|
Black Myth: Wu Kong (Çıktı) [PC ANA KONU] (55. sayfa)
-
-
Sadece son chapter'da izin veriyor.
-
Saçmaymış baya yeniden oynayacaktım ama çok da gereği kalmadıquote:
Orijinalden alıntı: JePinkmanSadece son chapter'da izin veriyor.
-
eğer oyunu newgame 3 e getirirseniz 3 focus doldurup saldırdığınız da 1 dakikalığına 4 focuslu wukong duruşu aktif oluyor. her yerde böyle kullanılabiliyor sadece ya da nexus da bazı modlar çıkıyor onlarla da olabilir. -
Sadece focus da değil silahın boyu da uzundu baya keyifli oluyor öyle. Skill olarak bize karşı yapılan saldırılar da eklenmeliydi. Oyun zevkini baya katlarmış Wukong saldırılarıquote:
Orijinalden alıntı: Birseysoylicem
eğer oyunu newgame 3 e getirirseniz 3 focus doldurup saldırdığınız da 1 dakikalığına 4 focuslu wukong duruşu aktif oluyor. her yerde böyle kullanılabiliyor sadece ya da nexus da bazı modlar çıkıyor onlarla da olabilir.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aksungur_ -- 1 Ekim 2024; 12:52:41 > -
aynen silahın boyuda uzuyor -
Ne zaman indirime girer :) -
Ben bir hata yaptım galiba chapter 4 te sadece second sister la karşılaştım diğerlerini pataklamadan ana kraliçeyle dövüşüp sonra yanlışlıkla one hundred eyes daoist le fight sekansına girdim orada diğer kızkardeşler de vardı boss fight ı birlikte yaptık item falan kaçırdım dmi baya
Bir de şu kafası el şeklinde olan boss var kanatlı olan, dövüşün ortasında sinematik girdi dövüşmeden fight ı yarıda bırakıp gitti burada yapmadığım bir şey mi vardı? -
Yok hocam sanırım o kaçan arkadaşı dlcde işlicekler -
supreme inspector adlı bosstan bahsediyorsun sanırım..Son bölümde geliyor mefta oluyor DLC ile alakası yok
-
Merhaba Mukadder Olan ,
Oyunu yaklaşık 65 saatin sonunda bildiğim kadarıyla bütün Boss'ları keserek bitirdim. Oyunu silmeden önce NG+ gerektirmeyen başarımları da tamamlayacağım.
Öncelikle oyunu duyurulduğu dönemden beri merakla beklemekteydim. Bunda hem gösterilenlerin gerçek olamayacak kadar iyi görünmesi, hem de Çin Mitolojisine ilgim olması yüzündendi.
Şimdi bu yıla bakıyorum da kendi adıma GOTY adayıdır bu yapım açık ara. Ama büyük ihtimal ekstrem bir durum olmadıkça Astro Bot alacaktır ödülü. Malum Sony lobisi. Yine de uzun yıllardır bu kıvamda özgün bir yapım oynamamıştım. Oyun Çin Edebiyatının Edebi Eserleri arasında yer alan Batıya Yolculuk'tan esinlenmiş bildiğiniz gibi. Normalde Yol hikayesi film ve oyunları pek sevmem. Yine de bu kıvamdaki bir oyunda bir şeyleri beğenmemek oldukça çok zor.
Şimdi yapımı nereden övmeye başlayacağım konusunda kararsızım açıkçası. Hikaye anlatımı ve karakterler mi desem, grafiklerin olağanüstü olması mı desem, irili ufaklı Boss'ların özgünlüğü mü desem.
Her şeyi ile kusursuza yakın bir yapım olmuş. Hatta Çin menşei olamayacak kadar emek ve kalite var oyunda bence. Her şeyin dibine kadar imitasyon yapan bir millet demek ki istediğinde gerçekten bir şeyleri yaratabiliyor. Bu yüzden sanırım Çinliler geliyor demiyorlar boşuna. Hitay'lıların yükselişi der, saygı duyarım.
