Şimdi Ara

Bir Çizgi elektronik mağduriyeti daha ... (9. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
364
Cevap
5
Favori
12.758
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
22 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bocekgrafik

    quote:

    Orijinalden alıntı: cobi

    quote:

    Orijinalden alıntı: bocekgrafik

    Çalıntı mal süphesi duymalarını anlarım ama her faturası kendine ait olmayan kişiye hırsız muamelesi yapmakta nedir arkadaş? Sıyırmış mı bunlar?
    Eğer öyle olsaydı, kaç sefer hırsız olurdum, sayısını bile bilemem.

    Hocam öyle bir şüphe duyarsa verir polise savcılığıa iddia doğruysa gereği olur değilse zaten birşey yapılmaz.
    Ama bir hizmet firması olarak ben kartı kutulu faturalı yolladıysam 'kartın sizin olduğunu nasıl ispatlayacaksınız' demeleri
    abesle iştigal'dir.

    2.el herşeyde var arabada var evde de var elektronik eşya da var hatta elbise de bile var.
    O zaman ikinci el yasak olsun hepimiz bilelim rahatlayalım.
    Kaldı ki ben ürünü sanalpazardan aldım aldığım kişi belli ama bu forumda elden ürün alanda var benimde elden ürün aldığım oldu.
    O zaman hiçbirimiz bu alıp kullandığımız ürünler hakkında hak sahibi değilmişiz gibi bir durum ortaya çıkar.
    Hani araba olsa ruhsat devir vs yapılır ama ekran kartının devri felan nasıl olur ki adam gidip ses kartı alınca notere gidip satış mı
    onaylatacak böyle birşey olabilir mi ?
    neticede mal kimin elindeyse o malın o anda sahibi o dur diğer türlü mal'ın asıl sahibi olduğunu iddia adene kişide zaten kanuni olarak
    ispatalayarak geri alabilir.
    Ama bu çizgi elektronik mantığıyla bakarsak 2 el komple yasak olmalı ,ekran kartına oc yapılınca kart garanti dışı kalmalı,sitesinde
    de yazdığı gibi montaj esnasında en ufak sıkıntı da iş kullanıcıya yüklenerek cihaz garantiden çıkarılmalı bugüne kadar gördüğüm kadarıyla
    çizgi elektronik mantalitesinden ben bunu anlıyorum.

    Devlet şu anda milleti yolmak adına yeni yeni icatlar çıkarmanın peşinde. İkinci eli yasaklamak yerine, buna çare olarak yakında ikinci el ürün ruhsatı (ya da adı her ne olursa) diye bir şey çıkartırlarsa şaşırmam.

    Şu da var ; 2 el de alış satıştan sanalpazar,g.gidiyor ve sahibinden gibi siteler komisyon alıp ciro yapıyorlar ve bunun da vergisini ödüyorlar.
    Yani hiç birşey üretmeden ikinci el sayesinde dolaylı olarak ekonomiye yapılan bir katkı var.

    Ayrıca her ne kadar bunu kimse söylemek istemese de 2.el sayesinde kart satışı artıyor neden dersen
    sıfır alıp kullanıyorsun yeni model çıkınca hemen satıp yeni modelden devam ediyorsun dolayısıyla 2.elde kartını paraya çevireceğini bilmek
    sıfır kart satışlarını da etkiliyor.

    Birde şu var ki üst düzey grafiklerde oyun oynamayı seven biriysen oyunlarda çita yükseldikçe ( tabi bu tartışılır ama ???) senin de daha güçlü kart ihtiyacın doğuyor.
    Misal 1-1.5 yıl önce hd 7950,hd 7970,gtx 670,gtx 680 gibi kartlar ile oyunların %90'ını full oynamak mümkündü ama 3d çıktı ,4k çıktı ,120 hz olayı çıktı ne oldu bu kartlar
    güçsüz kalmaya başladı ; saydığım kartları kullananlar r9 290,r9 290x,gtx 780,gtx 780 ti gibi kartlara yönelmeye başladılar
    e şimdi adam almış kartı istediğine satar alır parasını kartını yükseltir bunda ne sakınca olabilir ?

    İkinci el'e karşı böyle savaş açılırsa o zaman kimse ikinci el almak istemeyecek yada çok düşük fiyata garantisiz gibi değerlendirip alacaktır
    kartını bedavaya vermek istemeyen kullanıcılarda kartı kullanabildiği kadar kullanmak zorunda kalacaktır.
    Ondan sonra da yılın bilmem kaçıncı çeyreğinde türkiyede gpu pazarı % de bilemem kaç daraldı diye haberler okumaya başlarız.

