Şimdi Ara

Bir Astra J hikayesi ( cebelleşmesi)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
4
Cevap
0
Favori
729
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar,


    2021 yılı Temmuz ayında severek aldığım 2014 Model Astra J 1.4 T HB Sport Still aracımla şu ana kadar başıma gelenleri anlatmak istedim ve aynı yada benzer sorunları yaşayan arkadaşlara umarım yardımcı olur. Bu arada araç hala bende ve aktif olarak kullanıyorum ama en kısa sürede değiştirme niyetindeyim. Aracı aldığımız da hatasız boyasız ve servis bakımlı olarak aldık. Ben aldığımda araç 120.000 KM idi. Şu anda 152.000 KM de. İşte hikaye daha doğrusu benim bu araç ile cebelleşme maceram başlamış oldu.


    Olayları sıra ile yazacağım ama araçtaki bir arıza diğerlerinide tetikliyor olabilir.


    İlk olarak aracı aldıktan bir kaç ay sonra araç kontak bırakmamaya başladı. Araçı stop ettikten sonra bazen 10 saniye bazen 1-2 dakika beklemek gerekiyordu. Bazende 15-20 dakikaya kadar bekledikten sonra kontak bırakıyordu. Sorunun ne olduğunu anlamak için internet üzerinden ve tanıdığım bir kaç ustayla görüştüm ama ne internet ve de konuştuğum ustalar net bir cevap vermeyince ben de açıkcası dokundurmak istemedim. Elektrikle ilgil bir sıkıntı olduğu ve arabayı bırakmam gerektiği söyleyenler oldu. Bende açıkcası net bir bilgi alamadğım için güvenemedim. Vel hasıl araştımalarım sonucu GM grubundaki birçok arabada bu sorunun olduğu ( Dodge, Chevrolet, Opel vs.) sorunun da kesin çözümünün anlatıldığı tek bir video görebildiğim youtube da ve bende o şekilde çözdüm. Çözüm linklide https://forum.donanimhaber.com/astra-j-kasa-kontak-birakmama-sorunu--156805424 buraya yazdım. Tabi bu arada kontak termiği vs.. sorun olmayacak. Aslında basit gibi görünen ama bir o kadarda can sıkan bir konu. Arabayı park edip kontak bırakmadığı için araçtan çıkıp gidememek kötü bir durum.


    Yaşadığım ilk sorun buydu bu arada araç bakımlarını zamanını aksatmadan yapan birisiyim. Aracı alır almaz yag-filtre- disk ve balata bakımlarını hemen yaptırdım. Aldığım her araçta içimin rahat etmesi için bakımı kendim yaptırıyorum.

    Aracı aldıktan yaklaşık 8 ay sonra yağ soğutucusu patladı ve araç soğutma suyuna yağ karıştırdı. Erken farkettim diyorum ama yinede aradan bir kaç gün geçmiş şekilde yağ soğutucuyu değiştirdik ve bu arada baya bir zahmetli turbo sökülecek vs.. Orjinal GM parça yağ soğutucu taktık ve taktıktan sonraki ilk iş sistemdeki yağı temizlemek oldu. Bir çok kişi yada usta sistemdeki yağı temizlemek içim için araç çalışır durumdayken radyatör temizleme ilaçları ile defalarca devirdaim yaptırıyorlar ve berrak suyu görene kadar bu işlem devam ediyor. Hatta bir kaç gün kullanıdıktan sonra aynı işlemi tekrar yapıyorlar ve sistemi temizledik diyorlar ama malasef araç tesisatındaki borulara bulaşan yağ devirdaim ile temizlenmiyor. Motor ısındıkça devirdaim sırasında sıcaklığın etkisiyle bulaşan yağ biraz olsun çıkıyor ama tamamen sistemden temizlenmiyor. Bizzat yaşadığım için tecrübe ettim. Ama bununda çok kolay ve basit bir yolu olduğunu acı bir tecrübe ile öğrenmiş oldum. Tabi bu arada yedek su deposunu sensöre yağ bulaştığı için değiştirmek sorunda kaldık. Sökmüşken devirdaim pompasının iyi durumda olmadığını farkedip onuda değiştirdik. Gel gelelim sistemden yağın temizlenmesi işlemine. Motor çalışırken devirdaim yapmak faydalı olsada yeterince basınç olmadığı için tesisattaki yağın tamamı temizlenmiyor. İsterseniz 50 defa devirdaim yaptırın. Devirdaim dan kastım motor çalışırken yedek su deposundan hortumla su vererek sistemin temizlenmesini kastediyorum. Bunu ben sonradan öğrendim ve tek seferde sistemteki bütün yağ ve pisliği Radyatör temizleme makinesi ile başınçla temizleyince yağdan eser kalmadı. Tabi araç makineye bağlanmadan önce ne ben akıl edebildim ne de sagolsun ustalar bana bunu söylemedi. Bunuda tecrübe ederek ve biraz zahmetlide olsa öğrenmiş oldum. Eğer olaki sizinde başınıza gelirse direk hiç devirdaim yada radyatör temizleme sıvıları ile uğraşmadan makinesi olan bir radyatörcüye gidip durumu anlattığınızda yaklaşık iki saat süren bir işlemden sonra sistemdeki bütün yağ ve pislik temizleniyor. Hatta bir adım daha ileri gidip her 2-3 senede bir bu işlemi rutin olarak yaptırmak tesistta biriken yağ, tortu gibi şeyleri temizlemek gerekiyor.


