.Örneğin shell bp total vs hepsi hemen hemen aynı yerden alır ancak hepsi kendi katkılarını kullanır.Önemli olan akaryakıt alınan istasyonun temizliği ve güvenirliği ayrıca alınan katkılı yakıta aracın verdiği tepkidir.Turbolu ve yüksek basınçlı araçlarda bu daha belli olur..

  • gördüğüm cahillik sıralamasında ilk 5 sıraya rahat oynar

  • Yakıtların ana hammaddesi aynı olabilir. Ama farklı katkılara ve amaca göre niteliklere sahiptirler.

  • Ayni felan degil
    Bulundugum yerde kaliteli bir petrol ofisi istasyonu var.
    200 liralık benzin alirim aracimin menzili 180 km gösterir.
    Araci zorlamadikca da gerçek km ile menzil birebir tutar
    Gecen gün uzak diye gitmedim sunpet vardi oradan aldim.Sonucta opete bağlı sirket .
    Menzil yine ayni gösterdi. Ancak o da ne !
    Arac iniş asagi gidiyor gaza dokunmuyorum bile ama menzil pıt pıt düşüyor
    Normalde iniş asagi 2 km git menzil 1 km bile düşmez
    Suna inanıyorum benzin isinde de bir ikinci kalite var.
    Dağıtıcı bakıyor kıytırık istasyon yolluyor oraya

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.