Şimdi Ara

Beygir gücü mü? Tork mu? Uzman yorumu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
200
Cevap
2
Favori
10.112
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Onno Usta ve Halit Bolkan yorumluyor. Cevap basit aslında. Çok güzel sohbet. Beygir gücü fanatikleri iyi izlemeli...

    AutoClubyoutube
    Beygir gücü mü? Tork mu? Onno Usta ve Halit Bolkan yorumluyor | AutoClub
    https://www.youtube.com/watch?v=ZuIS5egp8_o



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yksln -- 26 Nisan 2020; 15:49:13 >







  • Arabayı beygir gücü yürütür kardeşim kaç kere diyeceğiz.
    Sana bir soru tırlar 1000nm torku olduğu için mi yürüyor yoksa 500 beygir motoru olduğu için mi?
    500 beygir olduğu için yürüyor, tork sadece beygir gücünün alt devirde verilmesini sağlıyor.
    Beygir gücü=tork×devir
    Tekerleğe aktarılan beygir gücüdür, tork değil
    Torku gören uçuyorum zannediyor
    Isuzu 6 teker kamyonlar var 70 bg falan. 6-7 ton yük götürüyor. 150 bg otomobil motoru o yükü götürebilir mi? 70 bg kamyona o yükü götüren şey nedir? Neden o kadar yüksek hacimden o kadar düşük bg çıkarmışlar? Bu arada o 500 bg dediğin tırlar 12lt ve 1600-2000nm torka sahip. O torku 1200-1300 devirde vermeye başlıyor. 12lt hacme göre o beygir gücü az!
    beygir = katsayı x tork x devir. katsayı da kullandığınız birime göre değişiyor.

    tork bir güç değil kuvvet birimidir. beygir ise bir güç birimidir. güç de fizikte birim zamanda yapılan işe denir.
    Beygir, torka da bağımlı olan bir fonksiyondur. dolayısıyla ondan bağımsız düşünülemez ama tork, beygiri etkileyen tek değişken değildir, dolayısıyla bir aracın torku yüksek diye araç güçlü olacak diye bir kaide yok.
    Ekonomi yuzunden dizelden baska araca binemeyen kronikler gelmis yine. Arkadas torkun ne oldugu beygirin ne oldugu 100.000 kere aciklandi, hala israr ediyorsunuz. 150 beygir 200 tork arac 100 beygir 300 tork aractan biraz daha hizli gidermis komediye bak komediye.

    Dizelin cikis amaci yuk tasimak ve ekonomidir, bu kadar basit. Neyseki traktor motorlariniz yavas yavas kayboluyor.

    Bir de forumda tum dizel sahipleri surekli 5 kisi+bagajda yokus cikiyor. Komiksiniz.


    1.3 Multijet için devir - güç grafiğine bakalım.

    1500 d/dk 200 nm Tork, 40 HP güç
    3000 d/dk 185 nm Tork, 85 HP güç

    Madem arabayı Tork uçuruyor kaçırıyor ışık hızına çıkarıyor, beygir gücü tamamen önemsiz benzinli motorları kullananların avuntusu neden 1.3 Multijet Dizel motorla %18 eğimli bir rampayı ben 1500 d/dk'da tırmanamıyorum? Araba 15 nm daha az tork üretmesine rağmen daha fazla beygir gücü ürettiği 3000 d/dk'da tırmanıyor rampayı?

    Hadi sayısal verilerle bu işe son noktayı bu konuda koyalım
    Konu başlığındaki videoyu siz izlediniz mi? O videoda yarış koşulları çok farklı hatta formula1 arabalarında torka gerek yok sadece beygir diyorlar. Biz günlük hayatta normal standart otomobiller ile yarış yapmıyoruz. Bize düşük devir yüksek vites lazım! ve beraberinde yakıt ekonomisi... O yüzden videoda torka ve düşük devirdeki beygire bakın diyorlar. 5500 devirde alınan 130 beygirin bize bir faydası yok. Bana 1500-3000 devir aralığındaki tork ve beygir gücü lazım. Kimse beygir gücü lazım değil demiyor...
    Yapay Zekanın Yanıtı

    Tork mu Beygir Gücü mü?

    Araba alışverişindeyken sıklıkla "tork" ve "beygir gücü" terimleriyle karşılaşırsın. Bu iki kavram, bir aracın performansını anlamak için önemlidir, ancak aralarındaki farkı bilmek kafa karıştırıcı olabilir.

    Tork Nedir?

    Tork, bir motorun dönme kuvvetinin bir ölçüsüdür ve Newton metre (Nm) cinsinden ifade edilir. Bir aracın torku, ne kadar hızlı hızlandığını ve ağır yükleri çekebilme yeteneğini gösterir. Düşük devirlerde yüksek tork, özellikle engebeli arazilerde veya ağır römorklar çekerken önemlidir.

