Şimdi Ara

Beygir gücü mü? Tork mu? Uzman yorumu (9. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
200
Cevap
2
Favori
10.125
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Aslına bakarsan kısa mesafeli yarışlarda torkun önemi büyük, uzun yolda beygir gücü (HP) daha önemlidir. Ama bizim ülkemizde 90 km/h geçemediğimizden torkun çok bi önemi yok ama ben yinede torku tercih ederdim.
  • Hocam örnek verdiğiniz araçların ağırlık farkı var ki eşit ağırlık olduklarında hafif meyilde atmosferik benzinli araç kendini de yırtsa turbo desteği de olmadığı için devirlenmede zorlanıyor. Ve dizel öne geçiyor. Atmosferik araç 1100 1200kg olurken dizel misal 1300 1400 oluyor misal verdiginiz Jetta. Kısacası eşit şartlar olursa düz yolda veya yokuş aşağı atmosferik yokuş yukarı dizel yer diyorum.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fxmaster

    Her ikiside önemli ama maksimum torkun yüksek olması ve bu torkun geniş bir devir aralığında verilmesi önemli.
    Örnek verecek olursam 200 nm 90 hp bir araç düşünün bir de 140 nm 100 hp gücünde bir araç bu iki aracı yüklediğimiz durumda yokuş çıkarken şöyle bir durum ortaya çıkıyor.
    200 nm lik araç torku nedeniyle yük altında ve yokuş çıkarken devirini arttırabiliyor. Bu da hızlanabilmesini sağlıyor.
    140 nm torku olan araç daha güçlü olmasına rağmen ihtiyaç duyulan torku sağlayamadığı durumda devirlenemiyor. Devirlenebilmesi için vitesi düşürmek ve maksimum tork devir bandı içerisinde olan yürksek devire ulaşmak gerekiyor. Yüksek devire ulaşıp vites yükseltildiğinde yine tork yetmezse hız kaybediyor veya hızlanamıyor.
    Torku düşük ve max tork devir bandı dar olan bir aracın gücü yüksek olsa bile o gücü kullanabilmek için o devire ulaşmanız ve o devir aralığında kalmanız gerekiyor.Bunu da bazı durumlarda sağlamak zor olabiliyor.
    Bu nedenle bir aracın maksimum torku ve bu torku hangi devirler arasında verebildiği önemli özellikle düşük devirlerden başlayıp geniş bir aralıkta yüksek tork sağlayabiliyorsa avantajlı.
    Bu şekilde yük fazla değilse ve yokuş çıkılmıyorsa daha seri olabilecek olan gücü fazla torku düşük deviri yüksek araç yük altında farklı sürüş karakteri sergiliyor.
    Gücü yüksek olan ama torku düşük olan araç ideal şartlarda daha yüksek maksimum hıza ulaşabiliyor.
    Hocam 0.9 tce 90 beygir bir motor.

    Maksimum tork: 140 / 2250 devir
    Maksimum Güç: 90 bg / 5000 devir


    1) bu araç kaç devirde yürümeli normal düz yolda? Maksimum tork devrinde mi?

    2) sözde maksimum torkunu veriyor denen, yokuş çıkarken 2250 devir civarında yani aracı yürüttüğümde araç yokuşu randımanlı çıkamıyor. Vites düşürüp devri az yükseltince canavar gibi çıkıyor. Yani yokuş çıkarken maksimum Güç devrine yaklaştıkça yokuşu çıkması daha rahat gibi bir durum ortaya çıkıyor. Hep bildiğimiz yokuşu tork çıkarır olayı safsata mıdır?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • ivenrec kullanıcısına yanıt
    krantaki torkun sana faydasi olmadigi ve onemide olmadigi icin ureticinin sana verdigi tork konvertoru ile tekerdeki torku yukseltip hizini azaltiyorsun yani vites kucultuyorsun ;)

