Şimdi Ara

Bir arabanın ömrü yaklaşık kaç senedir?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
95
Cevap
2
Favori
31.836
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Kaç seneden sonra arabalarda ufaktan eskimeler, çürümeler, sorun çıkarmalar başlar? Tabiki çürüme nemli ortama göre, sorun çıkarmalarda kullanıma göre farklılık gösterir ancak bunun genel ortalaması nedir? Bir de metal yorgunluğu denilen bir kavram var ki o da ayrı bir tartışma konusu...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ~Lion King~ -- 10 Ocak 2014; 12:55:24 >



  • 1977 model aracım var. 1989 yılında paslanmadan dolayı boyandı. 1998 yılında 2.kez yine paslanmadan dolayı boyandı. 2012 yılında paslanmalari ve çürümeleri gidererek kapsamlı restorasyon yaptırdım. Düzenli bakım ve boya, izolasyon uygulaması yaptıktan sonra çok uzun yıllar dayanır. Motor ve yürüyen aksamında hiç sorun çıkarmadı. Bakarsan bağ olur bakmasan dağ olur hesabı..
    quote:

    Orijinalden alıntı: atrix1212

    standart bir yıl olmamakla birlikte illaki marka modele göre degişiklik gösterir.20 yıllık bir tofaş kuş serisi düşünelim.araçın 20 yıl icinde orjinal parçası kalacagını sanmiyorum.her hafta sanayide bir yeri degişiyor çoğunun.sadece kapora direksiyon tampon cam vs orjinal kalabiliyor.oda kaza bela olmazsa.

    Alıntıları Göster
    Plazadan çıkarttığınızı düşünecek olursak 15 senelik bir ömrü var diyebilirim.

    Bu yaşından sonra restorasyon ister aracınız,15 yaşından büyük araçlar ortalama 5 senede 1 toparlanma evresi geçirir diyebiliriz.
    quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    Renault'un reklamlarına bakarsak 100 yıl.

    Renault'un bir reklamı vardı. Adam çooooook eski önünden bir manivela ile çalışan Renault marka arabasını bakıma getiriyordu.

    Bakımları aksatılmazsa uzun yıllar binilir. Fakat diğer değişken şeyler iklime, kullanana göre farkeden şeylerdir.

    Alıntıları Göster
    üretim kalitesine ve kullanım şartlarına bağlı olmak koşuluyla 20-30 yıl arasında.
    ekonomik ömrü ise 10 yıldır.
    ~Lion King~ kullanıcısına yanıt
    ~Lion King~ demiş ki;
    Mesajı Yerinde Gör
    quote:

    Orijinalden alıntı: ~Lion King~

    Kaç seneden sonra arabalarda ufaktan eskimeler, çürümeler, sorun çıkarmalar başlar? Tabiki çürüme nemli ortama göre, sorun çıkarmalarda kullanıma göre farklılık gösterir ancak bunun genel ortalaması nedir? Bir de metal yorgunluğu denilen bir kavram var ki o da ayrı bir tartışma konusu...

    Hocam eger arac, anasi bellenicek sekilde kullanilmaz( redline, patinaj, el freni, kasislerden zang diye gecmez)
    motor ve yuruyen aksama iyi bakilip duzenli binilir,
    duzenli boya koruma yapilirsa..
    o arac sizi birakin 10 yil goturmeyi, 20 yil bile goturur.
    benim arabamda 10 yasinda 2004 vectra c 302binde ama...
    Gorenler inanmiyor cunku arabam 80 bindeki gibi diri en kucuk kusuru yok... sebebi basit efendi kullaniyorum ve bakim....
    Tabi aracin kaliteside onemli. Bi Fransiz araclari icin ayni seyi soylemem mumkun degil....
    Yapay Zekanın Yanıtı

    Bir Arabanın Ömrü Ne Kadardır?

    Bir arabanın ömrü, çeşitli faktörlere bağlı olarak önemli ölçüde değişebilir. Bu faktörler arasında sürüş alışkanlıkları, bakım ve onarım geçmişi ve çevresel koşullar bulunur.

