Şimdi Ara

BMW 1 SERİSİ F20 (15. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
6 Misafir (3 Mobil) - 3 Masaüstü3 Mobil
5 sn
43.757
Cevap
308
Favori
2.902.673
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
17 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1314151617
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • @minerval

    1 serisi sandığınız gibi bir kez değil,daha fazla makyaj operasyonu geçirdi. Benim bahsettiğim ikincisi.Bu operasyonda görebileceğiniz en bariz değişiklik yan aynaların şeklinin değişmesi ve Rest fonksyonunun kaldırılmasıdır.

    @cantaylan

    herkesin uzmanlığı kendine, kimseyide resmi titri olmadan uzman kabul edemem. Siz kabul edebilirsiniz saygı duyarım.

    Bahsettiğiniz gibi 1 serisi asla dayanıksız işçiliği problemli bir araba değil. Fakat malzeme kalitesi, işçilik ve tasarım olarak konuyu ele alırsak ben şahsen yeni Golf ün malzemeleriyle 1 serisinin işçilik ve tasarımının birleştirilmesini tercih ederdim. Hatta isteyen olursa Ankara'daki forum kullanıcıları olarak bir buluşma ayarlayıp bunları birbirimize daha rahat izah etme şansı yakalayarak buradaki diğer kullanıcılarla da paylaşabiliriz.

    Döşeme konusuna gelince aracınızla biraz daha zaman (1 sene kadar) geçirdikten sonra karara varmanızı tavsiye ediyorum. Şu an birçok markanın bir çok modelinin koltuk döşemeleri Türkiye'den gönderiliyor (bu markalara BMW de dahildir) ve benim bu sektörde çalışan bir çok tanıdığım insan var. Kendi tecrübelerimi aktarmak gerekirse diğer aracım olan 2009 model Seat Leon'un koltuklarını ve döşemelerini daha başarılı bulduğumu da belirtmek isterim.




  • tabiki güzel olur böyle bir buluşma ancak ben istanbul da yaşıyorum. Zamanı uydurabilirsem tabiki gelmek isterim. Fakat göstereceğiniz somut şeyler bir seat leon ile bmw 1 koltuk kumaşı kıyaslaması ise bence gerek yok. Golf ile bmw 1 ise buna da gerek yok çünkü hem trendline hem comfortline(golf) haftada en az 1 defa bindiğim araçlar arasında. Malzeme kalitesi ve işçilik bakımından aynı oldukları kanısındayım..
  • Bu olay ülkeye göre değişiyor herhalde. Ben İngiltere'deyim, daha yeni sıfır 1.16i aldım. İlk bakım 18bin milde yani 25bin KM civarında. Mutlaka yağının önceden değişmesi lazım tabii. Baya saçma geldi bana.

    Bu arada yeni dikkatimi çekti. Benim aracım 1.16i Sport ancak 2bin motor var (N43B20) ve 122 beygir. Yani 1.18i ve 1.20i ile aynı motor ancak yazılımla sınırlandırılmış. Türkiye'deki 1.16i ise hala 1600 motor sanırım vergi nedeniyle yurtdışındaki 2bin motor versiyonunu getirmemişler.

    Aşağıdaki linkte farklı 1-serisi versiyonlarındaki motor tipleri yer alıyor.
    http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_1_Series_(E81)



    quote:

    Orijinalden alıntı: cantaylan

    birşey soracağım, 1 serisinde periyodik bakım aralığı 10 bin km mi? bilen var mı? aracı ilk çalıştırdığımızda 10000 servis işareti gördüm doğrumudur? yoksa kosiflerin bir oyunumu bu bize 300 euro diye duydum ilk bakım..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ozgur23 -- 25 Nisan 2011; 0:55:04 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozgur23

    Bu olay ülkeye göre değişiyor herhalde. Ben İngiltere'deyim, daha yeni sıfır 1.16i aldım. İlk bakım 18bin milde yani 25bin KM civarında. Mutlaka yağının önceden değişmesi lazım tabii. Baya saçma geldi bana.

    Bu arada yeni dikkatimi çekti. Benim aracım 1.16i Sport ancak 2bin motor var (N43B20) ve 122 beygir. Yani 1.18i ve 1.20i ile aynı motor ancak yazılımla sınırlandırılmış. Türkiye'deki 1.16i ise hala 1600 motor sanırım vergi nedeniyle yurtdışındaki 2bin motor versiyonunu getirmemişler.

