Şimdi Ara

bisiklete şarj motoru

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
44
Cevap
0
Favori
23.932
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar, ben bisiklette aydınlatma için 2 adet 6V, 4A lik şarjlı pil kullanıyorum. ancak prize takıp şarj etmek zahmetli ve uzun sürüyor.

    şimdi bi dinamo alsam, bir akım sabitleyici ve şarj aleti bağlasam, böylece yolda giderken şarj edebilsem diyorum ama bu devreleri nasıl ve ne değerlerde yapacağımı bilmiyorum. yardımcı olacak var mı?



  • olabilir aslında sitede arama yaptırırsanız akü şarj devreleri bulursunuz tek sorun bence şu olurki dinamo sürekli çalışmatı kaldıramayabilir
  • 12 volt luk bisiklet dinamolarından kullanabilirsiniz onlar zaten max. 0.5 amp falan verdiklerinden akım sınırlamaya gerek olduğunu düşünmüyorum ama hareket halindeyken verdiği akımı yine bir ölçseniz iyi olur ama bitmiş aküleri doldurmak 8 saat pedal çevirmeye patlayabilir size :)
  • zaten bendeki şarj aleti de 0,5 amperlik... bisiklete çok bindiğim için pedal çevirme süresi çok sorun olmaz bana... tek amacım yoldayken de şarj edebilmek.

    peki bu dinamoyu doğrudan mı pile bağlamalı yoksa devre mi gerekir?
  • bisiklet dinamoları alternatif akım verdiği için doğrudan akülere bağlayamazsınız bir köprü diyot ile bağlayabilirsiniz(köprü diyodun nasıl bağlandığını bisikllette akü kullanan biri olduğunuz için bildiğinizi varsayıyorum) bundan sonra bisiklet max hızda giderken (bisikleti ters çevirip deneyin hareket halinde zor oluyor :) ) gececek en yüksek şarj akımını görün bunu güvenlik için söylüyorum hani ne olur nolmaz diye yoksa bisiklet dinamosunun akülere zarar vermesi çok zor. sizdeki dinamo nasıl birşey 6 volt mu 12 mi ben standart dinamoları 500miliamper diye hesaplıyorum.

    sizin şarj aleti dediğiniz adaptör falan mı öyle ise bi işinize yaramaz zaten
  • ya aslında akü değil, hani şu ışıldaklar var ya, onların pilinden. köprü diyot falan yok yalnız, doğrudan ampule bağlı. köprü diyotun nasıl bağlandığını bilmiyorum, anlatabilirseniz sevinirim.

    bendeki alet hazır bir şarj aleti. yaklaşık 0,5 amperlik bir 12 ve 6 V'luk ayarlı şarj aleti, adaptör değil...
  • tamam işte ışıldak aküsü diye bilinir onlar ki zaten aküdür içinde kurşun plakalar ile sülfürik asit vardır, kapakları dışarıda değildir ama üstündeki geniş kapağı kaldırınca asit kapaklarını görürsünüz... neyse aküyü açıp bozmaya gerek yok.

    aslında köprü diyot ile bağlamayı anlatacaktım ama madem elektronik bilginiz az pedal çevirecek zamanınız da çok tek bir diyot ile bunu halledebilirsiniz gerçi akünün dolma süresi uzar ama hep bisiklet süren birine pek koymaz herhalde bir de köprü diyot için ya bisiklet dinamosunu ya da aküleri bisiklet gövdesinden yalıtmanız gerekir, zorluk olur

    yapmanız gereken, bir elektronikçiye gidin (yazıcıoğlu olur selanik pasajı olur) 1N5408 veya benzer bir diyot alın bisiklet dinamosunun bir ucu normalde gövdeye bağlıdır (yalıtmadıysanız) sizin herhalde akünün eksi ucu da gövdeye bağlı, böyle ise sorun yok diyotun çizgili olan tarfını akünün artı ucuna diğer tarafını bisiklet dinamosuna bağlayın hepsi bu ama teker dönerken geçen akımı nolur nolmaz ölçün yine tabi 12 voltluk dinamo gerekiyor bunun için




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    elektrikli bisiklet şarj etme
    13 yıl önce açıldı
    Elektrikli motor Akü sorunu
    8 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • valla becerebilirsem bu bilgiler çok değerli benim için, teşekkürler...