    Beygir Gücü Nedir?

    Beygir gücü, bir motorun birim zamanda yaptığı iş miktarını ölçer ve beygir gücü (hp) cinsinden ifade edilir. Bir aracın beygir gücü, ne kadar hızlı gidebileceğini gösterir. Yüksek beygir gücü, özellikle otoyolda hızlanırken veya dik yokuşları tırmanırken faydalıdır.

    Hangisi Daha Önemli?

    Hangisinin daha önemli olduğu, sürüş alışkanlıklarına ve kullanım amacına bağlıdır.

    • Çoğu günlük sürüş için: Düşük devirlerde iyi tork seviyeleri yeterlidir.
    • Ağır yükler çekmek veya engebeli arazilerde sürmek için: Yüksek torklu bir araç tercih etmelisin.
    • Yüksek hızlarda sürmek için: Yüksek beygir gücüne sahip bir araç daha uygundur.

    Torku Yüksek Ucuz Arabalar

    Torku yüksek ancak uygun fiyatlı arabalar arasında şunlar yer alır:

    • Volkswagen Golf GTI
    • Ford Focus ST
    • Mazda3 Turbo
    • Subaru Impreza WRX
    • Hyundai Veloster N

    200 Nm Tork Arabası

    200 Nm tork, çoğu binek otomobil için yeterlidir ve günlük sürüş koşullarında iyi bir hızlanma sağlar. Ancak, ağır yükler çekmeyi veya dik yokuşlarda sürmeyi planlıyorsan, daha yüksek torklu bir araç araman gerekebilir.

    250 Tork İyi mi?

    250 Nm tork, çoğu binek otomobil için iyi bir torka sahiptir ve çoğu sürüş koşulunda yeterli performans sağlar. Bununla birlikte, sık sık ağır yükler çekiyorsan veya engebeli arazilerde sürüyorsan, daha yüksek torklu bir araç düşünmek isteyebilirsin.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Hocam iki araç düşünün, birincisi benzinli atmosferik 125 hp gücünde ve 160 nm torka sahip, ikinci araç ise turbo dizel 110 hp gücünde ve 250 nm torka sahip, bu iki aracın ağırlıklarının aynı olduğunu düşünecek olursak, vites oranları illaki farklı olacaktır çünkü birisi turbo dizel diğeri ise atmosferik benzinli bir motor, sonuca gelecek olursak bu iki araç 0 km hızdan kalksalar DÜZ YOL YA DA YOKUŞ FARK ETMEZ, [her iki araç da yarışa en uygun şekilde yani dizel 4 bin 4 bin 500 devire kadar, benzinli ise 6 bin 6 bin 500 devire kadar çevirerek vites değiştirirse,( bu değerler dizel için 5 bin benzinli için 7 bin devir de olabilir) benzinlinin her vites aralığındaki ortalama ürettiği beygir gücü 117,5 112,5 ya da 115 hp gibi bişey olacaktır, dizelin ise her vites aralığındaki ortalama ürettiği beygir gücü 107,5 102,5 ya da 105 hp gibi bişey olacaktır ki bu ortalama zaten maksimum 110 hp olabilir, ki öyle bile olsa, benzinli atmosferik araba, turbo dizeli arabayı, yokuş veya düz yol farketmeksizin ortalama ürettiği beygir gücü fazla olduğu için geçecektir. Eğer bu iki tipteki motorun hp - tork grafiklerini incelerseniz, yukarıda verdiğim ortalama hp değerlerinin üç aşağı beş yukarı dediğim gibi olduğunu görürsünüz. YANİ SONUÇ OLARAK YARIŞI, ÜRETTİĞİ ORTALAMA BEYGİR GÜCÜ (kullanılan vites aralığına bağlı olarak değişebilir, ama yarış durumunda dediğim vites aralıkları kullanılır çünkü araç en fazla ortalama beygir gücünü o aralıkta verir) FAZLA OLAN ARAÇ KAZANIR (AĞIRLIKLARI EŞİTSE ARAÇLARIN). Bu tip araçların fabrika çıkışı 0 - 100 km hızlanmaları da anlattıklarımı destekler nitelikte, yani yukarıda belirtilen benzinli atmosferik arabanın 0 dan 100 km hıza ulaşma süresi yukarıda belirtilen turbo dizel arabanın 0 dan 100 km hıza ulaşma süresinden daha kısa, yani onlar da yarışı yukarıda belirtilen benzinli atmosferik arabanın kazanacağını söylüyor. Bu arada yukarıda bahsettiğim tipteki motorların ve araçların mevcut piyasada çokca örnekleri var, bunlar: benzinli atmosferik = 1.6 ivtec honda civic, 1. 6 dual vvti toyota corolla ; turbo dizel : 1.6 tdi jetta 105 hp versiyonu, 1.6 tdci focus 115 hp versiyonu , 1.5 dci fluence ya da megane 110 hp versiyonu. Yani durum dediğim gibi, iyi forumlar .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • "Maksimum beygir gücü" ne bakarsanız yanılırsınız. Kullanacağınız devirde ürettiği beygir gücüne bakmanız lazım. Bu konuda tork fikir verse de, esas değer beygir gücüdür. Yoksa tork traktörde de var.
  • Bence 2 side önemli düşük beygir yüksek tork ağırlatır düşük tork yüksek beygirde yokuşta falan çok yorar fazla yaktırır

