Şimdi Ara

Bir Hayal Gerçek mi Oluyor? - Yerli Otoya Ortak 'Devlet Baba' -

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
10
Cevap
0
Favori
746
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Yerli otoya ortak 'Devlet Baba'

    Devlet yerli otoya ortak olmaya hazır!

    Hükümet, yerli otomobil için elini taşın altına koymaya hazırlanıyor. Özel sektöre işbirliği teklif edilecek. Risk devlet tarafından üstlenilecek. İşbirliği için Türkiye’nin otomotiv devleriyle yakında temaslar başlayacak

    Yerli otomobil konusunda kararlı olan hükümet, özel sektöre teklif götürmeye hazırlanıyor. Başbakan Tayyip Erdoğan’ın TÜSİAD’ın 41. Genel Kurulu’ndaki konuşmasında “Koç gibi yerli otomobil” istediğini dile getirmesinin ardından hükümet cephesinde bu konudaki çalışmalar da hızlandı. Edinilen bilgiye göre teklif götürülecek isimler listesinde Sabancı Grubu başta olmak üzere Türk otomotiv devleri başı çekiyor. Bilindiği gibi Sanayi ve Ticaret Bakanlığı, otomotiv, elektrik, elektronik ve makine sektörünü stratejik sektörler olarak belirlemiş durumda. Bu çerçevede önümüzdeki dönemde otomotiv sektörünün dünya ticaretinden aldığı payın yüzde 4 artacağını öngören bakanlık sektörü şahlandıracak bir dizi önlem almaya hazırlanıyor.

    VERGİSİ DÜŞÜRÜLSÜN
    Bu önlemlerden bazıları ay başında Ekonomi Koordinasyon Kurulu’nda ele alınan Otomotiv Strateji Belgesi’nde yer aldı. Belgeye göre, otomotiv ve akaryakıttaki vergiler çok yüksek, vergilerin indirilmesi gerekiyor. Devlet, tasarım doğrulama ve dayanıklılık, yol testleri için gerekli pistler, çarpışma test laboratuvarları ile rüzgâr tüneli eksikliğini gidermek için çok büyük ölçekli test merkezleri kuracak. Türkiye, otomobilde büyük markaların üretim ve AR-GE üssü haline getirilecek. Türkiye bir de kendi markasını yaratacak. Devlet önemli yatırımlarda, özel sektörle işbirliği yapacak ve riski devlet üstlenecek.

    Üretim için Türkiye’nin eskiye oranla daha avantajlı olduğunu belirten yetkililer, Türkiye’nin bölgede yükselen trendinin, ekonomisinin dinamizminin ve uluslararası itibarının, avantaj olduğuna dikkat çekti. Kriz yılı olan 2009’da 370 bin otomobil satıldığını geçen yıl ise 510 bin satışa ulaşıldığını belirten yetkililer, 5 yıl içinde 1 milyon satış hedefini hatırlatarak, yerli otomobilin iç pazarda 100 bin satması halinde, “sürdürülebilir” olacağını vurguladı.

    "SABOTAJA İZİN VERMEYİZ ANKARA"
    Sanayi Bakanı Nihat Ergün de “Anadol markalaşmaya çok müsait bir isimdi, ancak aleyhine o kadar karalama kampanyası yapıldı ki, ülke olarak büyük bir fırsatı kaçırdık. Artık bu tür sabotajlara izin vermeyiz “demişti.


    "ALTYAPISI HAZIR ŞİRKET YERLİ OTOMOBİLİ ÜÇ YILDA ÜRETİR"
    Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’ın “Türk malı” ve “Türk markası” bir otomobil üretilsin çağrısına olumlu yaklaşan işadamlarından biri olan Hyundai’nin Türkiye’deki ortağı ‘Kibar Holding Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı ve Hyundai Assan Yönetim Kurulu Başkanı Ali Kibar, altyapısı hazır olan bir sistemde bugün başlanırsa, Türk malı otomobilin üç yıl içinde bitirilebileceğini söyledi. Ali Kibar böyle bir yatırıma kamunun da ortak olma niyetinin doğru olduğunu belirterek, böyle bir girişimde kamunun da yer almasının işin hayata geçirilmesi açısından önemli kabul edilmesi gerektiğini söyledi. Ali Kibar Türkiye’de, Türk malı ve Türk markası olarak üretilecek olan otomobilin pazar bulma sorunları yaşamaması için hangi ürün kategorisinde ve hangi segmentte üretilmesi gerektiğinin doğru tespit edilmesindeki önemi vurgulayarak, kendilerine kamudan henüz bir görüşme talebi gelmediğini söyledi.



