Şimdi Ara

Bir resimli DSG hikayesi.

Bu Konudaki Kullanıcılar:
5 Misafir (3 Mobil) - 2 Masaüstü3 Mobil
5 sn
22
Cevap
0
Favori
8.308
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bu forum DSG şanzımanlı aracımın başına gelen arıza ili ilgilidir.

    DH forumda DSG ile ilgili bir çok konu açılmış. Fakat kimin gerçek olduğu kimin kötü niyetli olduğu anlaşılmıyor.

    Bu konuda VAG grubu araçları güncel şanzımanları ile ilgili teknik verileri de paylaşacağım.

    Öncelikle şunu belirteyim bu konuda LÜTFEN SADECE VAG GRUBU OTOMATİK ŞANZIMANLI ARAÇ SAHİPLERİ YAZSIN.


     Bir resimli DSG hikayesi.
    Motor kapalı kontak açık
     Bir resimli DSG hikayesi.
    Motor çalışıyor.
     Bir resimli DSG hikayesi.
    Pazar saat 2:00 suları İzmir Vosmer önü.
     Bir resimli DSG hikayesi.
    Güleryüzlü ve yardımsever çekici sahibi

    Sahibi olduğum araçlardan biri 2011 VW Scirocco 1.4 TSi DSG (2 yıl garantisi 2013 sonu doldu)

    İzmir'de yaşıyorum. Cumartesi gecesi akrabaların iftar daveti üzerine Atatürk mahallesi ne gittik. Aracı park edip yemek yedikten sonra araca geri indik.
    Araç normal olarak çalıştı fakat ön ekranda uyarı görüntüleri çıktı. TRANSMISSION OVERHEATED STOP yazısının üzerinde ayrıca kırmızı bir çark resmi yanıp sönüyordu. Ortadaki bilgi ekranını tek renk sanıyordum ama değilmiş. Araç vitesi ileri veya geri takmama rağmen hareket etmiyordu.

    3-5 kez kapatıp açmama rağmen hata devam ediyordu. Araç 3 saat civarı beklediği için zaten soğumuştu. Aşırı sıcaklık hatası olamazdı. Saat 0:00 civarı VW yol yardımını aradım. Telefondaki şahıs son derece düzgün bir Türkçeyle bu arızanın 2 sebepten oluşabileceğini anlattı. Bunlardan biri ısınan şanzıman diğeri Mekatronik arızasıydı. İlk sebebi geçtiğimiz için acilen bir çekici yönlendirdi. Aracımın garantisinin bitmiş olduğunu belirttiğimde siz onu merak etmeyin diyerek bakımı düzenli araçlara iyi niyet garantisi uygulanabileceğini anlattı. Çekici yarım saat içinde geldi. Fakat aracımda çeki demirini taşımadığım için tekrar servise gidip çeki demiri getirmesi gerekti. Tekrar gelmesi ve aracın yüklenmesi toplam 1 saate yakın sürdü. Saat 2:00 civarı aracı VOSMER e indirdik. Ben ve eşim çağıran taksiye bindirilip evimize uğurlandık.


    Pazartesi Vosmer den arayan Müşteri temsilcisi aracın Mekatronik arızası olduğunu, iyi niyet garantisi için yazışmaların başladığını anlattı.
    Salı günü arızanın kesin anlaşıldığını garanti onayı verildiğini ve gereken parçanın siparişinin verildiğini anlattı.
    Çarşamba günü parçanın araca monte edildiğini fakat uzun yol testleri için yarın sabahı beklememi söyledi.
    Perşembe sabah aracın hazır olduğunu gelebileceğimi anlattı.

