Şimdi Ara

Beygir gücü mü? Tork mu? Uzman yorumu (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
200
Cevap
2
Favori
10.491
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • yksln kullanıcısına yanıt
    Soylesemde okuyamiyorsunki.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: EZİKMAN

    Patinaj nedir? Asr nedir?

    Aman hocam sen kalkarken fazla gaz verme, araban bozulur mazallah

    Alıntıları Göster
    baktın olmadı alakasız yerlere vardın. Ne alaka asr miş bilmem ne...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zerathull

    Soylesemde okuyamiyorsunki.
    söylediğin şey sıfır değerinde olduğundan. dikkate alınacak şey değil ki, bir de sanki tersini söylemişiz gibi alıntılama vs...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yksln

    baktın olmadı alakasız yerlere vardın. Ne alaka asr miş bilmem ne...

    Alıntıları Göster
    Trolluk olsun diye mi yapıyorsun yoksa anlama kabiliyetin mi az?
    Kahvedeki dayılar gibi ezbere konuşuyorsun bak herşeyi sana elimden geldiğince anlattım ayriyeten de linkini attığım konuda herşeyin açıklaması var gerçi sana uzun geldiği için okumamışsındır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: EZİKMAN

    Trolluk olsun diye mi yapıyorsun yoksa anlama kabiliyetin mi az?
    Kahvedeki dayılar gibi ezbere konuşuyorsun bak herşeyi sana elimden geldiğince anlattım ayriyeten de linkini attığım konuda herşeyin açıklaması var gerçi sana uzun geldiği için okumamışsındır.

    Alıntıları Göster
    trolluk sende, biz anlattık sana iyi oku yazdıklarımızı, video yu da izle.

    Motordan bahsediyoruz yok asr yok abs. saptırıp gidiyorsun konuyu.
  • boraycan kullanıcısına yanıt
    Genele yazıyosanız beni alıntılamanıza gerek yok bu 1 . Bu forumdaki yaş aralığı sizin düşünmeniz ve endişe etmeniz gereken bir konu değil bu 2 . Forumdan gidip gitmemek de sizin takdiriniz , istediğiniz zaman sessizce gidebilirsiniz, bunu bilmemize de gerek yok bu 3 . Burda kimse kimin için neyin önemli olduğunu yazmıyor, konu performans ise durum bunlardan ibarettir diyoruz , eğer verimlilik ise de durumun neyden ibaret olduğunu söyledim bu 4 . ayrıca sizin motosiklet tutkunuzun olduğunu ,otomobil forumunda kimsenin bilmeye ihtiyacı da yok bu 5 . sizin için 0- 100 değerinin önemli olmadığını bilmemize de gerek yok bu 6 . Ayrıca bir motoru çöp olarak görmenizi de bilmemize gerek yok bu 7 . Bu konudaki yazdığım bütün mesajlarda da zaten o son cümleniz olan '' Yoksa aynı kiloda olan yüksek beygir gücüne sahip olan araç her zaman daha hızlıdır ve son hızı daha fazladır.'' bu cümlenizi açıklamaya çalıştım. iyi forumlar .




  • konudaki 4 sayfa bilgi yerine sadece tartışmadan ibaret olduğu için okuyamadım ama soruma yanıt arıyorum.

    1.6 dizel 132 hp 320nm torklu araç mı bir yokuşu daha çabuk tırmanır yoksa
    1.6 benzinli 132 hp 200 nm torklu araç mı?

    araçların ağırlıkları aynıdır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erka1907

    konudaki 4 sayfa bilgi yerine sadece tartışmadan ibaret olduğu için okuyamadım ama soruma yanıt arıyorum.

    1.6 dizel 132 hp 320nm torklu araç mı bir yokuşu daha çabuk tırmanır yoksa
    1.6 benzinli 132 hp 200 nm torklu araç mı?

    araçların ağırlıkları aynıdır.
    Torku yüksek olan Dizel tabilki.

    Hatta dizelin beygir gücü düşük olsa bile...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yksln -- 27 Nisan 2020; 15:12:49 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yksln

    Torku yüksek olan Dizel tabilki.

    Hatta dizelin beygir gücü düşük olsa bile...

    Alıntıları Göster
    peki aynı araçlar 1 km lik yolu 0 dan şeklinde başlayıp gitselerdi kim geçecekti?
  • yksln kullanıcısına yanıt
    Evet guzel kivirma. Peki sen okumayi beceremedigin icin ilkokula donecek misin simdi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • erka1907 kullanıcısına yanıt
    düz yolda da dizel kalkışta net olarak avantajlı olur ama sonunda aradaki fark fazla olmaz kanımca. bununla ilgili testler vardır. bakmak lazım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zerathull

    Evet guzel kivirma. Peki sen okumayi beceremedigin icin ilkokula donecek misin simdi?
    Sen okuyup azıcık yazdıklarımızdan bişeyler anlasaydın, yanlış yazmışız gibi alıntılama yapmazdın.

