Orijinalden alıntı: TechZone ters düz cevap vermedim terbiyeni takın önce!!!
sunroofsuz 2005 model 1.16i buldum diyosun, arabanın ne fotosunu görmüşüz ne bilgilerini biliyoruz kalkmışın donanım farkı ne oluyor gibi anlamsızca bir soru sormuşun?? bunun cevabını burada alamazsın, ben ne bilim aldığın arabada ne gibi donanım farklılıklarının olduğunu?! ne bileyim arabanın hangi opsiyonlarla doldurulduğunu?!
biraz MANTIK!!!!
bı kaç konuda yorum yazınca kendini nerelerde görüyosun bilmiyorum ama insan yerine konmak için insan gibi cewap vermek gerekir
Bulduğunuz 2. el araç eğer internette ilanlı bir araç ise link yazın ve yardımcı olalım?
teşekkür ederim ilginiz için gereken bilgilere bir şekilde ulaştım ve aracı aldım
ekran karşısında hakaret edebilmeyi marifet sayan arkadaşın zavallılığı diye yorumluyor ve
sana artık cevapp verme gereğide duymuyorum
he cnm he.. once gidip tempra alir gibi bmw almamayi ogren sonra konus.. sana satan allah bilir full + full diye satmistir mustahak..
arkadaşlar bende 2005 2006 1.16i düşünüyorum ama araç hakkında pek bir bilgim yok yaka silkecek derecede bir srunu varmıdır birde hangi donanımda olanını önerirsizinz yardımlarınızı beklyorum hrkese ii formlar..
@misterking,
Önemli olan alınacak 2. el aracın (temiz olması), yani değişen orjinal parçaları, kazası, vuruğu darbesi vb..
Almak istedğiniz 2.el bmw 1 serisini belli bir ücret karşılığı borusan veya kosifler yetkili servislerine götürüp aracın tüm geçmişini, ayrıca aracın expertiz raporunu yani aracın tüm noktalarına baktırıp sonrasında bir karar vermek doğru olur.
Bildiğim kadarıyla bmw 1 serisinin 2006 ve 2011 e kadar güncel kasalarında herhangi bir kronik arıza yok. Birçok kaynakta okudum almanyada golf den sonra 2. elde en çok tercih edilen kompakt hb araç bmw 1 serisidir. Kısacası yaka silkecek bir sorunu söz konusu değil. Ancak benzin sarfiyatı konusunda ciddi bir tüketim söz konusu bunu önceden göze almanız tavsiyemdir. Tam otomatik şanzıman, arkadan itiş, run flat lastikler ve atmosferik motor göz önüne alınırsa 11 ila 14 litreye kadar ortalama benzin yakıyor.
ilanlara baktımda 1.16 larda baya sıralı sistem taktıran var acaba lpg de kullanan arkadaşımız var mı zaten benzinn bu fiyatta olduğu zamanda bu arabayı alıpta benznde kullanmak pekde akıl işi değil gibi 2005 2006 temiz bi araç bulup sıralı sistem taktırma doğru mu
valla pek akıl işi değil derken bize akılsız demek istiyosunuz heralde Ben de şahsen lpg ye karşı birisiyim. Hele takılacak araç bmw ise bence hiç düşünülmemesi gereken bi konu. Sloganı sürüş keyfi olan bir araçta lpg sistemi aracın hem prestijini hem de makul olan performansını ortadan kaldırır. Eğer ekonomik bir araç düşünüyorsanız dizel araçlara yönelmenizi tavsiye ederim..
hocam ama bu çağda benzinn 4 lira olduğu bi dönemde bana hiç uymuyor aslında benm önceki aracımda benzinliydi lpg taktırdım ve hiç bir sorun olmadı tamm çekiş gücü falan biraz düşüyo ama öyle aman aman bi fark yok iş ve bunn yanında ekonomik yönden %50 tasaruf sağlıyo prestyij yönnden bakarsak benm öyle bi takıntım yok hocam ama baya yaygınlaştı sıralı sistem ingiliz kraliyet ailesinin bile araçlarından biri sıralı sistemli
quote:
Orijinalden alıntı: misterking
hocam ama bu çağda benzinn 4 lira olduğu bi dönemde bana hiç uymuyor aslında benm önceki aracımda benzinliydi lpg taktırdım ve hiç bir sorun olmadı tamm çekiş gücü falan biraz düşüyo ama öyle aman aman bi fark yok iş ve bunn yanında ekonomik yönden %50 tasaruf sağlıyo prestyij yönnden bakarsak benm öyle bi takıntım yok hocam ama baya yaygınlaştı sıralı sistem ingiliz kraliyet ailesinin bile araçlarından biri sıralı sistemli
o zaman neden 1 serisi düşünüyorsunuz, anlamadım..
yanlış anlamayın..sizin hiç bir kriterinize uymuyor bu araba anladığım kadarıyla..
