Şimdi Ara

Beygir gücü önemsiz mi ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
30
Cevap
1
Favori
2.199
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar 2009 model benzinli 115 hp focus kullanicisiyim.. bugun merak edip sahibinden com da benim aracım ile yeni kasa 125 hp focusun teknik verilerine baktim.. benimki 115 hp 1270 kg ve 0 dan 100 hizlanmasi 11 sn. gorunuyor.. 2014 model olan 125 hp focus 1296 kg ve 0 dan 100 ü 10.9 saniye.. arada 26 kg ve 10 beygirlik bir fark nasil 0.1 saniyelik küçücük bir fark yaratir.. 10 beygir in biraz daha seri olmasi lazim değil mi ?



  • Beygir gücü önemsiz olur mu? Esas önemli olan beygir gücüdür. Şöyle bir algı oluşmasın; motor önce tork ile yürüyor sonra işi beygire devrediyor. Öyle bir dünya yok.
    Tork motorun ne kadar güç üretebildiğini ifade eder. Ancak devir yoksa bu anlamsız bir veridir. İkisinin çarpımından yapılan bir hesaplama ile de beygir gücü bulunur.
    Yani o tork canavarı dediğiniz motorlar düşük devirde iyi yürüyorsa bile, bu söz konusu alt devirlerde yüksek tork sebebi ile yüksek beygir gücü gelmesinden dolayıdır.

    Basit bir örnek:
    2.0 atmosferik benzinli 136 Bg motor 2000 ve 3000 devirde=
    2000 * 175 = 350000 / 7121 = 49.15 Beygir
    3000 * 180 = 540000 / 7121 = 75.83 Beygir

    1.6 turbo dizel 120 beygir motor 2000 devirde =
    2000 * 300 = 600000 / 7121 = 84.25 Beygir

    Şimdi benzinli motor hem dizele eşdeğer devirde hem uzun yoldaki makul seyir devrinde, uzun yolda makul seyir devrindeki turbo dizelden daha güçsüz. Rampalarda, vites düşmeden hızlanmalarda falan daha iyi performans gösterir. Ancak söz konusu performanslı kullanım olduğunda aradaki 16 beygirlik fark ve motor hacminin kazandırdığı bu gücü geniş devir bandında verebilmesi sonucu 2.0 motor rahat kazanacaktır.

    Konuda bahsi geçen Focus'ların motorlarını söylerseniz ona göre bakabilirim.
    Beygir gücü torkun bir fonksiyonudur. Kranka güç uygulayan tork beygir ücünü hesaplarken bir çarpan olarak görev alır. Beygir gücü=torkxmotor devri/dakika/7121. Yani öncelikle bir tork birim değerimiz olacak ki beygir gücünü hesaplayabilelim, dolayısıyla cümlenin doğrusu "tork olmasa beygir nereden gelecek" olmalıdır.
  • Bende şeyi anlamıyorum , mesela araba 1.9 litre motor var ama HP ye bakıyorum sadece 75 HP.

    Başka bir arabaya bakıyorum 1.0 Litre motor var 120 HP.

    Olay güçte değil tork'da sanırım.
  • 0-100'den ziyade 0-200 değerleri veya 80-160 değerlerine bakmak daha doğru olur. Buradaki olay beygirden ziyade şanzıman ve dişli oranları.

    Beygir gücü tabii ki önemli ama ülkemizdeki beygirlerin bile koşacak hali kalmadı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dfk24

    Bende şeyi anlamıyorum , mesela araba 1.9 litre motor var ama HP ye bakıyorum sadece 75 HP.

    Başka bir arabaya bakıyorum 1.0 Litre motor var 120 HP.

