Şimdi Ara

Bir arabanın ömrü yaklaşık kaç senedir? (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
95
Cevap
2
Favori
31.845
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar bırakın artık şu 10 yıl muhabbetini.

    Orada demek istediği ekonomik ömrü.

    Biraz para harcarsın ömrünü tamamlayan parçaları değiştirirsin bir 10 yıl daha kullanırsın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Japon araçlarının genel olarak 10 yıl tamamen sorunsuz olduğunu görüyorum ve 20 yıl faydalı ömür biçiyorum.(Örnek '94 Civic SI) 20-30 yıl arası sıkıntılı döneme girer. Bu yaştan sonra ciddi yenileme gerekir ancak aracın değeri çok düştüğü için parça yenilemek cazip olmaz.

    Motora pek masraf gerekmese de, en basitinden kapı ve bagaj fitillerini yenilemek 1.000TL'den aşağı tutmaz. Aracın değeri ne ki 4.000-5.000TL masraf yapasın? Bu araçlar o dönemki kullanıcıları tarafından bütçe düzelene kadar geçiş aracı olarak kullanılır. Herkes minimum masraf yaparak günü kurtaran tamiratlarla bir sonraki sahibine aracı devretmek çabasında olur. Ve o araçlar bir daha iflah olmaz.

    Ancak kuş serisi gibi her türlü tamiratı çok ucuz olan araçlar parçalanana kadar bir şekilde kullanılır. Metal yorgunluğu diye bir şey araç için söz konusu değildir. Ancak pasif güvenlik donanımları(hava yastıkları gibi) 10 seneden sonra güvenilirliklerini kaybetmeye başlar. Ve eski araçlar yeni teknolojilerin yanında daha güvensiz olmaya başlar.(2005'lerden sonra otomotiv sektörü ciddi atılımlar gerçekleştiremese de)




  • bir insan ömrü ne kadarsa arabanın ömrüde okadardır. 5 yaşında ölen çocuk da vardır 70 yaşında ölendir.
    aracım 10 yaşını geçti hala o km. aldığımdan bir farkı yok. 10 yılda araba eskir diyenler halt etmiş. 30-40 yaşlarında hala pırıl pırıl arabalar var. araç ömrünü etkileyen faktörler vardır.
    aracın kaliteli oluşu, sürücünün bilgili, bilinçli ve olgun oluşu gibi etkenler birleşince araba yıllarca hizmet eder.
    en önemli şey arabayı anlamayan bilgisiz ustalara elletmemenizdir. kaliteli bir aracı bilinçli kullanıcı eskitemez. bilgisiz cahil ustalar bozar eskitir ve öldürür.
  • Türkiye gibi bir ülkede ortalama bir vatandaşın 200 bin tl civarındaki bir arabayı alabilmesi için en az 15 yıl para biriktirmesi lazım. Bu kadar büyük bir bütçe ayrılan bir şeyi de mümkün olduğunca kullanmak istersin. Zamanında yapılan makul ölçülerdeki bakım masrafıyla bir araba en az 25-30 yıl belki daha fazla kullanılabilir. Otomotiv sanayinin reklamlarına kanmayalım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ertuğrul ERDEM -- 7 Ocak 2020; 22:8:44 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • en az 20 yıl. bozulana kadar devam bence (tamiri sıfırını almaktan pahalıya ya da aynı miktara gelecek hale gelinceye kadar)
  • sifir araclarda bazen sunu goruyorum 2-3 yil garanti ve 9-12 yil paslanmazlik garantisi yani burdan omur olarak 20 yil diye dusunuyorum sonucta bu araclar yagmur camur gunes goruyor yipraniyor illaki ama bizim gibi fakir ülkelerde ölümsüz görülüyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • zotacing kullanıcısına yanıt
    kesinlikle katiliyorum
    masraf olayina gelince yeni arabalarda durum bence daha iyi degil.bi enjektor ,kavrama degisim masrafiyla eski aracini bi 10 yil daha goturursun.
    ozellikle atmosferik motorlu araclara omur bicmek hayli zor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Valla hocam bir arkadaşım 2004 model e270cdi aldı 1 sene önce 540 bindeydi araç.Şuan 570 binde hiç bir problemi yok..
    Temiz,düzenli bakılan araçlarda ömrü dolan parçaları zamanında değiştirdiğinizde 25-30 yıl götürüyor...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Markasına ve bakımlarının yapılıp yapılmadığına gore değişir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 3K1X