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Süleyman Çakır. kullanıcısına yanıt
    Hocam devirlenmeyi sağlayan anlık devirdeki üretilen beygir gücüdür, araçlar ilk kalkıştan itibaren şöyle bir durumla karşı karşıya oluyorlar. Turbodizel araç ilk devirlerde örneğin 1500 2000 2500 gibi devirlerde ürettiği beygir gücü atmosferik benzinliye göre yüksek bu yüzden sadece kalkışta biraz öne atılır ama bu devir aralığını sadece kalkıştaki 1. Viteste kullanıyoruz onun dışında hiç kullanmıyoruz o devir aralıklarını. Ondan sonraki viteslerde turbodizel araç en fazla 3000 devire düşer ve 4500 e kadar çıkar ve bu olay böyle devam eder yani sürekli 4500 devire çıkar vites değiştirdiğinde 3000 e düşer, sizin dediğiniz devirlenme olayı burda devreye giriyor eğer aracın 3000 devirdeki ürettiği beygir gücü yeterli değilse o dizel araç ta yokuşta devirlenemez. Atmosferik benzinlide ise durum şöyle, onda da yine sadece 1. Viteste 1500 2000 2500 devir kullanılır onun dışında atmosferik benzinli araç da 6500 devire kadar çıkar vites değiştirir ve 4500 devire felan düşer işte benzinli araçta da devirlenme olayı bu 4500 devirdeki üretilen beygir gücüne bağlıdır yine aynı şekilde 4500 devirde üretilen beygir gücü yeterli değilse araç devirlenemez yokuşta. Ama gel gelelim bu araçların o noktalardaki ürettikleri beygir güçlerine, işte bu noktada atmosferik benzinli araç daha fazla güç üretiyor ya da aynı gücü üretse bile turbodizelle ileriki devirlerde atmosferik benzinlinin ürettiği beygir gücü artıyor ve yine dizelin önüne geçiyor dizel ise zaten üretebildiği maksimum güce ulaşmış oluyor o 3bin küsür devirlerde, hocam bu durumu araçların tork beygir grafiklerine bakarak anlayabilirsiniz, yani düz yolda atmosferik benzinli dizeli geçiyorsa aynı şekilde yokuşta da geçer .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • ivenrec kullanıcısına yanıt
    Hocam yokuşu tork çıkarmaz arabayı da tork yürütmez (tek başına) , sizin yaşamış olduğunuz durum tam da buna örnek, bu durumu lütfen bu konudaki diğer kullanıcılara da ısrarla tekrar anlatın ki ARABAYI YÜRÜTEN GÜCÜN DE ARABAYA YOKUŞ ÇIKARAN GÜCÜN DE BEYGİR OLDUĞUNU ANLASINLAR .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi blueSKYLINE -- 28 Nisan 2020; 5:2:22 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ivenrec kullanıcısına yanıt
    Bu arada hocam, sizin o bahsettiğiniz 2250 devirde aracın randımanlı gidememesinin sebebi o devirde üretilen beygir gücünün az olmasıdır vitesi düşürüp deviri yükselttiğinizde ise aracın o an ürettiği beygir gücü arttığından yokuşu canavar gibi çıkar . YANİ BİR KEZ DAHA GÖRÜYORUZ Kİ ARACI YOKUŞ TIRMANDIRAN DA BEYGİR GÜCÜDÜR, VE KULLANILAN DEVİR ARALIĞINDA ÜRETTİĞİ BEYGİR GÜCÜ YÜKSEK OLAN ARAÇ DÜZ YOL YA DA YOKUŞ FARK ETMEZ DAHA PERFORMANSLIDIR.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Halit bolkan bence çok donanımlı biri
  • quote:

    Orijinalden alıntı: onatba

    Araba ne hocam?
    infiniti i30
  • Hellori Hazretleri kullanıcısına yanıt
    Hocam hep merak etmisimdir, dolu bir nissan maxima ile arasinda ne kadar fark var?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: onatba

    Hocam hep merak etmisimdir, dolu bir nissan maxima ile arasinda ne kadar fark var?
    nissan maxima'nın en boşuna (1996 model 2000v6 manuel kumaş koltuk sunroofsuz) 3 yıl 50.000 km kadar bindim, şimdi 8 ay 15.000 km kadardır infiniti'ye sahibim (1996 model 3000v6 otomatik, sunroof, deri vs).

    bende ikisi arasında motor gücü harici fark yok sanıyordum ancak süspansiyondan tut helezonlara kadar farklılıklar var, infiniti çok daha konforlu, malzeme ve işçilik zaten çok üst seviyede infinitide. onun haricinde aynı araç ikiside temiz full bir maximada bir infinitiyi aratmaz diye tahmin ediyorum performans hariç tutularak değerlendirilirse.
  • Basit anlatım :)

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-42DBB8773

    Basit anlatım :)

    Hocam 0.9 tce 90 beygir bir motor.

    Maksimum tork: 140 / 2250 devir
    Maksimum Güç: 90 bg / 5000 devir


    1) bu araç kaç devirde yürümeli normal düz yolda? Maksimum tork devrinde mi?

