Şimdi Ara

Bir aylık Chery Deneyimlerim (10. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
235
Cevap
0
Favori
23.435
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: enginu

    videosu bu.. kaç yıldız aldığı sitesinde yok

    http://video75.com/IcupKUmNuvL/crash-test-dr-chery-tiggo-metodo-euro-ncap/




    Videoyu izledim. Tiggo çarpışmayı küçük sınıf (smart) bir araçtan daha kötü karşılıyor. bu çarpmada bu kadar zıplayıp savrulmasının sebebi hafif olmasıdır. Aynı sınıftaki başka araçların videolarına bakın anlayacaksınız



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi atrin -- 25 Haziran 2009; 17:29:31 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: atrin

    Videoyu izledim. Tiggo çarpışmayı küçük sınıf (smart) bir araçtan daha kötü karşılıyor. bu çarpmada bu kadar zıplayıp savrulmasının sebebi hafif olmasıdır. Aynı sınıftaki başka araçların videolarına bakın anlayacaksınız



    Bence biraz yanlış bir yaklaşım. Smart çok özel bir araçtır. Fındık kabuğu kafes yapısıyla benzersizdir. O yüzden smart gibi bir araçla karşılaştırma yapman SUV tarzında bir araç için biraz abes olur.

    Bunun yanında bence ağırlıkla da pek alakası yok. Aşağıdaki linki izlersen sanırım fikrin değişir. Şimdi bu araçta mı hafif?

    http://video75.com/TJFuVXZOxvp/bmw-x-euroncap-crash-tes/




  • Tiggo muadillerinden daha ağırdır 1500kg

    Tiggonun öle sekmesi hızlı çarptığını gösterir
  • LGSET tiggolar 2003te mi çıkmış?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: meteavcı

    Tiggo muadillerinden daha ağırdır 1500kg

    Tiggonun öle sekmesi hızlı çarptığını gösterir



    Ne alaka hepsinin hızı aynı 64 km hızla çarpıyor. Diğerleri sekiyomu?

    Şu aracına aşık sürücü modundan çıkta biraz gerçekleri gör derim. kötü olayı bile iyiye yorumlamayı nasıl başarıyosun helal olsun sana.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi full_speed_89 -- 25 Haziran 2009; 18:48:41 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: meteavcı

    LGSET tiggolar 2003te mi çıkmış?


    Yanlış bilgi. 2005 te üretilmiş ilk Tiggo. 2007 de de ilk KİMO
  • quote:

    Orjinalden alıntı: full_speed_89

    quote:

    Orjinalden alıntı: meteavcı

    Tiggo muadillerinden daha ağırdır 1500kg

    Tiggonun öle sekmesi hızlı çarptığını gösterir



    Ne alaka hepsinin hızı aynı 64 km hızla çarpıyor. Diğerleri sekiyomu?

    Şu aracına aşık sürücü modundan çıkta biraz gerçekleri gör derim. kötü olayı bile iyiye yorumlamayı nasıl başarıyosun helal olsun sana.


    Yanlız haklı araç 1500kg. Öyle sekmesinin altında o da başka sebepler de olabilir fakat diğerlerinden fazla sekmesi biraz ilginç hakikaten.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: full_speed_89

    quote:

    Orjinalden alıntı: meteavcı

    Tiggo muadillerinden daha ağırdır 1500kg

    Tiggonun öle sekmesi hızlı çarptığını gösterir



    Ne alaka hepsinin hızı aynı 64 km hızla çarpıyor. Diğerleri sekiyomu?

    Şu aracına aşık sürücü modundan çıkta biraz gerçekleri gör derim. kötü olayı bile iyiye yorumlamayı nasıl başarıyosun helal olsun sana.


    Hehe seni ayakta alkışlıyorum x5 videosunu incele gör




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Harimole


    quote:

    Orjinalden alıntı: full_speed_89

    quote:

    Orjinalden alıntı: meteavcı

    Tiggo muadillerinden daha ağırdır 1500kg

    Tiggonun öle sekmesi hızlı çarptığını gösterir



    Ne alaka hepsinin hızı aynı 64 km hızla çarpıyor. Diğerleri sekiyomu?

    Şu aracına aşık sürücü modundan çıkta biraz gerçekleri gör derim. kötü olayı bile iyiye yorumlamayı nasıl başarıyosun helal olsun sana.


