Bende sayarak söylüyorum . 21. yüzyıldayız ama ne çare
Bugün aldığım dişlide 13 diş var.Motor gelmeden parçaları monte etmeden anlayamayacağız sanırım
quote:
Orijinalden alıntı: oguzhan1992 bisikletin tekerlek çevresi 2 metre değil mi abi? 3000 devir atıyosa dakikada tekerlek 1000 devir yapar dakikada Saatte 60000 devir yapar yani saatte 120,000 metre yapar. 120km işte. Hatam nerde cidden bulamadım
bende bisiklete baktım hesapladımda sen 21. Viteste 2000 devirde 120 km sürata çıkıyorsun. Go kart yapalıma bak prof abi sana cevap yazdı.
quote:
Orijinalden alıntı: 15
Ama şu da var.Sen üstüne bindiğin zaman o motor 3000 devir yapabiliyor mu?
Yine de sen o 1/3 oranını bir dene.Zaten daha da fazla küçültemezsin gibi.Olsa olsa 1/4 olur en fazla.Şimdi inip benim bisikletin dişlileri sayıcam
Bunu daha önce dediğimi hatırlıyorum
yalnız şöyle bişey var resimlere dikkatli bakınca anladım: adamların arka tekere monte ettikleri dişli benim dediğimin 2 katından daha büyük. Buda oranı epey bi düşürür
işte sorun orda daha büyük dişliyi nerden bulcam? Çok büyük bir ihtimal daha büyüğüne ihtiyacım var
resimde gösterdiğim çarkın en küçük dişlisi motorun dişlisi olacak.
egzos çıkma falan bulurum. Bu arada mobiletlerin dişli sistemini kullanıcam sanırım. motor dişlisi 11 arka dişli ise 56 dişliymiş. Benim oranımdan daha düşük. Daha çok işime yarar gibi
neyi nerden bulucam? Hurdalıklar bunlarla doludur yani öyle umuyorum
mobilet dişlisini ne yapacaksınız
Yeterli oranı sağlamak amacıyla en uygun o gibi göründü ama vazgeçtim sanırım ondan. Yarın ola hayrola.
Arkadaşlara belki uğraşıp yaparsınız ama bunu hobi olarak gömeniz daha iyi. Yoksa Bisikletin ani hızlanmalar için yapılan bir dinamiği yok. Çok hızlı gitmesi için de tasarlanmamış, frenleri deseniz ona göre değil. Sadece zincir motorunu taksanız çok sesli olacak, güvenli olmayacak.
Zaten motor alacaksınız bisiklettir, zincirdir derken, yalıtımdır, güvenliktir derken baya da masraf yapacaksınız. Ne kadar da yapasanız güvensiz bir sistem olacak. Zincirin çat diye kopmayacağı, motorun dolanmayacağı ne malum. Yakıt işleri var vs vs. zaten çok uğraştın mı mobiletten farkı kalmıyor. Kanunu olarak da yasal olmadığından bahsetimiyorum.
Alın bir scooter güzel güzel binin
quote:
Orijinalden alıntı: 15
vitesli mı yapıyorduk biz? Oguzhan tekeri ters çevirsen dişli sola gelmez mi?
yeni einstein bulundu 15 zekana hayranım
Belki haklı olabilirsiniz ama şu anda vazgeçmek istemiyorum açıkçası.Motorda elime geçmek üzere zaten.Ani hızlanma yapabileceğini sanmıyorum motorun 50cc motor var sonuçta.Ayrıca hız olarakta en fazla 50km yi hedefliyorum.Normal bir insanda bisiklette çok rahat 40km hıza ulaşabilir hatta zorlarsa 50de olabilir.Bu yaşıma kadar bir sürü projem var ama hep korktum ya bişey olursa ya kırılırsa ya işte ceza yersem.Ne olursa olsun arkadaşlar; eğer pişman olacaksam yapmadıklarım için değil yaptıklarım için pişman olmak isterim
eğer öyle yaparsan dişli boşa döner.Pedalı geri çevirincide bisiklet geri gider bu arada motor şu anda bulunduğum şehrin bağlı olduğu ile ulaşmış. Az kaldı
quote:
Orijinalden alıntı: 15
quote:
Orijinalden alıntı: altnkrtl
quote:
Orijinalden alıntı: 15
vitesli mı yapıyorduk biz? Oguzhan tekeri ters çevirsen dişli sola gelmez mi?
yeni einstein bulundu 15 zekana hayranım
niye ya mantıklı değil mi?
O arkadaki demirler simetrik mi bilmiyorum ama denenebilir.
Ya herkes scooter filan alın demiş de onların da plaka,ehliyet,ruhsat derdi var işte.
quote:
Orijinalden alıntı: 15
quote:
Orijinalden alıntı: altnkrtl
quote:
Orijinalden alıntı: 15
vitesli mı yapıyorduk biz? Oguzhan tekeri ters çevirsen dişli sola gelmez mi?
yeni einstein bulundu 15 zekana hayranım
niye ya mantıklı değil mi?
O arkadaki demirler simetrik mi bilmiyorum ama denenebilir.
Ya herkes scooter filan alın demiş de onların da plaka,ehliyet,ruhsat derdi var işte.