Şimdi Ara

Beygir gücü mü? Tork mu? Uzman yorumu (8. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
200
Cevap
2
Favori
10.509
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • lojistisyen kullanıcısına yanıt
    Aynen hocam kesinlikle size katılıyorum .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kloroform kullanıcısına yanıt
    Yakıt konusu ayrı... Yakıta bişey demem. Doğrudur

    Benzinli araba bastimi sömürür yakıtı. Af yok

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Zerathull kullanıcısına yanıt
    Onlar test üretim vs. deneme yapıyor. Anaokulu seviyesine inme o kadar tabiki çıkacak. Senin gibiler diyo kii Max beygir gücünde kaldiririrn aracı :)) Tork zannediyor galiba 1500 de maximuma ulaşsın. Aynı senin kafa işte normal.
    Ben hep Normal şartlarda dedim bu konuda Okuman varsa dön o mesajlara bak.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Her ikiside önemli ama maksimum torkun yüksek olması ve bu torkun geniş bir devir aralığında verilmesi önemli.
    Örnek verecek olursam 200 nm 90 hp bir araç düşünün bir de 140 nm 100 hp gücünde bir araç bu iki aracı yüklediğimiz durumda yokuş çıkarken şöyle bir durum ortaya çıkıyor.
    200 nm lik araç torku nedeniyle yük altında ve yokuş çıkarken devirini arttırabiliyor. Bu da hızlanabilmesini sağlıyor.
    140 nm torku olan araç daha güçlü olmasına rağmen ihtiyaç duyulan torku sağlayamadığı durumda devirlenemiyor. Devirlenebilmesi için vitesi düşürmek ve maksimum tork devir bandı içerisinde olan yürksek devire ulaşmak gerekiyor. Yüksek devire ulaşıp vites yükseltildiğinde yine tork yetmezse hız kaybediyor veya hızlanamıyor.
    Torku düşük ve max tork devir bandı dar olan bir aracın gücü yüksek olsa bile o gücü kullanabilmek için o devire ulaşmanız ve o devir aralığında kalmanız gerekiyor.Bunu da bazı durumlarda sağlamak zor olabiliyor.
    Bu nedenle bir aracın maksimum torku ve bu torku hangi devirler arasında verebildiği önemli özellikle düşük devirlerden başlayıp geniş bir aralıkta yüksek tork sağlayabiliyorsa avantajlı.
    Bu şekilde yük fazla değilse ve yokuş çıkılmıyorsa daha seri olabilecek olan gücü fazla torku düşük deviri yüksek araç yük altında farklı sürüş karakteri sergiliyor.
    Gücü yüksek olan ama torku düşük olan araç ideal şartlarda daha yüksek maksimum hıza ulaşabiliyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fxmaster -- 27 Nisan 2020; 20:0:53 >




  • yksln kullanıcısına yanıt
    O videolarda ara hızlanmalar var, sadece kalkış değil. Adamlar normal bir şekilde kaldırıyorlar aracı. Yahu bir insan senin kadar nasıl boş olabilir? Sana laf anlatmak imkansız, kafa almıyor.

    Benim maks beygir gücünde kaldırırım aracı dediğim mesajı gösterir misin? Gösteremiyorsan da susabilirsin artık.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Zerathull -- 27 Nisan 2020; 20:20:5 >
  • Zerathull kullanıcısına yanıt
    İzlerken kulaklarını mi tıkadın. Adam başta söylüyor neyin daha önemli olduğunu hâlâ boş konuşuyorsun.
    Netflix açıp film falan mı izledin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yksln kullanıcısına yanıt
    Senin cevabınla aşağıdaki mesajın ne alakası var? 12-13 yaşında bir çocuksun sanırım sen. Ne yazdığımı anlıyorsun, yazmadığım şeyleri falan söylüyorsun. Performans verilerini de paylaştım, boşa tatava yapıyorsun. Forumda çok sıkıntılı tip gördüm ama sen evlere şenliksin. Allah anana babana sabır versin, işleri zor.