    Genel olarak, iyi bakımı yapılmış bir araba 10 ila 15 yıl veya 150.000 ila 200.000 kilometre sürebilir. Bununla birlikte, bazı arabalar bu ortalama ömürden daha uzun süre dayanabilirken, bazıları da daha kısa sürede bozulabilir.

    Bir Arabanın Ömrünü Etkileyen Faktörler:

    • Sürüş Alışkanlıkları: Agresif sürüş, sık sık fren ve hızlanma ve aşırı yükleme, bir arabanın ömrünü kısaltabilir.
    • Bakım ve Onarım: Düzenli bakım ve zamanında onarımlar, bir arabanın sorunsuz çalışmasını ve ömrünü uzatmasını sağlar.
    • Çevresel Koşullar: Aşırı sıcaklıklar, nem ve tuzlu koşullar, bir arabanın metal parçalarında paslanmaya ve korozyona neden olabilir.
    • Marka ve Model: Bazı araba markaları ve modelleri, diğerlerine göre daha uzun ömür süresiyle bilinir.

    Arabanızın Ömrünü Uzatma İpuçları:

    • Arabanızı düzenli olarak bakıma götürün.
    • Sürüş alışkanlıklarınıza dikkat edin.
    • Arabanızı korozyona ve paslanmaya karşı koruyun.
    • Düşük kilometreli ve iyi bakım geçmişine sahip arabalar satın alın.

    Sonuç:

    Bir arabanın ömrü birkaç faktöre bağlı olsa da, iyi bakım ve uygun sürüş alışkanlıklarıyla ortalama 10 ila 15 yıl veya 150.000 ila 200.000 kilometre sürebilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • 2012 ford fiesta el kitabında araba ömrü 10 yıldır yazıyor. çürümeler bulunduğun mekana göre çok değişken olur. bol yağış alan bol nemli yerlerde çürüme-paslanma daha çabuk olurken kurak yerlerde böyle şeylerle karşılaşma olasığımız düşüyor.
  • 1977 model aracım var. 1989 yılında paslanmadan dolayı boyandı. 1998 yılında 2.kez yine paslanmadan dolayı boyandı. 2012 yılında paslanmalari ve çürümeleri gidererek kapsamlı restorasyon yaptırdım. Düzenli bakım ve boya, izolasyon uygulaması yaptıktan sonra çok uzun yıllar dayanır. Motor ve yürüyen aksamında hiç sorun çıkarmadı. Bakarsan bağ olur bakmasan dağ olur hesabı..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rektangular

    2012 ford fiesta el kitabında araba ömrü 10 yıldır yazıyor. çürümeler bulunduğun mekana göre çok değişken olur. bol yağış alan bol nemli yerlerde çürüme-paslanma daha çabuk olurken kurak yerlerde böyle şeylerle karşılaşma olasığımız düşüyor.
    10 yıl biçilir genelde
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rektangular

    2012 ford fiesta el kitabında araba ömrü 10 yıldır yazıyor. çürümeler bulunduğun mekana göre çok değişken olur. bol yağış alan bol nemli yerlerde çürüme-paslanma daha çabuk olurken kurak yerlerde böyle şeylerle karşılaşma olasığımız düşüyor.
    standart bir yıl olmamakla birlikte illaki marka modele göre degişiklik gösterir.20 yıllık bir tofaş kuş serisi düşünelim.araçın 20 yıl icinde orjinal parçası kalacagını sanmiyorum.her hafta sanayide bir yeri degişiyor çoğunun.sadece kapora direksiyon tampon cam vs orjinal kalabiliyor.oda kaza bela olmazsa.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: atrix1212

    standart bir yıl olmamakla birlikte illaki marka modele göre degişiklik gösterir.20 yıllık bir tofaş kuş serisi düşünelim.araçın 20 yıl icinde orjinal parçası kalacagını sanmiyorum.her hafta sanayide bir yeri degişiyor çoğunun.sadece kapora direksiyon tampon cam vs orjinal kalabiliyor.oda kaza bela olmazsa.