    Yazdıklarımız net doğru...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zerathull

    Evet guzel kivirma. Peki sen okumayi beceremedigin icin ilkokula donecek misin simdi?
    Yazdığım bu "Düz yolda 150 bg biraz daha hızlıdır, yokuşta 300 tork daha canlıdır ve düşük devirde yüksek tork olduğu için az yakacaktır"

    burada yanlış birşey yok.. Gayet doğru.
  • erka1907 kullanıcısına yanıt
    hocam o iki motorun beygir gücü - tork grafiğini aç ve o iki arabanın her vitesteki ürettiği ortalama beygir güçlerine bak , mesela 1. araç için değerler şöyle diyelim 1. vites = ortalama 95 hp çünkü ilk viteste araç genelde kalkış yaptığı için 750 devir ile 6500 devir arasını kullanır 2. 3. 4. ve 5. viteslerde ise genelde 4500 devir ve 6500 devir arasını kullandığı için ortalama ürettiği beygir gücü daha fazla olur 2. vites = 127,5 hp 3. vites = 125 hp 4. vites 125 hp 5 . vites= 120 hp bu viteslerin hepsindeki üretilen beygir gücünün ortalamasını al ve ortaya çıkan sonuç A değeri diyelim aynı şeyi diğer araç için de yap onda da çıkan sonuç atıyorum B değeri diyelim , bu değerlerden hangisi yüksek ise o araç yokuşu daha çabuk tırmanır .




  • quote:

    Orijinalden alıntı: erka1907

    konudaki 4 sayfa bilgi yerine sadece tartışmadan ibaret olduğu için okuyamadım ama soruma yanıt arıyorum.

    1.6 dizel 132 hp 320nm torklu araç mı bir yokuşu daha çabuk tırmanır yoksa
    1.6 benzinli 132 hp 200 nm torklu araç mı?

    araçların ağırlıkları aynıdır.
    Tabiki dizel tırmanır hem de bağırmadan. 1.6 benzinli 132 hp 200 nm torklu araç eşek gibi anırır. Hatta dizel yakıt olarak da en az % 30 avantaj sağlar.
  • yksln kullanıcısına yanıt
    yanlış bir şey var ,150 beygir yokuş ya da düz yol farketmeksizin daha canlıdır yani daha performanslıdır . çünkü onların tork beygir grafiklerini incelediğinde 150 beygir olanın her vites aralığındaki(üretebileceği maksimum ortalama beygir gücü aralığı olan 4500 ve 6500 devir aralığı ,çünkü maksimum performans hedefleniyor) ürettiği ortalama beygir gücü daha fazla olacağından 150 beygir olan daha canlıdır ve daha performanslıdır . iyi forumlar.
  • sonuç olarak dizel motor her iki rotada da önde görünüyor, tartışma sebebiniz nedir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yksln

    Yazdığım bu "Düz yolda 150 bg biraz daha hızlıdır, yokuşta 300 tork daha canlıdır ve düşük devirde yüksek tork olduğu için az yakacaktır"

    burada yanlış birşey yok.. Gayet doğru.

    Alıntıları Göster
    Mevzudaki dizel araç sanırım 100 hp idi

    100 hp dizelde isterse 400 tork olsun -ki en fazla 250 nm olur- epey kısa bi süre sonra plakasını okuyamaz 150 hp benzinlinin.

    Yoksuta da alır götürür yine 150 hp benzinli.

    Yazdıklarınıza bakılırsa 150 beygir bi araç kullanmadınız sanırım?

    Hadi 150/100 hp gibi bi fark da olmasın, astra k 1.4 turbo 150 hp ile 1.6 cdti 136 hp motoru baz alalım, yine 1.4 turbo düz yokuş fark etmeden net daha iyi gider.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • beamNG driver oyunu var oynayın beygir ve tork un nasıl işlevi olduğu biraz olsun çözebilirsiniz..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lojistisyen

    Mevzudaki dizel araç sanırım 100 hp idi

    100 hp dizelde isterse 400 tork olsun -ki en fazla 250 nm olur- epey kısa bi süre sonra plakasını okuyamaz 150 hp benzinlinin.

    Yoksuta da alır götürür yine 150 hp benzinli.

    Yazdıklarınıza bakılırsa 150 beygir bi araç kullanmadınız sanırım?

    Hadi 150/100 hp gibi bi fark da olmasın, astra k 1.4 turbo 150 hp ile 1.6 cdti 136 hp motoru baz alalım, yine 1.4 turbo düz yokuş fark etmeden net daha iyi gider.

    Alıntıları Göster
    Yavaş gitsin. 160 HP VW CC ile 120 HP 508 dizel arasında bile fark yok yokuşta. 120 HP dizel müthiş bir çekişi var. Zerre ses gelmiyor. Düz yolda eyvallah ki eş beygirden bahsetmiyorum, 0-100 de de eyvallah ama yokuşta ne olduğunu çok iyi biliyorum. % 35 de daha az yakar dizel. İki aracı da bizzat 1 sene kullandım.




  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.