Şimdi Ara

Beygir gücü mü? Tork mu? Uzman yorumu (10. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
200
Cevap
2
Favori
10.119
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Kalkista evette ara hizlanmalarda beygirin etkisi cok daha buyuk.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • erka1907 kullanıcısına yanıt
    İkisi de benzer sürede tırmanır. (Kalkışta dizel bir anlık öne atılır, sonra benzinli onu geçer veya yan yana gider) Çünkü iki motoru da maksimum kapasitede, tam gazda çalıştırıyorsunuz. Bu karşılaştırmada düşük devirde torkun önemi kalmıyor, benzinli araç da devir çeviriyor çünkü. Dolayısıyla iş motorun verebildiği toplam güce(beygir) bakıyor.
  • 26_bbz_26 2 kullanıcısına yanıt
    Valla şu yorumları gördükçe gözüm gönlüm ferahlıyor.
    Arkadaşlara arabayı motorun değil tekerleklerin götürdüğünü anlatamıyoruz bir türlü
  • tork ve beygir gücünü en iyi anlatan video bu
  • nacker kullanıcısına yanıt
    kranktaki tork vs teker milindeki tork kavramini islemeliyiz hocammmm destek cik bana :)
    her tork diyene nerdeki diye soralim :)

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erka1907

    konudaki 4 sayfa bilgi yerine sadece tartışmadan ibaret olduğu için okuyamadım ama soruma yanıt arıyorum.

    1.6 dizel 132 hp 320nm torklu araç mı bir yokuşu daha çabuk tırmanır yoksa
    1.6 benzinli 132 hp 200 nm torklu araç mı?

    araçların ağırlıkları aynıdır.
    Hocam eğerki dediğin motorlar 1.6 Multijet ile 1.6 VVT-i Corolla motoruysa burada motorların emiş şekli farklı. Multijet Turbo, VVT-i ise atmosferik.

    Aslında bu sorunun cevabı oldukça değişken. Turbo ve atmosferik kıyasında farklı sonuçlar alırız.

    Bu benzinli motor içinde bildiğim kadarıyla Toyota'nın ciddi şekilde ehlileştirdiği bir atmosferik makine. Yani maksimum devrini dizel gibi alt devirlerde üretebiliyor. Günlük kullanımda bu çok büyük bir avantaj olsada performans anlamında benzinli atmosferik makinede maksimum devir ve beygir bölgesini uzaklaştıkça motorun performansı düşüyor. (Kullanması daha rahat ve uysal bir motor)

    Kısa bir rampaya bu ikisini koyarsak multijet daha çabuk tırmanır. Ancak rampayı çok fazla uzatırsak ve araçları dipgaz çıkabilecekleri maksimum sürate çıkarmaya çalışırsak vvti önce geri kalır, sonra yetişir ve arayı açmaya başlar.

    1.6 turbo dizel ile 1.6 turbo benzin kıyaslarsak daha adil olur diye düşünüyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: boraycan

    Niye bu kadar atarlandın:) Zamanında bende buradaki gençler gibi düşünüyordum dedim. Bu tarz yazı ve düşüncelerin normal olduğunun da farkındayım. Numaralandirarak cevap verecek ne dedim diye düşündüm:) aklıma insan gelişimi ve evreleri geldi. Ergenlik zor:) ki inşallah bu ergen tavıra uygun yastasindir. Yoksa 30 yaşına gelip 17 yaş muhabbeti yapmak tam bir facia...

    Bu arada tork beygir olayını boşver onlar gelir geçer:) Türkçenin yazılan kelimeler dışında da bir üslup dili olduğunu ve üsluptan adam yerine alınarak seninle konuşulduğunu öğrenirsin umarım:) Dünya'nın her yerinde forumlar sanal sohbet platformu olarak kullanılır. Burası akademik argüman sunulan ve tartışılan bir yer değil. Bir nevi kahvehane bile sayılır. Saygılı olmayı öğren! Seni adam yerine alıp konuştuk diye pişman etme.

    Alıntıları Göster
    Bu mesajınızda hata yaptığınızı anlayıp benden özür dilemiştiniz ,Sonradan bu mesajdaki özür yazınızı silip mesajınızı değiştirmeniz ise, sizin tam olarak hangi yaş grubuna (takribi 15 - 17) ait olduğunuzu gösteren bir durum olmuş .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: blueSKYLINE

    Bu mesajınızda hata yaptığınızı anlayıp benden özür dilemiştiniz ,Sonradan bu mesajdaki özür yazınızı silip mesajınızı değiştirmeniz ise, sizin tam olarak hangi yaş grubuna (takribi 15 - 17) ait olduğunuzu gösteren bir durum olmuş .