    Alıntıları Göster
    Plazadan çıkarttığınızı düşünecek olursak 15 senelik bir ömrü var diyebilirim.

    Bu yaşından sonra restorasyon ister aracınız,15 yaşından büyük araçlar ortalama 5 senede 1 toparlanma evresi geçirir diyebiliriz.




  • Daha önce açtığım konuyu inceleyebilirsiniz.

    https://forum.donanimhaber.com/showTopic.asp?m=59383088&p=1
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: atrix1212

    standart bir yıl olmamakla birlikte illaki marka modele göre degişiklik gösterir.20 yıllık bir tofaş kuş serisi düşünelim.araçın 20 yıl icinde orjinal parçası kalacagını sanmiyorum.her hafta sanayide bir yeri degişiyor çoğunun.sadece kapora direksiyon tampon cam vs orjinal kalabiliyor.oda kaza bela olmazsa.

    Alıntıları Göster
    98 fiestamı 2 ay önce sattım. 16 yaşında ve 110.000 orjinal kmdeydi. Tüm ağır bakımları düzenli yapıldı. Motoru sadece benzinle kullanıldı. Alan kişide 4 sene kullanır. Son sahibide 20 yaşında alıp 5 sene daha eşek niyetine kullanıp 25 yaşında hurdaya ayırır. Şuan kullandığımız araçların bu kadar kaliteli ve sağlam olduğunu düşünmüyorum. Herşey seri üretim ve maliyet üzerine. Üretim bandında 1 saatlik yavaşlama 1 senede birkaç milyon dolara mal olabilir. Keza 10 dolarlık ek maliyet milyonlarca üretilen araçlarda acayip yükseltebilir maliyetleri. Şimdiki araçların tamamı neredeyse maliyet hesaplamalarına göre üretiliyor. 10 sene iyi hizmet verirler üstü bakmaya göre 5-10 sene daha oynar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Batistuta -- 10 Ocak 2014; 13:18:32 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: insideman

    Daha önce açtığım konuyu inceleyebilirsiniz.

    https://forum.donanimhaber.com/showTopic.asp?m=59383088&p=1
    Renault'un reklamlarına bakarsak 100 yıl.

    Renault'un bir reklamı vardı. Adam çooooook eski önünden bir manivela ile çalışan Renault marka arabasını bakıma getiriyordu.

    Bakımları aksatılmazsa uzun yıllar binilir. Fakat diğer değişken şeyler iklime, kullanana göre farkeden şeylerdir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    Renault'un reklamlarına bakarsak 100 yıl.

    Renault'un bir reklamı vardı. Adam çooooook eski önünden bir manivela ile çalışan Renault marka arabasını bakıma getiriyordu.

    Bakımları aksatılmazsa uzun yıllar binilir. Fakat diğer değişken şeyler iklime, kullanana göre farkeden şeylerdir.

    Alıntıları Göster
    üretim kalitesine ve kullanım şartlarına bağlı olmak koşuluyla 20-30 yıl arasında.
    ekonomik ömrü ise 10 yıldır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ~Lion King~

    Kaç seneden sonra arabalarda ufaktan eskimeler, çürümeler, sorun çıkarmalar başlar? Tabiki çürüme nemli ortama göre, sorun çıkarmalarda kullanıma göre farklılık gösterir ancak bunun genel ortalaması nedir? Bir de metal yorgunluğu denilen bir kavram var ki o da ayrı bir tartışma konusu...

    Hocam eger arac, anasi bellenicek sekilde kullanilmaz( redline, patinaj, el freni, kasislerden zang diye gecmez)
    motor ve yuruyen aksama iyi bakilip duzenli binilir,
    duzenli boya koruma yapilirsa..
    o arac sizi birakin 10 yil goturmeyi, 20 yil bile goturur.
    benim arabamda 10 yasinda 2004 vectra c 302binde ama...
    Gorenler inanmiyor cunku arabam 80 bindeki gibi diri en kucuk kusuru yok... sebebi basit efendi kullaniyorum ve bakim....
    Tabi aracin kaliteside onemli. Bi Fransiz araclari icin ayni seyi soylemem mumkun degil....