    Bozulan parça Mekatronik fotoları aşşağıda. Arıza neden tespiti yapılamamış çünkü sürekli ilgili sigortayı attırıyormuş.
     Bir resimli DSG hikayesi. Bir resimli DSG hikayesi. Bir resimli DSG hikayesi. Bir resimli DSG hikayesi.
    Araç teslime hazır :)

    Servis danışmanı değişen mekatroniğin fiyatının 8000 TL olduğunu anlattı. Tüm işlemler için benden ufak bir ücret alacaklarını aslında o ücretin sembolik olduğunu, 200 TL karşılığı şanzıman ile ilgili 2 sene daha garanti kapsamına gireceğini anlattı. Çekici vs her şey dahil 200 TL artı 2 yıl garantiyi duyunca hemen ödemeyi yapıp aracımı teslim aldım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi FreePhone -- 13 Temmuz 2014; 15:26:44 >







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Resimli DSG Hikayesi: "Şanzıman Aşırı Isındı, Durun"

    Çift debriyajlı şanzıman (DSG) olan bir arabanız varsa, "Şanzıman aşırı ısındı, durun" veya "gearbox overheated stop owners man" mesajıyla karşılaşabilirsiniz. Bu uyarı, şanzımanın aşırı ısındığını ve aracınızı güvenli bir şekilde sürmeye devam edebilmeniz için durmanız gerektiğini gösterir.

    Nedenleri:

    • Aşırı hızlanma veya yavaşlama
    • Uzun süreli düşük hızlarda sürüş
    • Ağırlık çekişinde sürüş
    • Römork çekme
    • Şanzıman sıvısının düşük olması

    Yapılması Gerekenler:

    1. Güvenli bir şekilde durun: Aracınızı yol kenarına çekin ve park edin.
    2. Motoru kapatın: Motoru kapatarak şanzımanın soğumasına izin verin.
    3. Kullanım kılavuzuna bakın: Aracınızın kullanım kılavuzunda, "Şanzıman aşırı ısındı, durun" uyarısıyla karşılaştığınızda ne yapmanız gerektiği konusunda talimatlar bulabilirsiniz. Genellikle, şanzımanın soğumasını beklemeniz ve ardından aracı yeniden çalıştırmanız önerilir.
    4. Sorun devam ederse: Uyarı mesajı geçmezse veya aracınızı yeniden çalıştırdıktan sonra tekrar belirirse, aracınızı bir servise götürmeniz gerekir.

    Bu uyarı mesajını görmezden gelmek şanzımana ciddi şekilde zarar verebilir ve pahalı onarımlara neden olabilir. Bu nedenle, uyarıyı gördüğünüzde her zaman güvenli bir şekilde durmalı ve gerekli adımları atmalısınız.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Geçmiş ve hayırlı olsun inşallah bidaha olmaz
  • geçmiş olsun umarım son olur ii günlerde kullanın .

    bnm merak ettiğim satarken sıkıntı çıkarma alıcı ne düşünür falan filan
  • 26_____ kullanıcısına yanıt
    Teşekkürler.

    Ustalar kendilerinden emin bir şekilde artık bir arıza çıkarmaz rahat ol dedi.
    Sanki böyle bir arızayı bekliyor gibiler. Bundan en az 2011 modele kadar (belki 2012 de dahil) DQ200 7 ileri çift kavramalı kuru DSG ler için bir değişimi öngörüyorlar sonucunu çıkarabiliriz. Yeni gelen Mekatronik eskisinin güncellenmiş modeliymiş.

    Bir VAG grubu aracı satarken veya alırken mutlaka her bakımının zamanında ve yetkili serviste yapılmış olmasına dikkat etmek gerektiğini düşünüyorum.

    DH forumda DSG garantisi ile ilgili sıkıntı yaşıyan arkadaşların bakımlarını sanayi vs. de yaptırdıklarını düşünüyorum. Çünkü bana iyi niyet garantisi konusunda hiç sorun çıkarmadılar. Bunda aracımın modifiyesiz olması ve kilometresinin düşüklüğünün önemli bir etken olduğunu düşünüyorum.