    Yağ soğutucu ve sistemdeki yağı temizledikten sonra oh be bunu da hallettik derken araç normal seyir halindeyken Lütfen aracı servise götürün şeklinde bir uyarı verdi. Ama herşey normal gözüküyor, araçta herhangi bir sorun da gözükmğyor. Tabi neden bu uyarıyı verdiğini anlamak için aracı bilgisayara bağladık ve termostat müşüründe arıza olduğunu ve değiştmesi gerektiği bulduk. Opel tasarım harikası olduğu için termost ve müşür entegre ayrı ayrı satılmıyor müşür için termostat değişimi yaptık ve böylece termostatıda değiştirmiş olduk. Tabi bu arada araca koyulan antfiriz vs.. değişimlerini söylemiyorum bile.


    Yag soğutucu , yedek su deposu sensörle birlikte ve termostat değişimini yaptık ve sorunları çözdüğümüzü düşünerek biraz olsun rahatladık. Bu işlemlerden sonra bir gece eve dönerken markete uğrayıp siğara almak için marketin önünde durdum. Yaklaşık 20 KM yoldan geliyordum. Arabayı stop ettim markete girdim yaklaşık 3 dakika sonra marketten çıktım arabaya doğru geldim ve kaputtan yoğum bir şekilde duman çıktığı gördüm ilk aşamada. Saat gece 23:00 civarı araba yandı herhalde dedim kaputu açtım duman değil buhar olduğunu farkettim telefon ışığıyla baktığımda su flanşı ile ( termostat gövdesi de deniyor) turbo arasındaki hortumun yarıldığını gördüm ve araba antifrizi boşaltıyordu.


    Ertesi gün sanayinin yolunu tuttuk ve hortumu değiştirdik ama o hortumun o şekilde yarılması normal sayılamaz. Bir yerlerde bir hata olması gerekir ki o başınç hortumu o şekilde patlatsın. Neyse biz o hotumuda değiştiridik ama tabi macera burada bitmedi iki gün sonra turbo hortumu çatladı bu seferde turbo hortumlarını değiştiridik. Araba tel tel dökülüyor ve ben çıldırmak üzereyim. Araca koyduğum antifirizin haddi hesabı yok sürekli hortum patladığı için araba anfirizi boşaltıyor. İşte tecrübeli ustalara denk gelmek lazım. Bütün turbo hortumlarını değiştirtikten sonra araba biraz olsun rahatladı. En azından artık herhangi bir sorun gözükmüyordu.


    Bujilerin ötme olayını ben bu arabada öğrendim. Aracı çalıştırdığınız zaman buji ıslık çalar gibi ses yapıyor. Böyle birşeyle ilk defa bu arabada karşılaştım. Buji değişimi yapılarak sorun giderildi ama bana çok ilgin gelmişti.


    Ama hikaye burada bitmedi tabi. Asıl büyük sorunlar daha yeni başlıyormuş ama benim haberim yok. Kısaca toparlarasak şu ana kadar yağ soğutucusu, yedek su deposu, devirdaim, termostat, turbo hortumları değişmiş oldu. Bundan sonraki süreçte ise bu arabalarda ayrıca bir şanzıman soğutucu yok radyatör hem şanzımanı hemde motoru soğutuyor. Sırada radyatör arızası var tabiki. Radyatör değişimi yapıldı ki . Radyatör değişmişken radyatör hortumlarının da artık yıpranmaya başlamasından dolayı hortumlarıda değiştirmşiş olduk. Zaten eğer suya yağ karışması gibi bir problem yaşarsanız hortumları mutlaka ama mutlaka kontrol edin ve gerekli ise değiştirin. Radyatör değişiminden sonra ise şanzıman arızası meyda geldi. Şanzımanda ki sıkıntı ise vites atmaması geç atması şeklinde kendini gösterdi. Yaptığım araştırmada bu araçlarda selenoid valflerin ( şanzıman beyni) renki olduğu ve siyah olan göre pahalaı olduğu bilgisine ulaştım. Arızayı gidermek için önce şanzıman beyninin değişmesi gerektiği sorun bu şekilde giderilmez ise şanzımanın içinin açılıp arızayı giderebilceklerini söylediler. Tabi her işlem için ayrı ayrı işçilik alınacağı söylendi. Ben de bütün bunlar ile uğraşmamak adına sıfır şanzıman alıp taktırdım. Tabi işcilik , şanzıman yağı ve şanzımana tekrar program atılması da ayrıca tuzu biberi oldu.