    İkinci el alan adam zaten aynı bütçe ile sıfırından daha iyi bir kart alabilmek için almıyor mu ?

    Mesela şu anda sapphire r9 290 tri-x kullanıyorum zamanında 850 tl ye almıştım ;850 tl ye sıfır olarak r9 280 x vardı onun yerine bunu tercih ettim
    bu bence gayet mantıklıdır.Çok titiz olan da aynı paraya r9 280x alabilir o da onun tercihi olur.

    İkinci el'e karşı bu kadar savaş açılmasını ,hatta bu konu da göreceğin gibi ikinci el aldın diye seni suçlayıcı şekilde
    yazılan mesajları hiç anlamış değilim.Niyazi saral da dahil karşısındakini üstü kapalı hırsız ,dolandırıcı gibi şeyler ile karşındakini itham edenlerin bu iddialarını ispatı gerektirir
    ıspat olmadan karşıdaki kişiyi rencide etmek TCK ya göre ;şahsa hakaret gibi davaların temelini oluşturabilir ortada birşey yok iken de bu varsayımlar ile
    savcılık vb kurumlarını meşgul etmek ise TCK ya göre ''adaleti yanıltmak'' suçuna denk gelebilir.

    Yok kartları bozan varmış vs vs vs BANA NE ... BANA NE .... benim ismimden bakarsın 1 yıl içinde kaç kart yollamışım muhtemelen sadece bu karttır
    ona göre davranırsın haa bakarsın 50 tane kart yollamış bir şahsımdır bu seferde ona göre davranırsın.O kişiler her kim ise faturasını başkasına kesemezssin.

    Sen Çizgi elektronik servisi olarak bozuk yolladığım kartı daha da boz ;
    yapıldı diye bana geri yolla
    sonra bana kart şöyle olabilir yok sen bozdun gibi suçlamalar ile gel ahlaktan dürüstlükten tüketiciyi korumaktan bahset ama
    sen bana kartı bozuk geri gönder üzerine tamir edildi diye yaz ? bu ne perhiz ne lahana turşusu demezler mi ?

    Niyazi bey anladığım kadarıyla psikolojik olarak herkes kötü niyetli herkes suistimalcidir modunda görmekte bu mod dan çıkıp çevresine
    bir bakınması lazım ne oluyor diye ; herşey teknik değil birazda insan duygularını yorumlayabilmesi lazım.

    Açıkçası telefonda vade kalktı sonra satışlar azalınca vade nasıl geri geldi hepimiz gördük 2. eli zorlarlar ise 2 el de parçaların değeri kalmayacağından
    insanlar satıp yükseltmek yerine daha uzun kullanmayı tercih edebilirler belki bu da bizim hayrımıza olur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ÖmerI

    quote:

    Orijinalden alıntı: cobi

    quote:

    Orijinalden alıntı: ÖmerI

    Ben donanım forumlarından çekileli neler olmuş. Bundan 2 sene önce çizgi 10 numara servisti. Çizgi garantisine girince , Powercolor daha güvenilir bir marka olmuştu insanların gözünde. Yazık olmuş marka değerlerine.

    ömerim nerelerdesin yahu sen
    Bak seni görmeyeli neler oldu maalesef nekadar değişmiş değil mi bazı şeyler...

    Buralardayım abi ama olabildiğince donanım forumlarından uzak duruyorum canım çekmesin diye

    Bu işin peşine düş bence. Düpedüz sahtekarlık bu yaptıkları.

    Edıt: Bilmem hatırlar mısın ama benim de bi 5850 vardı forumdan almıştım. Vakti zamanında onu iade etmek için çok uğraşmıştım. Bana da fatura sahibi siz değilseniz hiçbir hakkınız yok demişlerdi. Şu fatura sahibi fantazisinden vazgeçemedi firmalar.

    biliyorum o 5850 için sende çok stres yapmıştın hatırlıyorum ;
    umarım benim meselenin sonu da hayırlı olur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: osedon

    Benim 7970 vortex II'im basına gelenler ile aynı hocam. Sogutucu blogu oturtamamıslardı, oyuna bır gırdım kart 98 derece oldu :) dedım ben bu kartı boyle gondermedım boyle de almam dedım iade ettım.