    Yanlız haklı araç 1500kg. Öyle sekmesinin altında o da başka sebepler de olabilir fakat diğerlerinden fazla sekmesi biraz ilginç hakikaten.



    Dostum bence daha hızlı çarpmış çünki araç hafif değil ve dengesiz bir araç hiç değil




  • Arkadaşlar genel bilgi olarak soyleyim. Her ne kadar fizik bilgim biraz tozlanmışta olsa, SUV tarzı araçların genel olarak çarpışmaları yarı esnek çarpıçma kategorisindedir. Sebep ise ağırlık. Diğer binek araçlarda daha çok esnek olmayan çarpışma yönündedir cünkü bariyer araç ağırlık oranı düşüktür. Ancak iş ağır ve yüksek araçlara gelince çarpışma momentinin gücü ağırlık temes yüzey alanı ve hızla doğru orantılı olarak arttığından dolayı küçük araçlara göre daha büyük bir güç ortaya çıkar. Buda bu tür araçların ağırlık merkesi noktası çarpışma noktasına yakın yada yukarda olduğu için bileşke kuvveti yukarı geri yönlü olarak yansıyor.
    Sonuç yüksek ve ağır araçların bu şekilde keklik gibi sekmesi gayet doğal. Bence her iki testtede aynı sürat mercut. Ancak çarpma yüzey alanı ve ağırlıklar farklı. Sonuçta bence her iki testte benzer özellikler sergiliyor.

    İnsanların bilmemkaç bin euro vererek aldığı X5'te sonuçta kötü bir araç değil. Bence sadece benzer tipte ve ağırlıkta araçlar olduklaı için testin dışardan genel yapısı karşılaştırabilir.




  • X5 ? Tiggo?

    karşılaştırma mı?

    benzer tip ve benzer ağırlık mı?

    tiggo ile x5 arasında 1 TON fark var!..

    X5 2450 kg iken, nasıl benzer ağırlıkta oluyor?

    Hadi artık yapmayın ya..

    Bir kaç gün önce ferrari ile chery, şimdi de tiggo ve X5 mi karşılaştırılıyor
  • quote:

    Orjinalden alıntı: enginu

    X5 ? Tiggo?

    karşılaştırma mı?

    benzer tip ve benzer ağırlık mı?

    tiggo ile x5 arasında 1 TON fark var!..

    X5 2450 kg iken, nasıl benzer ağırlıkta oluyor?

    Hadi artık yapmayın ya..

    Bir kaç gün önce ferrari ile chery, şimdi de tiggo ve X5 mi karşılaştırılıyor

    Resimde görünen kasası ~2000 felan yeni kasada bile 2300 civarını pek geçmedi diye biliyorum X5 hiç bir zaman o kadar ağır olmadı.
  • sekmeye kafanızı takmayın arkadaşlar bütün araçlar bu şekilde seker vurunca çünkü enerjinin emilemeyen kısmı tekerlek merkezli moment yaratır. tabi bu yerden yüksek araçlarda daha belirgindir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi _opeth -- 26 Haziran 2009; 0:56:42 >
  • 2450 kg rakamını kardeşimin aracının ruhsatından biliyorum.. lakin şu an onu ispatlayamam ama bmw sitesinden link verebilirim..

    modeline göre 2075 ile 2185 kg arasında değişiyor diyelim o halde..

    http://www.bmw.com/com/en/newvehicles/x5/x5/2006/_shared/pdf/x5_datasheet.pdf
  • quote:

    Orjinalden alıntı: enginu

    X5 ? Tiggo?

    karşılaştırma mı?

    benzer tip ve benzer ağırlık mı?

    tiggo ile x5 arasında 1 TON fark var!..

    X5 2450 kg iken, nasıl benzer ağırlıkta oluyor?

    Hadi artık yapmayın ya..

    Bir kaç gün önce ferrari ile chery, şimdi de tiggo ve X5 mi karşılaştırılıyor



    Yanlış anlamışsın herhalde. X5 le tiggoyu karşılaştırmak gibi bir niyet yok. Sadece benzer tipte olan araçlar olduğu için muhabbette sıçrama olduğu için böyle bir şey yazdım.
  • peki o halde
  • Yorumlarmı baştan sona okumuşsundur @enginu arkadaşım. Elimden geldiğince objectif olmaya çalıştım. Piyasada belli bir yeri olan firmalarla hele hele bunların her konuda kedini kanıtlamış modelleriyle chery'i ; chery'le de ne idüğü belirsiz diğer çinli araç markalarını birbiriyle karşılaştırmak abest olur die baştan beri yazıyorum. Yoksa buraya açtığım konu anlamını yitirir.