Grafiklerden ve Seslendirme kalitesinden başlayalım. Oyun özellikle Grafik ve Unreal 5 kullanımı konusunda çığır açmış durumda. Nesil olarak benim için Horizon Forbidden West ve Alan Wake 2 ile birlikte aynı kefeye konulabilir. Yaratılan Dünya, Sanat Tasarımı, her bölümün farklı tema ve işleyişte ilerlemesi gerçekten taktirde şayan. Özellikle Eski Çin motiflerinin kullanımı muazzam olmuş. Adamlar hem Mitolojilerinden esinlenmişler hem de tarihlerinden. Bu kıvamda bir Yaratılış Destanı veya Ergenekon Destanı yapılır mı acaba, yapılırsa da biz görebilir miyiz. Hayallerimize sökün etti bir anda.
Sorun olarak ise kronik Unreal 5 problemleri maalesef bu yapımda da mevcut. Onun dışında da bütçesel engeller diyebiliriz. O kadar kusur kadı kızında da olur der, geçeriz bizde.
Karakterlerden bahsedecek olursak Ana karakterimizin konuşmaması bence oyunun en büyük handikaplarından birisi. Öyle ki açılış sekansında yargı dağıtan orijinal Sun Wukong'u görünce keşke aynı seslendirmeyle devam edilseymiş dedim. Yapılan seslendirme bence sevgili Ip man'imiz Donnie Yen veya Aaron Kwok'un Sun Wukong canlandırmaları kadar iyiydi. Bu kalitede bir seslendirmeyi sadece oyunun başında ve sonunda duymamız üzücü bence. Neyse ki burada bu açığı kapatmak için yan karakterler devreye giriyor.
Yan karakterlerin seslendirmesi özellikle Çince olarak çok iyi. Hele hele oyunun ortalarında gelen yancı Bajie amcamız harika bir çar (karakter). Yeri geldiğinde atarlı, yeri geldiğinde babacan, yeri geldiğinde de çapkın bir abimiz. Özellikle Çaycı Hüseyin tripleri ile kestiği rajonlar beni benden alındı. "Hepiniz döverim ülen!" Bunun dışında Örümcek Kız Kardeşler, Ana düşmanımız, Göbişli Buda JR, Kafasız Türkücü abimiz. Sürekli başı derde giren At abimiz, arada bir ortaya çıkan üfürükçü dayılar falan. Yan karakterler gırla oyunda ve hepsi özenle yaratılmış. Bazı yan karakterlerin hikayeleri ise bölüm sonlarındaki hepsi farklı çizim tekniği ile yapılmış olan ara sahneler ile anlatılmış. Bizim yol hikayemizin dışında farklı hikayeler de işlenmiş olması yine oyunun olumlu kısımlarından. Tilki kız, seni unutmadık. Bu yüzden yan karakterleri saymakla bitmez ve boş değiller.
Karakterlerden son olarak Boss'lara biraz gireyim. Souls serisine en yakın bitirdiğim oyunlar Sekiro ve Star Wars Jedi serisi diyebilirim. O yüzden şöyle benziyor böyle benziyor diye ahkam kesemeyeceğim. Ama gel gelelim oyundaki irili ufaklı Boss'larla yapım aslında bir Boss Kesme Simülatörü bence. Bunda NPC'lerin yer yer tek vuruşta bile ölebilir seviyede olmasının etkisi de var.
Uzun süredir bu kadar kasıldığım Boss savaşları olmamıştı. Ki daha geçen kış Sekiro'yu bitirmemi bile sayıyorum bu durumlar için. Öyle dövüş mekanikleri ve atak/defans paternleri var ki bazı düşmanların, ezberlemek bile zor olabiliyor. Bu konuda Yapımcı firmayı tebrik ediyor, o Erlang'ın evine ateşler salsın diyorum.