    Alıntıları Göster
    Ben senden özür dilemedim:) ironi yaptım ama anlayamadığını düşünerek sildim:) mesajın tümünü bir bütün olarak okuyup anlayabilseydin özür diledim sanmazdın. Tam tersine çok ağır bir ifadeydi. Sonradan okuyunca çok ağır olmuş dedim. Klasik bir örnek vereyim. Çulluk kuşuna tankla ateş etmezsin...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi boraycan -- 29 Nisan 2020; 8:56:33 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: JanKlod

    tork ve beygir gücünü en iyi anlatan video bu
    Bu video zannedildiği gibi tork ve beygir gücünü anlatmıyor.

    Şanzımanı anlatıyor fakat kendisi de farkında değil. Yaptığı şey araya dişli koyarak bir arabayı diğerinden düşük viteste yürütmek. Kullandığı motorlar aynı, ürettikleri tork da beygir de aynı, burada oluşan fark arabaların farklı viteste olmasından kaynaklanıyor.

    Tork ve beygir gücü de birbirinden ayrı şeyler değil, tork beygir gücünün bir bileşeni. İnsanlar bir türlü anlayamadı bunu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rst78 -- 29 Nisan 2020; 9:50:53 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 26_bbz_26

    kranktaki tork vs teker milindeki tork kavramini islemeliyiz hocammmm destek cik bana :)
    her tork diyene nerdeki diye soralim :)
    Baksanıza şanzıman videosu ile ispat edilmeye çalışılıyor durum, baştan beri anlatmaya çalıştığınız şey ama yanlış yorumlanıyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: boraycan

    Ben senden özür dilemedim:) ironi yaptım ama anlayamadığını düşünerek sildim:) mesajın tümünü bir bütün olarak okuyup anlayabilseydin özür diledim sanmazdın. Tam tersine çok ağır bir ifadeydi. Sonradan okuyunca çok ağır olmuş dedim. Klasik bir örnek vereyim. Çulluk kuşuna tankla ateş etmezsin...

    Alıntıları Göster
    Öyle olsaydı zaten silmezdin . Şimdi de yalana başlamışız , kendini daha fazla küçük düşürme istersen .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • JanKlod kullanıcısına yanıt
    e tamam iste krank torku dusuk olan benzinlinin acigini kapatacak sanzimani var. devri dusuk olan dizelin de kendine ozel sanzimani va.ikiside bardagi cekebilsinler diye ozel sanziman tasarlanmis.arabalarin sanziman oncesi torku devri konusuyorsunuz yillardir uyaninn...sizin tartistiginiz tork degerlerini oynamak degistirmek icin var o sanziman nami diger tork konvertoru :)

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • JanKlod kullanıcısına yanıt
    bu video tekerdeki torkun onemini anlatiyor.yani sanziman onemini.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: blueSKYLINE

    Öyle olsaydı zaten silmezdin . Şimdi de yalana başlamışız , kendini daha fazla küçük düşürme istersen .

    Alıntıları Göster
    Olur küçük adam...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 103 hp 155 nm tork benzinliden, 105 hp 290nm tork dizele geçmiş birisi olarak ortalama kullanıcı açısından kesinlikle tork diyorum.
    Bir kere düşük devirde daha hızlı gidiyor. Bu da sessizlik ve tasarruf demek. Uzun yolda araç yüksek tork sayesinde bayır baca dinlemeden aynı vites ve devirde ilerliyor. Rampa yukarı bile sollamaya çıkabililiyorsunuz.
    İlk dizele geçip uzun yola çıktığımda önce şok oldum sonra sırıtmaktan kendimi alamadım ve keyfini çıkardım. 2000 devir 110km hız. Daha ne olsun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: boraycan

    Olur küçük adam...

    Alıntıları Göster
    Şimdi de hakaret etmeye başlamışsınız, yazık size, hala kendinizi küçük düşürmeye devam ediyorsunuz. Ayrıca bu davranışlarınızla kimin küçük ADAM(!) olduğunu göstermiş oldunuz herkese . Daha da size cevap yazıp, sizin yaşınıza (15 - 17) düşmeyeceğim , .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi blueSKYLINE -- 29 Nisan 2020; 20:46:3 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • rst78 kullanıcısına yanıt
    tork=voltaj
    rpm= akim
    beygir = watt ;)
    24v 0.5A motor ile 12v 1A motorun farki olmadigi gibi 300nm 2000 rpm ile 150nm 4000 rpm ayni seylerdir. iki kat hizli donenin tekeri 2 kat hizli donmez. sanzimani ile devir dusurulur tork yukseltilir.tekerde esit olurlar.
    cevirme gucune tork. o torku dakikada kac kere yapabildiginde beygir oluyor.
    insan bacaginin torku 600 nm. hadi 1 m itin arabayi da gorelim torkcular.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 26_bbz_26 -- 29 Nisan 2020; 21:28:32 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 20 kg dambil kaldirirken kol kasinizin dirseginize uyguladigi tork tam tamina 1750 nm.
    hadi cevirin kamyon tekerini elinizle. ne fark var madem torq var. neden yurutemezsiniz kamyonu?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.