    Özete araba bana pahalı ve yaklaşık herşey dahil ( 110.000 TL) gibi bir maliyet çıkardı. Çektiğimiz çile ve zaman kaybı çabası. OPEL beni gerçekten bezdirdi. Son olarak benim tavsiyem herhangi bir sorun ile karşılaşırsanız çok iyi araştırın ve tecrübeli bir usta ile çalışın. Yoksa benim gibi pahalı bir tecrübe edinmiş olursunuz. Mesela hortumun çatlaması ve su sızdırması normal olabilir ama hortumun yarılması normal olamaz gibi. Çünkü o hortumu patlatan başınç arka tarafta bir yerlerde normal olmayan bir durum olduğunu gösteriyor ki bende şanzıman ve radyatör olarak ortaya çıktı. Tecrübeli olmayınca birkaç bin liraya halledebilceğiniz sorun pahalıya maloluyor.


    Umarım bunda sonra sorun yaşamam. Çünkü bu arabalarada klasik turbo manifod çatlaması sorunu var. Bu arada araçta LPG var ama ben LPG'de kullanmadım. Hep benzin ile kullandım. Marka kötülemek gibi bir niyetim yok ama çünkü bende severek isteyerek aldım bu aracı OPEL sayesinde baya bir usta oldum. Mühendislik olarak çok farklı ve gerçekten çok nazlı arabalar. 150.000 KM de bir arabanın soğutma tesisatının tamamı ve şanzıman değişimi yapılması ben ce normak değil. Benim yaşadığım tecrübe şimdilik bu kadar. Umarım başka arkadaşlara yol gösterici olur.








  • scarce kullanıcısına yanıt
    Hocam geçmiş olsun. Kontak atmaması dediğiniz olayı eski bir hyundaide başıma geldi. Astraya özel değil, otomatik araçlarda rastlanabilen bir konu. Şanzımanda manuel müdahele edebileceğiniz bir switch olması lazım şanzıman kolunun aşağısında iç tarafta. Konuyu görseydim söylerdim.

    Onun haricinde yaşadığınız sıkıntılar aslında km geçmiş araçlarda yaşanabilecek sıkıntılar. Problem bence burada opelin planlı bakım tutum takviminden ve garanti sürecinden kaynaklanıyor. 150binde 9 yaşında bir aracın tüm hortumlarının, devirdaiminin, yağ soğutucusunun vs değişmiş olması gerek normalde. Servis kayıtları bu sebeple önemli. Siz tek seferde yapacağınız masrafı teker teker ayrı yapmışsınız. Bir usta da çıkıpta eliyle bir hortumu sıkıp size değişmesi gerek dememiş. Her seferinde ayrı ayrı sök tak yapılmış yormuş sizi.

    Birde üstüne gereksiz şanzıman maliyeti gelmiş. Yeni şanzıman ne kadar tuttu bilmiyorum ancak eski şanzımanınız sağlamdır muhtemelen. Mekatronik tamiri yapan yerler var artık çok sayıda. Sarı sitede sürüyke çıkma şanzıman ve switchli mekanizma satılıyor.

    Bu saatten sonra yakıt sisteminizde problem yoksa deponuz yakıt filtreniz enjektörler temiz ise uzunca bir süre sanayi yüzü görmezsiniz muhtemelen. Astralarda ne kadar faydası olur bilmem ancak carbon clean yaptırmanızda fayda var kurum temizliği için.

    Ayıptır sorması 0 şanzıman ne kadar tuttu?




  • onatba O kullanıcısına yanıt

    Hocam selamlar,


    Kontak bırakmaması otomatik araçlarda olabiliyor ama GM grubunda kronik bir durum bu. Dediğiniz gibi vites değiştirme kulesinde basit bir switch değişimi ile sorun gideriliyor ki bende öyle yaptım ama bunu yapan ustalar olayı farklı bir şekilde ele alıyor. Switch ayrıca satılmıyor ki basit bir switch nerdeyse tim elektronoik malzeme satan yerlede bulunabilir.


    Şanzıman konusuna gelince şanzıman beyni için renki olana 47.000 bin lira fiyat verdiler ki piyasada acayip fiyatlar var. Eğer sorun beyinden değilde şanzımanın içinden ( tribun, balata, mil vs... ) çıkarsa ütm bunlarla ayrı ayrı uğraşmak gerekecekti. Yani önce beyin değişecek sorun devam ediyor ise şazıman revizyona girecekti. Ayrı ayrı işçilik ve zahmetini söylemiyorum bile.


    Sıfr şanzıman fiyatlarına gelir isek 2 ay öncesi için konuşuyorum 90.000 TL diyende var 70.000 TL diyende var. ( Ankara için konuşuyorum) . Araştırmalarımız sonucu ikinci el için 25.000 TL sıfır için 50.000 TL fiyat aldık İkinc, elin ne olduğunu bilemediğimiz için 50.000 TL ye sıfır şanzıman alarak sorunu halletmiş olduk.





  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.