Şimdi Ara

Motor yapılmış araba iyi bişey mi ? Bitik motor nasıl anlaşılır ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
16
Cevap
1
Favori
59.688
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • bu konuya açıklık getirelim lütfen. aranızda motor yaptıran varmı motor kaç binde biter...



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Motoru Bitik Araba Nasıl Anlaşılır?

    Motorunuzun ömrünün sona yaklaştığını veya şimdiden bittiğini anlamak için bazı belirtilere dikkat edebilirsin:

    • Anormal Motor Sesleri: Motor çalışırken aşırı gürültü, tıkırtı veya sarsıntı gibi sıra dışı sesler duyabilirsin.
    • Zor Çalışma: Motor, özellikle soğukken çalışmakta zorlanabilir veya sık sık stop edebilir.
    • Mavi veya Siyah Egzoz Dumanı: Motor yanması sırasında yağ veya antifriz yaktığında bu dumanlar ortaya çıkar.
    • Yağ Sızıntısı ve Tüketimi: Motor yağ sızdırıyorsa veya aşırı yağ tüketiyorsa, bu motor hasarının veya aşınmasının bir işareti olabilir.
    • Aşırı Yakıt Tüketimi: Motor verimli çalışmadığında daha fazla yakıt tüketmeye başlayabilir.

    Bitik Motor Ne Kadar Gider?

    Bitik bir motorun ne kadar gideceği, hasarın türüne ve sürüş alışkanlıklarına bağlıdır. Bazı motorlar belirtiler ortaya çıktıktan sonra birkaç hafta veya ay daha çalışabilirken, diğerleri aniden arızalanabilir.

    Rektifiye Edilmiş Motor Nasıl Anlaşılır?

    Rektifiye edilmiş bir motor genellikle aşağıdaki belirtilerle ayırt edilebilir:

    • Temiz Motor Bölmesi: Rektifiye sırasında motor bloğu ve diğer parçalar temizlenir ve yeniden boyanır.
    • Yeni Parçalar: Rektifiye işlemi, silindirler, pistonlar, krank mili gibi önemli motor parçalarının değiştirilmesini veya onarılmasını içerir.
    • Düşük Kilometre Sayacı: Rektifiye edilmiş motorlar genellikle düşük kilometre göstergelerine sahiptir veya sıfırlanmıştır.
    • Garanti: Saygın atölyeler, rektifiye edilmiş motorlar için genellikle garanti sunar.

    Motoru Yenilenmiş Araba Nasıl Anlaşılır?

    Motoru yenilenmiş bir araba, aşağıdaki ipuçlarıyla belirlenebilir:

    • Satış Kayıtları: Arabanın servis veya onarım kayıtlarını kontrol et. Motorun yenilendiğine dair kayıtlar olmalı.
    • Uzman Değerlendirmesi: Arabanı, motor yenilemeleri konusunda uzmanlaşmış bir tamirciye inceletip değerlendirtebilirsin.
    • Garanti: Saygın satıcılar, motor yenilemesi için genellikle garanti sunar.
    • Kilometre Sayacı ile Uyumsuzluk: Motoru yenilenmiş arabalarda kilometre sayacı ile aracın genel durumu arasında bir uyumsuzluk görülebilir.
    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Motorun kaç binde biteceği %95 kullanıcıya bağlı..
  • Ben 180.000'deyim, hala öyle bir ihtiyaç görünmüyor.

    Kullanıcıya bağlı olduğu konusuna ben de katılıyorum.
    Aynı motoru 100.000'de de bitiren var, 300.000'de de.
  • peki geç nasıl biter erken nasıl biter ? bittiğini nerden anlarız ?
  • Yanlış ve hor kullanım, bakımların düzenli yapılmaması, bunlar erken bitirme riskini arttıran şeyler.

