Şimdi Ara

Bir Garip Macera - Peugeot 309 GTI -GÜNCEL- (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
109
Cevap
50
Favori
52.014
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
175 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Elim doğrudan öne çıkar dedi :) keyifle bekliyoruz hocam kolay gelsin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • çok güzel bir çalışma da konu sahibi güncel araçlara güncel teknolojilere niye bu kadar giydiriyor onu anlayamadım? sürüş destek sistemlerinin kapatılamaması, elektrikli gaz pedalı, elektrikli direksiyon, kalın sütunlar vs...

    en basiti imzasındaki clio ile 309 kafa kafaya çarpışsa hangisinin içinde olmak isterdi?

    Şahsen 6 hava yastığı abs ve esp olmayan araca para vermem.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Urbanrevolt

    Buraların yeni trolü sen oluyorsun sanırım?Hiç komik değilsin haberin ola.
    Sağa mı sorduk lo yiyosa adanaya gel
  • Özlediğimiz konulardan olmuş, hayırlı olsun aracınız hocam. Sahibini falan nasıl buldunuz, o kısımları da anlatabilir misiniz?
  • Takip

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arif kullanıcısına yanıt
    Hepsi sürücüyü otomobilden koparıyor, iş yükünü sürücüden alıp araca yüklüyor da ondan. Bazı tutkunlar otomobille iletişimin net ve perdesiz olmasını sever, mekanik hissi arar. Bunu herkesin anlaması beklenemez, müsterih olun bu yüzden. Kitleler ise modern sistemleri sever, araçtan izole olmak ister. Hatta herkes sürücüsüz otomobilleri bekliyor.
    ----


    Konuya gelince 309 GTI tasarımı haricinde nefis bir sürücü otomobili, o dönemlerin çoğu fransız otomobili gibi araç setupı kusursuz yapıldığı için sürüş keyfi konusunda yıldızlaşmıştı. Renault 5 turbo'lar, 405'ler 205'ler hepsi ayrı başarılı. Ancak 309'un plastik ve sarf parçaları bulmak zulüm olacak, elektronikler uğraştıracak. 205'e göre yurtdışında da ucuzdur da bunun sebebi orada dahi parça kıtlığı çekmesidir muhtemelen.
  • Bu tarz işleri yapanları taktir eder ve kendilerine çok özenirim.
    İşleriniz rast gelsin.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Golden Gate

    İyi güzel de, merak ettiğim;

    Aylık 15-20 bin lira gelirin olsa yada elinde 200-300 bin lira para olsa, bunlarla uğraşacak mıydın?

    Tabi ki uğraşmayıp, yeni kasa peugeot 308 çekecektin altına. Son can sıkıntısına hobi maksatlı bu işi yapı

    Aklın yolu bir.


    NOT: Hobi diyeceksin fakat hobi de paran varsa klasik araçlarla yapılıyor.
    Seve seve merakınızı gidereyim. 90 lar öncesi dönemle pek ilgilenmiyorum açıkçası. Benim için otomobiller 80 lerin sonundan 2000 lerin başına kadar önem taşıyor. Bu dönemin dışında çok güzel otomobiller var tabi benim zevkim bu yönde. İşin özüne inersek tekeri olan her şey güzeldir ve en kötüsünde bile zevkli bir yön bulabilirim.

    Editörlük yaptığım için ütopik olmayan güncel birçok arabayla vakit geçirme fırsatım oldu. Ayrıca bi postumda da bahsettiğim gibi bu yaşlı otomobilleri günlük yaşantıda aktif olarak kullanamıyoruz. Günlük hayatta 2012 Clio 3 1.5 Dci kullanıyorum. İstersem bahsettiğiniz 308 e de binerim.

    Gerçek anlamda benim hobim bu. Hot Hatch otomobillerden ve 90'lar döneminden hoşlanıyorum. Hayalini kurduğum bi otomobil ile uğraşıyorum.