    Hedef, yerli marka değil yerli otomobil üretmek

    Başbakan Tayyip Erdoğan'ın 'yerli otomobil üretilmesi' talebine yan sanayicilerden destek geldi. Taşıt Araçları Yan Sanayicileri Derneği (TAYSAD) Başkanı Celal Kaya, yerli araç üretiminden kastın yeni bir marka oluşturmak değil, tasarımın Türkiye'de yapılması, üretim tedarikinin yüzde 70-80 oranında içeriden karşılanması ve adının Türkçe olması olduğunu söyledi. Kaya, "Bu konuda zaten Anadol, kuş serisi örnekleri var. Zor değil." dedi.

    Başbakan R. Tayyip Erdoğan'ın TÜSİAD Genel Kurulu'nda işadamlarından 'yerli otomobil markası' üretmelerini istemesine sektörden farklı tepkiler geliyor. Geçen yıl 5,4 milyar dolarlık ihracatla toplam otomotiv ihracatının üçte birini gerçekleştiren yan sanayiciler, gelişmelerden memnun. Taşıt Araçları Yan Sanayicileri Derneği (TAYSAD) Başkanı Celal Kaya, konuyu ilk olarak geçen sene Sanayi ve Ticaret Bakanı Nihat Ergün'ün dile getirdiğine işaret etti. Kaya, "Bakanın bizlere söylediği yerli otomobil konusu, bir marka hevesi değil. Daha çok katma değeri Türkiye'de kalacak bir üretim projesi olacak. Bu aynı zamanda mevcut yatırımlardan birinin içinde, o şirketin çatısı altında olabilecek bir proje." dedi.

    Celal Kaya, Türkiye'de birçok uluslararası markanın üretimi olduğuna işaret ederek, bugün dünyada var olan otomobil markalarının Güney Koreliler hariç 100 yıllık geçmişi olduğunu söyledi. Kamyon, otobüs, savunma ve traktör alanlarında dünyaya yayılmış Türk markaları olduğunu vurgulayan Kaya, otomobilde mevcut fabrikalara yeni bir proje verildiğinde, o modelin ömrü bittiğinde yeniden pazarlık sürecinin başladığını ifade etti. Bazı fabrikaların ise bir türlü uluslararası üretim alanı haline gelemediğini belirten Kaya, yerli otomobil üretelim hedefinin bu noktada önem kazandığını vurguladı. Kaya şöyle konuştu: "Fabrikalar var ve dünya çapında üretim yapılıyor. Ancak katma değerin önemli bir kısmı yurtdışına gidiyor. Son dönemde öne çıkan yerli otomobil üretelim hedefinde 'yeni bir marka geliştirelim' önceliği yok. Bu zor bir konu. Otomobilin dizayn ve tasarımının Türkiye'de yapılması ve üretim tedarikinin de yüzde 70-80 oranında Türkiye'den karşılanması isteniyor. Ve bir de adının Türk olması tabii ki. Bu konuda zaten geçmişte Anadol, kuş serisi örnekleri var. Zor değil."

    'zorda kalınca çıkış yolunu buluyoruz'

    Son yıllarda artan özgüvenle birlikte bu yönde beklentiler ortaya çıktığını ve bunu çok haklı bulduğunu anlatan Kaya, "Kendi savaş gemimizi, tankımızı, insansız hava aracını, farklı amaçlara uygun savunma araçlarını, yüzer köprüyü yapıyoruz. Ama 50 yıllık serüvenimizde bir araç geliştirmemek zor geliyor. Sanıyorum Başbakan Erdoğan'ın da çıkış noktası burası. Çünkü Türkiye zorda kalınca kendi çıkış yolunu buluyor, BMC kalıp basma işine 1974 Kıbrıs Barış Harekâtı'nda ambargo yediğinde, dışarıdan motor alamadığında başladı. Bugün Tümosan motor yapıyor, Ford İnönü'de 400 beygirlik motor üretiyor." değerlendirmesini yaptı. TAYSAD Başkanı Kaya, yan sanayide uluslararası birçok fabrikaya tedarik sağlanabildiğini, bu sayede ihracat rakamlarının önemli düzeylere ulaştığını söyledi. Dernek üyelerinin birçok yeni proje için yurtdışında çalışmalar yaptığını kaydeden Kaya, "Yerli bir otomobil üretilecekse bunun temelinde iyi bir yan sanayi olacak. Bugün yan sanayide 17 Ar-Ge merkezi var. Yıl sonuna kadar bu sayıyı 30'a çıkarmak istiyoruz. 30 şirketin Ar-Ge'sinin olması çok ciddi bir gelişme olacak." dedi.


