Şimdi Ara

Beygir gücü mü? Tork mu? Uzman yorumu (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
6 Misafir (2 Mobil) - 4 Masaüstü2 Mobil
5 sn
200
Cevap
2
Favori
10.314
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • tonodias kullanıcısına yanıt
    Tork döndürme kuvveti demektir, bu da bg ile ilişkilidir. Tabiki bağımsız düşünülemez, torku yüksek araç düşük devirde az yakıt ve yüksek çekiş gücü üretir bu da yakıt tasarrufu sağlar, motor verimi yüksek olur.

    Bu bağlamda araç üreticilerinin de son zamanlarda özellikle ön plana çıkardığı gibi düşük devir yüksek tork daha önemli bir unsurdur. O yüzden TSI, Puretech, ecoboost vs.vs...motorlar yapılmış, hatta çift turbolu yüksek teknolojili motorlar yapılmaya çalışılmakta..

    Video da bu işin duayeni anlatmıs, fanatik olmamak lazım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yksln -- 27 Nisan 2020; 13:46:51 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: EZİKMAN

    Arabayı beygir gücü yürütür kardeşim kaç kere diyeceğiz.
    Sana bir soru tırlar 1000nm torku olduğu için mi yürüyor yoksa 500 beygir motoru olduğu için mi?
    500 beygir olduğu için yürüyor, tork sadece beygir gücünün alt devirde verilmesini sağlıyor.
    Beygir gücü=tork×devir
    Tekerleğe aktarılan beygir gücüdür, tork değil
    Torku gören uçuyorum zannediyor
    Isuzu 6 teker kamyonlar var 70 bg falan. 6-7 ton yük götürüyor. 150 bg otomobil motoru o yükü götürebilir mi? 70 bg kamyona o yükü götüren şey nedir? Neden o kadar yüksek hacimden o kadar düşük bg çıkarmışlar? Bu arada o 500 bg dediğin tırlar 12lt ve 1600-2000nm torka sahip. O torku 1200-1300 devirde vermeye başlıyor. 12lt hacme göre o beygir gücü az!

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Arkadaşlar yukarıdaki yazımı uzun bulup okumadınız galiba, orda her şeyi anlattım zaten hangisinin daha performanslı olduğunu, bakın hangisinin daha verimli olduğunu değil hangisinin daha performanslı olduğunu anlattım, bana katılan veya katılmayan teknik bilgili forum üyelerinin de bu yazım hakkındaki yorumlarını bekliyorum.
    @MÜŞAVİR Hocam sizin sorunuzun cevabını ilk mesajımda detaylı bir şekilde açıkladım .
    @yksln Hocam sizin de söyledikleriniz yanlış bence yukarıdaki mesajımda da belirttim en performanslı kullanım stilinde yani yarış durumlarında aracın ürettiği ortalama beygir gücü fazla olan yarışı kazanır düz yol veya yokuş fark etmez Herkese iyi forumlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: boraycan

    Isuzu 6 teker kamyonlar var 70 bg falan. 6-7 ton yük götürüyor. 150 bg otomobil motoru o yükü götürebilir mi? 70 bg kamyona o yükü götüren şey nedir? Neden o kadar yüksek hacimden o kadar düşük bg çıkarmışlar? Bu arada o 500 bg dediğin tırlar 12lt ve 1600-2000nm torka sahip. O torku 1200-1300 devirde vermeye başlıyor. 12lt hacme göre o beygir gücü az!

    Alıntıları Göster
    Şanzıman nedir? Nerede kullanılır?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • EZİKMAN E kullanıcısına yanıt
    şanzıman tork sayesinde verimli çalışır. Bak onuda video da anlatmış. O tork olmasa yerinden kımıldamaz. Bırakın şu fanatikliği



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yksln -- 27 Nisan 2020; 13:57:47 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: blueSKYLINE