    "O videolarda ara hızlanmalar var, sadece kalkış değil. Adamlar normal bir şekilde kaldırıyorlar aracı. Yahu bir insan senin kadar nasıl boş olabilir? Sana laf anlatmak imkansız, kafa almıyor.

    Benim maks beygir gücünde kaldırırım aracı dediğim mesajı gösterir misin? Gösteremiyorsan da susabilirsin artık."

    Ha bu arada videonun başında söylüyor evet, direkt diyaloğu paylaşıyorum;

    1.30'da Onno ustaya soruyorlar "algı şu üstadım, beygir gücü ne kadar yüksekse otomobilde otomobil o kadar güçlüdür" Onno usta; "evet doğrudur."

    Şu verileri de tekrar paylaşayım belki anlarsın, hiç umudum yok ama.

    Bak sana çok bariz bir örnek vereyim aynı beygirde fakat arada 110 tork fark olan iki araç 3.20d ve 3.20i. Hızlanmaları arasındaki farkın azlığını görmen için paylaşıyorum. Peki tork aynı kalsaydı arada 110 beygir fark olsaydı sence neler olurdu?

    www.zeperfs.com
    403 Forbidden
    http://www.zeperfs.com/duel4353-4183.htm


    Bak aşağıda da kendi aracım üzerinden örnek vereyim. Dizelin 30 tork fazla, benzinin ise 55 beygir fazla olduğu senaryoyu paylaşıyorum. Araçların ikiside A4 Aradaki uçuruma bakarsan umarım durumu anlarsın. 110 tork farkta arada neredeyse fark yokken 55 beygir farkta benzinli araç %30 civarında daha hızlı. Aynen tork daha önemli. Bunlar normal kullanıcı testleri, fabrika falan değil, üretim test falan diye zırvalama yani.

    www.zeperfs.com
    403 Forbidden
    http://www.zeperfs.com/duel8115-8071.htm


    Tamam abim, tork en iyisi, sen şimdi ödevlerini yap yat uyu. Gerçi okullarda tatil. Babana söyle tork canavarı traktörünüzle bir tur attırsın sana.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Zerathull -- 27 Nisan 2020; 21:5:26 >




  • Zerathull kullanıcısına yanıt
    Aracını yesinler senin çok uğraşmışsın boş zirvaları yazmak için klavye bebeği.
    Seni üç tekerlekliye binmene izin veriyorlar mı, o kadar da olmamışsındır



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yksln -- 27 Nisan 2020; 21:21:22 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1.4 TSI 122 HP Passat (200 TORK)
    1.6 TDI 105 HP Passat (250 TORK)

    1.4 TSI her koşulda; düz yol, rampa aşağı-yukarı farketmeksizin 1.6 TDI’ı madara ediyor. (Tecrübeyle sabittir)

    Buna ne diyeceksiniz ?

    1.6 CDTI 136 HP Astra tamı tamına 320 NM TORK !
    Golf 1.4 TSI 150 HP 250 NM TORK.

    Ben diyorum ki 1.4 TSI Golf, 1.6 CDTI Astrayı her koşulda rezil eder.

    Hadi çıkayı biraz daha arttıralım ;

    PASSAT;

    1.4 TSI 150 HP 250 NM TORK
    2.0 TDI 150 HP tamı tamına 340 NM TORK !
    Beygirler aynı, arada 90 NM gibi ciddi tork farkı var.

    Ama ben diyorum ki 1.4 TSI 150 HP Passat 2.0 TDI 150 HP Passattan daha iyi yürür !!!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Pritt31 -- 27 Nisan 2020; 21:34:34 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hellori Hazretleri kullanıcısına yanıt
    Araba ne hocam?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Pritt31 kullanıcısına yanıt
    Sonuncu hariç diğerleri dibine kadar doğru.