    Kaynaklar: Habertürk, Zaman







  • Yerli bir otomobil zaten yapmışız bu habere göre

    http://hurarsiv.hurriyet.com.tr/goster/ShowNew.aspx?id=16839390
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zugasi_berepe

    Yerli bir otomobil zaten yapmışız bu habere göre

    http://hurarsiv.hurriyet.com.tr/goster/ShowNew.aspx?id=16839390

    bu türkiyede tutunamaz zaten sanırım amerikan taksisi olarak yaratıldı
  • arkadaşlar bu haberleri tek bir başlık altında toplasak.
    malum güncel bir konu.ve şimdiden açılan bir sürü başlık oldu. . .
  • Otomotiv Strateji Belgesinden;
    Devlet, tasarım doğrulama ve dayanıklılık, yol testleri için gerekli pistler, çarpışma test laboratuvarları ile rüzgâr tüneli eksikliğini gidermek için çok büyük ölçekli test merkezleri kuracak. Türkiye, otomobilde büyük markaların üretim ve AR-GE üssü haline getirilecek. Türkiye bir de kendi markasını yaratacak. Devlet önemli yatırımlarda, özel sektörle işbirliği yapacak ve riski devlet üstlenecek.

    Strateji belgesi iyi hazırlanmış.Zaten yapılıyordu ama yerli marka olması çok iyi olacak bir sürü yeni pazarlarda açtılar alt tarafı otomobil yapılacak ve ihraç edilecek hem iş imkanı hemde yüksek kar.

    Sonra şu an tüm markaların yaptığı gibi 5mm uzat 3mm genişlet hersene yeni diye cironu artır da artır.




  • Yerli marka tamamen alım gücü ile ilgili. Yani bu zamana kadar arzı karşılayacak kadar bir talep yoktu. Ancak şu an ve ileriki zamanda tahmin edilen rakamlar yerli markayı kârlı hale getirecek düzeyde. Bu da istikrarın önemini ortaya koyan gerçek bir gösterge.
  • 9 yıldır ilk defa başbakanın bir isteği beni çok mutlu etti. Çünkü başbakanın her arzusu gerçekleşiyor. Siyasi görüşlerini sevmesem de, ülkenin vizyonunu değiştirebilecek bu gelişme için teşekkür etmek isterim. Daha önce de foruma yazmıştım ama yineliyorum; ben de bu projenin bir parçası olmayı çok ama çok isterim. Yerli aracın yanında, kurulacak AR-GE merkezleriyle de adımızı dünyaya van minütle değil, geliştirdiğimiz otomobillerle duyurma imkanımız olacaktır.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • üretilen arabaya ithal edilen muadilleriyle aynı oranda vergi alırsan satmaz satamaz

    gümrük vergisi denen şey yurt dışından gelen mala karşılık yerli üretimin tercih edilir olmasını sağlamaktır

    ama sevgili yöneticiler bu basit kavramı bile henüz algılayamadıkları için bu konuda çabalamak saçma olacaktır

    o milyar dolarlar yine birilerinin cebine girecek
    olan yine halka olacak

    ek olarak belirteyim
    şimdi kalkıp biri bunun üstüne "sen yerli otomobil üretilemez diyenlerdensin senin gibiler yüzünden 60 yıl öncede yapılmadı otomobil" demesin

    yerli otomobil üretilmesinin karşısında ki en büyük engel devletin kendisi iken seçim öncesi meydanlarda söylenecek malzeme üretiliyor bu haberlerle
    koç ta reklamını bedavaya getiriyor

    alan memnun satan memnun
  • Vergi almazlarsa alırım.
    Bir de dizel ve az yakan bir araba olursa.
    Tabi EuroNCap`ten 5 yıldız alırsa.
    Yeterince az problem çıkartan bir araç olursa.
    Vs.vs.
  • Keşke yapılsa yerli otomobil birde günümüz şartlarını karşıyabilcek bir araç olursa çok güzel olur.

    Dizel motorlu,sedan karoserinde en azından 4 hava yastığı abs,ebd gibi güvenlik sistemleri olan.Belli bir kalitede araç olduktan sonra helede devlet bu araç için teşvik verip ötv almayıp kdv'dede indirime giderse neden satılmasın bu araç?

    Umarım bişeyler olur ve başarılı olur.

    Doğru düzgün araç çıksın bende aracımı satıp alacağım yerli otomobilden bir tane
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.