    Arkadaşlar yukarıdaki yazımı uzun bulup okumadınız galiba, orda her şeyi anlattım zaten hangisinin daha performanslı olduğunu, bakın hangisinin daha verimli olduğunu değil hangisinin daha performanslı olduğunu anlattım, bana katılan veya katılmayan teknik bilgili forum üyelerinin de bu yazım hakkındaki yorumlarını bekliyorum.
    @MÜŞAVİR Hocam sizin sorunuzun cevabını ilk mesajımda detaylı bir şekilde açıkladım .
    @yksln Hocam sizin de söyledikleriniz yanlış bence yukarıdaki mesajımda da belirttim en performanslı kullanım stilinde yani yarış durumlarında aracın ürettiği ortalama beygir gücü fazla olan yarışı kazanır düz yol veya yokuş fark etmez Herkese iyi forumlar.
    Konu başlığındaki videoyu siz izlediniz mi? O videoda yarış koşulları çok farklı hatta formula1 arabalarında torka gerek yok sadece beygir diyorlar. Biz günlük hayatta normal standart otomobiller ile yarış yapmıyoruz. Bize düşük devir yüksek vites lazım! ve beraberinde yakıt ekonomisi... O yüzden videoda torka ve düşük devirdeki beygire bakın diyorlar. 5500 devirde alınan 130 beygirin bize bir faydası yok. Bana 1500-3000 devir aralığındaki tork ve beygir gücü lazım. Kimse beygir gücü lazım değil demiyor...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • ..Raptor.. kullanıcısına yanıt
    Hocam siz de net bir şekilde açıklamışsınız aracı düz yol veya yokuş fark etmeksizin beygirin yürüttüğünü elinize sağlık . Bu arada arkadaşlar, tork sadece beygir gücünün oluşması için gereken 2 parametreden biridir, diğeri de devirdir. Beygir gücü = tork x devir. İyi forumlar .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi blueSKYLINE -- 27 Nisan 2020; 14:22:28 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: EZİKMAN

    Şanzıman nedir? Nerede kullanılır?

    Alıntıları Göster
    O şanzımana otomobil motoru takalım! Şanzıman torku ne kadar artırır? Demagoji yapıyorsunuz? Sizin dediğinize göre şanzıman verimliliği motordan önemli...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yksln

    şanzıman tork sayesinde verimli çalışır. Bak onuda video da anlatmış. O tork olmasa yerinden kımıldamaz. Bırakın şu fanatikliği
    Kımıldar kardeşim rolantide aracı maksimum beygir devrine getirip kalkış yaparsan kalkar, ama kullanışsız olur ve çok yakar
    Şanzıman konusuna örnek verirsem;
    Man S2000 otobüs 8 vites max hız 120
    Renault megane 5 vites max hız 220

    Burada şanzımanın etkisi çok büyük sen megane şanzımanını s2000 e takarsan yığılır kalır, s2000 şanzımanını da megana atarsan atmaca gibi atılır ama sürati yavaş olur.Umarım dediğimi anlamışsındır fanatik dizelci

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: boraycan

    Konu başlığındaki videoyu siz izlediniz mi? O videoda yarış koşulları çok farklı hatta formula1 arabalarında torka gerek yok sadece beygir diyorlar. Biz günlük hayatta normal standart otomobiller ile yarış yapmıyoruz. Bize düşük devir yüksek vites lazım! ve beraberinde yakıt ekonomisi... O yüzden videoda torka ve düşük devirdeki beygire bakın diyorlar. 5500 devirde alınan 130 beygirin bize bir faydası yok. Bana 1500-3000 devir aralığındaki tork ve beygir gücü lazım. Kimse beygir gücü lazım değil demiyor...

    Alıntıları Göster
    aynen öyle hocam

    tsi veya benzerleri 1400 devirde max. torku vererek, düşük devir, yüksek vites ve az yakıt ile yüksek verimli çalışarak yakıt ekonomisi sağlar.

    Dizel de de mesela focus 1750 devirde max tork'a ulaşır. manuelde 6. viteste 2000 devirde mükemmel yakıt ekonomisi ve yüksek hızda sürüş sağlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: boraycan

    O şanzımana otomobil motoru takalım! Şanzıman torku ne kadar artırır? Demagoji yapıyorsunuz? Sizin dediğinize göre şanzıman verimliliği motordan önemli...

