Şimdi Ara

Beygir gücü mü? Tork mu? Uzman yorumu (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
200
Cevap
2
Favori
10.491
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Gündelik araç kullanan bizler için alt devirde üretilen güç daha önemlidir. O yüzden bindiğimiz 110 beygirlik dizel araçlar küçük turbo lar kullanır. Bunlar düşük dönme mukavemetine sahip olduğundan dizel araçlarda 1500devir gibi bir değerde aracı maksimum torka ulaştırır ancak üfleme değerleri de düşük olduğu için üst devirlere çıktıkça etkisini yitirir. Araç alırken maksimum performans aslında maksimum Güç den ziyade devir tork eğrisinin altında kalan alandır. Bu alan ne kadar büyükse o kadar iyidir. Kimi araçlarda bu alanın geniş olması için sequential turbo (biri küçük biri büyük), kimi araçlarda vgt (değişken geometri türbin turbo) gibi malzemeler kullanılmaktadır. Ayrıca şanzımanlarda belirli bir enerji kaybı karşılığında tekere giden torkun kat sayısını değiştirerek aracın ivmelenmesini sağlarlar. Sadece bu katsayıyı şanzıman etkilemez ayrıca aracın diferansiyeline giden dişli oranı (final drive ratio) da aktarılan torku etkiler. Mesela brz lerde araç ivmelenmesinden insanlar şikayetçi olduğu için 4.1fd den 4.3e geçilmiştir. Bu sayede tekere aktarılan tork arttırıldığından araç daha iyi ivmelenmiş bunun karşılığında her viteste ulaşılabilecek hızdan feragat edilmiştir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi brokengineer -- 27 Nisan 2020; 14:26:29 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Daha önce başka bir konuya attığım yorumu buraya da atıyorum.

    quote:

    2016 1.6 Civic fabrika çıkışlı LPG'li aracı sıfır olarak almıştım. Ankara Keçiöreni bilen bilir. Her taraf yokuş. Araba atmosferik olduğu için maksimum torku yüksek devirde veriyor. O yokuşları çıkarken motor resmen anırdığı için insanlar ne oluyor diye bakıyordu. Araçtan soğudum 1 yılda. Üzerine para vererek 1.4 TSI CC 160 HP aldım. Muazzam çekiyordu kasa ağır olmasına rağmen gayet iyiydi. Ama yakıt anamı ağlattı. Dayanamadım en sonunda 1.6 Blue HDI 120 PS 2016 model 508 aldım. Aynı yokuşlarda gık demiyor, bağırmıyor, CC'den neredeyse % 35-40 daha az yakıyor. Adblue var. Zehirli NOX gazlarının salınımını engelliyor. Hem vicdanen hem de ekonomik olarak rahatım. Depo 72 litre olduğu için BP'ye nadir uğruyorum. LPG'li araca binerken akraba olmuştum pompacıyla resmen. Bundan sonra LPG'li araca ve atmosferik motora asla bulaşmam. Benzinin de en az dizelden % 30 ucuz olması lazım ki turbo benzinli düşüneyim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zerathull

    Ekonomi yuzunden dizelden baska araca binemeyen kronikler gelmis yine. Arkadas torkun ne oldugu beygirin ne oldugu 100.000 kere aciklandi, hala israr ediyorsunuz. 150 beygir 200 tork arac 100 beygir 300 tork aractan biraz daha hizli gidermis komediye bak komediye.

    Dizelin cikis amaci yuk tasimak ve ekonomidir, bu kadar basit. Neyseki traktor motorlariniz yavas yavas kayboluyor.

    Bir de forumda tum dizel sahipleri surekli 5 kisi+bagajda yokus cikiyor. Komiksiniz.
    1 tane örnek ver daha hızlı gider diye yazılmış. Hayal alemindesin, rüya görüp burada mı aldın soluğu.
  • yksln kullanıcısına yanıt
    Mesaji okuyamayi beceremedin sanirim? Kendin yazmissin az once 150 bg 200 tork arac 100 bg 300 tork aractan biraz daha hizli gider diye. Gozune dizel dumani mi kacti noldu?
    Beygir gücü mü? Tork mu? Uzman yorumu



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Zerathull -- 27 Nisan 2020; 14:32:10 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zerathull

    Mesaji okuyamayi beceremedin sanirim? Kendin yazmissin az once 150 bg 200 tork arac 100 bg 300 tork aractan biraz daha hizli gider diye. Gozune dizel dumani mi kacti noldu?
    okuman bu ise sen ilkokula geri dön.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yksln

    Hiç farketmez otomobil içinde aynı şey sözkonusu max beygirde araç kaldırmak diye birşey normalde sözkonusu değidir. diyorsun ki 5000 devirde kaldırırım kalkar. böyle bir saçmalık olur mu??

    Max beygir yüksek devirde meydana gelir, bu noktada kalkış yapmak aracı saçma sapan kullanmak anlamına gelir. Bu saçmalığı gerekçe olarak öne süremezsin.

