Şimdi Ara

Bile bile dolandırılmak : ARTIYAŞAM Turizm.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
3
Cevap
0
Favori
800
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Selamlar, 15 gün sonra forumdaki 13. Yılımı bitirip 14. Yılına gireceğim. Herşeye kızıp şikayet eden yada bunu duyurmaya çalışan biri de değilim, ama bunu paylaşmam lazım ki bir daha kimse benim gibi bile bile lades olup dolandırılmasın.. bile bile lades diyorum çünkü hiçbir yeri ciddiye almasam bile dh forumdaki şikayeti ve muhattapların buna verdikleri cevap üsluplarını ciddiye alıp uzak durmam gerekirdi. Yapmadım, belki de haftanın yorgunluğuyla başka bir firma bakmak istemeyişim yada bir şekilde “abartıyorlardır canım” düşüncesi bana daha kolay geldi sanırım.

    Eşimle pazar gününü değerlendirmek için cumartesi günübirlik bir tur düşündüm. Ankaradan Ilgaz dağınaydı niyetim. Birkaç saatte karar verip ilgilin turun en yüksek paketinin ücretini artıyaşam turizm hesabına neye isnaden gönderdiğimi yazdım.

    Havale öncesi teyit için aradığım görevli turun kesin gerçekleşeceğini zaten halihazırda 39 YOLCUNUN MEVCUT OLDUĞUNU söyledi. Cumartesi pazara bağlayan gece sabaha karşı eşimin rahatsızlığından dolayı tura katılamayacağımızı anladım, ve mesajla durumu izah edip mecburen sonraki hafta katılabileceğimizi ifade ettim.

    İki gün sonra mesajla gelen cevap beni cidden çok şaşırttı zira . Böyle bir uygulamalarının olmadığını yazmışlardı. İnanamadım ve aradım, aynı şeyi tekrar edip ama eğer istersem sonraki turda %15 indirim yapabileceklerini söylediler. Kendilerine bu aşırı cazip ve cömert teklifleri (!!!) için teşekkür ettim ve kabul etmedim tabii ki.. kendilerine tekraren, iptal-iade istemediğimi eğer sonraki hafta müsayit değilse daha sonraki hafta da katılabileceğimizi söyledim ama cevapları değişmedi. “Böyle bir uygulamamız yok.” Tabii meslek etiği olmayınca cebe giren parayı ve üstelik haketmediği parayı iade etmek yada telafi etmek gibi bir uygulamaları yok. Gerekçeyi sorduğumda aynen şu cevabı verdiler “biz normalde 35 kişilik aracı tamamen dolduruyorduk sizinle 37 olduğumuzdan sırf sizin için 44 kişilik araç kiraladık, onun ücreti” yersen.. tabi sırf eşimle gideceğimiz için otobüsün dolması ve daha büyük bir araç tutulması da ayrı bir tesadüf (!) halbuki bir gün evvel sayı sorduğumda öğlen itibariyle 39 kişinin hazır olduğunu ve bu sayının da artacağını söylemişlerdi. Açık açık karşılarında çocuk varmış gibi yalan söyledirler, kendilerine o meblağın benim için önemli olmadığını ama kendimi (söyledikleri yalandan dolayı) kandırılmış hissettiğimi kendilerinin de 3-5 kuruşa tevessül etmek yerine firmalarının itibarını düşünmeleri gerektiğini bunun paradan daha önemli olduğunu ifade ettim.. ancak umursanmadım.

    Özetle.. Yani birkaç yüzlira için yalan söylediler vatandaşın parasını haksız yere gaspettiler.. ne bir fiş, ne fatura.. zorunlu bağış yapmış gibi hissettim, ve üstelik durumu telafi etmeninde maddi açıdan kendilerine hiçbir yükü olmamasına rağmen..

    Bu firmayı kesinlikle Tavsiye etmiyorum ve uzak durmanızı öneririm efendim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Yahya_EKE -- 20 Şubat 2018; 3:32:27 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Öncelikle merhaba;

    yazınızı anlamak için 2 kez okudum. öncelikle geçmiş olsun dileklerimi sunarım.

    15 yıllık bir turizmci, bu süre zarfında Profesyonel kokartlı turist rehberliği olarak, sonrasında da Seyahat acentesinde yurt içi ve yurt dışı kültür turu operasyonunda rezervasyon ve satış sorumluluğundan, turları organize eden operatörlük vasfına erişmiş birisi olarak yazıyorum size, yardımcı olmak ve bilgilendirmek için.

    Seyahat acentelerinin çatı kurumu TÜRSAB(Türkiye Seyahat Acenteciler Birliği)dir. tüm yetki, denetim, kural, tüzük, yönetmelik kendilerine aittir.

    TÜRSAB'ın paket tur sözleşmeleri yönetmeliği vardır her acente ve tura katılan her vatandaş bu sözleşmenin tarafıdır.

    Maalesef ülke olarak okuma alışkanlığına sahip olmadığımız için yönetmelikler çerçevesindeki haklarımızı bilmiyoruz. Ben size TURSAB'ın web sitesinde ki paket tur sözleşmesinin linkini gönderiyorum. Ayrıca sizin başınıza gelen durumla ilgili maddeyi de buraya kopyalayıp, bir turizmci olarak basit bir dille açıklamak isterim.

    https://www.tursab.org.tr/tr/tursabdan-haberler/hukukyonetmelik/paket-tur-sozlesmeleri-yonetmeligi-hakkinda-onemli-duyuru_12073.html



    Sözleşmenin feshi
    MADDE 16 – (1) Katılımcı, fesih talebini paket tur düzenleyicisi veya aracısına yazılı olarak veya kalıcı veri saklayıcısı ile bildirmek kaydıyla sözleşmeyi tek taraflı olarak feshedebilir.