    Motor performansı düşmüşse, yağ yakmaya başlamışsa, kompresyonu azalmışsa artık ufukta rektefiye görünüyor demektir.
  • Şöyle bir örnek vereyim.
    Elimdeki emektar spring'e geçen hafta motor yaptırdım.
    Spring olmasının avantajı ile 1220 tl'ye halloldu. Çok daha ucuza da çıkardı ama sağlam bir ustaya düzgün orjinal yedek parçalar ile yaptırdım.
    Elektrik aksamına da 340 tl, ön düzene de 420 tl harcadım.
    Araç 257.000 km'de idi. Yepyeni oldu. Gerçekten farketti, artık arabayı kullanırken endişeli değilim.
    Spring'e 2.000 tl civarı para harcamak mantıklı değil ama aracın ilk sahibiyim, üniversite yıllarım onda geçti, hatırası var. Bu yüzden satmıyorum yedek araba olarak şirkette duruyor. Satsam da 6.000-7000 tl civarı bir şey edecek zaten, satmaya değmez.

    Motor yenilenirken amacı ve nasıl yapıldığı önemli.
    Eğer satılmadan hemen önce yapıldıysa geçici uygulama yapılmış olabilir.
    Eğer 20000-30000 km önce yapıldıysa sahibi kullanmak için düzgün yaptırmış olabilir.




  • Her motorun dayanıklılığı farklı.. Hor kullanma farkeder.. Şehir içi şehir dışı farkeder.. 300.000de de bitebilir, 800.000de de..
    Bitik motor yağ yakar, yağ çubuğunun deliğinden yağ buharı çıkar, motor iyice gebermişse çekişi de düşer.. Sesi bile değişir..
    Motor yapılmış arabanın iyi bişey olup olmaması aracı kaça aldığına bağlı.. "2.000 lira ucuza alayım, 1.000 liraya rektifiye yaptırıp binerim" dersen hata edersin.. Çünkü aracın tek yıpranan yeri segman değildir.. iğneden ipliğe kadar aracın her yeri eskir ve bir yerden sonra resmen dökülür.. Taksi çıkmaları bu yüzden yaşıtlarının yarı fiyatına gider..
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • rodaj süresinde aracın nasıl kullanıldığı da oldukça önemli diye biliyorum.

    rodajda anası ağlatılmış bir motordan pek hayır gelmez diye düşünüyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Eau Rouge aan Raidillon

    rodaj süresinde aracın nasıl kullanıldığı da oldukça önemli diye biliyorum.

    rodajda anası ağlatılmış bir motordan pek hayır gelmez diye düşünüyorum.

    Tam tersi. Segmanların oturması için, ilk 100 - 200 km motora abanmak lazım. Lakin bunu sıcak motor ve tam mineral yağ ile yapacaksınız. 200 km sonunda yağ değişecek, bundan sonraki bin km de gene performanslı kullanacaksınız yarı sentetik yağ ile. Ondan sonrada tam sentetikle normal kullanacaksınız.

    Günümüz üretim tekniklerinde artık rodajın bir anlamı yoktur. Geriye kalan tek şey segmanların tam olarak oturmasının sağlanmasıdır, buda ilk 200 km de olur 1000 km de tamamlanır, bundan sonrada pek bir şey yapılamaz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Delifisek.Tux

    quote:

    Orijinalden alıntı: Eau Rouge aan Raidillon

    rodaj süresinde aracın nasıl kullanıldığı da oldukça önemli diye biliyorum.

    rodajda anası ağlatılmış bir motordan pek hayır gelmez diye düşünüyorum.

    Tam tersi. Segmanların oturması için, ilk 100 - 200 km motora abanmak lazım. Lakin bunu sıcak motor ve tam mineral yağ ile yapacaksınız. 200 km sonunda yağ değişecek, bundan sonraki bin km de gene performanslı kullanacaksınız yarı sentetik yağ ile. Ondan sonrada tam sentetikle normal kullanacaksınız.

    Günümüz üretim tekniklerinde artık rodajın bir anlamı yoktur. Geriye kalan tek şey segmanların tam olarak oturmasının sağlanmasıdır, buda ilk 200 km de olur 1000 km de tamamlanır, bundan sonrada pek bir şey yapılamaz.

    hmm. ben de parçalar birbirine alışana kadar fazla zorlanmaması, aşırı ısıdan kaçınılması lazım diye biliyorum.

    sıfır araç satan bayiler de belli bir kilometreye kadar aracın devrini optimum vites atma devirlerinden yukarı çıkarmayın diyorlar genelde.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Delifisek.Tux

    quote:

    Orijinalden alıntı: Eau Rouge aan Raidillon

    rodaj süresinde aracın nasıl kullanıldığı da oldukça önemli diye biliyorum.

    rodajda anası ağlatılmış bir motordan pek hayır gelmez diye düşünüyorum.

