Şimdi Ara

Benzin - xxx den alınca daha fazla gidiyor hikayesi !

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
53
Cevap
0
Favori
2.962
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Birçok kişiden duyuyorum.


    Opetden aldım az gittim ,Shellden aldım daha çekişi arttı .BP den aldım menzil uzadı vs vs..


    Bu firmaların hepsi aynı yerden alıyor.Yakıt aynı ! hammadde aynı ! ürün aynı !


    Hiçbir biilimsel veri yok.Neye istinaden insanlar bunu söylüyor.şaka giibi




  • 1- Yakiti aldiginiz zamanki yakitin sicakligi önemlidir. Biz yakitlari hacimle satin aliriz kiloyla degil. Sicak havalarda yakit genlesir. yogunluk azalir. lt basina birim enerji miktari duser. Soguk havalarda ise tam tersi hacmen kuculur. 1kg 5° deki yakitla 20° yakit hacmi ayni degildir. Ama siz pompada litre başı fiyat ödersiniz. Deponuzda aracınızda litre hesabı yapar.
    2- ozellikle benzinli araclarda sicak havalarda depoda buharlasma meydana gelir. Deponuz ne kadar kapali sistem olsada benzin illaki ucacak kacacak bir yer bulur. Bu sebepten dolayi ayni depo benzin uzun vadeli kullanimda daha az km demek.
    3- istasyonun deposu ile ilgili konular var. Deponun kendi basina yuksekliginden dolayi sirkulasyonsuz bir istasyonda alttaki yakitla ustteki yakit ayni olmayacaktir. Ayni zamanda depoda su birikmesi, sludge birikmesi depo kalitesi vb etkenlerde ne kadar filtreler vs olsada aldiginiz yakitin kalitesini etkiler.
    3- sıcaklık, yoğunluk ve basınç istasyondan istasyona fark eder. 1500m irtifadaki istasyonla deniz kenarindaki istasyondan alacaginiz yakit yogunluk olarak farklidir.
    4- katki maddeleri birbirinden farkliliklar gosterir. Ozellikle kışın soğuk memleketlerde mazotun donmaması için kullanılan katkılar ile yazın bodrumda kullanılan katkılar arasında fark vardır.
    5- Rafineriden çıkan yakıtın kalitesi, taşınma esnasında oluşabilecek karışmalar vs gene menzilinize etki edecektir.

    Yani özetle: Yakıtın sıcaklığı, pompa kalibrasyonu, istasyon tankında özellikle dolum esnasında oluşan depodaki sludge ve suyun karışması, istasyon deposunun kalitesi, mevsimsel yakıt katkıları, istasyonun bakım tutumu, araç depo temizliği, tanker depo bakım ve temizliği vb durumlar sizin menzilinize etki edecektir.

    Bunun yaninda opet po shell bp gibi buyuk firmalar olumsuzlukların önüne geçebilmek adına istasyonları ve araçları sürekli denetliyor.
    Ancak özellikle haftasonları denetimlerde gözden kaçan olabiliyor diye duydum.

    Özellikle ucuz yakıt satabilmek adına çeşit çeşitli hileler yapılabiliyor. 5km arayla 4.76 ya satılan mazot 4.20 ye de 3.95 e de satılabiliyor. Yakıt alırken rafineri çıkış fiyatını göz önünde bulundurmak gerek.

    Ve son olarak evet butun istasyonlar nşa yakıtı aynı bölgesel rafineriden alır. Aynı yakıtı kendi marka katkılarıyla satar. Chevron misal yakıttan ziyade Techron yakıt katkısıyla böbürlene böbürlene reklam yapar. Çünkü yakıt bölgesel olarak aynı rafineriden aynı yakıt. Ama o yakıt farklı tankerlerle farklı istasyonlara dağılır. Farklı koşullarda depolanır. Farklı pompalarla pompalanır. Farklı katkılar eklenir. Sonuçtada elbet minimalde olsa bir fark olur. Erzurumdaki yakıtla istanbuldaki farklı olur. Katkı etki eder, ama asla yaz/kış arasındaki fark kadar etki etmez. Yani %1 olur maks %3 olur ama %5 olmaz.

    Bunun dışında ekstra hile yapan, yakıta su/alkol/yağ karıştıran, kalibrasyonu bozuk yerlerde vardır elbet. Ama hafta içi sıkı denetimler var diye biliyorum.

