Şimdi Ara

Beygir gücü mü? Tork mu? Uzman yorumu (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
200
Cevap
2
Favori
10.125
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • yksln kullanıcısına yanıt
    Yahu harbiden bir tane video izleyip gaza gelip konu acmissin, ama konustuklarinla ilgili fikrin yok. Traktorlere binin siz benzinliler bize kalsin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zerathull

    Yahu harbiden bir tane video izleyip gaza gelip konu acmissin, ama konustuklarinla ilgili fikrin yok. Traktorlere binin siz benzinliler bize kalsin.
    işte kapasite bu senin, indigediğin nokta traktör, dizel ankisiyetesi.

    cidden okuma anlama sıkıntın var, sana benzinli yüksek tork dedik, 1400 dv de max tork dedik, olmadı dizelden bahsettik 1750 devir max tork dedik sen

    Hâlâ traktör diyosun.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yksln -- 27 Nisan 2020; 16:53:25 >




  • yksln kullanıcısına yanıt
    Sen benim attığım videoyu izledin mi ?

    Izlesen mevzu kapanacak da işine mi gelmiyor acaba...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lojistisyen -- 27 Nisan 2020; 16:54:23 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Beygir tabi ki.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lojistisyen

    Sen benim attığım videoyu izledin mi ?

    Izlesen mevzu kapanacak da işine mi gelmiyor acaba...
    Düz yolda beygir gücü yüksek olan daha başarılıdır. Şakamı sınız anlamadım. Bizde aynı şeyi dedik.

    Yokuşta aynı performansı vermez..Hele ki her araçta 4 kişi varken.. Neyse okumadınız yine galiba..
  • yksln kullanıcısına yanıt
    Orda yokuş da vardı, farkın kapandığını görmedim ben siz gördünüz mü ?

    Ayrıca dediğim gibi videodaki araçlarda benzinli sadece 4 beygir daha güçlü, torku 120 nm daha düşük dizelden, 1.2 atmosferik araba torku kadar fark var yani, ama sonuç ? neredeyse plakasını okuyamayacak dizeldeki arkadaş.

    Siz 100 beygir dizel ile 150 hp benzinli arasında az fark olur demiştiniz nasıl olacak şimdi ??

    Mantıklı şeyler yazın forumda, yarın öbür gün benzinli arabaya binince ben neler yazmışım dersiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yksln kullanıcısına yanıt
    Yahu bırak edebiyatı, tekrar söylüyorum benzin daha ucuz olsun kimse dizelin yüzüne bakmaz. Max torku 1750 devirde veriyor fakat dizel motorlar da belli bir devirden sonra güç kaybetmeye başlıyor benzinli araçların aksine. Arabadan keyif almaya bakan adam dizelin yüzüne bakmaz değil tükürmez. Düz yolda beygir daha başarılı diyorsun, ee yolların %99'u düz zaten? Nasıl tork daha önemli oluyor?

    Benim kapasiteme laf eden adam Türkçe okumayı beceremiyor. Gerçekten tam bir zavallısın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Zerathull -- 27 Nisan 2020; 17:9:28 >
  • Kendinizi yediniz bitirdiniz. Hangi benzinli yokus cikamiyormus yil olmus 2020 hala ayni edebiyat. Sanirsin ki San francisco dayiz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • lojistisyen kullanıcısına yanıt
    Sizlere gerçekten birşey diyemiyorum. Biri yalıtımdan bihaberken traktör der biri anıran arabayı över, biri kullanmadan yorum yapar. Dilediğinize binin. 0-100 yapın bol bol. Yaz aylarında iyi zamlar olduğunda birçoğunuz LPG uyumu var mı diye konu açarsınız. Ben doğru yolu bulduğumu biliyorum. Gerek konfor gerekse cebim bunu gösteriyor.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Kloroform kullanıcısına yanıt
    Cevap vermeden önce ne yazdığımı oku, pek okumuş gibi değilsin.