    @cobi
    Eğer sorun sadece buysa ve kartta elindeyse, soğtutucuyu çıkartıp tekrar montaj yap istersen. Bilmediğin şey değil nasıl olsa...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Troll King

    quote:

    Orijinalden alıntı: A fine day to die

    Bu faturanın asıl sahibini ne yapacaklar ya bir taraflarına mı sokucaklar. Birine ekran kartı hediye etsem veya 2.el bir ürün alsam bozulunca g.t gibi kalicaz mi.? Son zamanda forumda bunu çok sık duymaya başladım. Garantili bir ürün bozuksa ve tamir edilemiyorsa değiştirmek zorundasın (kullanıcı hatası hariç). Ürünün 5.el olsa ne fark eder? Faturası, garanti belgesi varsa değişim yapılır. Bunun Tam olarak yasal mevzuati nedir bilen var mı?

    yenim vardı ssd aldı dh den 1-2 gün kullandı bozuldu hepsiburadaya tamire yolladı ilk sahibine yollamışlar adam aldı kaçtı yapacakları işi (ağır küfürler buraya)... yok fatura sahibi yok fatura adresine yolluycaz salak saçma işler

    Geçmiş olsun. İşte bundan dolayı, mal alırken de, satarken de mümkün mertebe seçici olmak lazım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bocekgrafik

    quote:

    Orijinalden alıntı: osedon

    Benim 7970 vortex II'im basına gelenler ile aynı hocam. Sogutucu blogu oturtamamıslardı, oyuna bır gırdım kart 98 derece oldu :) dedım ben bu kartı boyle gondermedım boyle de almam dedım iade ettım.

    @cobi
    Eğer sorun sadece buysa ve kartta elindeyse, soğtutucuyu çıkartıp tekrar montaj yap istersen. Bilmediğin şey değil nasıl olsa...

    iade etmiş en doğrusunu yapmış bence tekrar yollasa belki sen söktün garanti dışı kaldı denilebilirdi.

    Hatta ben bile kartım garantiden geldiğinde gold dan teslim alırken açıp bakmamıştım (ah kafam)
    demekki başımıza gelen olaylardan sonra ; garantiden gelen kartı hemen oracıkta açıp fiziksel birşey varmı daha sonra servislik durum olduğunda
    vay efendim sen karta şunu yapmış diyipte bizim kartın garantisini uçuırabilecekleri bir durum var mı mutlaka kontrol etmek lazım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dravencarnage

    quote:

    Orijinalden alıntı: Niyazi Saral

    Viral reklam yapmaya kalksam ancak bu kadar olur. Gerçekten komik bir durum.

    1. Sevgili kardeşim Çizgi Elektronik PowerColor servisidir, ürünü satmaz yani kısaca herhangi bir ürünü garanti dışı kılmak Çizgi Elektronik'in üstüne vazife değildir ve herhangi bi kazancı olmaz. Bilakis zararı olur.

    2. Bu olay eğer tam olarak anlatıldığı gibiyse ortada bir hata vardır ve çözülür. Çok basit. Donanım haber platformuna yazmanın alemi hiç yoktur. Eğer haklıysanız tabi ki hakkınızı alırsınız. Büyük ihtimal bir hata oluşmuştur.

    3. Power Color Türkiye temsilcisi de dahil satıcıları herkes bizi tanır. Örneğin Gold'da çözerdi bu konuyu. Ortada bir yanlış anlaşma veya yanlış bilgi var. Bakalım kim ne yapmış, ne olmuş. Pazartesi görürüz.

    4. Konuyu Asus ile bağdaştıranalara da ayrıca güldüm :)

    Sevgili kardeşim anlattıklarınız için eğer tümü buysa sizden özür dilerim. Bu tür üzücü hatalar ne yazık ki olmaktadır ancak çözümünün forumlara yazmak olması çok şaşırtıcı.

    Saygılar,

    Tabi çözümün forumlara yazılması çok şaşırtıcı yoksa insanlar nereden bilecekler başka insanların mağdur olduklarını? Burada yazılması ve insanların tüm gerçekleri öğrenmesi hiç işinize gelmiyor değil mi?

    Hep zaten ortada bi yanlış anlama oluyor ama o yanlış anlamanın mağduru da hep tüketici oluyor her nedense??? Bu da arkadaşın forumlara yazması kadar çok şaşırtıcı bir durum değil mi???

    Garantili kartı servise yolladıktan sonra kartı daha da bozup geri gönderdiklerinde, konuyu Asus ile bağdaştıranlara güldüğünüz gibi mi gülüyorsunuz?