    Alıntıları Göster
    Hiçbir otomobili kaldırmak için max beygir devrine gerek yoktur gaza azcık dokunmak yeter, ben o örneği araba motoru takılmış kamyon için vermiştim

    Sen 75 beygirlik multijetine binde 140 beygirlik atmosferik tokatla ne de olsa tork var

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • yksln kullanıcısına yanıt
    Yazdigin cumlenin aynisini yazdim sorunlu musun? Hala dogru okuyamiyorsun, daha okumayi beceremeyen tipler tork muhabbeti yapiyor, otomobil genelin son durumu.

    Bak mesaji tekrar okuman icin ekran goruntusunu paylasiyorum. Bakalim bu sefer becerebilecek misin?
    Beygir gücü mü? Tork mu? Uzman yorumu



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Zerathull -- 27 Nisan 2020; 14:37:54 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: EZİKMAN

    Hiçbir otomobili kaldırmak için max beygir devrine gerek yoktur gaza azcık dokunmak yeter, ben o örneği araba motoru takılmış kamyon için vermiştim

    Sen 75 beygirlik multijetine binde 140 beygirlik atmosferik tokatla ne de olsa tork var

    Alıntıları Göster
    araba motoru takılmış kamyon mu Çevir kazı yanmasın

    ne kamyon ne de başka araçda max beygirle normal şartlarda kalkış yapılmaz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zerathull

    Yazdigin cumlenin aynisini yazdim sorunlu musun? Hala dogru okuyamiyorsun, daha okumayi beceremeyen tipler tork muhabbeti yapiyor, otomobil genelin son durumu.

    Bak mesaji tekrar okuman icin ekran goruntusunu paylasiyorum. Bakalim bu sefer becerebilecek misin?
    Arkadaş 50 beygirlik farkı 100nmlik tork farkından daha önemsiz görüyor hocam, 150 bg olan az farkla geçer yokuştada 300tork canlıdır yazmış gerçekte plakasını okuyamaz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yksln

    araba motoru takılmış kamyon mu Çevir kazı yanmasın

    ne kamyon ne de başka araçda max beygirle normal şartlarda kalkış yapılmaz.

    Alıntıları Göster
    Patinaj nedir? Asr nedir?

    Aman hocam sen kalkarken fazla gaz verme, araban bozulur mazallah

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • EZİKMAN E kullanıcısına yanıt
    Aynen de mesajimi anlayamadi hala, 100 bg 300 tork daha hizlidir yazdigima sartlanmis.

    Basit cumleyi okumayi beceremeyen bir adam bu yahu. Kendi yazdigi cumlenin aynisini yaziyorum, sen ilkokula geri git diyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zerathull

    Yazdigin cumlenin aynisini yazdim sorunlu musun? Hala dogru okuyamiyorsun, daha okumayi beceremeyen tipler tork muhabbeti yapiyor, otomobil genelin son durumu.

    Bak mesaji tekrar okuman icin ekran goruntusunu paylasiyorum. Bakalim bu sefer becerebilecek misin?
    evet çok doğru yazmışım 150 bg düz yolda hızlıdır. ben tersini iddia ettiniz düşündüm.

    150 bg düz yolda hızlıdır. bu gayet normal.

    sizce 100 Bg daha mı hızlı gider.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yksln -- 27 Nisan 2020; 14:43:15 >




  • yksln kullanıcısına yanıt
    Hah sonunda mesaji okuyabildin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Biriside bana son hiz daha fazladir demis. Asil olay ivme yalniz. 90 bg aracta 160’a ulasabilir olay maksimum hiz degil ki.

    Bu arada 400.000 lirayi hangi motora yatiracaksiniz onu anlamadim. Alabilecek gucunuz olmasinin konuyla ne alakasi var onu da anlamadim. Bizde de 1200 gs adv var triple black, motorla arac tabiki guc olarak karsilastirilmaz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Zerathull -- 27 Nisan 2020; 14:44:55 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zerathull

    Hah sonunda mesaji okuyabildin.
    tamam da karşı çıktığın nedir?? yanlış olan ne??

    düz yolda 100 bg daha mı hızlı gider demeliydim.
  • hangi araca göre hızlı değil ? 110 hp 115 hp 250 nm torklu turbo dizel araçlara göre mi? arabasının motorunun hangi devirde ne kadar beygir ürettiğini bilen bir civic ya da corolla şoförüne bu 110 hp 115 hp 250 nm torklu araçlarla kafa tutun bakalım , düz yol ya da yokuş farketmez sizi boy boy ayırır . Bu arada günlük kullanımda kimse zaten 120 hp 130 hp güce ihtiyaç duymuyor . Zaten duyarsa bir vites düşürüp elinin altında 115 hp , 120 hp ,125 hp gücü oluyor bu güç de o dediğim turbodizellere arka plaka okutur .




  • yksln kullanıcısına yanıt
    Oradaki “biraz” kelimesi. Yahu arada %50 beygir farki var, “biraz” daha hizli gider demissin. Sonra bize fanatik diyorsun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zerathull

    Oradaki “biraz” kelimesi. Yahu arada %50 beygir farki var, “biraz” daha hizli gider demissin. Sonra bize fanatik diyorsun.
    bende bişey söylüyon zannettim.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.