    Benim tek karşılaştırmam piyasadaki eder maliyetli 0 araçlar üzerinden olmuştur. Bura da da hiç bir markaya atıfta bulunmaya çalışmadan sadece tarafsız bir karşılaştırmaya yapmaya çalıştığım açık bir şekilde belirtmişimdir.

    Sonuçta devlet memuru bir insanım gelirim sınırlı ve alabileceğim araçlar sınırlı idi. Seçimimdeki en büyük etmenlerden biri budur. Sizinde gördüğünüz üzere yüksek gelir seviyeli insanların aşağılamalarını hak edecek bir durumda değiliz. Her gönül isterki 0 BMW'lara, mercedeslere ve audilere binelim ama maalesef mümkün değil. Aracım hakkında kesinlikle fanatik değilim, olmamaya da özen gösteriyorum. Eğer bu şekilde bir imaj verdiysem kusura bakmayın. Sonuçta bu ilk aldığım sıfır araçtı birazcıkta olsa sevincimin ve heyecanımın olmasını mazur görün. Yeterki insanlar kursağımda bırakmasın..




  • quote:

    Orjinalden alıntı: enginu

    @LGSET

    aynen dediğin gibi fanatik değilsin.. böyle olduğunu bildiğim için X5 konusu tuhaf geldi ve kulağımı acıttı açıkçası.. Tepkim bu yüzdendir..

    "şu an çok yeni bir marka olduğu için eksi yönleri pekala olacaktır" cümlesinde hemfikir olduğumuzu biliyorum..

    Benim tepkim, sözlerim genelde diğer fanatik kişilere..
    "Asla eksi yönü yok araba aslında şöyle mükemmel, böyle şaheser" diyen kişiler de var ve yaklaşım bu şekilde olduğu sürece çin ürünleri hakkındaki düşünceler daha da kemikleşiyor takdir edersin ki..



    Haklısın. Sonuçtabu sadece bu marka kullanıcılarına haz bir özellik değil ama bunu da kabul etmek lazım. Şahsıma hakarete varan yorumları sizde görmüşsünüzdür. Özellikle diğer konularda verdiğim cevaplarda. Ben hep çizgimi korumaya çalıştım. Bu tanrı değil ki tapasın alt tarafı araba ya.. Bu kadar büyütmemek lazım. Ben şunu da ekleyim muhtemelen (inşallah tersi olur) sonuçta yeni bir marka ve araç olduğu için diğer markalara göre ilerleyen zamanlarda eksikleri daha fazla olabilir, olacaktırda. Ancak önemli olan bunları düzeltmek. Sonuçta toplum olarak hepimiz daha iyilerini hak ediyoruz ama araştırdıkça ben delirme noktasına geldim.

    Özellikle Avrupa'lı araç üreticileri resmen bizleri sağılacak inek modunda görüyor. Bir kaç şey söyleyim bu konuda. Sonuçta gümrük vergisi ve diğer satış vergilerini düştüğün zaman araçların fiyatlarının yaklaşık olarak her yerde aynı olması gerekir. Burda tek etmen nakliye ve lojistiktir. Ama bakıyorsun aynı marka ve model arabanın Türkiye giriş fiyatı başka ülkelere göre çok fazla ve donanım kesinlikle değişik. Özellikle avrupada baz olan donanımlar burda opsiyonel. Burdan ne çıkıyor demekki birileri bizim üzerimizden haksız kazanç sağlıyorlar. Bunlar kim distiribütörler ve markalar. En komiğide sadece Türkiye için üretilen modeller. Bana komik geliyor işin açıkçası ve bunlar hiç te küçümsenmeyecek kadar pahalı.

    Benim Chery konusundaki bakış açımı çok iyi biliyorsun. Ben eksiklerini ve olabilecek problemleri göze alarak aldım bu aracı. Hem çok hoşuma gitti hemde bu kısıtlı bütçeyle 0 araca binme keyfi yaşamak istedim. Deneyimlerimide burda + sı - si paylaşıyorum fazla kişiel yargı sokmadan.

