Şimdi Ara

Bir arabanın ömrü yaklaşık kaç senedir? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
95
Cevap
2
Favori
32.027
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Delifisek.Tux

    Temel olarak 10 yıl.

    Ancak kullanıma, hevese şuna buna göre bir araç daha fazla kullanılabilir. 90 lardan sonra üretilen araçlar iyi bakım ile 20 sene rahatlıkla kullanılabilir.

    Mercedes Benz w124, w126, w140 bu tür araç grubuna girer.

    Alıntıları Göster
    Türkiye'nin yolları zaten arabanın ömründen kesinlikle 2-3 yıl götürür, 1 haftada 2 kez lastik yaran yollar oldukça, istediğin kadar bakım yaptır,onca paraya yaptırdığın bakımlar yolların verdiği
    zararı amorti edemiyor maalesef.




  • Bence arabanin ömrü sahibi sıkılana kadardir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mercedes in bir versiyonu vardı. W201 ve ayrıca w140 var.
    Bunları düzgün kullananlar bugün torunlarına hediye edebilir. Çok sağlam modeller. Tabii bu baş döndüren teknoloji dünyasında bir aracı 30 sene kim kullanmak ister ayrı mesele. Ne kadar sağlam olursa olsun.

    Arabaların sağlamlıklarıyla prestij kazandığı zamanların son. örnekleri bu modellerin üretildiği zamanlardı. Şimdi artık kabul edilebilir seviyede işçilik , malzeme kalitesi ve sürekli güncelleme ile tüketim çağında yaşıyoruz.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yukarı. Bakalım ne yorumlar gelecek.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ~Lion King~

    Yukarı. Bakalım ne yorumlar gelecek.
    fransızlar tenekedirciler pek gelmemiş
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tekne Kazıntısı

    fransızlar tenekedirciler pek gelmemiş

    Alıntıları Göster
    1950 model klasik kullananlar var ne 10 yılı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hærun

    1950 model klasik kullananlar var ne 10 yılı?

    Aynen
  • djoz kullanıcısına yanıt
    O kullanimdan kullanima da degisir. Taksileri biliyorsunuz birsuru ornek var 500 bini deviren hala yollarda seyreden 2008 model araclar. Ama binek olarak kullanildiginda durum daha da degisiyor. Araba yatarsa eger daha cok yipranir diye biliyorum ben duzgun kullanima gore.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: onurcandmt

    O kullanimdan kullanima da degisir. Taksileri biliyorsunuz birsuru ornek var 500 bini deviren hala yollarda seyreden 2008 model araclar. Ama binek olarak kullanildiginda durum daha da degisiyor. Araba yatarsa eger daha cok yipranir diye biliyorum ben duzgun kullanima gore.
    1950-1960 model klasik otomobiller ?
  • Ekonomik ömrü kullanıma bağlı olarak 10-15 yıl arasındadır. Bu süreden sonrada eskiyen masraf isteyen yerleri yaptırılarak sınırsız kullanılanabilir. Bakım yapılan bir araç ciddi kaza geçirmediği sürece hurdaya ayrılmaz. Ben 40-45 yaşında bir vosvos alıp restore ede ede ömürlük kullanmayı düşünüyorum. Günümüzde ki araçlardan çok daha sağlam.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: canvarol

    Ekonomik ömrü kullanıma bağlı olarak 10-15 yıl arasındadır. Bu süreden sonrada eskiyen masraf isteyen yerleri yaptırılarak sınırsız kullanılanabilir. Bakım yapılan bir araç ciddi kaza geçirmediği sürece hurdaya ayrılmaz. Ben 40-45 yaşında bir vosvos alıp restore ede ede ömürlük kullanmayı düşünüyorum. Günümüzde ki araçlardan çok daha sağlam.
    10 15 yıldan sonra masrafları katlanarak artar sanırım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Çakar Çakmaz Çakan Çakmak

    10 15 yıldan sonra masrafları katlanarak artar sanırım

    Alıntıları Göster
    Tam Yeri gelmişken sorayım.

    99 model 260 binde aracım var. Çalışmama, elektrik vs. gibi teknik sorunları yok.
    Ancak özellikle yürüyen aksamda değişmesi gereken parçalar oluyor zaman zaman. Bakım vs. derken yılda ortalama 1000 lira civarı harcıyorum.

    Eski arabaya masraf çıktıkça yaptırıp kullamaya devam etmek mi mantıklı daha yeni bir araç almak mı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _Lupara_

    Tam Yeri gelmişken sorayım.

    99 model 260 binde aracım var. Çalışmama, elektrik vs. gibi teknik sorunları yok.
    Ancak özellikle yürüyen aksamda değişmesi gereken parçalar oluyor zaman zaman. Bakım vs. derken yılda ortalama 1000 lira civarı harcıyorum.

    Eski arabaya masraf çıktıkça yaptırıp kullamaya devam etmek mi mantıklı daha yeni bir araç almak mı?