    Alıntıları Göster
    Sen o meşhur isuzu kamyonuna 5 vites otomobil şanzımanı tak ondan sonra anlarsın şanzımanın önemini

    Şanzımanda motor kadar önemlidir tabi, vw passat otomatik çıkarmış 7 vites araba 150 beygir ama 200 beygir gibi hızlanıyor, şimdi bu örneği kafanda canlandır ve evreka diyerek havaya sıçra

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: EZİKMAN

    Kımıldar kardeşim rolantide aracı maksimum beygir devrine getirip kalkış yaparsan kalkar, ama kullanışsız olur ve çok yakar
    Şanzıman konusuna örnek verirsem;
    Man S2000 otobüs 8 vites max hız 120
    Renault megane 5 vites max hız 220

    Burada şanzımanın etkisi çok büyük sen megane şanzımanını s2000 e takarsan yığılır kalır, s2000 şanzımanını da megana atarsan atmaca gibi atılır ama sürati yavaş olur.Umarım dediğimi anlamışsındır fanatik dizelci

    Alıntıları Göster
    'S2000 şanzımanını meganeye takarsan' ifadesinden sonra birşey yazmamak lazım ama...

    S2000 şanzımanını megane motoru ceviremez! Çevirecek tork gücüne sahip değil! Zorlarsan stop eder! Tersi durumda da Megane şanzımanı yüksek torka dayanıklı olmadığından ilk hareket anında kırılır.

    Kimse beygir gücünü gereksiz demiyor. Düşük devir yüksek vites için tork lazım diyoruz. Yüksek beygir yüksek hız için lazım. Bana yakıt ekonomisi lazım...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • boraycan kullanıcısına yanıt
    yksln kullanıcısına yanıt
    Hocam ben de zaten sizin cevapladığınız mesajımda dedim ki dikkat ederseniz verimlilikten bahsetmiyorum dedim, hala burda yarış durumunda veya yokuşlarda 110 hp 250 torklu arabanın 125 hp 160 torklu arabayı geçeceğini zannedenler var da açıklamam onun içindi, tekrar belirtiyorum bakın zaten bi önceki mesajımda da dedim ben verimlilikten bahsetmiyorum, sadece en performanslı sürüş stilinde durum ne olur onu açıkladım, onu da neden açıklamak zorunda hissettiğimi birkaç satır üstte belirttim, yani hala o dediğim iki araçtan o turbo dizelin geçeceğini savunanlar var onun için o açıklamayı yapma gereği hissettim, yazdıklarımı biraz daha dikkatli okumanızı tavsiye ederim, iyi forumlar .
    @yksln Hocam siz de o arkadaşa katılmışsınız madem bu açıklamalar sizin için de geçerli, size de biraz daha dikkatli okumanızı tavsiye ederim, iyi forumlar .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi blueSKYLINE -- 27 Nisan 2020; 14:13:36 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: EZİKMAN

    Kımıldar kardeşim rolantide aracı maksimum beygir devrine getirip kalkış yaparsan kalkar, ama kullanışsız olur ve çok yakar
    Şanzıman konusuna örnek verirsem;
    Man S2000 otobüs 8 vites max hız 120
    Renault megane 5 vites max hız 220

    Burada şanzımanın etkisi çok büyük sen megane şanzımanını s2000 e takarsan yığılır kalır, s2000 şanzımanını da megana atarsan atmaca gibi atılır ama sürati yavaş olur.Umarım dediğimi anlamışsındır fanatik dizelci

    Alıntıları Göster
    Bak nasılda saçmaladın çuvalladın. Max beygire getirmek demek yukarda da arkadaşın verdiği grafikte var 4500 devirde aracı kaldırmak demek, zerre mantık yok.

    Halbuki yüksek torklu araç gayet yumuşak ve düşük devirde tonlarca aracı kaldırır. Bak bunları dikkatle oku....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: boraycan

    'S2000 şanzımanını meganeye takarsan' ifadesinden sonra birşey yazmamak lazım ama...

    S2000 şanzımanını megane motoru ceviremez! Çevirecek tork gücüne sahip değil! Zorlarsan stop eder! Tersi durumda da Megane şanzımanı yüksek torka dayanıklı olmadığından ilk hareket anında kırılır.

    Kimse beygir gücünü gereksiz demiyor. Düşük devir yüksek vites için tork lazım diyoruz. Yüksek beygir yüksek hız için lazım. Bana yakıt ekonomisi lazım...

    Alıntıları Göster
    Bak yukarıdaki mesajımda bende aynısını yazmışım, sonunda sende kabul ettin torkun amacı ekonomidir yani düşük devir yüksek vites

    Arabayı götüren beygir gücüdür yokuşta düzde farketmez, beygiri fazla olan adam devir çevirir senden bir vites aşağıda çıkar ama senden önde çıkar

    Bunu honda civic 1.6vti ve passat 1.6 tdi yokuş kapışmasını hayal ederek anlayabilirsin

    Özet olarak beygir uçurur, tork az yaktırır

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yksln

    Bak nasılda saçmaladın çuvalladın. Max beygire getirmek demek yukarda da arkadaşın verdiği grafikte var 4500 devirde aracı kaldırmak demek, zerre mantık yok.