    Saygılar (!)

    Sorma dostum ;
    Ben günlük güneşlik keyif içinde yaşarken kafam da birden bir ışık parladı ; kendi kendime

    -Ya ben mutluyum huzurluyum ne yapsam etsem de kendi moralimi bozsam

    diye düşündüm.

    sonra şu fikir aklıma geldi
    Forumda konu açmalıydım ve aksiyon olmalıydı bu sayede kendi moralimi bozmalıydım.

    Yoksa ortada bir sebepte yoktu aslında...

    yaklaşık 7 ay önce 620 tl ye aldığım kartı yolladığım firma o kart üzeinde hak iddia edemezssin demedi
    Kendi sitesine garanti sonlandırdı diye de yazmadı
    O servis ile konuşurken dolandırıcılar ile aynı kefeye de konulmaya çalışımadım.


    Yani anlayacağım yukarıda denildiği gibi benim buraya bu konuyu yansıtmam çok saçma ve anlamsız dı ne yapayım macera olsun dedim açtım
    tabi doğal olarak bu konuyu okuyanlar aaa diyip çok şaşırdılar.
    Halbuki ne vardı sanki 800 küsür tl faturalı garantili kartımın kanunen garantisi devam ettiği halde garantisi mi sonlandırılmış görnüyordu yoksa
    yok canım olur mu öyle birşey...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cobi -- 21 Eylül 2014; 12:19:05 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: serkaneker

    Yanlış anlama dostum ama adamlar haklı.

    İzah edeyim;yaklaşık 1.5 sene önce 1500 liradan satılan kartı ikinci elden 500'e alsan, sonra kartı yakıp tamiri mümkün olmayan bir hale getirip servisten para iadesi alsan 1000 lira haksız kazanç elde etmiş olursun ki; bu da dolandırıcılık olur.

    O aradaki farkı birisi alacaksa kartın ilk sahibi almalıdır.

    Ayrıca fatura senin adına olmadığı için ücret iadesini sana yapmaları da doğru olmaz. Kartın ilk sahibi ile ikinci el satış mukavelesi yapman iyi olurdu.

    Şu konuda gördüğüm en saçma yorum.

    Değeri kaç para olursa olsun, 1 sene önce ben sana bi ürün satmış olsam ve o bozulsa, parasını sana değil de bana mı versinler? Halbuki ben sana satarken paramı almışım zaten. İkinciye bir daha para almak nedir, piyango mu?

    Hem, her ürünü bozulan kişiye kendisi bilerek bozmuş gibi muamele yapmakta nedir? Allah akıl-fikir versin.

    Sadece şu konuda yazılan mesajlardan bir örnek:
    quote:

    Orijinalden alıntı: Troll King

    yeğenim vardı ssd aldı dh den 1-2 gün kullandı bozuldu hepsiburadaya tamire yolladı ilk sahibine yollamışlar adam aldı kaçtı yapacakları işi (ağır küfürler buraya)... yok fatura sahibi yok fatura adresine yolluycaz salak saçma işler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bocekgrafik -- 21 Eylül 2014; 12:42:18 >




  • Ben geçen konuda da yazdığım gibi bir kaç soru sormak istiyorum

    1) 10 küsür kişiye açılan dolandırıcılık davasında durum nedir?
    2)Bu 10 kişiden donanimhaber.com bünyesinde forum üyesi varmıdır?
    3)Varsa bu üyeler kimlerdir ? Bu üyelerin isimlerini tek tek yazmanız gerekmekte.Kimdir bu işe giren forum kullanıcısı.Herkesin tanıdığı kullanıcılarmı bu kadar büyük hacimli işi nası becerdiler
    4)Asus Çizgi servisi olarak 2.ele bakış açısı tamamen değiştimi ? Gelen bütün bozulmuş ürünler aynı sahtekarlık gözüyle ön incelemeden geçiyormu?
    5)Kişilerin 2.ele arızalı ürün yollama kayıtları elinizde mevcut.Bu kadar sık anakart ekran kartı vs bozan kim?
    6)2 yılda sadece bir ürünüm (p67 anakart) arka veriyolu üstündeki çizik için gitmiş ve çok kısa sürede garanti kapsamında yapılmış ve geri yollanmıştı.Toplam 6 günde elimdeydi anakartım.Bu servis hizmetini böylemi devam edicek yoksa bizi bekletip araştırıp öylemi işlem yapıcak.