    Sonuncu da şöyle bisey var arada 100 kg civarı ağırlık farkı oluyor 2.0 tdi aleyhine, o yüzden geri kalabilir.

    Diğerler karşılaştırmalarda dizelin şansı bile yok.

    Ben de dizel kullanıyorum ama ne nedir biliyorum, düşük devirde yüksek torku gören bazı kullanıcılar uzaya çıkıyorum sanıyor galiba, öyle şeyler yazılıyor ki insanın nutku tutuluyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Pritt31

    1.4 TSI 122 HP Passat (200 TORK)
    1.6 TDI 105 HP Passat (250 TORK)

    1.4 TSI her koşulda; düz yol, rampa aşağı-yukarı farketmeksizin 1.6 TDI’ı madara ediyor. (Tecrübeyle sabittir)

    Buna ne diyeceksiniz ?

    1.6 CDTI 136 HP Astra tamı tamına 320 NM TORK !
    Golf 1.4 TSI 150 HP 250 NM TORK.

    Ben diyorum ki 1.4 TSI Golf, 1.6 CDTI Astrayı her koşulda rezil eder.

    Hadi çıkayı biraz daha arttıralım ;

    PASSAT;

    1.4 TSI 150 HP 250 NM TORK
    2.0 TDI 150 HP tamı tamına 340 NM TORK !
    Beygirler aynı, arada 90 NM gibi ciddi tork farkı var.

    Ama ben diyorum ki 1.4 TSI 150 HP Passat 2.0 TDI 150 HP Passattan daha iyi yürür !!!
    Hepsi de doğru.

    Alayını madara eder.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yksln kullanıcısına yanıt
    Hayalini kuramayacagin bir araca biniyorum, sen kendini avutmaya devam et.

    Ne oldu tork muhabbettinden kiviramayinca benim araca mi sira geldi?

    Ha bu arada aracimda launch control de var. Otomatik 3000 devirde kalkiyor. Senin gibi torkum var benim diyen ergenler kalkista plakami okuyamiyor.

    Bos zirva dedigin dunyanin en cok test yapan sitesi, senin gibi bir velede bos gelmis olabilir tabi, daha cok buyuklere uygun.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Zerathull -- 27 Nisan 2020; 22:26:43 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Evet yüksek tork araçlar daha az devir çevirerek daha yüksek viteste daha rahat yol kat eder

    Düşük tork ise daha çok devir çevirip daha çok yakıt yakarak yol kat eder

    Ekonomide aynı hacimde dizel iyidir. Ama olay yürüyüp gitmekse aynı hacimde turbo beslemeli benzinli aracın yavaş kalma şansı yoktur.

    Ayrıca kafanızın almadığı nokta da tork'un peak değerini sanıyorsunuz ki araç her devirde veriyor. Ki dizel araçları uçuyor atmosferikleri tosbağa sanıyorsunuz.

    Gidip biraz torque graph bakın ne demek istediğimi anlarsınız.


    Edit: Konuyu okudum da şimdi, konu sahibi kardeşimiz kendini yakıt ve düşük devirle yemiş. Tahminimce hiç güçlü bi makinaya da binmemiş 1750 dd'da patlayan torklu dizeli roket sanıyor Benim aracım tork fakiri 230 nm cik torku var ama her türlü dizelle yürürüz problem yok



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Lana-Del-Rey -- 27 Nisan 2020; 23:6:26 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yksln

    aynen öyle hocam

    tsi veya benzerleri 1400 devirde max. torku vererek, düşük devir, yüksek vites ve az yakıt ile yüksek verimli çalışarak yakıt ekonomisi sağlar.

    Dizel de de mesela focus 1750 devirde max tork'a ulaşır. manuelde 6. viteste 2000 devirde mükemmel yakıt ekonomisi ve yüksek hızda sürüş sağlar.