    Daha önce yapılan DSG güncellemeleri:
    Nisan 2013 (37G7) İzlenimim: D modunda vitesler 1500 devir civarında yükseliyordu. Bu kadar düşük devir sıkışık trafikte 1 den 2 ye geçişte zaman zaman titreme yapmasına neden oluyordu. S modunda çok daha agresif davranıyordu.
    Haziran 2014 (34F6) İzlenimim: Yeni mekatronik yazılımı ve sentetikten, mineral yağ değişimi yapıldı. 2013 modellere kadar kullanılan DSG şanzıman yağı zamanla ve ısının etkisiyle buharlaşıp mekatronik beyin devrelerinde korozyona neden oluyormuş. Vites geçişleri çok belirgin bir şekilde yavaşladı. 1. 2. viteslerde daha yüksek devirde vites atmaya başladı. Gaz tepkileri yumuşadı. DSG nin o meşhur zevki azaldı. Sık sık S modunu kullanmak zorunda kalmaya başladım.

    Saygılar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: FreePhone

    Teşekkürler.

    Ustalar kendilerinden emin bir şekilde artık bir arıza çıkarmaz rahat ol dedi.
    Sanki böyle bir arızayı bekliyor gibiler. Bundan en az 2011 modele kadar (belki 2012 de dahil) DQ200 7 ileri çift kavramalı kuru DSG ler için bir değişimi öngörüyorlar sonucunu çıkarabiliriz. Yeni gelen Mekatronik eskisinin güncellenmiş modeliymiş.

    Bir VAG grubu aracı satarken veya alırken mutlaka her bakımının zamanında ve yetkili serviste yapılmış olmasına dikkat etmek gerektiğini düşünüyorum.

    DH forumda DSG garantisi ile ilgili sıkıntı yaşıyan arkadaşların bakımlarını sanayi vs. de yaptırdıklarını düşünüyorum. Çünkü bana iyi niyet garantisi konusunda hiç sorun çıkarmadılar. Bunda aracımın modifiyesiz olması ve kilometresinin düşüklüğünün önemli bir etken olduğunu düşünüyorum.

    Daha önce yapılan DSG güncellemeleri:
    Nisan 2013 (37G7) İzlenimim: D modunda vitesler 1500 devir civarında yükseliyordu. Bu kadar düşük devir sıkışık trafikte 1 den 2 ye geçişte zaman zaman titreme yapmasına neden oluyordu. S modunda çok daha agresif davranıyordu.
    Haziran 2014 (34F6) İzlenimim: Yeni mekatronik yazılımı ve sentetikten, mineral yağ değişimi yapıldı. 2013 modellere kadar kullanılan DSG şanzıman yağı zamanla ve ısının etkisiyle buharlaşıp mekatronik beyin devrelerinde korozyona neden oluyormuş. Vites geçişleri çok belirgin bir şekilde yavaşladı. 1. 2. viteslerde daha yüksek devirde vites atmaya başladı. Gaz tepkileri yumuşadı. DSG nin o meşhur zevki azaldı. Sık sık S modunu kullanmak zorunda kalmaya başladım.

    Saygılar.
    herkez saydırıo ama bnde servislerinden çok memnunum hiç bi sorun yaşamadım sadece satışta burunlarından kıl aldırmıolar o kadar.

    ama şölede bi şey var bizim insanımız sanki o arabadan bi onda varmış gibi insanlara davrınca ve bi o kadarda bu araba arza aparmı düşüncesinde olunca sövüp duruolar böle olmamalı .

    umarım manuelden bizde otomatiğe geçeriz sanırım merco ve bmw olmazsa vw olur

    iyi akşamlar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 26_____

    herkez saydırıo ama bnde servislerinden çok memnunum hiç bi sorun yaşamadım sadece satışta burunlarından kıl aldırmıolar o kadar.

    ama şölede bi şey var bizim insanımız sanki o arabadan bi onda varmış gibi insanlara davrınca ve bi o kadarda bu araba arza aparmı düşüncesinde olunca sövüp duruolar böle olmamalı .

    umarım manuelden bizde otomatiğe geçeriz sanırım merco ve bmw olmazsa vw olur

    iyi akşamlar
    Geçmiş olsun.
    Güncel versiyon DSG'lerin karakteri sanıyorum daha yumuşak, bu durum da yakıt ekonomis ile ilgili olduğunu düşünüyorum.
    Bendeniz, 2013 Skoda Octavia TDİ DSG sahibiyim, D konumundaki sakinlîk ve ya hantallık mı diyelim, yeni versiyon DSG'lerde de var. Ben de yolun durumuna göre S konumuna alıyorum. Ancak bana göre bu durum çok rahatsızlık yaratmaz, el alışkanlığı...