    Hayır. Eski kasa Mercedes alıp restore etmek benim için anlam ifade etmiyor. Ticaret için yada koyup kenara hergün parlatmak için değil cayır cayır piste girip dibine kadar gazlayarak kullanmak için yapıyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Arif

    çok güzel bir çalışma da konu sahibi güncel araçlara güncel teknolojilere niye bu kadar giydiriyor onu anlayamadım? sürüş destek sistemlerinin kapatılamaması, elektrikli gaz pedalı, elektrikli direksiyon, kalın sütunlar vs...

    en basiti imzasındaki clio ile 309 kafa kafaya çarpışsa hangisinin içinde olmak isterdi?

    Şahsen 6 hava yastığı abs ve esp olmayan araca para vermem.
    Biraz aşırıya kaçmış olabilir. Aslında 90'lar döneminin otomobillerini neden sevdiğimi anlatmak istemiştim. Bir Egea ile gayet keyifli bi şekilde gazlanabiliyo ama hissiyatlar. Esp sistemi ileri sürüş tekniği bilmeyen sürücüler için gayet kurtarıcı denilebilcek seviyede önemli bi donanım. Sürüş destek sistemi kapanmadığı takdirde kendimi özgür hissedemiyorum. Elektronik gaz pedalından kastımız Potanslı yani gaz konumunu elektronik algılayan gaz pedalı bahsettiğim 309 Gti da da var. Fakat yerdiğim kısım ekonomikleştirme amacıyla gaz pedalı tepkilerini yumuşatma adına yapılan şeyler. Daha korkunç bir seviyesi var ki gaza %30 bastığınızda %70 civarı gazı açan yani standart kullanıcıya suni güç hissi aşılayan olay. 90 lar dönemindeki sadeliği otomobilin içindeyken akvaryumdaymış gibi hissetmeyi seviyorum.

    İmzamdaki Clio değil Temprayla bile çarpışsam içinden sağ çıkamayacağımı çok iyi biliyorum. Yürüyen tabut olduğu gayet ortada. 900 kiloluk bir uçan fransız tenekesinden bahsediyoruz.
    Ayrıyetten Clio ile 309 çarpıştığında 309 un içinde olmak isterdim.

    Babamın 6 hava yastığı, Abs, Esp olmayan bi arabaya binmesini istemezdim. Ama ben seve seve sürücü hava yastığı hatta ABS bile olmayan 309 a binerim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hadjimurat

    Turkiye eski arac konusunda malasef berbat bir ulke arabalarin cogu hurda hatta curuk

    Devletin klasik arac parcasi getirme konusunda tutumu sikintili bu sebeple araba toplama isi zahmetli ve cok pahali

    Ancak mercedes 60-70 model toplama isinde bazi onemli bilgilere sahip olan birisi olarak diyorum ki yurtdisinda yada yurt icinde parcasi cok olan araclara yonelirseniz nispeten daha malul sekilde arac toplarsiniz

    Kirlangic mercedes aradim yaklasik 1 yil ama baktigim 10 yakin araba ya cok kotu durumda yada fiyat feci abartiydi ve vazgectik

    Suan oglanin buyumesini bekliyorum biraz buyuyunce gene bir kirlangic icin calismalara baslayacagim

    Fransiz araclarinda bence toplanmasi zahmetli parca cok sorun 504 toplamaya calisan arkadas en sonun pes etti ve araci proje olarak baska birisine satti

    Arac toplayacaksaniz nispeten parcasi bulunabilen alman araclarina bakin ozellikle mercedes bu konuda bu topraklarda iyi
    Acelem yok hocam, yurt dışından bulduğum parçayı valizine atıp getirebilcek tanıdıklarım var. Olmadı bulgaristanda gözüme kestirdiğim 309 Gti var gidip alırım koyarım biyere donör olarak kullanırım.

    Bu arabayı almamdaki olaysa üzerinde çok eksik parça yok. İşin ilginç kısmı eksik olan çoğu parçayı buldum bi şekilde henüz satın almadım ama piyasada varlar. Tamir edilecek parçaları çok. Öyle mükemmele yakın bişey istemiyorum zaten. Zamanla yapabildiğim kadar düzgün bi hale getirmeyi amaçlıyorum. Aktif olarak kullancam zaten.