    (2) Paket turun başlamasından en az otuz gün önce yapılan fesih bildirimlerinde, ödenmesi zorunlu vergi, harç ve benzeri yasal yükümlülüklerden doğan masraflar hariç olmak üzere, herhangi bir kesinti yapılmaksızın katılımcının ödemiş olduğu bedel kendisine iade edilir.

    (3) Paket turun başlamasına otuz günden daha az bir süre kala yapılan fesih bildirimlerinde, paket tur sözleşmesinde belirtilmek şartıyla belirli bir tutar veya oranda kesinti yapılabilir.

    (4) Katılımcının gerekli tüm özeni göstermesine rağmen öngöremediği ve engelleyemediği bir durum veya mücbir sebep nedeniyle paket turun başlamasına otuz günden daha az bir süre kala fesih bildiriminde bulunması halinde, ödenmesi zorunlu vergi, harç ve benzeri yasal yükümlülüklerden doğan masraflar ile üçüncü kişilere ödenip belgelendirilebilen ve iadesi mümkün olmayan bedeller hariç olmak üzere, herhangi bir kesinti yapılmaksızın katılımcının ödemiş olduğu bedel kendisine iade edilir.
    (
    5) Bu madde kapsamında yapılacak bedel iadelerinin, fesih bildiriminin paket tur düzenleyicisi veya aracısına ulaşmasından itibaren on dört gün içerisinde katılımcıya yapılması zorunludur.


    Sizin durum 4. maddeye giriyor, ama burada 4. maddenin acente anlamında ki karşılığına bakmak lazım.

    Seyahat acentesi otobüsü olmak zorunda değil, bir taşımacılık firmasından araç kiralar, Parasını öder. Nasıl ki siz turun ücretini acenteye turdan önce ödüyorsunuz, acente de taşımacılık firmasına aracın kira bedelini önceden öder.

    Seyahat acentesi Rehber çalıştırmak zorunda değil. Acente düzenlediği tura, yasal yükümlülükten ötürü rehber bulundurmak için, serbest meslek erbabı olan turist rehberi ile, Turizm ve Kültür bakanlığının belirlediği taban Rehber ücretini ödeyerek rehberi o tur için kiralar. Bir rehberin bakanlıkça belirlenmiş günübirlik tur yevmiyesi 387 TL dir.

    Bir seyahat acentesi, sigorta acentesi değildir. Ancak seyahat acentesi, düzenlediği turlarda katılımcılarına yurt içi zorunlu seyahat sigortası düzenlemekle yükümlüdür. Bu bağlamda turdan önce sizin seyahat sigorta poliçeleriniz parası düzenlenerek ödenmiştir.

    Kısacası sizin katılacağınız tur için ihtiyacı olan her unsuru 3. şahıslardan tedarik etmiş, parasını ödemiştir.

    Burada yasa şunu söyler, Acente bu durumda senin satın aldığın ama katılamadığın tur için sana iade yapması gerekir, ancak bu iade, ödediği vergiyi (bilirsiniz verginin iadesi olmaz ve kiralanan aracın, kesilen sigortanın, rehberin stopajı vergidir)

    turun organizasyonunda ihtiyaç duyulan ekipmanlar eğer kendisinde yoksa dışardan kiraladığı kira bedellerini gerektiğinde(yani iş mahkemeye intikal ederse) yazılı olarak ibraz eder. Kalan para, yani burada acentenin karı sana iade edilir.

    Bir katılımcının, tura x tarihinde (atıyorum 18 Şubat) katılamaması ancak 1 hafta sonra ki y tarihi(yani 25 Şubat)ne katılacağını belirtmesi gibi bir uygulama söz konusu olamaz zira;

    sizin sigortalarınız 18 Şubat için kesildi. Seyahat sigortasında iptal etme veya iade gibi bir prosedür yok. En basitinden 25 Şubat için size yeni bir sigorta daha kesilecek ve bu bir maliyet.

    18 Şubatta ki tur için rehber sözleşmesi ve ödemesi yapıldı, 25 Şubat için belki yeterli sayıyı yakalayamayacağı için rehberi tutmayacak bilemeyiz.

    Otobüs için de aynı şey geçerli. belki 25 Şubatta ki tur 18 kişiyle gerçekleşecek ve araç 27 lik olacak, belki 11 kişiyle gerçekleşip, 15 kişilik araç çekecek.

    Firmayı tanımam etmem, zaten amacım firmayı korumak değil, mesleğim ve uzmanlık alanım doğrultusunda yardımcı olmak istedim.

    Saygılar




  • Detaylı bilgilendirmeniz ve zahmetiniz için teşekkür ederim. Yazdıklarınızın tamamını okudum, amaç burada firmayı karalamak yada ben istediğim zaman giderim istediğim zaman iptal ederim firma ücretin tamamını ödemeli gibi bir durum değil, muhattapların herhangi iade yada tur tarihini değişmeye yanaşmamak için maalesef doğru olmayan şeyler söylemiş olması ve bunun neticesinde de kendimi aldatılmış gibi hissetmem. Kaldı ki firma sizin belirtmiş olduğunuz gerekçelerin hiçbirini öne sürmeden “sizin için daha büyük bir araç getirttik” iddasında bulundu. Ki bunun doğru olmadığını da ilk mesajımda yazdığım gibi farkettim zaten.



    Müşteri memnuniyetine ve firma itibarına gereken önem verilmeli..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.