    Halbuki yüksek torklu araç gayet yumuşak ve düşük devirde tonlarca aracı kaldırır. Bak bunları dikkatle oku....

    Alıntıları Göster
    Saçmalayan sensin, burası otomobil forumu buradaki insanlar 1.5 tonluk araba kullanıyorlar kırkayak kamyon değil

    Örnek verecek otomobil bulamayınca ağır vasıta örneği veriyor hey allahım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: blueSKYLINE

    Hocam ben de zaten sizin cevapladığınız mesajımda dedim ki dikkat ederseniz verimlilikten bahsetmiyorum dedim, hala burda yarış durumunda veya yokuşlarda 110 hp 250 torklu arabanın 125 hp 160 torklu arabayı geçeceğini zannedenler var da açıklamam onun içindi, tekrar belirtiyorum bakın zaten bi önceki mesajımda da dedim ben verimlilikten bahsetmiyorum, sadece en performanslı sürüş stilinde durum ne olur onu açıkladım, onu da neden açıklamak zorunda hissettiğimi birkaç satır üstte belirttim, yani hala o dediğim iki araçtan o turbo dizelin geçeceğini savunanlar var onun için o açıklamayı yapma gereği hissettim, yazdıklarımı biraz daha dikkatli okumanızı tavsiye ederim, iyi forumlar .
    @yksln Hocam siz de o arkadaşa katılmışsınız madem bu açıklamalar sizin için de geçerli, size de biraz daha dikkatli okumanızı tavsiye ederim, iyi forumlar .
    Aslında sizin mesajı alıntı yaparak genele yazdım. Bu forumda neden bilmiyorum ama yaş aralığı hep düşük oluyor. Ben bu forumda takılmaya başladığımda 24-25 yaşlarındaydım(15-16 sene önce) Yasitlarimin çoğu gitti. Sanırım benimde gitme vaktim geldi.0-100 benim içinde önemliydi ama bunu şahsi olarak forumda yazmak yerine çok daha hızlı olan motosiklet tarafına çevirmiştim. Şuan benim için bir otomobilin 0-100 değerinin benim için hiçbir önemi yok. Honda vtecler geldiğinde çıldırmıştik:) bütün gücünü 5500 devirden sonra veren Civic kraldı. Ama sonra anladım ki tork fakiri çöp motormuş! Yoksa aynı kiloda olan yüksek beygir gücüne sahip olan araç her zaman daha hızlıdır ve son hızı daha fazladır. Bunu motosiklet kullanan birisi olarak çok iyi biliyorum...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: EZİKMAN

    Saçmalayan sensin, burası otomobil forumu buradaki insanlar 1.5 tonluk araba kullanıyorlar kırkayak kamyon değil

    Örnek verecek otomobil bulamayınca ağır vasıta örneği veriyor hey allahım

    Alıntıları Göster
    Hiç farketmez otomobil içinde aynı şey sözkonusu max beygirde araç kaldırmak diye birşey normalde sözkonusu değidir. diyorsun ki 5000 devirde kaldırırım kalkar. böyle bir saçmalık olur mu??

    Max beygir yüksek devirde meydana gelir, bu noktada kalkış yapmak aracı saçma sapan kullanmak anlamına gelir. Bu saçmalığı gerekçe olarak öne süremezsin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yksln -- 27 Nisan 2020; 14:25:52 >




  • Ekonomi yuzunden dizelden baska araca binemeyen kronikler gelmis yine. Arkadas torkun ne oldugu beygirin ne oldugu 100.000 kere aciklandi, hala israr ediyorsunuz. 150 beygir 200 tork arac 100 beygir 300 tork aractan biraz daha hizli gidermis komediye bak komediye.

    Dizelin cikis amaci yuk tasimak ve ekonomidir, bu kadar basit. Neyseki traktor motorlariniz yavas yavas kayboluyor.

    Bir de forumda tum dizel sahipleri surekli 5 kisi+bagajda yokus cikiyor. Komiksiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Zerathull -- 27 Nisan 2020; 14:29:13 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.