  • Allah kimseye kaza bela vermesin
  • Dmax de adamlar 40-50 yıllık dökük araçları alıp saat gibi yenileyerek resmen sanat yapıyor,piyasaya sürüyor, millet deli oluyo o araçlar için..

    Ya, 50 yıllık araca hala parça üreten firmalara ne demeli,ya da ufacık bulunmaz bir parçayı bile sokak aralarında hala üreten ufak atölyelere?

    Hiçbir zanaatkarlığı öldürmeden devam etmeleri,bugün neden böyle sanayi devleri olduğunu da açıkca gösteriyor..

    Bizde de adam o kadar vizyonsuz ve yeni yetmedir ki,gelir şöyle orjinal bir konuya,abs,espsiz araca binmem der

    Bilmiyor ki,otomobil bir ruh,sürüş bir yaşam biçimidir,parayla aldığınsa teknolojidir o da sadece evinden işine götürür.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Bella Ciao -- 5 Kasım 2018; 10:7:39 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SHADOW

    insallah bu tip bir konuyu yillar sonra da olsa 126 bis ile acmak bana da nasip olur.



    cok ozeniyorum bi para isini halletsem ilk hayallerimden biri bis toplamak da masrafi cok iste



    kolayliklar dilerim guzel konu
    10 sene falan oluyor, 2-3 tır bis'i kiloyla satar gibi tanesi 300-500'den satmışlardı :D

    Konu şahane, ilgiyle takipteyiz.
  • Arif kullanıcısına yanıt
    Adam 309 hepsini döver hepsini yamultur yeni kasa XC90 gelsin içinden geçer dememiş ki nedir bu ısrar?
    309 zevk arabasıdır zevk için biniyorum diyor. Daha nasıl anlatsın? Amaç A'dan B'ye ulaşmak değil, amaç zevk almak. Bir motosiklet gibi, bir bungee jumping gibi, bir paraşütle atlama gibi zevk. Şimdi "Paraşüt açılmazsa sağ çıkamam ben uçmak için uçak kullanayım" demekle aynı şey.
    Eğer güvenlik sizin için en birinci kriter ise Citroen yerine son kasa Volvo'lara binin.
  • m.hastası kullanıcısına yanıt
    Onlar ayrilali uzun zaman oldu
  • Mono Italiano kullanıcısına yanıt
    quote:

    İmzamdaki Clio değil Temprayla bile çarpışsam içinden sağ çıkamayacağımı çok iyi biliyorum. Yürüyen tabut olduğu gayet ortada. 900 kiloluk bir uçan fransız tenekesinden bahsediyoruz.
    Ayrıyetten Clio ile 309 çarpıştığında 309 un içinde olmak isterdim.


    Clio'nun NCAP testlerini ve gercek ciddi bir kazasini gormus biri olarak Clio icinde olmak isterim.
    Clio'nun camurluk vs plastik kisimlari yuzunden herkes dandik zanneder ama kabin kismi saglam bir arac.
    309 gti akordion gibi katlanirken Clio'nun kabin kismi saglam kalir.
  • Ciddi bir emek ve ugraş isteyen modellerdendir kendisi sabirsiz biri olmasam benim de aklim da 205 gti alip guzelce restore etmek var ancak hem buna vakit bulamiyorum hem de cok iyi tanidigim bi usta yok yetkili servisler disinda, ama konu gercekten ilgimi cekti basarilar dilerim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ezicioyuncu -- 5 Kasım 2018; 16:4:10 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Öncelikle hayırlı olsun . Size bir sorum olacak arabayı üstünüze nasıl aldınız ? Ek olarak forumda aranan konulardan bir tanesi .
  • Çok güzel bir çalışma olacak. İnsanın hayallerini gerçekleştirmesi çok güzel bir şey. Tebrik ederim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Araç sahibini bulduk kendisi esnafmış zaten. Çekme belgeliye düşürüp gerisi standart noter satışı.



    Ayrıyetten teşekkür ederim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.