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Tork daha önemli derken 60 bg araçta 500 tork mu anlamı mı çıkar..
    Adamlar açıklamış, tabiki tork daha önemli.
    Az yakıt az devir ile yüksek çevirme gücü. Bu gayet net açık. Fanatik bakmamalı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Cevabı çok basit. Motorun ürettiği maksimum tork devri ve maksimum beygir gücü devri belli.

    Al arabayı uzun soluklu sağlam bçr rampaya vur bakalım kaç devirde çıkacak araç.

    1.3 Multijet'in maksimum tork devri 1500 d/dk. %18 eğimli rampada vuruntu yapmadan tırmanabildiği minimum devir 3000 d/dk

    Bakınız burası çok enteresan motorun maksimum beygir gücünü verdiği devir 3750 d/dk.

    3000 devir maksimum tork bölgesine mi yakın yoksa beygir bölgesine mi yakın?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arabayı beygir gücü yürütür kardeşim kaç kere diyeceğiz.
    Sana bir soru tırlar 1000nm torku olduğu için mi yürüyor yoksa 500 beygir motoru olduğu için mi?
    500 beygir olduğu için yürüyor, tork sadece beygir gücünün alt devirde verilmesini sağlıyor.
    Beygir gücü=tork×devir
    Tekerleğe aktarılan beygir gücüdür, tork değil
    Torku gören uçuyorum zannediyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi EZİKMAN -- 27 Nisan 2020; 11:40:42 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Arkadaşlar bu konu hakkında basit bir soru sormak istiyorum;

    İki araçta da her şey aynı olmak şartıyla

    100 beygir 300 nm tork
    150 beygir 200 nm tork

    Hangi aracın 0-100 ü daha düşük olur, hangi araç düz yolda ya da yokuşta daha iyi tırmanır?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MÜŞAVİR -- 27 Nisan 2020; 12:19:17 >
  • Ülkemizde 120 km/s hız sınırını aşabileceğimiz yerler kısıtlı, geri kalan her şey için tabiki de tork.
  • Beygir gücü mü? Tork mu? Uzman yorumu

    1.3 Multijet için devir - güç grafiğine bakalım.

    1500 d/dk 200 nm Tork, 40 HP güç
    3000 d/dk 185 nm Tork, 85 HP güç

    Madem arabayı Tork uçuruyor kaçırıyor ışık hızına çıkarıyor, beygir gücü tamamen önemsiz benzinli motorları kullananların avuntusu neden 1.3 Multijet Dizel motorla %18 eğimli bir rampayı ben 1500 d/dk'da tırmanamıyorum? Araba 15 nm daha az tork üretmesine rağmen daha fazla beygir gücü ürettiği 3000 d/dk'da tırmanıyor rampayı?

    Hadi sayısal verilerle bu işe son noktayı bu konuda koyalım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MÜŞAVİR

    Arkadaşlar bu konu hakkında basit bir soru sormak istiyorum;

    İki araçta da her şey aynı olmak şartıyla

    100 beygir 300 nm tork
    150 beygir 200 nm tork

    Hangi aracın 0-100 ü daha düşük olur, hangi araç düz yolda ya da yokuşta daha iyi tırmanır?
    Düz yolda 150 bg biraz daha hızlıdır, yokuşta 300 tork daha canlıdır ve düşük devirde yüksek tork olduğu için az yakacaktır bence..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yksln -- 27 Nisan 2020; 12:50:16 >
  • ..Raptor.. kullanıcısına yanıt
    "Madem arabayı Tork uçuruyor kaçırıyor ışık hızına çıkarıyor, beygir gücü tamamen önemsiz"

    Bunu anladıysan boşver...
  • EZİKMAN E kullanıcısına yanıt
    Tırlar tork olduğu için yürür. tekerleğe aktarılan torktur.

    Özellikle ağırlık yüksek olduğunda ve iş makinaları gibi araçlarda tork çok daha önemlidir. Yüksek tork olmasa o makinalar, tırlar, işmakinaları yerinden kımıldamaz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yksln -- 27 Nisan 2020; 12:51:32 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yksln

    Tırlar tork olduğu için yürür. tekerleğe aktarılan torktur.