    Olay güçte değil tork'da sanırım.
    O 1.0 motor turbolu olduğu için öyle.
  • Şanzıman oranından kaynaklanıyor, motorun gerçek gücü ara hızlanmalar ve 120 den sonra belli olur
  • Beygir tek basina birsey ifade etmez. Beygir motorun urettigi guç. Peki bu gucu yola nasil aktaracagim? Olay burada basliyor , yani aktarmada.
  • Sen arabanla 115 beygir üretmek için 5000 devire kadar çıkman gerek. Sen bu 5000 deviri çevirene kadar ne kadar süre geçiyor bu önemli bir detay. Burda tork devreye giriyor. Torkun fazlaysa hızlı devir çevirirsin 125 beygiri üretirsin ve istediğin hıza ulaşman daha kolay olur. Tabi şanzımanı da es geçmeyelim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Burakk0131

    O 1.0 motor turbolu olduğu için öyle.

    Alıntıları Göster
    900 CC fazla olan motor bi turbo edemiyor yani. Vay be.
  • Vites oranlari ,guc grafigi keza tork grafigi fark yaratir.
    Bunlara ilaveten,devirlenme istegi gibi kavramlar ne ureticiler nede kullanicilar tarafindan bilinmez.
    Bunlarinda otesinde euro normlarida uniteleri karakterlerini etkiliyor.
  • Benim şuan jetta kullanan arkadaşımın önceki aracı 1.0 3 silindirli polo trendline idi hemde 75hp.

    Hiç öyle gitmem falan demiyordu. Çocuk tek kullanıyordu arabayı zaten. 140 a kadar rahat çıkıyor dip gazda da 170 i görüyordu.
    gayette iyiydi boyutuna göre.

    2015 nisanında 36 bin tl ye almıştı sıfır. Bende o zaman bir araba alacak olsam ilk alacağım araba oydu.
  • Şunun da düşünülmesi lazım. Örnekteki focusta performansın aynı kaldığını düşünürsek, güç artışı yakıt ekonomisi olarak dönecektir. Daha güçlü motor aynı ivmeyi daha az çaba harcayarak yapacaktır.
  • dfk24 kullanıcısına yanıt
    İşin içinde daha başka parametreler de var. Sıkıştırma oranı gücü doğrudan etkiliyor mesela. Veya motor içindeki döner ağırlıklar, sübap sayısı, motorun sıralı mı v yapıda mı olduğu gibi değişkenler bir araya geldiğinde böyle ciddi farklar çıkıyor. Zaten turbo en büyük etken. Bunun örneği F1 araçlarıdır. 1600cc motor ile 1000HP güç üretebiliyorlar. Tabi o motor her yarışta rektifiye oluyordur ama neyse
  • dfk24 kullanıcısına yanıt
    1.9 motor büyük ihtimalle atmosferik dizeldir. Yoksa atmosferik 2 litre benzinli aracın 75 beygir vermesi normal değil. Belki çok eski araçlarda.
    2 litre benzinliler 140 beygir civarında olur genelde.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 28 Mayıs 2019; 14:47:53 >
  • 0-100 motordan çok şanzımana bağlıdır. Daha yüksek hızlarda belli olur motorun ne mal olduğu. Yani o beygir farkını 100'den sonra ve ara hızlanmalarda hissettirir.
  • Beygir gücü son hızı etkiler.
    Ne kadar çok olursa son hızda o kadar fazla olur.
  • Beygir önemli tabii ki de, bana göre ağırlık daha önemli
  • Tork, aktarma, kayıp gibi kavramlarda sır.
  • Beygir gücü önemsiz olur mu? Esas önemli olan beygir gücüdür. Şöyle bir algı oluşmasın; motor önce tork ile yürüyor sonra işi beygire devrediyor. Öyle bir dünya yok.
    Tork motorun ne kadar güç üretebildiğini ifade eder. Ancak devir yoksa bu anlamsız bir veridir. İkisinin çarpımından yapılan bir hesaplama ile de beygir gücü bulunur.
    Yani o tork canavarı dediğiniz motorlar düşük devirde iyi yürüyorsa bile, bu söz konusu alt devirlerde yüksek tork sebebi ile yüksek beygir gücü gelmesinden dolayıdır.