  • Beş yılda ufak tefek sıkıntılar çıkarmaya başlar, ekonomik ömrüyse 10 yıldır..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: GTS1907

    quote:

    Orijinalden alıntı: ~Lion King~

    Kaç seneden sonra arabalarda ufaktan eskimeler, çürümeler, sorun çıkarmalar başlar? Tabiki çürüme nemli ortama göre, sorun çıkarmalarda kullanıma göre farklılık gösterir ancak bunun genel ortalaması nedir? Bir de metal yorgunluğu denilen bir kavram var ki o da ayrı bir tartışma konusu...

    Hocam eger arac, anasi bellenicek sekilde kullanilmaz( redline, patinaj, el freni, kasislerden zang diye gecmez)
    motor ve yuruyen aksama iyi bakilip duzenli binilir,
    duzenli boya koruma yapilirsa..
    o arac sizi birakin 10 yil goturmeyi, 20 yil bile goturur.
    benim arabamda 10 yasinda 2004 vectra c 302binde ama...
    Gorenler inanmiyor cunku arabam 80 bindeki gibi diri en kucuk kusuru yok... sebebi basit efendi kullaniyorum ve bakim....
    Tabi aracin kaliteside onemli. Bi Fransiz araclari icin ayni seyi soylemem mumkun degil....
    Ölünceye kadar.




  • Ekonomik omru 10 yil ancak, araclarin galvaniz sac boya yalitim su gider yalitim yollari, kapi ici tahliye bolge sizdirmazligindaki kalite ve tasarimla ve de kullanim-bakima gore korozyonun baslama suresi farklilik gosterir.
    Ornegin kapi ici tahliye tam saglanamayan ve herzaman nemli islak kalan araclarda korozyon kapi altlarindan basliyor.
    Ayrica kapilarda fitil kullanilmayip sadece karoserde fitil kullanilan araclarda da karoserde korozyon basliyor. Ayrica camurluk iclerindeki giderler ve tasarimla ilgili islak nemli kalma suresi fazla olan araclarda da davlumbazlardan korozyon basliyor.
    Ama korozyon cozumsuz degil.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hackersun

    Ekonomik omru 10 yil ancak, araclarin galvaniz sac boya yalitim su gider yalitim yollari, kapi ici tahliye bolge sizdirmazligindaki kalite ve tasarimla ve de kullanim-bakima gore korozyonun baslama suresi farklilik gosterir.
    Ornegin kapi ici tahliye tam saglanamayan ve herzaman nemli islak kalan araclarda korozyon kapi altlarindan basliyor.
    Ayrica kapilarda fitil kullanilmayip sadece karoserde fitil kullanilan araclarda da karoserde korozyon basliyor. Ayrica camurluk iclerindeki giderler ve tasarimla ilgili islak nemli kalma suresi fazla olan araclarda da davlumbazlardan korozyon basliyor.
    Ama korozyon cozumsuz degil.
    çoğu araçta 8-10 yıl paslanmazlık garantisi var , yıl da 15 bin km den 15 yıl binilir bence bir araca .
  • Bende fikrimi soylemem gerekirse metal yorgunlugu goz onunde bulundurmadigimiz surece bakim yapildigi kadar gider..
  • Bir arabanın ömrü mantık çerçevesinden bakarsak kullanılan malzemenin kalitesine göre değişir..duygusal olarak ise cebinde ki paranın durumuna göre bir kaç ay ile onlarca yıl arasında olabilir..
  • Sınırsızdır.
    Ekonomik ömrü ise 10 yıl /250,000km dir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SevketXR -- 10 Ocak 2014; 17:33:57 >
  • https://forum.donanimhaber.com/showTopic.asp?m=86330423 bu konu açıklıyor bence bakımlı kullanılırsa çok uzun seneler kullanılır
  • Kullanıma oranla değişir ve kaç km yaptığında önemli. Sıfır araba tercih edenler için benim fikrim 5 yılda bir araç değiştirmektir yeni sıfır araç alınmalı.
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.