Şimdi Ara

Bisiklet göbek sorunu (yardım)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
11
Cevap
0
Favori
5.196
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • merhaba arkadaşlar. 2 hafta önce tura cıkmıştım biraz hırpalandı bisiklet (ng650 salcano).
    okula bisikletle gidip geliyorum. turdan sonra bi yavaşlama oldugunu hissettim arka tarafta bisikleti söktüm temizleme felan yaptım gerekli yerlerini. arka göbek sallanmıyordu ama dönerken zorlanıyordu sonra taktım arka tekeri 4 5 deneme döndürme denemesi yaptım ondan sonra arka teker sallanmaya başladı. sanırım göbekte bi sıkıntı var. yarında bisikletçiye gitmeyi düşünüyorum göbek için ondan önce sizin önerebileceginiz bir şeyler varmı göbek temizleme gibi benim yapabilecegim yoksa tek seçimim bisikletçiye gitmekmi

    (kırıkkalede okuyorum bu yüzden bisikletçi sorunum var burda, cogu bilgisiz geldi bana bu konularda)

    teşekkürler iyi forumlar :)



  • Göbeğin etrafındaki somunların bir ayar derecesi var onları sıkmak gerekebiliyor.Eğer çok sıkarsan tekerlek hiç dönmez.Somunları sıkmak yada gevşetmek sorunu düzeltmiyorsa içindeki bilyeler zarar görmüştür, bilyelerin değiştirilmesi gerek.
  • edit..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cruzer* -- 21 Nisan 2016; 1:30:39 >
  • anladım hocam sıkma işini deneyecegim ama sanırsam dediginiz gibi bilyelerde sıkntı olabilir çünkü cıkartıp denedigimde elimle cevirmek istedigim zaman zor dönuyordu ve sürtünmesi fazlaydı sanki içine bir şeyler girmiş gibi diyebilirm
  • tümsek-çukur geçtiysen bilya dağılmıştır.
  • Çocukken imkanlarımız dahilinde aldığımız 2. el bisikletin göbekleri duruma göre en fazla 1 ay dayanıp bilye kırıyordu. O bisiklette öğrendim bilye dizmeyi, ayar yapmayı. Korkacak birşey yok. Bisikletçiden uygun çap ve sayıda bilye alıp yatağı söküp temizleyip gerekirse dış yataklama da hasar varsa onu da değiştirip bilye dizeceksiniz. Bir de göbeğin iç yüzeyinde hasar var mı ona bakın. Hasar varsa göbeğin komple değişimi gerekebilir. Bilye dizerken önce göbek temizlenir (tercihen mazotla) göz ve elle yatak muayenesi yapılır sağlıklıysa yuvaya bir miktar gress sürülüp biyeler yeterli sayıda grese dizilir her iki taraf yapılınca göbek milindeki yataklar eşit olarak mil dış mesafesi bırakılıp kontraları ne gevşek ne de sıkı olmayacak ayardayken sıkılır ve işlem bitirilir. Göbekler rulmanlı ise aynı rulmanlar takım olarak alınıp değişir.Rulmanları çakarken sakın iç mile geçirme esnasında dış yataktan, dış yatağa sokarken de ortadan vurmayın. Dış dışarıdan orta, ortadan çakılır yoksa rulmanın iç yapısına zarar verirsiniz o da duruma göre kısa sürede tekrar bozulmasına sebep olur. Dönme esnasında örneğin 80 kilo iseniz rumanlara ön arka ağırlık dağılımına göre 30-50 kilodan fazla ağırlık statik ve tek noktadan biner. O nedenle çalışma şartları zorlayıcıdır. Onarımlarda hassas olmak gereklidir.




  • hocam 1bucuk sene oldu hiç bakıma sokmadım.normaldir diye düşünüyorum :)

    neyse gecen gün gittim işte arkadaşlarımın önerdigi bir bisikletçiye (kırıkkalede iyi bisikletçi bulmak zor). sorunu anlattım tahmin ettigim gibi bilyeler dagılmış bilye yatagındada sıkıntı vardı baktık ettik neyse içini açtı temizledi gress yagı sürdü yatagı ve bilyeleri degiştirdi suan bi sıkıntı yok gibi bakalım bu ne kadar dayanacak :)
  • Bilye kırması bakımdan ziyade zorlama ile ilgilidir. Çelik bilye leblebi gibi kırılıp parçalanıyor. Muhtemelensert düşüş oldu. Böyle sürüşlerde gerektiği anlarda dizler hafif kırık olarak ayağa kalkılıp çukurlardan yada tümseklerden geçilir ki vücüdumuzu yay gibi esnetip darbe gücünü emerek sisteme aşırı yük bindirmeyelim.
  • aynen hocam haklısınız bnde o şekilde yapıyorum cok engebeli arazilerde ama demek ki yetmemiş :) zaten bisiklet cok iyi degil o araziler için

    saolun öneriler için :)
  • GercekUykucu kullanıcısına yanıt

    Bu cevap işime yaradı. Bende de orta göbek mil somununda 100 km'ye bir gibi bir gevşeme oluyor somunda. 100 km'ye bir sıkıyorum somunu kontra somununu gevşetip. Ancak bu gevşeme sebebi nedir? Bilyeler mi zarar görmüş olabilir?

  • dolantin D kullanıcısına yanıt

    Bilyeler zarar görse tam tersine sıkışma yapar. Somun orijinal kendi somunu mu ona bakmak lazım? Somunda çatlak vs. var ise tam sıkamıyor olabilir. Somundan önce pul koymak gevşeme yapmasına çare olabilir.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.