    Basit bir örnek:
    2.0 atmosferik benzinli 136 Bg motor 2000 ve 3000 devirde=
    2000 * 175 = 350000 / 7121 = 49.15 Beygir
    3000 * 180 = 540000 / 7121 = 75.83 Beygir

    1.6 turbo dizel 120 beygir motor 2000 devirde =
    2000 * 300 = 600000 / 7121 = 84.25 Beygir

    Şimdi benzinli motor hem dizele eşdeğer devirde hem uzun yoldaki makul seyir devrinde, uzun yolda makul seyir devrindeki turbo dizelden daha güçsüz. Rampalarda, vites düşmeden hızlanmalarda falan daha iyi performans gösterir. Ancak söz konusu performanslı kullanım olduğunda aradaki 16 beygirlik fark ve motor hacminin kazandırdığı bu gücü geniş devir bandında verebilmesi sonucu 2.0 motor rahat kazanacaktır.

    Konuda bahsi geçen Focus'ların motorlarını söylerseniz ona göre bakabilirim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dfk24

    900 CC fazla olan motor bi turbo edemiyor yani. Vay be.

    Alıntıları Göster
    Turbo etmiyor değil.
    1.9 olan atmosferik dizeldir ki tam bir kağnıdır. Dizel motoru adam eden turbodur. Golf 2.0 SDI satılırdı 75 beygir bi' 10 sene önce vardı. Daha ötesi eski 3.0 atmosferik Mercedes'ler 75 beygir, 3.8 litre Magirus motoru 80 beygir.
    Ha az yakar, sorun çıkarmaz, çok sağlam motorlardır.
    Ancak diğer motorun turbo olması değil tek etken. Tamam turbo çok avantaj sağlıyor da, dizele de mesela 2.0 turbo dizel 240 beygir güç verebiliyor. Litre başına 120 beygir.
    Peki 1.3 litre Hayabusa motosiklet motoru atmosferik olarak 197 beygir veriyor desem? Üstelik pistonlu motordan söz ediyoruz. Çünkü alet 9500 devir çeviriyor.
    Tabii motorun amacı, hedefi v.b farklı o ayrı.
    Demek istediğim amaca hizmet eden üniteler bunlar, Türkiye'deki vergi sistemi olmasa 2.0 SDI bir Golf çok mantıklı bir araç olurdu.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Turbo etmiyor değil.
    1.9 olan atmosferik dizeldir ki tam bir kağnıdır. Dizel motoru adam eden turbodur. Golf 2.0 SDI satılırdı 75 beygir bi' 10 sene önce vardı. Daha ötesi eski 3.0 atmosferik Mercedes'ler 75 beygir, 3.8 litre Magirus motoru 80 beygir.
    Ha az yakar, sorun çıkarmaz, çok sağlam motorlardır.
    Ancak diğer motorun turbo olması değil tek etken. Tamam turbo çok avantaj sağlıyor da, dizele de mesela 2.0 turbo dizel 240 beygir güç verebiliyor. Litre başına 120 beygir.
    Peki 1.3 litre Hayabusa motosiklet motoru atmosferik olarak 197 beygir veriyor desem? Üstelik pistonlu motordan söz ediyoruz. Çünkü alet 9500 devir çeviriyor.
    Tabii motorun amacı, hedefi v.b farklı o ayrı.
    Demek istediğim amaca hizmet eden üniteler bunlar, Türkiye'deki vergi sistemi olmasa 2.0 SDI bir Golf çok mantıklı bir araç olurdu.

    Alıntıları Göster
    Magirus güzel bir örnek , ve hava soğutmalı bir motor.

    80 beygir , peki buna x bir arabanın çıkma turbosunu uydursak performans artışı olmaz mı ?




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.