Şimdi Ara

Bir araç radyatöre neden yedek depodan su çekmez?(Hundai 1,3)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
15
Cevap
0
Favori
38.523
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Araç bu yüzden hararet yapıyor.Radyatör kapağından olabilir dediler sağlam,hortum tıkalı olabilir dediler o da tıkalı değil.Sorun ne olabilir?Teşekkürler.



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Radyatör Yedek Su Deposundan Su Çekmeme Sorunu

    Araçlarda radyatörün aşırı ısınmasını önlemek için kullanılan yedek su deposu, su seviyesi düştüğünde radyatöre su takviyesi yapar. Ancak bazı durumlarda, radyatör yedek su deposundan su çekmez ve bu da araçta aşırı ısınmaya neden olabilir.

    Tofaş Radyatör Yedek Depodan Su Çekmeme Nedenleri

    Radyatör yedek su deposundan su çekmeme sorununun birkaç nedeni olabilir:

    • Arızalı veya Tıkalı Hortumlar: Yedek su deposundan radyatöre suyu taşıyan hortumlar arızalı veya tıkalı olabilir. Bu durumda hortumlar kontrol edilmeli ve gerekirse değiştirilmelidir.
    • Arızalı Kapak: Yedek su deposunun kapağı, sistemde basınç oluşturarak suyun radyatöre akmasını sağlar. Kapak arızalıysa, sistemde yeterli basınç oluşmaz ve su transferi gerçekleşmez.
    • Hava Cebepleri: Sistemde hava cepleri oluşması, suyun radyatöre akmasını engelleyebilir. Hava ceplerini gidermek için radyatör ve yedek su deposu kontrol edilmeli ve hava boşaltılmalıdır.
    • Arızalı Su Pompası: Su pompası, radyatörde sirkülasyon sağlayan önemli bir parçadır. Arızalı bir su pompası, suyun radyatöre ulaşmasını engelleyebilir.
    • Termostat Arızası: Termostat, motor sıcaklığına bağlı olarak açılıp kapanan ve radyatöre su akışını kontrol eden bir cihazdır. Arızalı bir termostat, suyun radyatöre akmasını engelleyebilir.

    Yedek Su Deposundan Su Taşması

    Bazı durumlarda, radyatör yedek su deposundan su taşması da yaşanabilir. Bu durum genellikle aşağıdaki nedenlerden kaynaklanır:

    • Aşırı Dolum: Yedek su deposu aşırı doldurulursa, basınç artar ve su taşmasına neden olabilir.
    • Kırık veya Çatlak Depo: Yedek su deposunda kırık veya çatlaklar varsa, su sızabilir ve taşmaya neden olabilir.
    • Yüksek Motor Sıcaklığı: Motor aşırı ısınırsa, radyatördeki su genleşerek yedek su deposuna taşabilir.

    Sonuç

    Radyatör yedek su deposundan su çekmeme sorunu, aracın aşırı ısınmasına ve ciddi sorunlara yol açabilir. Bu sorunu gidermek için hortumlar, kapak, su pompası ve termostat gibi potansiyel sorunlu parçaların kontrol edilmesi ve gerekirse değiştirilmesi önerilir. Ayrıca yedek su deposunun aşırı doldurulmamasına ve düzenli olarak kontrol edilmesine dikkat edilmelidir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • ** Sıcaklık sensörü ve Fan çalışmasını kontrol ettiriniz.
    *** Termostatınızın sağlam olup olmadığını kontrol edin. GErekirse değiştirin KESINLIKLE.

    Nekadar hyundailer otomatik havayı alsalarda,
    Arac STOP etmiş durumda,
    takviye kutusunda MINIMIN seviyede su bırakınız.
    Su takviye kutusunun kapağını açık bırakıp
    Radayatordeki suyu tamamlayıp,
    Devir daim borusundan sıkıp bırakarak radyatorun içindeki havayı mümkün olduğu mertebe boşaltmaya çalışın.
    Bu boşaltma esnasında takviye kutusunda su düşmeli!
    Su düştükçe MINIMIM seviyesine takviye ediniz.

    Son olarak artık takviyeden su almayı bıraktığında aracınızı çalıştrıınız ve
    TAKVIYE deki MINIMUM seviyesini ve HARARET göstergesini dikkatle kontrol ediniz.
    TAKVİYEDEKİ SU azalırsa tekrar MINIMUM da takviy ediniz.

    -Son olarak havasını otomatik aldığında takviyede su eksilmez
    -Hararat göstergeside tam yarıda kalır

    Aracınızı HARARET göstergesini kontrol altında tutarak FAN ÇALIŞANA KADAR takip ediniz.
    FAnın - 3 defa devreye girmesini gözleyin.

    daha sonra takviye kutusunu MAX a getirip bırakın.