    DSG Arızanın oluşma sebebi ile ilgili bir kaç ipucu yakalayabilmek için, Size iki sorum olacak; Yanıtlarsanız sevinirim :)
    1. DSG şanzımanın sağlıklı çalışması/aşınmaması/yük altında kalmaması için, forum ahalisi ve bazı ustalar tarafından tavsiye edilen park etme anında vitesi boşa alma tekniği var, izah edeyim ve soruyorum acaba uyguluyor muydunuz. (biraz uzun ve karışık bir cümle oldu)
    Aracı frenle durdurdunuz-> Vitesi N konumuna aldınız-> El frenini çektiniz-> Ayak frenini bıraktınız, sonra tekrar bastınız-> Vitesi P konuma aldınız.
    Yukarıdaki yöntemle, DSG üzerinde gerginlik oluşmuyor. Belki başınıza gelmiştir; Aracı çalıştırıp vitesi D'ye alırken ufak sarsıntılar ve ya mekanik sesler/zorlanmalar gibi.

    2. Genelde aracınızı kullanım durumunuzu nasıl tanımlarsınız.
    a-Çok sakin kullanırım, hiç ani gaza basmam, aracı zorlamam
    b-Bazen gazlarım
    c-Çoğunlukta ani hızlanmalar yaparım, hırçın kullanırım.

    Teşekkürler.




  • Levcho L kullanıcısına yanıt
    Belirttiğiniz gerilmeler özellikle aşırı eğimli bir yerde park ettikten sonra aracı geri çalıştırıp P den D ye takıldığında oluyor.
    Belirttiğiniz parketme şeklini şeklini uygulayacağım. Fakat bendeki arıza mekanik değil elektronikti.

    %90 çok sakin %10 tam gaz kullanırım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: FreePhone

    Belirttiğiniz gerilmeler özellikle aşırı eğimli bir yerde park ettikten sonra aracı geri çalıştırıp P den D ye takıldığında oluyor.
    Belirttiğiniz parketme şeklini şeklini uygulayacağım. Fakat bendeki arıza mekanik değil elektronikti.

    %90 çok sakin %10 tam gaz kullanırım.
    servisten ve hizmetten memnun kaldınız bu yazınızdan da belli ,

    ama size bir sorum olacak vw araç kullanarak arabanız size güven veriyor mu? (yolda bırakma, sorun çıkarma ihtimalini düşünerek soruyorum)

    bu sefer 8000 tl ödemediniz ama 6 ay sonra veya 1-2 sene sonra ne olabileceğini bilemeyiz tabi ama soru şu güven veriyor mu?
  • polathalit kullanıcısına yanıt
    Dediğiniz gibi servisten ve hizmetten özellikle de müşteri temsilcisinden çok memnun kaldım.

    Yazımda belirttiğim gibi 200 TL ödeyerek garantisi biteli neredeyse bir yıl olmuş aracın şanzımanı için ek 2 yıl daha garanti verdiler.

    Güven verme konusunda, aracın tekrar arıza çıkartmasından bahsediyorsunuz sanırım.
    Arıza çıkartma konusunda aracı alırken, hem motor hemde şanzıman tarafının çok kompleks ve kırılgan olduğunu bilerek aldım.

    orta gelir seviyesine sahip alıcılar olarak önümüzde 2 seçenek var:
    1. Seçenek: 2. el dayanıklı premium bir araç almak ve bu aracın yakıt, bakım ve vergi masraflarına katlanmak (2 lt atmosferik motor, konvansiyonel otomatik şanzıman)
    2. Seçenek: Premiuma en yakın aracı sıfır alıp olabildiğince bakımlı kullanıp çıkabilecek tüm arızaları garantiye yıkmaya çalışmak. Yakıt ve vergi den de ciddi oranda kar etmek.