Bu hafta sonu İstanbuldan Lüleburgaza gittim geldim.Ortama 130-150km arası hız ile benim araba 300km yi tam yarım depo benzin ile yaptı.Uzun yolda gerçekten çok keyifli bir arabaymış hiç bu kadar keyif almamıştım uzun yolda.
quote:
Orijinalden alıntı: RS7N
quote:
Orijinalden alıntı: ahmeta60 Bu hafta sonu İstanbuldan Lüleburgaza gittim geldim.Ortama 130-150km arası hız ile benim araba 300km yi tam yarım depo benzin ile yaptı.Uzun yolda gerçekten çok keyifli bir arabaymış hiç bu kadar keyif almamıştım uzun yolda.
Uzun yolda gercekten keyifli bir arac hele birde pürüssüz bir asfaltta tadından yenmiyor ,ayrica 6. viteste de tuketim gayet makul degerlere düsüyor.
6.vites olayi super zaten,140km ile giderken yanilmiyorsam 3000 devir ceviriyordu hem yakit dusuyor hemde sessiz bir sekilde arac yol aliyor.
quote:
Orijinalden alıntı: ahmeta60
quote:
Orijinalden alıntı: RS7N
quote:
Orijinalden alıntı: ahmeta60 Bu hafta sonu İstanbuldan Lüleburgaza gittim geldim.Ortama 130-150km arası hız ile benim araba 300km yi tam yarım depo benzin ile yaptı.Uzun yolda gerçekten çok keyifli bir arabaymış hiç bu kadar keyif almamıştım uzun yolda.
Uzun yolda gercekten keyifli bir arac hele birde pürüssüz bir asfaltta tadından yenmiyor ,ayrica 6. viteste de tuketim gayet makul degerlere düsüyor.
6.vites olayi super zaten,140km ile giderken yanilmiyorsam 3000 devir ceviriyordu hem yakit dusuyor hemde sessiz bir sekilde arac yol aliyor.
birde 8. viteste 160 - 170km ile giderken 1800d/d çevirdiğini düşün ahmet
ekonominin fokunu çıkartmak diye buna diyoruz ve yeni nesil ZF şanzımanı yenilenecek 1 serisinde de görmek istiyoruz...
Sevgili Techzone ve diğer üstadlar, Bir tartışma konusu olarak bunu açmıyorum ama yinede bilgimin bu konuda yetersiz olduğunu düşünüyorum.
Konu şu malzeme kalitesi ve işçilik. Uzun vadede kalite ve işçilik nasıl kendini belli eder? İnsan ister istemez okuduklarından, bilgi sahibi olsun olmasın birtakım tanıdıklardan ve bunların yorumlarından etkileniyor. Bmw 1 serisi için için internette çeşitli forumlarda malzeme kalitesinin bu aracın Fiyatına göre düşük olduğunu okudum. Yine günlük hayatta arkadaşlarımla konuşurken internette bu konu hakkında araştırma yaparken bu tip söylemler görüyorum ve duyuyorum. Bu aracı detaylı bir şekilde incelediğinizde beni rahatsız eden aslında herhangi bir işçilik sorunu gerçekten gözüme çarpmıyor. Sonuçta kompakt HB bir otomobilden bahsediyoruz ve tabiki bmw 5 serisi kalitesinde olmasını beklemiyoruz. Araç henüz 5000 km de ve istanbulda kadıköy semtinde bile berbat yollara rağmen, dengesiz sıcak soğuk hava koşullarına rağmen herhangi bir ses kokpitte tıkırtı vs yok. Sadece Kol dayama kısmında bir çıtırtı var kolumu üstüne koyduğumda okadar. Bunu da çok kafaya takmıyorum ve bakım zamanı geldğinde yaptırırım. Asıl merak ettğim tabiki araç 40 binlere 50 binlere geldiğinde bu tip şeylerin olma ihtimalı. Ben malesef arabayı çok dinliyorum ve en ufak bir plastik sesi duyduğumda canım sıkılıyor sanırım bunu biraz abartıyorum.