    Alıntıları Göster
    üretici firmaların biçtiği değer ortalama 10 yıldır.10 yılın çok üstüne çıkabilir o ayrı konu.Ama metal beklediği yerde bile yorulur.O yüzden benim arabam 20 yaşında 30 yaşında ama hala yürüyor demek anlamsız.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: emre1270393

    üretici firmaların biçtiği değer ortalama 10 yıldır.10 yılın çok üstüne çıkabilir o ayrı konu.Ama metal beklediği yerde bile yorulur.O yüzden benim arabam 20 yaşında 30 yaşında ama hala yürüyor demek anlamsız.

    Alıntıları Göster
    Araç Vw ise dsg bozulana kadar dır. The bomb has been planet.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HondatugraL -- 12 Ocak 2014; 13:15:32 >




  • 2000 son çeyrek üretimli 2001 model fiat sienaya biniyorum. Bakımları yapildigi sürece ilk gün ki gibi. Fabrika verisi 0-100 10 sn. Benim testimde 9, 5 sn. Bu da motorun hala ilk günkü verimliliğini koruduğunu gösteriyor. Fiat motor temizleme işlemide yapıldı. Yani bakımları yapılırsa temiz binilirse 30 sene bile götürür


    Edit: tabi ki metal yorgunluğu ayrı bişey. Kaza anında asla yeni nesil araçlar kadar güvenli olamaz. O yüzden paranın varsa cimrilik etmeyin yeni araba alın
    Param olsa değişecem bende



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mr.1996 -- 12 Ocak 2014; 13:28:00 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: _Lupara_

    Tam Yeri gelmişken sorayım.

    99 model 260 binde aracım var. Çalışmama, elektrik vs. gibi teknik sorunları yok.
    Ancak özellikle yürüyen aksamda değişmesi gereken parçalar oluyor zaman zaman. Bakım vs. derken yılda ortalama 1000 lira civarı harcıyorum.

    Eski arabaya masraf çıktıkça yaptırıp kullamaya devam etmek mi mantıklı daha yeni bir araç almak mı?

    aradaki MTV farkı 1000 liranın 500üne denk gelir zaten..
    sıfır araç bakımlarında yetkili servise mahkum olduğunuz için de yılda en az 200 kazık..

    sıfır araca bağladığınız anaparanın değer kaybı ise yılda 2-3 bin lira olacaktır..

    ama işin bir de güvenlik kısmı var..
    2000den sonra tasarlanan araçlar eski muadillerinden çok daha güvenli..
    karar sizin..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Arkadaşlar bizde 2000 vectra var 135binde. Hala bana 0 gibi geliyor sorun bende mi acaba? :))

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _Lupara_

    Tam Yeri gelmişken sorayım.

    99 model 260 binde aracım var. Çalışmama, elektrik vs. gibi teknik sorunları yok.
    Ancak özellikle yürüyen aksamda değişmesi gereken parçalar oluyor zaman zaman. Bakım vs. derken yılda ortalama 1000 lira civarı harcıyorum.

    Eski arabaya masraf çıktıkça yaptırıp kullamaya devam etmek mi mantıklı daha yeni bir araç almak mı?

    Araç artık sorun verme periyoduna başladıysa hatta yururunden problemler vermeye baslamissa bence 2.elde olsa yeni arac alinmali.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ~Lion King~

    quote:

    Orijinalden alıntı: _Lupara_

    Tam Yeri gelmişken sorayım.

    99 model 260 binde aracım var. Çalışmama, elektrik vs. gibi teknik sorunları yok.
    Ancak özellikle yürüyen aksamda değişmesi gereken parçalar oluyor zaman zaman. Bakım vs. derken yılda ortalama 1000 lira civarı harcıyorum.

    Eski arabaya masraf çıktıkça yaptırıp kullamaya devam etmek mi mantıklı daha yeni bir araç almak mı?

    Araç artık sorun verme periyoduna başladıysa hatta yururunden problemler vermeye baslamissa bence 2.elde olsa yeni arac alinmali.

    Alıntıları Göster
    Olması gereken bence 5 yıldır. Ama 10 yıl önerilir. Duruma göre 20 30 yıl devam eder gider.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cilloo

    Olması gereken bence 5 yıldır. Ama 10 yıl önerilir. Duruma göre 20 30 yıl devam eder gider.

    Alıntıları Göster
    15 yıldan sonra yedek parça konusu ciddi sıkıntı yaratabiliyor.Özellikle kısa bir süre aralığında üretilen ve tüm dünyada az sayıda satılan araçların parçalarını kendi yetkili servis depolarında bile bulamıyorsunuz.

    Ben bu açıdan, Alman arabalarını daha şanslı görüyorum.Mercedes,Bmw,Vw ve Audi' lerin 80 li yıllardan kalan modellerinin orijinal ve yan sanayilerini bulmak hala mümkün.




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.