    Saygılar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: FreePhone

    Dediğiniz gibi servisten ve hizmetten özellikle de müşteri temsilcisinden çok memnun kaldım.

    Yazımda belirttiğim gibi 200 TL ödeyerek garantisi biteli neredeyse bir yıl olmuş aracın şanzımanı için ek 2 yıl daha garanti verdiler.

    Güven verme konusunda, aracın tekrar arıza çıkartmasından bahsediyorsunuz sanırım.
    Arıza çıkartma konusunda aracı alırken, hem motor hemde şanzıman tarafının çok kompleks ve kırılgan olduğunu bilerek aldım.

    orta gelir seviyesine sahip alıcılar olarak önümüzde 2 seçenek var:
    1. Seçenek: 2. el dayanıklı premium bir araç almak ve bu aracın yakıt, bakım ve vergi masraflarına katlanmak (2 lt atmosferik motor, konvansiyonel otomatik şanzıman)
    2. Seçenek: Premiuma en yakın aracı sıfır alıp olabildiğince bakımlı kullanıp çıkabilecek tüm arızaları garantiye yıkmaya çalışmak. Yakıt ve vergi den de ciddi oranda kar etmek.

    Saygılar
    FreePhone'un başına gelen tarihten yaklaşık bir iki hafta kadar sonra benimde aynı sorundan dolayı aracımı DOD Kartal'a çektirtmem gerekti. Aracım 2010 model Jetta tsi 122, 45000km'de ve tüm bakımları yetkili serviste yapılmıştı. Garantisi bitmiş olmasına karşın servis bakımlı araçlardan çekici ücreti almıyorlarmış ve KDV dahil 217TL gibi servis ücreti ile mekatronik değiştirildi. Aynı şekilde 2 yıl tekrar değişen parçaya garanti verildi ve yurt dışından gelen revize edilmiş yeni nesil mekatronik takıldı. Bu süre zarfında oldukça hızlı destek sağlandı ve açıkçası üzmediler. İkame araç isteğim olmadı ve bu hususta bir hatırlatma da tarafıma yapılmadı. Aracı teslim aldığım sırada tatil için şehir dışına çıkacağım için ya eğer tekrar arıza yaparsa diye sorduğumda; Eğer arıza olur ise en yakın servisin destek olacağını ve ikame araç verileceğini de belirttiler.




  • zero2009 Z kullanıcısına yanıt
    Geçmiş olsun. İnşallah bir daha sorun çıkartmaz.

    Benim bu konuyu açma nedenim sorun oluştuğunda yaşadığım üzüntü idi.
    İnşallah siz arıza olmadan bu konuyu okumuşsunuzdur da üzüntünüz ve sıkıntınız hafiflemiştir.

    Bu arada Mekatronik değişimi öncesi uzun süre dur kalklı trafikte 1 den 2 ye geçişte titreme var mıydı?

    Saygılar
  • Açıkçası bu olay başıma geldikten sonra internette araştırdıktan sonra yazınıza rastladım. Bana çok yardımcı oldu yazınız, benimde garantimin bitmiş olması aynı durumla karşı karşıya kalmam kafamdaki bir çok soruyu aydınlattı. Konu ile ilgili çok yazı var ama gerçekte ne ile karşılaşılacağını anlatan yok.