Diğer rakipleri ile mukayeseye gelince; Audi a3 için objektif bir biçimde bu aracın iç malzeme ve işçilik aksamının bmw 1 den daha iyi olduğunu kabul ediyorum. Audi özellikle bu konuda her modelinde kendini aştı diyebilirim. VW golf e gelince bence bmw 1 ile malzeme kalitesi ve işçilik hemen hemen aynı seviyelerde. Kafamda şöyle bir kıyaslama yaptım: Bmw 116 otomatik 60 bin TL civarlarında, Audi a3 1.6 multironik sportback yine 60 bin TL civarında, Golf 1.6 DSG ise 43 bin TL. Eğer bu 3 aracı iç mekan kalitesi/fiyat olarak kıyaslarsak sonuncu bmw olurdu. Size çok saçma gelebilir bu kıyaslama ancak satın alma kriterlerinde bence herkez için çok önemli bir konu.
Kalite kavramına gelince, kalite çok farklı ve geniş bir kavram bir otomobil için. Yani sadece kokpit ve iç mekan olarak değil. Uzun vadede sizi üzüp üzmemesi, fren diski, şanzıman, elektronik aksam far klima müzik sistemi direksiyon vs vs.. Bunları açmıyorum çünkü çok klasik ve uzun bir konu olur.Sonuçta alman arabaları bunlar ve hepsinin hemen hemen belli bir standartı var ve bilinen kronik arızaları yok gibi..
Son olarak, bmw 1 in bu araçlardan ayrıldığı özellik direksiyon hassasiyeti, arkadan itiş, 50:50 ağırlık dağılımı,sıradışı yol tutuş özellikleri.
Bu aracın bu segmentte en pahalı 3 araçtan biri olmasının sebebi bunlar mı? Yoksa markasının bmw olması mı?
kalite konusu mevzu bahis olunca her zaman derim "sanırım hiçbirimiz kalite kontrol uzmanı değiliz" diye.. özellikle kalite konularında ahkam kesenlere de baktığınızda ya arabası yoktur ya da bahsi geçen arabayı gidip bayisinde "orta parmağının tersi ile malzemeye -tık tık şeklinde- vurarak" inceleme olanağı bulmuş, malzemeden gelen ses cılız ya da çıt çıt gibi ise kalitesiz, tok ses veriyorsa malzeme kaliteli olarak nitelendirilir.. bunu dünyada yapan tek canlı Türk insanıdır..
ama malzeme kalitesi tabiiki bu şekilde değerlendirilmediği gibi konuya bu şekilde yaklaşanlara da açıkçası uyuz olduğumu da belirtmek isterim..
malzeme kalitesi;
- km'lerle elde edilen tecrubelerle,
- çıkan seslerle,
- matlıktan parlaklığa geçen göğüs - ön göğüs ve trimlerde,
- kaplamaları soyulan düğme ya da düğme gruplarıyla,
- dikişleri atan, yırtılan, sökülen, yıpranan; kumaş, deri, yarı deri yarı kumaş döşemelerle (yine bunların matlıklarını kaybetmesi ve kmler ilerledikçe deformeler, buruşmalar, kırışıklıklar vs)
- özellikle en son olarak dikkat edilen zemin kaplamasının kalitesi..
bunlar neden önemlidir otomobil sahibi bir insan için? ya da şöyle sorayım öncelikli olarak malzeme kalitesinden kastetilen neden hep otomobilin iç kısmına aittir? bence bu sorunun cevabı kesinlikle otomobil ile zevk alarak dolaşan insanda olsanız, amacınız sadece A noktasından B noktasına gitmekte olsa bu zaman zarfı içerinde vaktinizin tamamını aracın içinde geçirmenizden gelir..
bundan sonra sıra gelen şey aracın tüm mekanik aksamı ve bunların kalitelerini oluşturuyorsa bu zamana kadar bana periyodik bakım dışında (ve başıma gelen hafif kazalar haricinde) sorun çıkartmayan tek marka var o da BMW.. heleki F kasalardaki malzeme kalitesi ile BMW kendini aştı artık..
yukarıda saydığım noktaların cevabına gelince, yine aynı sırayla cevaplayacak olursam;
- ilk BMW'm ile şu anda kullandığım BMW'yi de katarsak sadece BMW'lerle (E46 - E53 - E70 - F10) toplamda 310.000km kadar yol yapmışlığım var.. eğer ailede varolan diğer BMW'leri de katarsak bu rakam 450.000km'ye falan çıkacaktır tahmini olarak..