    Objektif yorum görünce dayanamıyorsunuz, herkes benim malımı övsün derdindesiniz sanırım.

    " Ben doğru yolu bulduğumu biliyorum. Gerek konfor gerekse cebim bunu gösteriyor."

    En başta bunu yazsan kimse bisey demezdi, gidip de 120 hp dizel araba 160 hp turbo benzinliden daha iyi gidiyor dersen dikkate alınmazsın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yakıt tüketimi kardeşlerim. banane torktan banane güçten. benzin bir tl olsaydı belki bu tartışmaya girebilirdim ama benzin fiyatları ortada ekonomi ortada. gitsin bu tartışmayı amerikalı yapsın zira adamlarda ufak sayılan motorlar 2400 cc civarı. bizde 0.9 motorda turbo var diye seviniyoruz
  • 18 senedir forumdayım bu konular bitmez. bu konuda asla kimse kimseyle anlaşamaz sayfalarca tartışma olur ama sonuç olmaz.
  • sorularima cevap verirseniz bu konu acilmamak uzerr kapanicak garantinediyorum.
    ilk sorum su: o tork degeri nerdeki(arabanin hangi noktasindaki) deger?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • yksln kullanıcısına yanıt
    Videoyu izledim sırf senin nasıl saçmaladığını anlamak için.

    1.30'da Onno ustaya soruyorlar "algı şu üstadım, beygir gücü ne kadar yüksekse otomobilde otomobil o kadar güçlüdür" Onno usta; "evet doğrudur."

    24. dakikada yine soruyorlar tork asıl bizim için yük taşımakta mı önemlidir, evet.

    Ayrıca videoda atmosferik, turbo araçlar arasında karşılaştırma yapılmış. Yani turbo dizel, turbo benzin araçların verimlilikleri konuşulmamış. Zira dizel araçların yüksek torku olsa da beygiri oldukça düşük oluyor. Sen videoyu anlayamamışsınki.Aracın maksimum torku kaç devirde verdiği önemli denmiş. Videoda hiçbir teknik bilgi yok. Adamların bahsettiği olay turbonun verimliliği ve maksimum torkun düşük devirde verilmesinin ekonomik olması yani aslında. Tork nasıl hesaplanır, beygir nasıl hesaplanır. Full hikaye anlatıyorlar. İzleyecek varsa 1 saati boşa gitmesin izlemesin.
    https://forum.donanimhaber.com/tork-beygirgucu-rpm-ve-hizlanma-uzerine-temel-bilgiler--38360434?utm_campaign=DonanimHaber&utm_medium=referral&utm_source=DonanimHaber Şu konuyu okusun, bu kavramları çok daha net anlar. Konu sahibi sende eğer cehaletini gidermek istiyorsan oku, senin bileceğin iş.

    Bak sana çok bariz bir örnek vereyim aynı beygirde fakat arada 110 tork fark olan iki araç 3.20d ve 3.20i. Hızlanmaları arasındaki farkın azlığını görmen için paylaşıyorum. Peki tork aynı kalsaydı arada 110 beygir fark olsaydı sence neler olurdu?
    www.zeperfs.com
    403 Forbidden
    http://www.zeperfs.com/duel4353-4183.htm


    Bak aşağıda da kendi aracım üzerinden örnek vereyim. Dizelin 30 tork fazla, benzinin ise 55 beygir fazla olduğu senaryoyu paylaşıyorum. Araçların ikiside A4 Aradaki uçuruma bakarsan umarım durumu anlarsın. 110 tork farkta arada neredeyse fark yokken 55 beygir farkta benzinli araç %30 civarında daha hızlı. Aynen tork daha önemli.
    www.zeperfs.com
    403 Forbidden
    http://www.zeperfs.com/duel8115-8071.htm



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Zerathull -- 27 Nisan 2020; 18:7:33 >