    Sizin sorun kavrama ile ilgili bir husus olduğunu düşünüyorum. Benimde yaklaşık 15000 de başıma geldi ağır trafikte kaldığımda bu sorun net ortaya çıkıyordu. Ücretsiz olarak garantiden 3 nesil kavrama taktıklarını söylediler. Şu ana kadar tekrarlamadı ama Avrupa'da aspestli ürün kullanımı yasak olduğundan artık fren dahil tüm balataların artık önceleri bildiğimiz araçlardan daha çabuk bitmesine alışmamız lazım gözüküyor. Yine bir kaç forumda gördüğüm kadarı ile kavrama içinde iyi niyet garantisi uyguluyorlarmış.
  • FreePhone F kullanıcısına yanıt
    geçmiş olsun valla mükemmel bir şey bu iyi niyet garantisi :) helal olsun vw ye hiç böyle bir şey yapacagını tahmin etmiyordum
  • rahimavci kullanıcısına yanıt
    İyi niyet garantisi mükemmel ama yetkili servis bakımlarına çok dikkat etmek gerekiyor.

    Mesela ben birden çok aracım olduğu için yılda 15.000 km değil 8.000 km yapıyorum ama yine de her yıl 15.000 bakım yaptırmak zorunda kalıyorum.

    Bunu açıkça belirttiler aracı ilk aldığımdan beri.

    Saygılar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi FreePhone -- 19 Ekim 2014; 15:52:41 >
  • FreePhone F kullanıcısına yanıt
    Anladım benide çağırdılar dün servisten yıllık bakıma gelin km dolmamış diye garanti süresince çok iyi bir müşteri olmak şart yani

    teşekkür ediyorum bilgiler için geçmiş olsun tekrar yaşamazsınız inşaallah
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rahimavci

    Anladım benide çağırdılar dün servisten yıllık bakıma gelin km dolmamış diye garanti süresince çok iyi bir müşteri olmak şart yani

    teşekkür ediyorum bilgiler için geçmiş olsun tekrar yaşamazsınız inşaallah
    2012 160ps DSG Scirocco sahıbıyım bende aracımın garantısı 2015 yılının 2. ayına kadar devam edıyor buna ragmen butun bakımlarımı vw yetkılı servıslerınde yaptırıyorum İlerde olası bır şanzıman sorununda ıyı nıyetlı kullanıcı ımkanından faydalanabılmek ıcın.

    Ayrıca DSG sanzıman gercekten cok akıllı ve cok seri vıtes gecıslerınıde neredeyse hıssetmıyorsunuz...
  • Bu forumda bu konu başlığına benim gibi başına Dsg ile sorun yaşayanlara yardımcı olması için yazdım. Bu nedenle FreePhone a başlığı açtığı için teşekkür ederim. Şahsi fikrim fabrikanın dsg ile olarak garantiyi sağladığı ve ithalatçının ise doğal olarak bu garantiyi sağlamak için servis hizmetinin düzenli yapılmasının beklediğidir. Internet'ten baktığımda benim 2010 aracımla aynı durumda Zf şanzumana sahip malum ithalatçının 15 binlik masrafın sadece 7 binini karşıladığını okumuştum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zero2009

    Bu forumda bu konu başlığına benim gibi başına Dsg ile sorun yaşayanlara yardımcı olması için yazdım. Bu nedenle FreePhone a başlığı açtığı için teşekkür ederim. Şahsi fikrim fabrikanın dsg ile olarak garantiyi sağladığı ve ithalatçının ise doğal olarak bu garantiyi sağlamak için servis hizmetinin düzenli yapılmasının beklediğidir. Internet'ten baktığımda benim 2010 aracımla aynı durumda Zf şanzumana sahip malum ithalatçının 15 binlik masrafın sadece 7 binini karşıladığını okumuştum.
    Mekatronik değişimi sonrası yaklaşık 2000 km sonrasında araç sıkışık trafikte (şanzıman ısındıktan sonra) dur kalkta 1 den 2 ye geçerken titreme yapmaya başladı.

    Açıkcası çok nadirdi ve pek rahatsız edici bir olay değildi. Fakat yaşadığım neredeyse bedava mekatronik değişimi olayından sonra servise gitmeye karar verdim.
    Bu sefer çekici ile değil de kendim götürüyordum.

    Neyse randevu günü götürdüm, sorunu anlattım ve aracı bırakıp çıktım.

