Şimdi Ara

Bir aylık Chery Deneyimlerim (11. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
235
Cevap
0
Favori
23.435
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Hayırlı olsun aracınız. Gayet hoş duruyor dışardan bakılınca.

    Yanlız tek birşey soylemek ısterım, aracların kaza sonrası aldıkları şekle bakarak göz var nizam var denmez, araba ne kadar darbeyı absorbe edıp surucusune veya yolculara o kadar az hıssettırıyorsa, o araç tabıkı daha guvenlıdır.

    Yoksa kaza anında dağılmayıp taş gıbı kalan bı araçta olusucak basınçta boyun kırılmaları, kaburga kırılmaları olması ıcten bıle değildir.
  • Ben de aynen bi 35 milyarım daha olsa bi daha tiggo alırım hiç pişman değilim aracımı seviyorum haklısın insanlar parayı çok zor kazanıyor ben de yumurta kasa accent ten tiggo ya bindim ve tiggo bana uçak gibi geliyo kim ne derse desin BİZ ARAÇLARIMIZI SEVİYORUZ
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Little F.K

    Hayırlı olsun aracınız. Gayet hoş duruyor dışardan bakılınca.

    Yanlız tek birşey soylemek ısterım, aracların kaza sonrası aldıkları şekle bakarak göz var nizam var denmez, araba ne kadar darbeyı absorbe edıp surucusune veya yolculara o kadar az hıssettırıyorsa, o araç tabıkı daha guvenlıdır.

    Yoksa kaza anında dağılmayıp taş gıbı kalan bı araçta olusucak basınçta boyun kırılmaları, kaburga kırılmaları olması ıcten bıle değildir.


    Sözde laf attıkları kötü çin arabaları gibi oluyor alfa 147 nin dışı

    Ama tabi içini koruyodur sonuçta alfa romeo




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Tubo

    O yüzden de kafanıza takmanıza hiç gerek yok.. İsteyen; istediği, tercih ettiği her otomobili satın alabilir, kullanabilir.

    Bizim sizden beklentimiz; aracın artılarını eksilerini insanlarla paylaşmanız ki bu sayede insanlar fikir sahibi olabilsinler.

    Üzerinize düşeni de fazlasıyla yaptığınıza inanıyorum. Siz kimseyi dinlemeyin, aracınızdan keyif almaya bakın.


    Bilmeyenlere tekrar hatırlatayım. Bu konuyu açmamı öneren @Tubo'ydu. O yüzden bana yol gösterdiği için teşekkür ediyorum. Ben araçla ilgili bir şey oldukça ilk msj'a ekliyorum. Sorularıda takip edip cevap vermeye çalışıyorum..

    Herkese katışlımından dolayı teşekkür ediyorum. Olumlu yorumlara sevindiğim gibi olumsuz yorumlarda öğrenmemiz sorgulamamız için bir sebeptir.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: meteavcı


    quote:

    Orjinalden alıntı: Little F.K

    Hayırlı olsun aracınız. Gayet hoş duruyor dışardan bakılınca.

    Yanlız tek birşey soylemek ısterım, aracların kaza sonrası aldıkları şekle bakarak göz var nizam var denmez, araba ne kadar darbeyı absorbe edıp surucusune veya yolculara o kadar az hıssettırıyorsa, o araç tabıkı daha guvenlıdır.

    Yoksa kaza anında dağılmayıp taş gıbı kalan bı araçta olusucak basınçta boyun kırılmaları, kaburga kırılmaları olması ıcten bıle değildir.


    Sözde laf attıkları kötü çin arabaları gibi oluyor alfa 147 nin dışı

    Ama tabi içini koruyodur sonuçta alfa romeo



    147 dedıgınız araba tam 8 sene once ncap'e girmiş 3 yıldız almış bır araç, sızın bındıgınız araclar bu kadar eski değil sanırım. O araçta da yolcularla ılgılı cok buyuk problemler yok. Kaldı kı Yeniden belirtiyorum araba ne kadar dağılırsa dağılsın, yolcu kabınınde hasar yoksa, ıcerıdekı yolcular sağlamsa o araba güvenlidir. Siz bunu anlamak istemiyorsunuz, gözle görmekle olmuyor bu işler. X5'te dağılıyor, range'te dağılıyor ama önemli olan içerdeki yaşam alanı.




  • Arkadaşlar bugün birazcık yol yaptım. Sonuçlar;

    maalesef düzgün bir 0-100 hızlanma ölçemedim. Yaklaşık olarak 11.8 gibi bir rakamdı. Ama dediğim gibi tam bir çlçüm değil. 3ncü vites 4400-4500 gibi bir devirde 100'e ulaşıyor.

    Yol basmaya pek msait değildi. 5nci vites 4700-4800 devirde 165'i gördüm. O süratte işin açıkçası korkulacak bir tepki almadım araçtan. Ancak gerekten yol çok kötüydü o yüzden üstüne gidemedim. Ama tahminimce zorlarsam 180-190 arası bir sürati rahat görürüm.

    Özellikle 1nci vites hızlanma iyiyken kıl edici bir biçimde ikici vites çok hantal. 3ncü vites çok başarılıyken 4ncü vites yokla var arası birşey. Sonuçta aslına bakrsanız şanzımanın performansı çok iyi değil. Daha iyi bir dişli seti seçilebirdi diye düşünüyorum.