    Özellikle ağırlık yüksek olduğunda ve iş makinaları gibi araçlarda tork çok daha önemlidir. Yüksek tork olmasa o makinalar, tırlar, işmakinaları yerinden kımıldamaz.
    Tekerleğe beygir gücü aktarılır,nokta

    Yıllar önce bu konuda forumca tartışıldı, bilimsel formüllerle açıklandı
    https://forum.donanimhaber.com/tork-beygirgucu-rpm-ve-hizlanma-uzerine-temel-bilgiler--38360434

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yksln

    "Madem arabayı Tork uçuruyor kaçırıyor ışık hızına çıkarıyor, beygir gücü tamamen önemsiz"

    Bunu anladıysan boşver...
    Evet hocam yukarıdaki tork grafiğinden ve 2 mesajdan bu sonuca ulaştıysan bence de boşver.

    "Bence" diye sallamasyon konuşmuyorum, kendi arabamın verilerine göre konuşuyorum.

    Bir daha sakince okursan mesajı anlayabilirsin bence.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 3000 cc atmosferik v6 aracım 193 beygir 280 tork üretiyor. siz niye birbirinizi yiyorsunuz ben cidden anlayamadım :) üstelik lpg ile şehirlerarası 26, şehiriçi trafik, güzergah vb. durumlara göre 30-35 kuruş arası tüketim sergiliyor :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ..Raptor..



    1.3 Multijet için devir - güç grafiğine bakalım.

    1500 d/dk 200 nm Tork, 40 HP güç
    3000 d/dk 185 nm Tork, 85 HP güç

    Madem arabayı Tork uçuruyor kaçırıyor ışık hızına çıkarıyor, beygir gücü tamamen önemsiz benzinli motorları kullananların avuntusu neden 1.3 Multijet Dizel motorla %18 eğimli bir rampayı ben 1500 d/dk'da tırmanamıyorum? Araba 15 nm daha az tork üretmesine rağmen daha fazla beygir gücü ürettiği 3000 d/dk'da tırmanıyor rampayı?

    Hadi sayısal verilerle bu işe son noktayı bu konuda koyalım
    10 numara örnek vermişsin hocam, dizelin amacı ekonomi yapmak ve arabayı düşük devir yüksek viteste kullanmaktır

    Forumdakiler ralli aracı zannediyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ..Raptor..

    Evet hocam yukarıdaki tork grafiğinden ve 2 mesajdan bu sonuca ulaştıysan bence de boşver.

    "Bence" diye sallamasyon konuşmuyorum, kendi arabamın verilerine göre konuşuyorum.

    Bir daha sakince okursan mesajı anlayabilirsin bence.

    Alıntıları Göster
    oradaki o işin sencesi yani sallama yorum. resimden sencesi çıkmaz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yksln -- 27 Nisan 2020; 13:22:50 >
  • beygir = katsayı x tork x devir. katsayı da kullandığınız birime göre değişiyor.

    tork bir güç değil kuvvet birimidir. beygir ise bir güç birimidir. güç de fizikte birim zamanda yapılan işe denir.
    Beygir, torka da bağımlı olan bir fonksiyondur. dolayısıyla ondan bağımsız düşünülemez ama tork, beygiri etkileyen tek değişken değildir, dolayısıyla bir aracın torku yüksek diye araç güçlü olacak diye bir kaide yok.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Bu sorunun cevabı kişiden kişiye değişir. Ülkemizdeki sosyo ekonomik durumdan dolayı % 90 'ımız tüketime önem verdiği için tork diyecektir. Zira benzinli araçta yokuş çıkmak yada uzun yolda yüksek hız yapmak aşırı yakıta sebep oluyor, dizel motorlar ise bu eylemleri yaparken torkun verdiği güçten dolayı az yakıt yakıyor. Bu yüzden bu sorunun cevabı genelde "tork" olacaktır. İŞin duygusal yanını düşünen için ise atmosferik benzinli motorlar yokuşta cebeleşse de, az bireaz yüklenince yakıtı içse de cevabın ta kendisidir.


    Şahsım adına yıllardır benzinli kullandıktan sonra şu an dizele geçtim, yokuştaki torkun verdiği gücü hissedebiliyorum, daha uzun yol yapmadım ama senede 4-5 kere yaptığım uzun yolculuklarda yokuşta canım sıkılmayacak. Bana tek artısı bu sanırım, onun dışında benzinlinin sessizliğini dünyaya değişmem. Zaten % 90 şehiriçinde kullanıyorum, torka ihtiyacım yok. Ancak sürekli uzun yol yapanlar yada yük taşıyanlar için benzinli işkence.
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.