|
Bildirim
|
0-100'den ziyade 0-200 değerleri veya 80-160 değerlerine bakmak daha doğru olur. Buradaki olay beygirden ziyade şanzıman ve dişli oranları.
Beygir gücü tabii ki önemli ama ülkemizdeki beygirlerin bile koşacak hali kalmadı. |
Beygir gücü önemsiz olur mu? Esas önemli olan beygir gücüdür. Şöyle bir algı oluşmasın; motor önce tork ile yürüyor sonra işi beygire devrediyor. Öyle bir dünya yok.
Tork motorun ne kadar güç üretebildiğini ifade eder. Ancak devir yoksa bu anlamsız bir veridir. İkisinin çarpımından yapılan bir hesaplama ile de beygir gücü bulunur. Yani o tork canavarı dediğiniz motorlar düşük devirde iyi yürüyorsa bile, bu söz konusu alt devirlerde yüksek tork sebebi ile yüksek beygir gücü gelmesinden dolayıdır. Basit bir örnek: 2.0 atmosferik benzinli 136 Bg motor 2000 ve 3000 devirde= 2000 * 175 = 350000 / 7121 = 49.15 Beygir 3000 * 180 = 540000 / 7121 = 75.83 Beygir 1.6 turbo dizel 120 beygir motor 2000 devirde = 2000 * 300 = 600000 / 7121 = 84.25 Beygir Şimdi benzinli motor hem dizele eşdeğer devirde hem uzun yoldaki makul seyir devrinde, uzun yolda makul seyir devrindeki turbo dizelden daha güçsüz. Rampalarda, vites düşmeden hızlanmalarda falan daha iyi performans gösterir. Ancak söz konusu performanslı kullanım olduğunda aradaki 16 beygirlik fark ve motor hacminin kazandırdığı bu gücü geniş devir bandında verebilmesi sonucu 2.0 motor rahat kazanacaktır. Konuda bahsi geçen Focus'ların motorlarını söylerseniz ona göre bakabilirim. |
Beygir gücü torkun bir fonksiyonudur. Kranka güç uygulayan tork beygir ücünü hesaplarken bir çarpan olarak görev alır. Beygir gücü=torkxmotor devri/dakika/7121. Yani öncelikle bir tork birim değerimiz olacak ki beygir gücünü hesaplayabilelim, dolayısıyla cümlenin doğrusu "tork olmasa beygir nereden gelecek" olmalıdır.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 28 Mayıs 2019; 14:47:53 > |
|
|
|
|
|
|
|