- sağdan soldan çıkan ses muhabbetine gelince, bence E kodlu kasaların son serilerinde hemen hemen yok oldu diyebilirim.. km'ler arttıkça zangırtı, gıcırtı, çıtırtı vb. seslerin ana kaynağı aynı aksam içinde kullanılan farklı maddelerdir.. özellikle demir aksam ile plastik yapının birleştiği noktalarda can sıkıcı sesler oluşmakta ve gerçekten sinirlenecek noktaya gelinebilmektedir.. ancak bunun önüne kesinlikle geçildi ve gözlemlediğim kadarıyla;
E90 - E70 - E60 - F10 - F02 kasalarda bu durum can sıkıcı olmaktan çıkmış bulunmakta... sizin kullandığınız E87 kasa 1 serileri ise 2008'de geçirdikleri makyajla çok iyi bir noktaya geldi.. bir kere bu açıdan bakıldığında canınızı sıkmanıza gerek yok.. ancak bu konuda bilinmesi gereken en önemli şeylerden bir tanesi de bu seslerin illa malzeme kalitesinden kaynaklanmayacağıdır.. özellikle kış aylarında aracın içinde sürekli değişkenlik gösteren sıcaklık seviyeleri ile sağdan soldan ses gelen ses artmakta, ön kol dayama, kol dayamanın alt kapağı gibi yerlerde esnemeye sebep olur ses oluşmasına zeminde hazırlamaktadır.. bunun da hiçbir marka, hiçbir modelinde önüne geçemez.. heleki şu sıralarda güneşin altında durduğunuz halde kar yağması gibi zorlayıcı hava koşullarında durum çok daha belirgin hale gelmektedir..
- güneş ışınlarından dolayı mat olan kısımların parlaması kadar doğal bir şey olamaz ancak artık eskisi gibi 40.000 - 50.000km'ler de bu durum oluşmuyor.. hatta bazı modellerde ön göğüsü deri kaplı olarak bile veriyorlar artık..
- kaplamaları soyulan düğmeler konusunda BMW yine çok çok kaliteli... VW Golf IV ve Audi Q7 sahibi olduğum da inanılması zor ancak daha 30.000kmleri yeni geçtiğimde bu sorunlar baş göstermeye başlamıştı.. özellikle cam açma kapama düğme grupları 75.000km'yi geçtidiğim de neredeyse tamamen bembeyaz olmuştu.. BMW'de böyle bir sıkıntı yok..
- döşeme konusunda E46 - E39 ve E53 kasalardaki gibi 50.000km'ye kdr deformasyon süreci, bundan sonra ise buruşma ve kırışma süreci artık 75.000km'den sonra başlıyor diyebilirim..
- zeminde kullanılan malzemenin kalitesi yine F kasalarda artmış durum da açık bir şekilde..
bu ve bunun gibi örnekleri çoğaltabilirim elbet... ama malzeme kalitesi denilince öncelikli olarak aklıma gelen şeyler bunlar oluyor benim.. kısaca değinmeye çalıştım ama biraz uzun oldu..
ben de kisaca tecrubemi paylasiim..
bmwyi aldiktan sonra kasisten veya yukseklik farki olan bir noktadan gecerken yani sasi bukuldugunde arka koltuklarin arkasindan bir ses geldi, koltuklar sokulerek ariza giderildi.. 20000km sonra on gogusten bir ses geliyordu, torpido ayaklarinin sasiye baglandigi noktaya ses yalitimi yapildi ve giderildi.. su an 66000deki aracta cit cikmiyor..
yeni aldigim golfe gelince :) malzemeleri bmwye gore daha yumusak.. gelgelelim daha 5000kmdeki aractaki yolcu kapisindan dayanilmaz bir tikirti geliyor.. ayni zamanda arka yolcu kapisindan da yeni sesler almaya basladim.. galiba benim iki araba da almanlarin sosis bira zamanina denk geldi...