    Çizgi ülkemizin en büyük en teknik servisi idi.Halen öylemi bilmiyorum.Son dönemlerde çıkan bazı kötü olaylar ve bu sahtekarlıktan sonra sayısız spekülasyon dezenfermasyon ile birlikte çizginin dh tarafında kredisinin tükendiği görülüyor.Kullancılar rahatsız haberler hızlı yayılıyor herkesin haberi oluyor.Niyazi Bey bi çözüm oluşturmak sizin elinizde bu sahtekarlık olayını kimin yaptığını yazın.Bilelim bu şahıslar kim.Ona göre pozisyonumuzu alalım.İnsanlar artık forumda asus önermiyorlar altına not atıyolar servisi problemli diye.Türkiyenin en iyi servisi nasıl böyle kötü bir itibara geldi bunu düzeltin.1 yıl önceki msjlara bakın nerdeyse şikayetçi olan yok.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cobi

    Açıkçası telefonda vade kalktı sonra satışlar azalınca vade nasıl geri geldi hepimiz gördük 2. eli zorlarlar ise 2 el de parçaların değeri kalmayacağından
    insanlar satıp yükseltmek yerine daha uzun kullanmayı tercih edebilirler belki bu da bizim hayrımıza olur.


    Aynen böyle düşünüyorum. İç çamaşırı değiştirir gibi parça değiştirenler var be abi.
  • cobi C kullanıcısına yanıt
    Orda ne kadar kontrol edebilirsin ki? Gözle fark edebileceğin sorun pek azdır. Baktığında fiziksel herhangi bir sorun görmezsin ama kasana taktığında sorun yaşama ihtimalin her daim var. Kartı alırken sadece fiziksel değil de, orada fiili test yapma imkânı da olursa iyi olur ama. Ki olması lazım da görüldüğü üzere...
  • Çizgi ile Asus'un yolları önümüzdeki ay ayrılacağı için böyle şeylere ihtiyaç duyacaklarını sanmıyorum. Belki de bu sebeple böyle yapmaya başladılar. Şahsen bana öyle geliyor.
  • cobi C kullanıcısına yanıt
    Forum kurallarına göre bu şekilde firmalar aleyhine konu açmak yasak zaten. Açıkçası ben de pek doğru bulmuyorum ama servisler de işlerini düzgünce yapsalar, insanlar böyle şeylere ihtiyaç duymaz zaten. Denirse ki Tüketici Hakem Heyeti var ilgili kurum olarak. Evet, var ama yaptırımı forum kadar olmadığı gibi, sadece bireysel tesiri var ve bunun da vadesi epey uzun.

    Yani, şu şartlarda konu açmak iyidir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bocekgrafik

    Çizgi ile Asus'un yolları önümüzdeki ay ayrılacağı için böyle şeylere ihtiyaç duyacaklarını sanmıyorum. Belki de bu sebeple böyle yapmaya başladılar. Şahsen bana öyle geliyor.

    Ticarette böyle bişey olmaz.Yarın alıcak başka bir servisle 3-4 yıl gittikten sonra tekrar çizgiye dönebilirler.Çizgi asusa kapasını kapatamaz.
  • Yaptıkları ticârî açıdan pek tabii ki % 100 yanlış. Böyle yaparak, uzun vadede sadece kendi bindikleri dalı kesmiş olurlar. Geçen gün Teknoseyir'de bir video yayınladı. Niyazi Saral orada, servisi bırakırken, elemanlarını ve kullandıkları alet-edevatları da devredeceklerini söyledi. Servis işini kafasında tamamen bitirmiş sanırım.






  • bocekgrafik kullanıcısına yanıt
    Asus çizgi ile yollarını ayıracak. Talip var mı peki garanti konusunda üstadım? Garanti takibini Kime verdiler yada verecekler.
  • ne zaman bir Çizgi konusu açılsa ortalık karışıyor ve toz duman oluyor.
    sonra Niyazi bey gelip aslında yangın filan yok her şey yolunda diyor.
    e yangın olmayan yerde bunca duman ne arar sorarım bende kendi kendime.
  • Niyazi bey açıklamayacak heralde , konu sil konunu silersen ürünlerini direk iade alırım dedi ve sorduk varmı böyle bir durum ses sesa yok ne yazikki , burda milletin ürününü iade yada değişim almamak için kırık takla atıyosunuz binbir türlü yalanla iş yapıyorsunuz sonra konu açılıyor size tepki gelince konu sahibine konunu sil değişim iade ne haltsa yapim diyorsunuz ahlaksızca bir uygulama bu , sadece yaptınız mı yapmadınız mı cevap verebilcekmisiniz isterseniz o arkadaşı konuşmaya çağırıyım ? Birde sonra insanlardan helallik isticem diyorsunuz ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bocekgrafik