    Tam tersi. Segmanların oturması için, ilk 100 - 200 km motora abanmak lazım. Lakin bunu sıcak motor ve tam mineral yağ ile yapacaksınız. 200 km sonunda yağ değişecek, bundan sonraki bin km de gene performanslı kullanacaksınız yarı sentetik yağ ile. Ondan sonrada tam sentetikle normal kullanacaksınız.

    Günümüz üretim tekniklerinde artık rodajın bir anlamı yoktur. Geriye kalan tek şey segmanların tam olarak oturmasının sağlanmasıdır, buda ilk 200 km de olur 1000 km de tamamlanır, bundan sonrada pek bir şey yapılamaz.

    Katılmıyorum.

    2010 yılında çıkan EVO X lerden rodajı iyi yapılmış ve gelişigüzel rodajlanmış iki aracın rolling denemelerinde araçların arasında 1 boydan fazla fark oluyordu. Denendi.

    Rodajın önemi her zaman vardır. ilk 1000 km. 3000 rpm i geçmeden kullanıp 1000 km den sonra performanslı kullanılmış bir motor çok sağlıklı oluyor.




  • Şimdiki üretim töleransları çok dar, yani parçalar zaten bir birine olabildiğince uyumlu, kalanınıda siz yapıyorsunuz. sentetik motoryağlarının koruma kapasitesi daha yüksek, bu yüzden segmanlar ile piston gömlekleri daha kolay alışsın diye sentetik yağ kullanıyorsunuz.

    Yada biraz araştırın bakalım, küçük pırpırlı uçak motorlarının rodajı nasıl oluyormuş... Lycoming break in veya engine break in diye aratırsanız.

    Baby Care ile Tapa gaz arasında %2 ila %4 arasında güç farkı var diyenler var.

    Zaman içinde özellikle amerikan motorcu camiasında, test sürüşü için verilen motorların daha güçlü olduğuna dair bir gözlem ve bunun akabinde de "o motorlar özel" efsanesi başlamış. dibini kurcaladıklarında ortaya çıkan manzara enteresan...

    Bu test motorları, "Nasılsa kimse almıyacak abi" mantalitesinde, bayilerin elemanları tarafından, daha yola çıkar çıkmaz zorlanıp köklendikleri için daha iyi rodaj oluyor dolayısıyla daha iyi performans veriyorlar...

    Ha unutmadan, köylenmeden kasıt red line değil. maksimum torkun verildiği devirden biraz daha yüksek devirler veya tam kompresyon... Yani motor hep yükte olucak.




  • Bakimlarini aksatmadan yap motor kOlay kOlay bitmez

    Benim ford transit motor yedi 200.000 km idi biz kacinci sahibiydik bilmiyorum
  • Motor ısındıktan sonra da egzozdan duman atıyorsa birşeyler çıkıyor. Mesela kapak contası yandığında da duruma göre motor yaptırmak gerekebiliyor. Pederin arabası motor sıcakken duman atıyordu. Antifrizden kaynaklı olduğu ortaya çıktı.
  • sonradan yapılan motor %100 fabrika çıkşını tutmaz (ustaların birazda üstünkörü iş yaptıklarını sayarsak)(parçalar çok hassastır titizlik ister)
    ama yinede fabrikaya yakın verimler alınabiliyor. ben ikinci el araç alıyor olsam yapılmış motor almaktansa yüksek verimli az yıpranmış motoru tercih ederim.
    hem dinamometre ile hemde silindirlerin basıncını ölçerek motor verimini ölçtürebilirsin
  • Motor kişinin kullanımına bağlı olmakla birlikte, kullanılan yakıt,motor parçalarının kalitesi, hareket edilen alan gibi faktörlerde etkilidir.Mesela son yaptırdığımız ford transit marka minibüs motoru 320 bin km de motor istedi.Yatak sardı.4. silindir bloğu delinmiş, piston kolu kırılmış, krankta eğilme meydana gelmişti.Ustalar krank+1 adet piston ve kalın gömlek kullanmak yoluyla motoru aynı silindir bloğu üzerinde çalışır hale getirdiler.Masraf aşağı yukarı 1500 TL çıktı.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.