    Keşke harbi ne çinli nede başka bir menşei, bir Türk firması çıksa yapsa şöyle babalar gibi bir araç. Piyasa da rekabet oluşup biraz önce bahsettiğim haksızlıklar kalkıp bizde daha donaımlı araçları daha iyi fiyatlara binsek. Ama bu pek mümkün görünmüyor yakın gelecekte. İnşallah bizim yapamadığımızı zamanında bizden korkudan dünyanın uzaydan görülebilen insan yapımı en büyük yapısı olan çin seddini yapan çinliler yapar, kendilerinin üzerindeki bu taklitçi ve kalitesiz imajını silip piyasaya rekabet getirirler.

    Bir de bir şey daha eklemek istiyorum; Çinde Araç mühendisliği ve AR-GE Enstitüsü olan tek firma Chery'miş. Bence bu bile gelecekte daha iyi olacaklarının bir göstergesidir.

    Mantıklı ve tarafsız yorumların için teşekkür ederim @enginu




  • quote:

    Orjinalden alıntı: enginu

    @LGSET

    aynen dediğin gibi fanatik değilsin.. böyle olduğunu bildiğim için X5 konusu tuhaf geldi ve kulağımı acıttı açıkçası.. Tepkim bu yüzdendir..

    "şu an çok yeni bir marka olduğu için eksi yönleri pekala olacaktır" cümlesinde hemfikir olduğumuzu biliyorum..

    Benim tepkim, sözlerim genelde diğer fanatik kişilere..
    "Asla eksi yönü yok araba aslında şöyle mükemmel, böyle şaheser" diyen kişiler de var ve yaklaşım bu şekilde olduğu sürece çin ürünleri hakkındaki düşünceler daha da kemikleşiyor takdir edersin ki..




    Dostum yazılarım her zaman reklam diye damga yedi ama ben 1998 model arabadan chery e geçince araba çok güzel geldi araç hakkında baya bilgi biliyorum ama fanatik değilim ama insanlar arabamı bu kadar kötüleyince inanın soğuyor insan ve bir eksi yönünü daha buldum aracımın arka koltuklar ileri geri gittiği için normal otururken de çat die sesler çıkırıyor araba çukura girdiğinde ama biri koltukta oturunca




  • Mete'cim insanlar kolay kolay mal sahibi olamıyorlar tabii babalaı zengin değilse. O yüzden elindeki arabayı insan ister istemez en iyi araç olarak görüyor kaldı ki bu gayet normal. Bende 98 UNO'dan indim KİMO'ya bindim. Ne yalan söyleyim X5 ve varıncaya kadar çok farklı araç kullandım ama insanın kendi arabası olunca farklı oluyor. Bayiden eve gidene kadar uzay gemisi gibi geldi. Bizler maalef bu tür yorumlara biraz daha maruz kalacağızdır. Ancak bu aracından soğuman için sebep değil. Baktığın zaman her araçta ister 0 olsun ister ikinci el bulmak istedikten sonra çok farklı irilü ufaklı problem bulursun. Önemli olan senin içine sinmesi. Ben vberdiğim paraya acımıyoum(Kaldı ki bu benim için küçük bir para değil), çünkü gerçekten çok içime sindi ve her aracıma bindiğimde yüzüm giliyor. Bu benim için yeterli. Arabamı park ettimmi inanlar uzaylı görmüş gibi bakıyor hatta bir kaç densiz saçma sapan şeyler bile söyledi yolda ama olsun sonuçta arabanın parasını onlar değil ben verdim ve onların değil benim arabam. Bende servise gittiğimde üzülmüştüm mesela 1000 bakımında. Söylemeyi unuttum bilmiyorum ya servisin yada fabrika çıkışından sol ön tekerlek bijonlarından biri kesmişti değiştirildi serviste. Bana göre normal bir şey fazla torklanırsa bu tür problemler olur. Ama insanlara göre bu aracı almaman için çok büyük bi sebep. Sen o yüzden dinleme kimsenin laını iyisiyle kötüsüyle arabanın tadını çıkar. Benim param yetseydi bende alırdım belki tiggo.

    Unutma en iyi araba bindiğin ve senin olan arabadır..:)




  • 
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.