    Alıntıları Göster
    Hocam bak yukarıda çok sevdiğin Turbo'lu finduk motorlardan 1248 CC'lik kola kutusu 1.3 Multijet'in güç verisini paylaştım.

    Madem Maximum Torkta bu araba en verimli şekilde gidiyor,

    1500 d/dk 200 nm Tork, 40 HP güç
    3000 d/dk 185 nm Tork, 85 HP güç

    Üreten 1.3 Multijet Motor %18 eğimli rampada 1500 devirde (200 nm ile MAKSİMUM TORK'u verdiği devir) vuruntu yapıp DOWNSHİFT diye uyarı veriyor araba?

    Gaza eksik filan basmayayım diye Cruise Control ile de denedim, yine 1500 devirde araba vites düşür diyor?

    Bak küçük hacim Turbo Dizel motordan bahsediyorum. Focus gibi olandan.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: blueSKYLINE

    Hocam siz de net bir şekilde açıklamışsınız aracı düz yol veya yokuş fark etmeksizin beygirin yürüttüğünü elinize sağlık . Bu arada arkadaşlar, tork sadece beygir gücünün oluşması için gereken 2 parametreden biridir, diğeri de devirdir. Beygir gücü = tork x devir. İyi forumlar .


    Sonuçta hepsi birbirine bağlı, biri çok önemliyken diğeri önemsiz diye bir durum yok. Ancak iş dönüp dolaşıp beygire geliyor yine. Daha benzinli motorlara gelmedik onlarda var tork fakiri olan.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MÜŞAVİR

    Arkadaşlar bu konu hakkında basit bir soru sormak istiyorum;

    İki araçta da her şey aynı olmak şartıyla

    100 beygir 300 nm tork
    150 beygir 200 nm tork

    Hangi aracın 0-100 ü daha düşük olur, hangi araç düz yolda ya da yokuşta daha iyi tırmanır?
    Devir bilgisi verilmeden hiç bir şey söylenilemez.
  • Tekrar söylüyorum tork ve beygir birbirine kıyas değildir. Birbirine döndürülemezler. Biri azsa diğeri çoktur denilemez. Tork ve devir birbirine kıyastır. Beygir gücü esastır.

    Mesela turbo dizel bir motorun teknik özellikleri verilirken "Maksimum tork" yerine o torkun üretildiği devirdeki beygir gücü yazılırsa bu karmaşa biter. Yani "2000 devirde 85 beygir, en fazla 4000 devirde 120 beygir" gibi bir ibare bu karmaşayı bitirir. Örneğin amtosferik benzinli için de "3000 devirde 55 beygir, en fazla 6000 devirde 125 beygir" gibi bir ibare yazılırsa bu karmaşa biter.

    İnsanları yanıltan, motorun teknik verilerinde tork ve beygirgücü verilirken devir bilgisinin bunların yanında verilmesi. Yani 300 nm / 2000 devir 120 beygir / 4000 devir gibi bir ibare olunca insanlar "Alt devirlerde tork üst devirlerde güç hmm" diyor. Ya da "Yokuşta tork düzde beygir" diyor. Aslında hepsi beygir. Daha doğrusu aslında hepsi tork, bizzat üretilen tork yapıyor işi ama torkun miktarına biz beygir gücü diyoruz. Yani fiziksel olarak motor beygir gücü üretmiyor, bunun miktarına beygir gücü diyoruz. O tork canavarı dediğiniz 1.6 turbo dizellerin ürettiği torku ben de sağ kolumla üretebilirim. Çok bir şey değil 300 nm dediğiniz aşağı yukarı 30 kilogram / metre. Ama turbo dizel bunu bir dakikada 2000 kere yaparken ben 1 kere yapabiliyorum. O koca arabayı yürüten de bu kuvvetin tekrar tekrar üretilmesi.




  • Araçla 5 kişi sıkı ve uzun bir yokuş çıkın o zaman anlarsınız beygir tork farkını.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.