    Bu arada ek olarak aynı istasyondan 1 hafta arayla aldığınız yakıt bile farklı sonuçlar doğurabilir. Sonuçta rafineriden de hep aynı kalite çıkmayabiliyor.
  • Her firmanın kendine özgü katkısı var diye biliyorum. Belki bundan dolayı dediğiniz menzil uzadı vs. olabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bunu diyenler araç yol bilgisayarını mi baz alıyor acaba yoksa lt/km hesabı mi yapıyor depo bitince ?

    Açıkçası ben de böyle bir etki yaratacağina inanmıyorum ama teknik olarak bir bilgim ve verim de yok. Keşke sektörün içinden biri çıksa da aydınlatsa bizi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hem bilmiyor hem de bilmediğinin farkında değil

  •  

  • Madem her sey ayni sen bir bilimsel veri paylas.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hepsi aynı yerden alıyor ama taşıma ve depolama işin içine girdimi fark oluşabilir. İstasyona yakıtı getiren tankerin deposunda tortu olabilir temiz olmayabilir veya istasyon tankları zamanında temizlenmiyordur, filtreleme sistemi gibi bir şey varsa (varmı istasyonlarda öyle bişey bilmiyorum) onun da bakım periyodu vardır belki.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Yarış yapacaksan Shell’den al. Sana uzun menzil lazımsa bPden al. Opet de ikisinin ortası :) Ben opetciyim. Araca yakıt garantisi de veriyor.
  • Hile yapmayan istasyondan alınan uzun gidiyor olabilir
  • Ürün aynı ama istasyonların denetiminde aynı standart olduğunu düşünmüyorum, mesela petrol ofisinin bizim buradaki şubesinde pompaların eski olmasından da kaynaklı olabilir ama bariz yakıtı az koyma olayı var, shellde ne alıyorsan litresi litresine tutuyor. Malum ülkemizde benzinin litresi altınla kapistigindan dolayı da millet hesap edip aynı paraya iyi yerden alıyor.
  • Shell V Power aga ismi bi kere karizma daha fazla gidiyosun  

  • Total

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheCaliph_

    Madem her sey ayni sen bir bilimsel veri paylas.

    herşeyi aynı olan birşeyin nası bilimsel verisini paylaşabilrim !

  • Çok hassas ölçümlerle üst üste 3 depo shell'den 3 depo PO'dan benzin aldım. Hep aynı rutin güzergahta aynı saatlerde aracı kullandık. Şüphe götürmez şekilde hepsinde de PO'dan aldığım benzinle daha fazla yol aldım. Ölçümü 1 lt benzinle ortalama kaç km yol yaptığım üzerinden yaptım.
    Bildiğim kadarıyla benzinler arası fark var, katkılar var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Türkiyede yakıt genel olarak çok kötü. Avrupa ile kıyaslayarak örnek vermek gerekirse Türkiyede V Power 95 Oktan Almanyada V Power 100 Oktan.

  • Elma kullanıcısına yanıt

    Yanlış hatırlamıyorsam, haksız rekabet ayağına 97 oktanı kaldırmışlardı. Adamların(adam diyorum ama anlayın siz) zihniyeti o kadar cins ki yakıtın bile iyisini bize reva görmüyorlar :)

  • Türkiye nin petrol ithal ettiği ulke sayısı birden fazla (bildiklerim arabistan, rusya,iran) .. yakın cografyada olsa gravite değerleri farklı olabilir bu sebeple hammade ayni diyebilir miyiz bilmiyorum.. ayrıca katkilar da önemli..

    Tecrube ettigim kadariyla dizelde menzili digerlerine gore az olsa da motorun atikliği olsun sessizliği ve dpf nin zirt pirt dolmamasi olsun shell en iyisi..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Shell v powerin farki acik ara hissediliyor, ozellikle turbo benzinli bir aracta...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çoğunuz depoyu fulleyip bu ölçümü yapmaktasınız.

    Her istasyonun “full” optimizasyonu farklıdır. Olay tamamen alınan yakıt miktarının değişkenlik göstermesi ile alakalı.

    Ülkemiz sınırları içinde faaliyette bulunan tüm akaryakıt işletmeleri TÜPRAŞ rafinerisinden çıkan işlenmiş akaryakıtı satmakta. Yani akaryakıt kalitesi istasyona veya şirkete göre teoride marjinal bir değişiklik göstermiyor. Ancak içinde özel katkı bulunan benzin alırsanız orada bazı sapma payları olabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.