    Orda ne kadar kontrol edebilirsin ki? Gözle fark edebileceğin sorun pek azdır. Baktığında fiziksel herhangi bir sorun görmezsin ama kasana taktığında sorun yaşama ihtimalin her daim var. Kartı alırken sadece fiziksel değil de, orada fiili test yapma imkânı da olursa iyi olur ama. Ki olması lazım da görüldüğü üzere...

    işte sorun da bu artık garantiye gönderip mağdur olup üstüne akla hayale gelmeyecek şekillerde suçlanabilirsin ne yazık ki yaşadığımız olaylar bunu doğrular nitelikte.
  • O konuda bilgim yok malesef. Resmi olarak yollarının ayrılacağı açıklanmdan, yeni servis belliyse bile açıklamazlar bence. Servisi bırakırken, elemanlarını ve kullandıkları alet-edevatları da devredeceklerine göre, yeni bir firma kurulabilir gibime geliyor. Hani temiz bir sayfa açmak için.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hirotaro

    quote:

    Orijinalden alıntı: A fine day to die

    Bu faturanın asıl sahibini ne yapacaklar ya bir taraflarına mı sokucaklar. Birine ekran kartı hediye etsem veya 2.el bir ürün alsam bozulunca g.t gibi kalicaz mi.? Son zamanda bunu forumda bunu çok sık duymaya başladım. Garantili bir ürün bozuksa ve tamir edilemiyorsa değiştirmek zorundasın (kullanıcı hatası hariç). Ürünün 5.el olsa ne fark eder? Faturası, garanti belgesi varsa değişim yapılır. Bunun Tam olarak yasal mevzuati nedir bilen var mı?

    Amaçları belli

    bundan 1,5 yıl önce 1500TL civarında satılan kartları 2el piyasasıdan 500-600TL ye toplayan ve bunu kasten bozan ,daha sonra tamiri yapılmadığı için fatura tutarını iade almak isteyen bazı uyanıkların önüne geçme amacıyla alınmış bir önlem
    O yüzden garanti kartının kaşelenmiş ve ada düzenlenmiş olmasını istemektedir zaten yasada da bu yazar
    hatta bununla ilgili 12 kişi ile davalık çizgi ,bu sahtekarlığı önlemek için.

    Hangi yasada yer alıyor bu dediğiniz (garanti belgesinde alıcı ismi bulunma zorunluluğu)? Üstelik kalın yazmışınız, ama bu sizi haklı çıkarır anlamına gelmez. Benim bilmediğim başka bir yasa varsa lütfen aydınlatın...

    13 Haziran 2014 tarihli güncel Garanti Belgesi Yönetmeliği'ne göre öyle bir zorunluluk yok:


    quote:

    Garanti belgesinde bulunması zorunlu bilgiler

    MADDE 7 – (1) Tüketicilere verilecek garanti belgesinde aşağıdaki bilgilerin yer alması zorunludur:

    a) Üretici veya ithalatçı firmanın unvanı, adresi, telefonu ve diğer iletişim bilgileri ile yetkilisinin imzası ve kaşesi,

    b) Satıcının unvanı, adresi, telefonu ve diğer iletişim bilgileri ile yetkilisinin imzası ve kaşesi,

    c) Fatura tarih ve sayısı,

    ç) Malın cinsi, markası, modeli ile varsa bandrol ve seri numarası,

    d) Malın tüketiciye teslim tarihi ve yeri,

    e) Garanti süresi,

    f) Azami tamir süresi,

    g) Bütün parçaları dahil olmak üzere malın tamamının garanti süresince garanti kapsamında olduğuna ilişkin bilgi,

    ğ) Kanunun 11 inci maddesinde tüketiciye sağlanan seçimlik haklara ilişkin bilgi,

    h) Kullanım hatalarına ilişkin bilgi,

    ı) Tüketicilerin şikayet ve itirazları konusundaki başvurularını tüketici mahkemelerine ve tüketici hakem heyetlerine yapabileceklerine ilişkin bilgi,

    i) Varsa tüketiciye sağlanan diğer haklar.




  • 
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.