  • ogunmas kardeşim cevabın için teşekkürler önerilerini uygulayacağım.
  • babamın minibüsündede olmuştu silindir kapak contası yandığı zaman ilave su kabındaki su radyatördeki eksilen kısmı tamamlamıyordu. En kolay şöyle anlayabilirsiniz. Aracınızı çalıştırın daha tam ısınmadan radyatörün kapağını kontrollü bir şekilde açın. suda fokurdama varsa conta yanmıştır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: salih1971

    Araç bu yüzden hararet yapıyor.Radyatör kapağından olabilir dediler sağlam,hortum tıkalı olabilir dediler o da tıkalı değil.Sorun ne olabilir?Teşekkürler.


    Arkadaşım selamlar. Bu genleşme kabının içerisinde , kapağa takılı vaziyette , kabın içerisinde dik konumda duran 12-15 cm uzunluğunda bir lastik hortum var. İşte bu lastik hortum bazen o kapaktaki takılı konumundan kurtulup kabın içine düşüyor. Eğer böyle bir durum olmuşsa eksik suyu alamaz.

    bu nedenle genleşme kabının içine bi bak bakalım , hortum kapağa takılımı , yoksa kurtulup düşmüşmü. eğer düşmüşse kapaktaki deliğin bulunduğu yere tak. Sonra çalıştır arabayı. Araba ısınınca eksik suyu bu kaptam bu hortum aracılığıyla çekecektir. Bunu suyun seviyesinden anlayabilirsin. eksilen suyu antifirizle tamamla.

    Bi bak bakalım ne göreceksin.




  • carenfly kardeşim aynen yazdığın şekilde 1-2 defa oldu,şu anda yok.Cevabın için teşekkür ederim.
  • Radyatör kapağı bozuksa su çekmez.
  • mscsi kardeşim kapaktanda yapabilirmiş.Ama bizim kapak iyi çıktı yukarıda yazılanların bir kısmını uyguladım.Dün baktım biraz su azalmış bakalım takipteyim.
  • Radyatör kapağını test eden bir alet var, şırınga gibi vakumla test ediyor, onunla test ettirmeniz gerekir. Bence fazla uğraşmayın yeni kapak alın, çıkmacılarda 10-15 lira. Neredeyse bütün hyundai araçlarda aynı kapak var.
  • mscsi kardeşim teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: salih1971

    Araç bu yüzden hararet yapıyor.Radyatör kapağından olabilir dediler sağlam,hortum tıkalı olabilir dediler o da tıkalı değil.Sorun ne olabilir?Teşekkürler.



    aracın radyatör kapakı ve radyatör ağzı yapısını incelersen taşma kabından su almasının mümkün olmadığını görebilirsin. şöyleki;
    radyatör ağzından taşma kabına giden hortumun çıktığı nokta, kapaktaki contanın radyatör ağzına oturduğu noktanın üst seviyesinde. buda şu demek.
    radyatörde bir basınç oluştuğunda bu basınç kapaktaki yayı yukarı doğru iterek contanın kalkmasına ve suyun taşma kabına gitmesine olanak tanır.
    tam tersine taşma kabından su almak istediğinde basınç itme değil kendine çekme şeklinde olacak. buda contanın radyatör boğazına daha sıkı sıkıya oturmasına yol açacak. taşma kabından gelen borunun girdiği nokta contanın üst seviyesinde olduğu içinde haliyle su alamayacak.

    aynı durum benim aracımdada var. sormadığım usta - servis kalmadı. en sonunda servis istanbul ana merkeze iletti. istanbuldanda kore ye sordular.
    sonuç evet bu araçlar taşma kabından su almaz... cevabı geldi.(miş)

    çözüm. radyatörü devamlı kontrol edeceksiniz. azaldıkça radyatörden su takviyesi yapacaksınız. taşma kabındaki fazlalığıda alacaksınız arada sırada.

    kapak conta vb değişimi çözüm değil.
    baya uzun süre uğraştım bu konuda. bu konuda bilgisi olan veya çözümü bulmuş olan varsa faydalanmak isterim.




  • sistem taşma kabından su alır.

  • hımm.. kapaktaki contanın ortası vakumla açılıyormuş demekki. ben kaç tane kapak değiştirdim halbuki.. peki sebep ne olabilir almaması için. kapak motor contası falan sağlam
  • Tesisatta toplu iğne başı kadar delik olsa vakumu ordan çeker.
  • MSC Elektronik kullanıcısına yanıt

    Merhaba benim honda vtec 2 var dün sabah sularına baktım herşey normal 300 km yol gittim geldim fazla rampa yok çoğunlukla otoban yedek su deposunda su var ama radyatör su eksiltmiş bir su bardağı kadar su ekledim ve radyatör kapağı etrafında ve çevresinde antifiriz kalıntıları vardı işin ilginci yedek su deposunun radyatöre bağlanan kısmından ince hortum yerinden çıkmış neden çıkmış olabilir o şekilde gidip gelmişim ama araba hiç hararet yapmadı araçta yolda anormal bir durum yoktu


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.