    2) sözde maksimum torkunu veriyor denen, yokuş çıkarken 2250 devir civarında yani aracı yürüttüğümde araç yokuşu randımanlı çıkamıyor. Vites düşürüp devri az yükseltince canavar gibi çıkıyor. Yani yokuş çıkarken maksimum Güç devrine yaklaştıkça yokuşu çıkması daha rahat gibi bir durum ortaya çıkıyor. Hep bildiğimiz yokuşu tork çıkarır olayı safsata mıdır?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • ivenrec kullanıcısına yanıt
    Bu durum 140 nm torkun o yük altında ve o yokuşta o viteste yeterli gelmemesinden kaynaklanmaktadır. Bu nedenle vites düşürme ihtiyacı ortaya çıkar.
    Burada doğru olan sizin yaptığınız gibi aracın çok zorlanmadan çıkacağı vitesi seçerek deviri aracın rahat hareket edeceği şekilde arttırmaktır.
    Bu konuda vites oranlarının motorla uyumu son derece önemli.
    Benim kendi deneyimim İzmirde örneğin Getz 1.4 97 hp 125 nm ile Manisa yolundaki yokuşu çıkarken aracı çok bağırtmam gerekiyor araç fazla yüklüyse hızlanamıyor.
    Ama megane 1.5 85 hp dci 200 nm aynı yokuşta çok daha rahat bir şekilde gidiyor. Çok yüklü bile olsa hızlanmasını sürdürebiliyor. Seri mi dersek seri değil ama fazla bağırtmadan ve dibine kadar gaza yüklenmeye gerek kalmadan aynı yokuşu çıkıyor ve hızlanma ihtiyacına yük altında yokuş çıkılıyorsa daha iyi bir şekilde yanıt veriyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fxmaster -- 28 Nisan 2020; 15:43:10 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fxmaster

    Bu durum 140 nm torkun o yük altında ve o yokuşta o viteste yeterli gelmemesinden kaynaklanmaktadır. Bu nedenle vites düşürme ihtiyacı ortaya çıkar.
    Burada doğru olan sizin yaptığınız gibi aracın çok zorlanmadan çıkacağı vitesi seçerek deviri aracın rahat hareket edeceği şekilde arttırmaktır.
    Bu konuda vites oranlarının motorla uyumu son derece önemli.
    Benim kendi deneyimim İzmirde örneğin Getz 1.4 97 hp 125 nm ile Manisa yolundaki yokuşu çıkarken aracı çok bağırtmam gerekiyor araç fazla yüklüyse hızlanamıyor.
    Ama megane 1.5 85 hp dci 200 nm aynı yokuşta çok daha rahat bir şekilde gidiyor. Çok yüklü bile olsa hızlanmasını sürdürebiliyor. Seri mi dersek seri değil ama fazla bağırtmadan ve dibine kadar gaza yüklenmeye gerek kalmadan aynı yokuşu çıkıyor ve hızlanma ihtiyacına yük altında yokuş çıkılıyorsa daha iyi bir şekilde yanıt veriyor.
    Maksimum torku 2250 devirde veriyor, kaç devire kadar bu torku devam ettiriyor sanırım bu önemli?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-42DBB8773

    Basit anlatım :)

    İşten anlamıyorsun bari sus da kendini madara etme.

    Videodaki değişken tork değil dişlidir.

    Adam araya vites ekledi bu şekilde "tekerdeki tork" artmış oldu.

    Tork vs beygir böyle bir şey değil.




  • Lana-Del-Rey kullanıcısına yanıt
    İşten anlıyorum, en iyi ben bilirim gibi bir şey yazdım mı?
    Sadece beğendiğim ve basitçe özetleyen birinin videosunu paylaştım, videodaki arabalar gerçek değil dikkatinizi çekerim,dişli eklediğini kendide söylüyor. Komplike bir motora eklediği şey ile basitçe anlatamazdı. Ya hakkaten çok biliyorsunuz. Burada anlatılmak istenen basit aletler ile anlatılmaya çalışılmış. Altta bir videoda aynı kişi biraz daha detaylı bir video paylaşmış. Söyledikleri safsatadan ibaretse sizinde bizi bilgilendirmenizi, öğrenmemiz için uzun bir yazı yazmanızı dört gözle beklerim. Forumun amacı bilgi paylaşımı ya?





    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-42DBB8773 -- 28 Nisan 2020; 17:52:11 >




  • Videoyu beğendim. Epey güzel açıklama yapılmış.
    Teoride kalmamış bazı şeyler deneyle gösterilmiş.

    Kısacası tork yük taşımak ve yokuşta daha iyi performans olarak öne çıkıyor. Hız bakımından beygirin daha fazla olduğu araç kalkışta torkun gerisinde kalsa da zamanla torku fazla olan aracı geçerek son hızı daha fazla oluyor.

    İlaveten şunları demek istiyorum. Tork ara hızlanmalarda ve kalkışta çok önemlidir. Örneğin drag yarışlarında araçların sahip olduğu tork 4 basamaklı sayılara ulaşıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-751620F32 -- 28 Nisan 2020; 19:2:23 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • ivenrec kullanıcısına yanıt
    Evet maksimum torkun ne kadar yüksek olduğu ve maksimuma yakın torkun ne kadar geniş bir devir aralığında verildiği önemli.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fxmaster -- 28 Nisan 2020; 20:59:27 >
  • 
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.