    bağlantı şekli aynen öyle...yani akü kadroya da bağlı, dinamo takınca o da bağlı olacak büyük ihtimalle. ama yalıtım pek sorun olmaz, halledebilirim. köprü diyot işi çok mu zor? yani daha avantajlı ise onu yapmak isterim.
  • aslında köprü diyot alıp köprü olarak kullanamazsan tek diyot olarak ta kullanabilirsin köprü olarak kullanmak şarj süresini yarıya indirir ama ya aküleri ve kullandığın lambayı(far ise gövdeye bağlandığı metal parçasıyla birlikte) kadroan yalıtacaksın ya da dinamoyu yalıtacaksın dinamonun kelepçesi oldukça sıkı olduğu için gövdeyle arasına yalıtkan koyarken sağlam bir yalıtkan seçmelisin sen nasıl yapacağına karar ver ben nasılını anlatayım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 01ferhat -- 24 Ekim 2006; 16:18:44 >
  • tamam, ben hem dinamoyu hem farları hem de aküyü sağlam bir şekilde yalıtırım. gerisini nasıl yaparız?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi maosxs -- 24 Ekim 2006; 19:16:35 >
  • hepsini yalıtmaya gerek yok kendinize zorluk çıkarmak gereksiz. sadece dinamoyu yalıtırsanız yeterli. dinamonun bir ucu zaten üzerinden çıkan diğer ucu da gövdesi dir bu iki ucu köprü diyodun ac girişlerine bağlayın, köprünün eksi ucunu akülerin eksisine artı ucunu da akülerin artısına bağladınızmı iş tamamdır köprü diyot olarak 4-5 amperlik bişeyler alabilirsin ama ileride başka yerde de kullanırım diyorsan kbpc3510 falan alabilirsin zaten pahalı bişey değil
  • sadece bu kadarsa kolaymış yaw... eyvallah 01ferhat, bilgilendirme için teşekkürler. çok hora geçecek bunlar.
  • rica ederim.
  • şarj dinamosu dalgalı akım uretmiyormu bun nasıl duz akıma cevirip akuyu sarf etmeyi dusunuyorsunuz
    hem sarj dinamosu olarak normal bisiklet lambaları icin bir sey dusunuyorsan 6 watlık kuvveti var yani soyle bir bayır cıkabilmen yada dedigin gibi yardım etmesi icin baya bir yol katetmen lazım
    teorik tetabi praikte gormeden fazla bir sey soylenemez
  • quote:

    Orjinalden alıntı: synan

    şarj dinamosu dalgalı akım uretmiyormu bun nasıl duz akıma cevirip akuyu sarf etmeyi dusunuyorsunuz
    hem sarj dinamosu olarak normal bisiklet lambaları icin bir sey dusunuyorsan 6 watlık kuvveti var yani soyle bir bayır cıkabilmen yada dedigin gibi yardım etmesi icin baya bir yol katetmen lazım
    teorik tetabi praikte gormeden fazla bir sey soylenemez




    diyot zaten dalgalıyı doğruya çevirmiyor mu?

    yol sorunum pek yok arkadaşlar, 1 ay önce aldığım hız göstergesinde toplam katettiğim yol yaklaşık 7000 km... hatalı ölçüm olduğunu da zannetmiyorum (en azından çok büyük bir fark değil). şehirlerarası yollardaki km kontrol tabelalarında ölçüm yaptım, 5 km'lik yolda 50-100 m fark çıktı. bunu ihmal edebilirim.




  • tek köprü diyot yeter ama şarj ederken şarj akımını ölçün (akü boşken ve doluyken). aküler dolduğunda şarj akımı devam ederse gerilim sınırlayıcı bir devre gerekebilir yoksa 7000 km boyunca aküleri kaynatabilirsiniz
  • oh... bir sıfır fazla yazmışım, 700 olacaktı.

    aslında şarj durumunu gösteren bir cihaz da koyabilirim. tabi bunu dijital ekranlı falan yapamam... ucuna bir led takarım, yanınca veya sönünce dolmuş yada boşalmış anlamına gelir, ona göre dinamoyu devreye sokarım. bu daha güvenli olmaz mı? hatta bende şarjlı bir lamba vardı, doluyken üzerindeki iki ledten biri yanıyodu, boşalınca diğeri. öyle bişey de olabilir.
  • gerilim sınırlayıcı devrenin yapısı basittir yapımı yormaz pek ama siz öncelikle 12 volt bir dinamo bulun ve köprü diyodu da takıp akımı ölçün, akü gerilimi 14~14.5 volda falan çıktığında akım değerine bakın sıfıra yakın değilse (0.1~0.2+ amper gibi) sınırlamalısınız yoksa aküler gider
  • 6 volt 4 Ah bir aküyü şarj için yaklaşık 400 mA gibi bir akım gerekir.İki akü olursa bu değer 800 mA olur.
    Daha düşük akımda daha uzun süre şarj olması gerekir.
    Normal 6 volt 3 watt bisiklet dinamosu çift aküyü şarjda zorlanabilir.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: silicon

    6 volt 4 Ah bir aküyü şarj için yaklaşık 400 mA gibi bir akım gerekir.İki akü olursa bu değer 800 mA olur.
    Daha düşük akımda daha uzun süre şarj olması gerekir.
    Normal 6 volt 3 watt bisiklet dinamosu çift aküyü şarjda zorlanabilir.



    4 ah aküyü doldurmak için 400 ma yeter demişsiniz ancak bu akım yani 0.1C, yeterden öte sınır değerdir acil durumlar hariç kurşun akülerin bunun üzerinde akımla doldurulması istenmez, akü ömrünü kısaltır. yukarıda belirtilen sistemde aküler seri bağlıdır yani şarj akımı 800 değil yine 400 miliamperdir ayrıca şarj akımının bir alt değeri yoktur (kafa karıştırmamak için sızıntı akımını falan yazmıyorum) benim arkadaşa tavsiye ettiğim dinamo ise 12 volttur ve 6 wattır (0.5 amper : yeter den de fazla) zaten kendisi sürekli bisiklet sürdüğünü söylüyor zaman da problem değil herhalde. aküler normalde sabit gerilim şarji ile doldurulur uzun süreler yüksek hızda bisiklet sürülecekse gerilim regülatörü yararlı olur, tabi en iyisini dinamo ile şarj akımı ölçülüp denendikten sonra söyleyebiliriz.




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.