  • lojistisyen kullanıcısına yanıt
    Sen benim yazdıklarımı oku. Yokuş performansları beygir farkına rağmen eş dedim. 120 HP olmasına rağmen yüksek torkundan dolayı bunu sağlaması da normal. 160 HP TSI 1 yıl kullandım. Ne olduğunu, nerede nasıl performans verdiğini, ne kadar yaktığını (özellikle şehir içinde veya zorlandığında nasıl yaktığını) gayet iyi biliyorum. Fazla büyütmüşsünüz gözünüzde.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • bahsedilen tork degeri kranktaki deger. benzinli ile dizelin sanzimani ayni mi peki degil. e o zaman sanziman cikisinda ikisinde de esdeger tork var zaten.isteyen hesaplasin.bosa tartisiyorsunuz.
    beygir torkun devirle carpilmis halidir.beygirleri esit olan arabalarin krank torklarini sorgulamak anlamsizdir cunki aradaki sanziman zaten tork konvertoru.teker milinde ikisinde de ayni tork var.
    beygirleri ve AGIRLIKLARI esit olan araclarin birbirine karsi olan ustunlugu yokusta duzde havada karada yagmurda karda yoktur.benzinlinin krank torku dusuktur ama devir vardir ve sanzimani buna goredir.dizelin torku yuksektir amma devir ceviremez sanzimani buna goredir.sanziman cikisinda duz yolda 120 km/h ile gitmek icin veya 1300 kg o yokusta cikarmak icin ikisininde ihtiyaci olan tork esdegerdir.sanziman bunun icin var yahu lutfen kranktaki torku konusmayi birakin sanziman cikisini bi hesaplayin hepsi milimi milimine ayni.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 26_bbz_26 -- 27 Nisan 2020; 18:10:6 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 26_bbz_26

    bahsedilen tork degeri kranktaki deger. benzinli ile dizelin sanzimani ayni mi peki degil. e o zaman sanziman cikisinda ikisinde de esdeger tork var zaten.isteyen hesaplasin.bosa tartisiyorsunuz.
    beygir torkun devirle carpilmis halidir.beygirleri esit olan arabalarin krank torklarini sorgulamak anlamsizdir cunki aradaki sanziman zaten tork konvertoru.teker milinde ikisinde de ayni tork var.
    beygirleri ve AGIRLIKLARI esit olan araclarin birbirine karsi olan ustunlugu yokusta duzde havada karada yagmurda karda yoktur.benzinlinin krank torku dusuktur ama devir vardir ve sanzimani buna goredir.dizelin torku yuksektir amma devir ceviremez sanzimani buna goredir.sanziman cikisinda duz yolda 120 km/h ile gitmek icin veya 1300 kg o yokusta cikarmak icin ikisininde ihtiyaci olan tork esdegerdir.sanziman bunun icin var yahu lutfen kranktaki torku konusmayi birakin sanziman cikisini bi hesaplayin hepsi milimi milimine ayni.
    Hay ağzınıza sağlık. Ne güzel yazdınız.

    Daha güçlü olan ve düzde geçen yokuşta da geçer yetti artık şu şehir efsanesinden gına geldi. Sanki yokuşa gelince fizik kanunları değişiyor. Tutturmuşlar bir tork da tork, 120 beygir ile 160 beygiri geçeceğini zannedenler var akıllara ziyan



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rst78 -- 27 Nisan 2020; 18:12:0 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Düz yoldami rampadami aracın gideceği yolu belirtmemissin yani sürüş şartlarına göre değişir durum. Bana göre beygir gücü önemli ve devir sayısı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tersosmos -- 27 Nisan 2020; 18:10:50 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • rst78 kullanıcısına yanıt
    Kronik dizelciler torku gözünde fazla büyütüyor beygirin gücünü unutuyor. Yukarıda paylaştım araçları, fark çok net.
  • Tork mu beygir mi diye soran adam zaten fizikten ve mekanikten anlamıyordur. Böyle bir soru gördüğünüzde he deyin geçin, fizikten anlamayan adamla fizik tartışılmaz.
  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.