    Gelelim yakıta benim bu araçtan anladığım kesinlikle şehir içi arabası. Çünkü uzun yolda da 2500-2700 devir arasında kullanısanız (ortalama 90 ila 100 civarı bir sürat) 4.2 ila 5.4 arası değerler okuyorsunuz yol bilgisayarından. Ha yok bana 120 bile az gelir 120-140 iyi olur derseniz yakıt sıkıntı olabilir çünkü okuduğum değerler 7.2 ila 9.4 litre aralığındaydı..

    Sonuçta bunlar aslında beklediğim değerlerdi. Çünkü motorun gerçekten açılmaya ihtiyacı var. İlk günkü haliyle şuanı arasında bile fark var. Zamanla ne gibi değişiklikler olacağını göreceğiz.

    Daha uygun bir yol bulup hızlanma ve son hız değerlerini e kısa zamanda güncelleyeceğim.




  • 3. Vites 4400 devir 100 km için fazla geldi bana, redline kaç bin devirde? Sanki kısa oranlı şanzıman gibi.
  • redline 6500'de devir kesici 6200 gibi devreye giriyor. Dediğim gibi şanzıman oranları pek hoşuma gitmedi. Genelde 3 ten 5 geçtim yolda. Daha dinamik bir dişli takımı uyardı bence bu motora



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi LGSET -- 27 Haziran 2009; 21:00:41 >
  • Düşündüm de fazla değil aslında 1.3 arabaya göre.. Demek ki kesiciye 110-115 gibi girecek..

    Dişli oranları var mı elinizde?
  • birinci vites:3.545
    ikinci vites :2.050
    üçüncü vites:1.423
    dördüncü vites: 1.064
    5nci vites :0.864
    geri vites :3.363
  • Son dişli oranı?

    Edit: Kadranda sapma var mı? Var ise ne kadar? Ve muhtemel devirlerde hızlara bakacağım için soruyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Quadrifoglio -- 27 Haziran 2009; 21:20:00 >
  • Kadrandaki sapmayı yüksek hızlarda ölçmedim. Ford tourneo connect ve toyota avensis ile 90 da ölçüm yaptık. gördüğüm 5 km fazla vardı. Tabi diğerlerindeki sapmayı bilemiyorum. Birde GPS'le denemek lazım ama onu yapmadım
  • Ben ölçmek için sormuştum O zaman kendim hesaplayayıp söyleyeyim.

    Sizin; '3. viteste 3500 devirde 100 ile gidiyordu.' Verinizi kullanarak...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Quadrifoglio -- 27 Haziran 2009; 21:32:07 >
  • quote:

    3ncü vites 4400-4500 gibi bir devirde 100'e ulaşıyor

    Bu veri doğruya yakın ise,
    Son dişli: 2,734

    Ama kesin olarak bilmediğim için kadran sapmasını hesaplayamıyorum
  • En kısa sürede bir GPS edinip kadran sapmasını ölçmem gerekecek. Ama işin garibi benzinli değilde sanki dizel araba kullanıyormuşum bigi geliyor. ÖZellikle 1 ve 3nc vitesteki güç tatmin edici. 5nci vitese gelindiğinde ilk başlarda(Eğer kitabında dediği gibi 2000 devirde vites değiştirirseniz) devri arttırasınız gelmiyor. Böyle 2500 te bir kalıyım diyor sanki. Ama 3500 devri geçtikten sonra bir anda tepki vermeye başılıyor. Tekrar şunu hatırlatmak istiyorum, kesinlikle morotun açılmaya ihtiyacı var. Baban ağır makina tamirciydi. Az segman atmadık küçükken bineklere babamla birlikte. Çok omasada motor bilgim vardır. Çok iyi bir motor olmasada gelecek vaadediyor denebilir. Bence gelecek dönemde belki ayar gerektirebilir. Bakacağız. :) benden şimdilik bu kadar
  • Motor 16 valf ise normal alt devirdeki cansızlığı.. Ama yinede sübapların zamanlaması, çapları, emme ve egzoz kapasiteleri de çok önemli


    Edit: Kadran sapması çok da önemli değil, sadece kolaylıkla hesaplayabilirdik son dişliyi net olarak bulabilseydik, bir işe yarayayım diye sapmayı hesaplayayım demiştim, gerek yok yani Gps almanıza



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Quadrifoglio -- 27 Haziran 2009; 22:44:32 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Tubo

    Motor 16 valf ise normal alt devirdeki cansızlığı.. Ama yinede sübapların zamanlaması, çapları, emme ve egzoz kapasiteleri de çok önemli


    Edit: Kadran sapması çok da önemli değil, sadece kolaylıkla hesaplayabilirdik son dişliyi net olarak bulabilseydik, bir işe yarayayım diye sapmayı hesaplayayım demiştim, gerek yok yani Gps almanıza


    İşe yaramak nedemek hocam olurmu öyle şey. Sizin gibiler lazım bu forumlara, bilgisiz çok insan var. Bu arada GPS almaya gerek yok haklısın iş arkadaşlarımda var bi yığın. Şu an 1 haftalığına arabamdn uzaklardayım ama olsun İzmir'ime döndüm en azından. Artık dönünce testlere devam. Olurda bu taraflara yolu düşen olursa (maalesef batmandayım bir süre daha) beraber yaparız testleri.




  • Teşekkür ederim, yolum düşerse sizi mutlaka haberdar edeceğim.
  • İkili tartışmalara,siyasi konulara girmeyelim arkadaşlar,topiği kilitlemek zorunda kalmayalım
  • Arkadaşlar;

    Son kez sildim gereksiz mesajları,sizler de konuyu değiştirin artık lütfen,yoksa 7 sayfalık konu silinmekten ileri gidemeyecek,bilginize.
  • 
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.