    Aynı gün tecrübe yapıldığını ve şanzıman ısınınca titreme yaptığını bildirdiler. Kavrama değişecek dediler.
    İyi niyet garantisinde 600 TL ödeme yapmam gerektiğini söylediler.
    Ertesi gün erkenden erkenden servisteydim haliylen. Ne bu fiyat araç daha 27binde gibi aklıma gelen her yolu denedim fiyatı kırmak için.
    Bu sefer Nuh dediler Peygamber demediler. Araçta sökülmüş bu arada akşama veririz diyorlar.

    Baya bi tartışma sonunda kendi düşen ağlamaz dedik ve döndük tabi.
    Akşamüstü aradılar araç hazır ama yarın sabah bir de tecrübe yapılsın öyle al dediler.
    Neyse ertesi gün sabahtan gittim aracı almaya. Çekeceğiz karttan 600 TL. diye beklerken 420 TL çektiler...
    Eee yani dedim niye yordunuz beni bu kadar. İşi inatlaşmaya getirdiniz ben 500 e de rağzıydım filan :)

    İşte böyle bir hikayenin daha sonuna geldik fakat bu sefer biraz gerilimli bir hikaye oldu.

    DSG şanzıman şu an için OLAĞANÜSTÜ.

    Geçenlerde arkadaşımın BMW F30 320d sini kullandım baya bir süre.
    8 ileri BMW otomatik şanzımanının çok iyi olduğunu okuyordum. Sport Normal Eco modlarının tümünde test ettim. Hızlı trafik, yavaş trafik, dur kalk hepsinde kullandım.
    Fakat şu bir gerçek ki VAG 7 ileri DSG, BMW nin 8 ilerisinden KESİNLİKLE hem geçiş hızı, hem de geçiş konforu olarak daha ilerde.
    İşin enteresan tarafı BMW şanzımanı bazen kararsız değiştirmelerde yapıyor. Özellikle düşük hızlarda. Belki dizel motor çalışma karakteristiğindendir.

    Bu arada BMW F30 3 serisi Scirocco'dan 2 kademe daha konforlu. Bence 150.000 TL lik rakamını gerçekten hak ediyor.

    Saygılar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Automobilista

    Bu mesaj silindi.
    Bir güncelleme de ben yapıyor olayım. Bir tanıdık, düzenli servis bakımlı olmayan Jetta ile mekatronik sorunu yaşadı. Doğuş bu araç içinde mekatronik değişimi için %30 işçilik ücreti karşılığı mekatronik değişimi yapmış.

    İyi niyet garantisi altında da olsa kavrama olarak da 600TL iyi bir fiyat olduğunu düşünüyorum. Aracım 50 binde ve benim kavramam değişeli 30bin km oldu, şu anlık sorun gözükmüyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zero2009

    Bir güncelleme de ben yapıyor olayım. Bir tanıdık, düzenli servis bakımlı olmayan Jetta ile mekatronik sorunu yaşadı. Doğuş bu araç içinde mekatronik değişimi için %30 işçilik ücreti karşılığı mekatronik değişimi yapmış.

    İyi niyet garantisi altında da olsa kavrama olarak da 600TL iyi bir fiyat olduğunu düşünüyorum. Aracım 50 binde ve benim kavramam değişeli 30bin km oldu, şu anlık sorun gözükmüyor.

    Alıntıları Göster
    Dün benzin aldıktan sonra yaylı depo kapağı kapanmadı.
    Akşam için koli bandıyla bantladım :)

    Bugün serviste değişti, işçilik dahil 151 TL tuttu.
    Depo Kilit Motoru. Eski parça kodu 5N0810773D yenisi 5N0810773F.

    Sanırım kronik bir arıza eski parça üzerine 2 güncelleme gelmiş.

    Bagaj aydınlatma ışığı bazen yanıyor bazen yanmıyor.
    Bagaj kilidi komple değişecekmiş.

    Şimdilik kalsın...

    Diğer her şey ilk günkü gibi


     Bir resimli DSG hikayesi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi FreePhone -- 5 Şubat 2015; 17:32:40 >




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.