Gelelim oyunun diğer iyi olduğu konular olan Combat ve Mekanikler kısmına. Combat aslında sade ve kullanışlı. 3 çeşit Asa duruşuna göre de şekilleniyor aksiyonlarımız. Ben açıkçası ilk stil üzerinden gittim çünkü genel olarak benim oynanışıma yakındı bu duruş. Ama tabii Asa'yı uzatıp uzatıp Arşa erişmek de paha biçilmez. Combat diğer Souls-like ve aksiyon oyunlarından aşina olarak hafif ve ağır saldırı şeklinde çeşitleniyor. Ağır saldırının vuruş hissi son zamanların en iyilerinden diyebilirim. Öyle ki onu şarj ederek "Ya Buda!" şeklinde düşmana geçirmek oldukça zevkli. Combatın en eğlenceli kısımlarından diyebilirim bunun için.
Oyunu tanımlarken "Boss Kesme Simülatörü" demiştim ama aslında biraz yanlış bir ifade seçmişim. Oyun aslında Boss Kesme ve Boss Edinme Simülatörü. Öyle ki Değişim özelliklerimiz ve büyülerimiz daha önce kestiğimiz küçük Boss'ların özümsenmeleri üzerinden ilerlemekte. Yendiğimiz düşmanları hüppletince özelliklerini ve tiplerini de özümsemiş oluyoruz. Bu şekilde de irili ufaklı onlarca saldırı seçeneği ile olabiliyor.
Oyunun müzikleri ve ses kullanımlarından bahsedelim biraz. Yeri geldiğinde Ezgisel Müzikler, yeri geldiğinde Orkestral parçalara yer verilmiş. Duruma ve sekansa göre giren epik müzikler oyuncuları gaza getirmeye yarıyor. Müzikler konusunda rahatsız olduğum bir durum olmadı açıkçası. Ara ara kullanılan Üç telli Bağlamaya benzer müzik aleti ise beni Red Cliff serisine aldı götürdü.
Alıntı
metni:Red Cliff : Ünlü Yönetmen John Woo'un İki film olarak Çin'deki 3 Krallık Dönemine yol açan olayları anlattığı Epik Savaş Film serisidir. Merak edenlere tavsiyemdir. Son olarak oyunun olumsuz kısımlarından bahsederek yorumlarımı bitireyim. Öncelikle Yapımcı Firma her şeyin en iyisini yapayım derken ya Bütçe yada Zaman kısıtlaması duvarına çarpmış bir anda.
Çünkü görünmez duvar olayının mantıksal başka bir açıklaması yok. Öyle ki 6.bölümdeki
Spoiler,
mesajı görmek için tıklayın.kullanımımıza sunulan bulut ile neredeyse haritanın her yerine uçabiliyor olmamızın başka bir izahı yok. Yahu kapasitenize göre hareket etseniz böyle 15 yıl öncede kalan bir geliştirme sorunu ile 2024'te karşılaşmazdık. Umarım kendileri için bir ders olmuştur.
Diğer bir eleştirim ise en başta da dediğim gibi karakterimizin konuşmaması. Öyle ki yolculuğumuzda karşılaştığımız yan karakterler bile bu durumdan rahatsız veya muhabbetini yapar oluyor. Sadece atlarken, zıplarken veya hasar yiyince duymayalım karakterin sesini yahu. Keşke böyle bir seçim yapmasalarmış.
Son olarak da oyunu Türkiye Bölgesi ve Türkçe Dili olan Windows ile oynadığımızda yaşanan Boss donmaları, ölmemeleri sorunu ben oyunu bitirdiğimde henüz çözülmemişti. Kullandığım programlar da bölge değişimi yüzünden sorun verdiği için her oyuna girişte ve çıkışta bölge değiştirmek sıktı biraz. Malum 65 saat oyun oynadık.
Günün sonunda yıllardır beklediğim ve beklentimi oldukça aşan bir yapım ile karşılaştım. Bu özgünlükte bir oyunu en son ne zaman oynadım hatırlamıyorum bile. Gönül isterdi ki firma teknik sorunlar ve görünmez duvarlar konusunda biraz daha tecrübeli olsaydı. Yine de bunlar oyunun bir Şaheser olmasını engellemiyor! Ek paketini de şiddetle bekliyorum. Çal oradan bir yanık türkü Kafasız Pederrrr.