bu arada q7 demisken.. 113binde bir q7 kullandim kisa bir sure.. o malzeme kalitesi dunyanin en iyisi denen audiyi gorseniz acirdiniz.. sofor tarafinin cam acma dugmesinin boyasi solmus, deri dosemeleri kendinden gecmis.. nasil becermis bilmem ama kullanan bmwdeki idrive muadili yuvarlak zimbirtinin yarisini soymus ve aracin icinde en az uc yerden farkli tikirti sesleri aldim hatta biri sangirtiya dogru gidiyordu.. kullanan muteahhit biriydi pek ozen gostermemis herhalde diyecegim ama bilmiyorum..
quote:
Orijinalden alıntı: TechZone
kalite konusu mevzu bahis olunca her zaman derim "sanırım hiçbirimiz kalite kontrol uzmanı değiliz" diye.. özellikle kalite konularında ahkam kesenlere de baktığınızda ya arabası yoktur ya da bahsi geçen arabayı gidip bayisinde "orta parmağının tersi ile malzemeye -tık tık şeklinde- vurarak" inceleme olanağı bulmuş, malzemeden gelen ses cılız ya da çıt çıt gibi ise kalitesiz, tok ses veriyorsa malzeme kaliteli olarak nitelendirilir.. bunu dünyada yapan tek canlı Türk insanıdır..
quote:
ancak bu konuda bilinmesi gereken en önemli şeylerden bir tanesi de bu seslerin illa malzeme kalitesinden kaynaklanmayacağıdır.. özellikle kış aylarında aracın içinde sürekli değişkenlik gösteren sıcaklık seviyeleri ile sağdan soldan ses gelen ses artmakta, ön kol dayama, kol dayamanın alt kapağı gibi yerlerde esnemeye sebep olur ses oluşmasına zeminde hazırlamaktadır.. bunun da hiçbir marka, hiçbir modelinde önüne geçemez..
kritik tespitler..
@techzone: bilgi dolu yorumlarınız, yalın bir dille anlattığınız için çok teşekkür ederim. Dediğiniz gibi bu sınıf araçlarda özellikle dengesiz sıcak soğuk hava
değişimlerinde bu tip sesler artıyor ve bunun malzeme kalitesi/işçilik kombinasyonu ile ilgisi yok. Anladığım kadarıyla E87 kodlu bmw1 aracın 2008
de geçirdiği makyaj sonucu bu tip sorunların daha da giderildiği.. Bahsi geçen vw grubu araçlarda kokpit tuşlarının boyasının çıktığını, neredeyse tüm 2.el
baktığım audilerde ben de gördüm.
@cemusus: Benim çok yakın bir arkadaşımda 2010 golf kullanıyor. Aynı sorun bahsettiğiniz arka hem de 2 kapı dan da ses geliyordu sanırım serviste hallettiler.
Merhaba arkadaşlar,
ikinci el 1.16 almayı düşünüyoruz, tercihimi otomatikmi yoksa manuelden yanamı yapmam doğru olur? Hani bazı marka,modeller için otomatik yada manuel tavsiye ediliyorya, o bakımdan diyorum :) yalnız 3.20 nin manueli gibiyse inanılmaz başarılı!
şimdiden teşekkürler.
Otomatik candır :D
quote:
Orijinalden alıntı: TechZone
quote:
Orijinalden alıntı: ahmeta60
quote:
Orijinalden alıntı: RS7N
quote:
Orijinalden alıntı: ahmeta60 Bu hafta sonu İstanbuldan Lüleburgaza gittim geldim.Ortama 130-150km arası hız ile benim araba 300km yi tam yarım depo benzin ile yaptı.Uzun yolda gerçekten çok keyifli bir arabaymış hiç bu kadar keyif almamıştım uzun yolda.
Uzun yolda gercekten keyifli bir arac hele birde pürüssüz bir asfaltta tadından yenmiyor ,ayrica 6. viteste de tuketim gayet makul degerlere düsüyor.
6.vites olayi super zaten,140km ile giderken yanilmiyorsam 3000 devir ceviriyordu hem yakit dusuyor hemde sessiz bir sekilde arac yol aliyor.
birde 8. viteste 160 - 170km ile giderken 1800d/d çevirdiğini düşün ahmet
ekonominin fokunu çıkartmak diye buna diyoruz ve yeni nesil ZF şanzımanı yenilenecek 1 serisinde de görmek istiyoruz...