Bildirim
Bir aracın ömrü neye göre 10 yıl kabul edilir?
Daha Fazla 
Bu Konudaki Kullanıcılar:
Daha Az 

2 Misafir - 2 Masaüstü

Giriş
Mesaj
-
-
Hocam metal yorgunluğu başlar,airbag lerin havasının değişmesi gerekir. Motor ömrü başka birşey iyi bakımlı dizel,benzinli motor çok sorun yaratmaz. Ama 10 yaşındaki aracın içide deforme olmaya başlar.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Metal yorgunluğu başlar yavaştan.Çürük verir.Hava yastığından tut elektronik aksamlar ciddi bakım isteyebilir. -
Bir aracın ömrü 10 yıl değil sınırsız yıldır, bakımını yaptıkça kullanabilirsiniz, yedek parça bulundurma şartı 10 yıl geçebilir, ilerisi içinde yan sanayi devam ettiriyor.
< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı > -
10 yıl felan yok arkadaşlar,bakarsan bağ bakmazsan dağ olur misali yılla çok da ilişkilendiremeyiz motorlu taşıt olgusunu,metal denip geçiliyor ama Audi en basiti kısaca alüminyum şase Space Frame teknolojisini yarattı bu mevzunun önüne geçmek için zamanında ve A8'ler ile startı verdi vakti zamanında.
O zaman Rolls Royce,Aston Martin,Ferrari 10+ yaşlar direkt vebalı araç muamelesi görürdü,ya da tüm ürün gamlarında Garage & Vintage denen kavram var tüm Dünya'da ve yenisinden de değerli kılıyor aslını.(10.000 usd'ye satılan Nakamichi kasetçalarlar,Stereo Amplifierler ya da 100.000 eurolara el değiştiren 50's-60's-70's American Muscle'ler en basit örnek)
Motorlu araç,Elektronik ve yedek parça/servis gereken pekçok materyalde ülke kanunlarının distribütörlere ya da ithalatçılara koyduğu zaruri kanun yönetmeliğidir 10 sene mevzusu.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi faho -- 16 Ekim 2017; 21:19:0 >
-
10Yil sadece bir nedene bağlamamak lazim.
Bir arac bir çok alt yüklenici trafından tedarik edilen komponentlerden ve elementlerden oluşur. Mesela Airbag Takata firması dan 1.Bolge metaller X firmasından 2.bolge hafif alaşımlar Y firmasından. Boya aksaNolur firmasinda jantlar bilmemNe firmasından Sanziman ZalimFerdinand multimedia sistemi JonjonBorcluLeyla firmasindan tedarik edilir.
Bu ürünler arac üreticisi firmanın belirttiği teknik ve teknik olmayan gereksinimlerk karşılayabilen belli üretim sertifikasyonlarina sahip en ucuz maliyeti çıkaran firmaya verilir.
Bu urunler arac ureticisi firmanin isteğine gore üretildiği gibi istenildigi adette paketlenerek firmaya üretim test raporuyla gonderilir yine bu arac ureticisi firma tarafindan örneklenerek kalite kabul testi yapılır. 1.derece Uygunsa üretim hattına sokulur 2.derece ugunsa service-grade olarak servise gonderilir 3.derece uygunsa varsa alt markaya yonlendirilir(ortak platform nimeti) ya da uygun değilse firmaya neden belirtilerek iade edilir.
Firmanın kabul koşulları maliyeti arttırır bu nedenle Premium Marka araçlar genellikle daha uzun ekonomik omure sahiptir.
Bu üreticinin bağlı olduğu kalite olgusu nedeniyle sorumluluk reddini beyan ettiği süredir. Bahsedilen Aracin ekonomik omuru 10 Yıldır. Bu Markadan Markaya modelden modele değişiklik gosterebilir Bazi ust segment markalarda 12 - 15 - 20 yil oldugu belirtilmis olabilir. Bazi alt segment Dacia Scion gibi markalarda 7 yıl da olabilir.
10Yildan sonra 15.000km de bir servis maliyetlerinin yani sıra ek maliyetler çıkarabilir. Süspansiyon sistemleri aktarım organları dişli setleri normalde kontrol edilen urunler değişim ya da bakim gerektirebilir hale gelecektir.
10Yildan sonra arac ciddi masraflar açabilecek bakim maliyetleri gerektirebilir. Mesela Toyota Bu işin piri kabul edilir. 1991-2005 arasi sixsigma olarak üretilen çoğu firmanın araci 2005'den sonra aşırı mühendislik kabul edilmiş (w124) Kalite Optimizasyonunda gidilmiştir.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KingOfAnarchy -- 16 Ekim 2017; 21:43:36 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
10 yılda metal yorgunluğu falan olmaz arabada çünkü aracın şasisi güvenlik amacıyla kullanım sürecinde maruz kalacağı kuvvete kıyasla çok çok daha fazla mukavemete sahip olacak şekilde üretiliyor.
airbag vs doğru ama mesele o da değil.
bundan 50 yıl evvel eski (hatta yeni) araçlar çok çok daha fazla arıza çıkarıyordu ama kimse otomobilin ekonomik ömrü 10 yıl demiyordu.
özetlemek gerekirse günümüz dünyasında sıfır araç alabilecek ekonomik güce sahip bir kişiye 10 yaşındaki aracın çıkaracağı maliyetin (maliyet derken salt parayı değil, adamın yeni araba almayarak mahrum kaldığı duygusal hazzı, sahip olduğu daha düşük güvenlik-konfor-performans-ekonomi seviyesini, tamir ettirmek için harcadığı zamanı, yolda kalma ihtimalinin maliyetini kastediyorum) yeni araç alma maliyetinden fazla olacağı kabul ediliyor.
o yüzden de üreticinin 10 yıl boyunca teknik destek sağlamasının ekonomik olacağı düzenleyici otorite tarafından kabul görmüş.
-
Bundan 50 yıl evvel kalite kurami simdiki kadar gelismemisti.
Günümüzde otomobil üreticileri araçları üretirken kullanıcının ne zaman ne problem yaşayabileceğini bile simule edebiliyor. Hatta kullanıcının profilinden bir sonraki aracin ne olacağını bilecek kadar ellerinde veri var.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bizim ülkemizdede fiyatlar normal olsa
Bu kitapçıkda yazan 10 yıl ömrü var ibaresi normal gelirdi heralde
Geçen YouTube’da araç geri dönüşüm videosu izledim ülkemizde olsa tertemiz iyi fiyatlara giderdi hani o araçlar :)
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
yurtdışında geçerli o, burada satıp ne alacan ki, 80bine polo mu alacan? -
Bir binanin kullanim omru 50 sene kabul edilir. Bu demek degildir ki bina 60 sene ayakta durmayacak. Ya da demek degildir ki 51.senede binanin balkonlarinin degismesi gerek. 50 sene bir binanin ekonomik yonden omrudur. 50 sene sonunda binaya yapacagin masraflarin yerine yikip yenisini yapman bir dahaki 50sene icinde cebinde para birakir.
Araba icinde bunu evirip cevirip yorumlayabilirsiniz.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Motorlu araç,Elektronik ve yedek parça/servis gereken pekçok materyalde ülke kanunlarının distribütörlere ya da ithalatçılara koyduğu zaruri kanun yönetmeliğidir 10 sene mevzusu
evet doğrusu budur
tüketiciyi koruma amaçlıdır ve zaten bu ülkede hiç kimse 10 yılı geçti diye arabasını hurdaya falan vermez ,10 yılı geçen aracın yedek parça sorunu olduğunu da duymadım
Sayfa:
1
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X