Godspeed Sun Wukong!
TaneomiyoutubeBlack Myth Wukong OST - Resonant Waves Profoundhttps://www.youtube.com/watch?v=lrBlVCWsUOQ
-
Benim bu sene en keyifle oynadığım 2. oyun oldu. Oyunları yorumlarken 2024 senesinde olduğumuzu da unutmamak lazım. Bu teknolojinin de hakkı verilmesi lazım. Birçok oyun hala 2018 oyunları seviyesinde kaldı hatta aşamadılar.
Teknik detay olarak birçok oyundan iyi olması yanında envayi çeşit boss tasarımı ve mekanıyla çok keyifli oynadım. Bunun yanında çok da güzel bir sunumu vardı. İlk sefer bitirdim, oyunun daha yarısını oynamadığımı fark ettim. Tekrar oynadım %85 falan oldu sanırım. Platin kovalamayı sevmem o nedenle yetti.
Erlang adlı babayiğite de ayrı bir parantez açmak lazım. Bu adamı görmeden bu oyun yorumları tamamen eksik olur. Muazzam kalitede tasarımı, ışıl ışıl next gen saldırı effectleri ile hayran kaldım diyebilirim. Benim için bir Owl Father seviyesinde bosstu. Bunu Er'de Fromsoftware'den beklerdim ama aradığımı burada buldum diyebilirim. Bu oyun ile bir çıta belirlendi. Bundan sonraki Souls oyunları da yeni nesil grafik ve saldırı effectleri ile gelmeli artık. Cihazları boşuna almadığımızı hissettiren bir deneyim oldu.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aksungur_ -- 13 Ekim 2024; 12:28:3 >
-
Herkese selam bir konuda yardıma ihtiyacım var ben sekiroyu bile bitirdim ama şu boss bana çok ters geldi ya , eski videoları izliyorum sarı alan yok yeni sürümde anladığım kadarıyla bizi sarı bir alana çekip staminayı yarıya indiriyor, nasıl geçebileceğim ile ilgili tüyo verecek var mı acaba?
-
Bu bölümün gizli bölümünü bitirirsen, (son boss Duskweill)sana weavers needle diye birşey veriyor. Onu kullanarak son boss'un o sarı alan saldırısını kırabilirsin. Sonra zaten boss çok kolaylaşıyor.
-
Çok teşekkür ederim deneyecem şimdi
-
Chapter 6 ya geçtim ama kafam çok karıştı. Bu oyunda bi kötü son bir de iyi son mu var? Ne yaparsak iyi son ya da ne yapmazsak kötü son oluyor? Bir de secret ending var. Bir yerde okumuştum oyunu normal olarak bitirin ondan sonra ana ekranda hikayeye devam et deyip secret ending yapın diyordu. Kafam biraz karıştı
Tamam iyi sonu öğrendim bilmeyenler için not olsun önce secret ending yapıyoruz; yani Erlang’ı yenip son 2 bossa ondan sonra geçiyormuşuz.
Secret ending için de 1,2,4 ve 5. chapterdaki secret bossları alt etmemiz lazım bir de treasure questline ı tamamlamak gerekiyor. Sonra chapter 3 teki The Great Pagoda isimli yere gidiyoruz.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi massiv a -- 17 Ekim 2024; 13:48:32 > -
Bazı boss'ların ruhlarını alamıyorum ''cannot absorb spirit without guidance'' diyor.
Sanırım bir item alacağım ilerde fakat chapter 2'ye geçtim, kaçırmadım değil mi?
-
O ruhları sonra alabiliyorsun shrine dan ama sen çinli beyaz saçlı yaşlı adamı atlamışsın chapter 1 de o gourd u alıp bir şey yapıyor sihir gibi sonra alıyorsun. -
Aynen öyle dayıyı atlayıp 3.chapter'a kadar gelmişim
Bu akşam 1. chapter'da dayıyla tanışıp kestiğim opsiyonel boss'ların ruhlarını toplayacağım.
-
Onları gidip toplamana gerek yok. Shrine dan alıyorsun
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X