    Valla hocam bir arkadaşım 2004 model e270cdi aldı 1 sene önce 540 bindeydi araç.Şuan 570 binde hiç bir problemi yok..
    Temiz,düzenli bakılan araçlarda ömrü dolan parçaları zamanında değiştirdiğinizde 25-30 yıl götürüyor...
    parçalarını bulduğunuz sürece süre uzun gibi

    boya tamirat tadilat ise bir yere kadar metal yorgunluğu denen hadise var birde araç resmen paslı teneke yığınına dönüşüp

    potansiyel bir kazayı bekliyor..

    mümkünse malın yenisi dostun eskisi..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TEPEE PREMİUM PACK

    parçalarını bulduğunuz sürece süre uzun gibi

    boya tamirat tadilat ise bir yere kadar metal yorgunluğu denen hadise var birde araç resmen paslı teneke yığınına dönüşüp

    potansiyel bir kazayı bekliyor..

    mümkünse malın yenisi dostun eskisi..

    Alıntıları Göster
    Türkiye'de insanlar hep kilometre düşürüyorlar.Ben KKTC'de yaşıyorum.80-90 model araçların çoğu 400-500 bin km de hattta milyonu geçen araçlar var.Sorunsuz,problemsiz binen insanlar az değil.Ondan dolayı araba 200 bin km olduğunda yada 10-15 yaşına geldiğinde biter diye düşünüyorsunuz.Halbuki herkes birbirine sokma derdinde.Adam arabasını satacaksa bakım yaptırmıyor,ne idüğü belirsiz parça kullanıyor ondan sonra eski araba sorun kapısı doğaldır.Mesela son iki sene içerisinde birisi 180 bin diğeri 160 bin de olmak üzere iki adet mr2 spyder sahibi oldum ikiside 2001 model bir adette vvtli celica sahibi oldum oda 2000 model 250 bin km de idi.Bakımları dahi 5000 de bir olan hassas motorlu araçlar bunlar.Araçlar yüklü olmasına ve ben sadece haftada işe git gel 600 km yapmama rağmen hiç biriyle ne mekanik ne kaporta sorunu yaşadım.Yeni her zaman yenidir fakat araçların ömürleri sandığınız kadar kısa değil.Türkiye'de dönen düzenbazlıklardan dolayı böyle bir algı var insanlarda...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 3K1X -- 8 Ocak 2020; 2:9:12 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bakım, kullanım miktarı, kullanım yeri, uzun vadede orijinal ya da orijinal kalitesinde yedek parça bulunabilirliğine göre değişir.

    Evrakta yazan kullanım ömrü prosedür gereği yazılıyor. Mesela telefonlarda 7 yıl yazar genelde, eski telefonlar dede ellerinde 10 sene görüyor, yeni telefonlar çalışabildiği halde güncel programları açamadığından 3-4 yılda kullanışsız hale geliyor. Aynı şekilde çoğu ev eşyası da 5-7 yıldır ama buzdolabı büyük arıza çıkarmadıkça 15 sene aile evinde, spot üzerinden 5-10 sene de öğrenci evinde kullanılır, garanti bittikten 1 sene sonra da büyük arıza verirse atılıp yenisi alınır.
  • 6-7 Yıla kadar rutin bakım dışında masraf olmaz,
    7-12 Yıl arası ufak tefek arızalar ile yürür (oksijen sensörü, cam mekanizması vb. gibi)
    12-20 Yaş arası sürekli ciddi arıza çıkartır (klima kompresörü, amortisör, üst kapak contası, direksiyon kutusu vb. gibi)
    20+ Yaş olduğu zaman da tamir ettirdiğin şey 3 ay geçmeden tekrar bozulur, parçası bulunmaz çıkma ararsın.

    Binilir mi? Yine binilebilir çünkü bizim ülkemizde yurtdışında olduğu gibi araba 500 dolar motor rektefiyesi 10.000 dolar değil, araba 50.000 lira motor rektefiyesi 6.000 lira. Vaktiniz bolsa, yaptırır yaptırır binersiniz. Tercih meselesi, ben sıfır benzinli symbol'ü 15 yaşındaki passat'a tercih ederim binmem eski arabaya.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • atrix1212 kullanıcısına yanıt
    Orjinal araçlar illa ki var 20 yıldır aynı parçayı kullanan araçlar mevcut.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.