Şimdi Ara

Bisiklete Motor Takmak İçin >> (7. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
1.363
Cevap
12
Favori
146.740
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Umarım cumaya kadar motor elime ulaşır cidden heyecanlandım şu and
  • Pedalları iptal edicem sanırım bu biraz kötü oldu. Motora takacağım dişli ile diğer uçtaki dişli arasındaki oran kaç olmalı ideali ne?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oguzhan1992

    Pedalları iptal edicem sanırım bu biraz kötü oldu. Motora takacağım dişli ile diğer uçtaki dişli arasındaki oran kaç olmalı ideali ne?



    Motordaki dişliyi küçük tutacaksın değil mi ?
  • istanbul/k.çemkece/sefaköyde wardı 3 sene önce gördüm çok bagırıyordu ama iyi kaçıyordu :D yapılır yani zor bişey değil :D
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Uniprof


    quote:

    Orijinalden alıntı: oguzhan1992

    Pedalları iptal edicem sanırım bu biraz kötü oldu. Motora takacağım dişli ile diğer uçtaki dişli arasındaki oran kaç olmalı ideali ne?



    Motordaki dişliyi küçük tutacaksın değil mi ?

    Evet aynen dediğin gibi yapıcam. Şu anki oran 13/44. Acaba yeterli mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oguzhan1992


    quote:

    Orijinalden alıntı: Uniprof


    quote:

    Orijinalden alıntı: oguzhan1992

    Pedalları iptal edicem sanırım bu biraz kötü oldu. Motora takacağım dişli ile diğer uçtaki dişli arasındaki oran kaç olmalı ideali ne?



    Motordaki dişliyi küçük tutacaksın değil mi ?

    Evet aynen dediğin gibi yapıcam. Şu anki oran 13/44. Acaba yeterli mi?


    1/3 gibi bi oran tut istersen. Motora fazla yük binebilir yoksa.
  • bana motorun maksimum devirini + ön çarktaki en büyük çarkın dişli sayısı + arka çarktaki en küçük çarkın dişli sayısını söylerseniz yardımcı olabilirim
  • Benim dediğimde motora daha az yük binmiyo mu ?
    Yani motor 44 kez dönerse tekerlek 13 kez dönecek. Uniprof senin dediğinden daha az yük binmiş olmuyo mu bu durumda. Yoksa bütün fizik bilgilerimi çöpe atacağım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: altnkrtl

    bana motorun maksimum devirini + ön çarktaki en büyük çarkın dişli sayısı + arka çarktaki en küçük çarkın dişli sayısını söylerseniz yardımcı olabilirim

    maksimum devir sanırım 7-8 000
    motora takılacak çarkta 13 diş olacak
    ortadaki çarkta 44 diş olacak
    İkinci zincir aynı orta çarktaki 16-17 diş sayılı dişlide olacak.Arkadakileri bilmiyorum.Şemayı çizebilirim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oguzhan1992

    Benim dediğimde motora daha az yük binmiyo mu ?
    Yani motor 44 kez dönerse tekerlek 13 kez dönecek. Uniprof senin dediğinden daha az yük binmiş olmuyo mu bu durumda. Yoksa bütün fizik bilgilerimi çöpe atacağım



    Motor dişlisini küçük tutmak daha az yük binmesini sağlamaz mı ?


    Hata bendede olabilir bilim adamı değilizya
  • ikimizde aynı şeyi söylüyoruz neyse tamam hatalı çıkıp bilgilerimi sorgulamak istemiyorum bu yaştan sonra .
    buda muhteşem çizim yeteneğimle çizdiğim resim
     Bisiklete Motor Takmak İçin >>



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-86F0316EC -- 14 Haziran 2011; 18:55:29 >
  • Motor dişlisi küçük olursa daha fazla tur atar. Motor dişlisi büyük lastik dişlisi küçük olursa daha iyi olur ozaman çünkü motor az devirde bile küçük dişliyi daha çok turda döndürür
  • dediğin doğru am motor yeterince güçlü değil Kuvvet kuvvet kolu. Biz şu anda yoldan kayıp vererek güçten kazanıyoruz. Atıyorum 1 beygirse çıkış gücü bu şekilde 3 küsur beygir almış oluyoruz.Tork artıyo
  • eğer motor güçlüyse dediğini yapar ama bu motor açıkçası eğer dediğini yaparsak bence bisikleti kaldıramaz bile
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 15


    quote:

    Orijinalden alıntı: oguzhan1992
    eğer motor güçlüyse dediğini yapar ama bu motor açıkçası eğer dediğini yaparsak bence bisikleti kaldıramaz bile

    sen yetkili bir abiye benziyorsun da bu motorun gücü arttıkça fiyatı da artmaz mı?

    Yetkili abi derken ?? .
    Evet genelde fiyatıda artar.Ama zaten bisikletle 60 km üstüne çıkmanı tavsiye etmem.Benim rekorum 62km/sa (Motosikletle yanyana giderken ölçtük). Rüzgardan nerdeyse gözlerimi açamıyordum.Bayır aşağı iniyorduk fren falan hikaye o hızda bayır aşağı kesinlikle işe yaramıyor.Bence 45-50 maksimum hız olmalı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oguzhan1992


    quote:

    Orijinalden alıntı: 15


    quote:

    Orijinalden alıntı: oguzhan1992
    eğer motor güçlüyse dediğini yapar ama bu motor açıkçası eğer dediğini yaparsak bence bisikleti kaldıramaz bile

    sen yetkili bir abiye benziyorsun da bu motorun gücü arttıkça fiyatı da artmaz mı?

    Yetkili abi derken ?? .
    Evet genelde fiyatıda artar.Ama zaten bisikletle 60 km üstüne çıkmanı tavsiye etmem.Benim rekorum 62km/sa (Motosikletle yanyana giderken ölçtük). Rüzgardan nerdeyse gözlerimi açamıyordum.Bayır aşağı iniyorduk fren falan hikaye o hızda bayır aşağı kesinlikle işe yaramıyor.Bence 45-50 maksimum hız olmalı

    Kedi, ulaşamadığı ciğere .....




  • uniprof:Ne alakası var şimdi ya .
    15:Aynen doğru diyosun .
    İşte benim yaptığım oran uygun mu acaba ? Yani kaldırabilir mi bisikleti ?
    Bence bu oran yeterli değil hesaplarsak motor 3000 devirdeyken bisiklet 120km hız yapıyor . Daha da düşmeli bu oran yanılmıyorsam??



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-86F0316EC -- 14 Haziran 2011; 19:29:59 >




  • aynen o küçük dişliyi bulsam dişli sistemi tamamlanacak
  • Vallahi ne diyeyim Haklı olabilirsin. Denemek lazım olmadı değiştiririm ölçüleri.
  • bisikletin tekerlek çevresi 2 metre değil mi abi?
    3000 devir atıyosa dakikada tekerlek 1000 devir yapar dakikada
    Saatte 60000 devir yapar
    yani saatte 120,000 metre yapar. 120km işte. Hatam nerde cidden bulamadım
  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.