    Aşağıdaki linkte farklı 1-serisi versiyonlarındaki motor tipleri yer alıyor.
    http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_1_Series_(E81)



    quote:

    Orijinalden alıntı: cantaylan

    birşey soracağım, 1 serisinde periyodik bakım aralığı 10 bin km mi? bilen var mı? aracı ilk çalıştırdığımızda 10000 servis işareti gördüm doğrumudur? yoksa kosiflerin bir oyunumu bu bize 300 euro diye duydum ilk bakım..





    bende ingilteredeyim, neresindesin?

    bende 318i var 2000cc motor var mesela... 1.16'da ruhsatta ne diye geçiyor? 1599cc mi yoksa 1999 cc mi? emin olmak adına sormak istedim...

    buarada benim son servis 76bin mil.. diğeri 85bin falan sanırım. yani siz o rakamlara pek aldırmayın ben bugün aracı kendim kontrol ettim ve henüz bir ihtiyaç söz konusu değil. ekrandan yağ seviyesi fren durumları vs kontrol edebiliyosunuz. mesela benim son fren pedlerinin değişimi 38bin km gözüküyor. lastikçiye gittim geçen frenlere baktı çok sağlam servise girmeye deymez dedi ki ingiltere burası ama satmadan evel servise sokucam malum burada FSH çok önemli




  • Merhaba, Londra'dayım. Benimki 1995 cc olarak geçiyor.

    Servis 5 yıllık servis paketi almıştım BMW'den aracı alırken. Arabaya bir bindim 18bin mi ya da 24 ay olarak ayarlamışlar. Bagaja da yeni yağ koymuşlar herhalde yağı kendimiz değiştirmemiz bekleniyor. İngiltere'ye taşınalı 3 ay oldu öncesinde Hollanda'daydım orada her yıl servise sokmak gerekiyordu garantinin devamı için. Anladığım kadarıyla İngiltere'de bakıma pek önem verilmiyor.




    quote:

    Orijinalden alıntı: Donanımcı Aras


    quote:

    Orijinalden alıntı: ozgur23

    Bu olay ülkeye göre değişiyor herhalde. Ben İngiltere'deyim, daha yeni sıfır 1.16i aldım. İlk bakım 18bin milde yani 25bin KM civarında. Mutlaka yağının önceden değişmesi lazım tabii. Baya saçma geldi bana.

    Bu arada yeni dikkatimi çekti. Benim aracım 1.16i Sport ancak 2bin motor var (N43B20) ve 122 beygir. Yani 1.18i ve 1.20i ile aynı motor ancak yazılımla sınırlandırılmış. Türkiye'deki 1.16i ise hala 1600 motor sanırım vergi nedeniyle yurtdışındaki 2bin motor versiyonunu getirmemişler.

    Aşağıdaki linkte farklı 1-serisi versiyonlarındaki motor tipleri yer alıyor.
    http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_1_Series_(E81)



    quote:

    Orijinalden alıntı: cantaylan

    birşey soracağım, 1 serisinde periyodik bakım aralığı 10 bin km mi? bilen var mı? aracı ilk çalıştırdığımızda 10000 servis işareti gördüm doğrumudur? yoksa kosiflerin bir oyunumu bu bize 300 euro diye duydum ilk bakım..





    bende ingilteredeyim, neresindesin?

    bende 318i var 2000cc motor var mesela... 1.16'da ruhsatta ne diye geçiyor? 1599cc mi yoksa 1999 cc mi? emin olmak adına sormak istedim...

    buarada benim son servis 76bin mil.. diğeri 85bin falan sanırım. yani siz o rakamlara pek aldırmayın ben bugün aracı kendim kontrol ettim ve henüz bir ihtiyaç söz konusu değil. ekrandan yağ seviyesi fren durumları vs kontrol edebiliyosunuz. mesela benim son fren pedlerinin değişimi 38bin km gözüküyor. lastikçiye gittim geçen frenlere baktı çok sağlam servise girmeye deymez dedi ki ingiltere burası ama satmadan evel servise sokucam malum burada FSH çok önemli




  • Ben güneydeyim, İngilterede servis bakımı sizin insiyatifinizde. İnanılmaz katı kuralları olan bir ülke. O yüzden servislik duruma geldiğinde de gitseniz sorun olmaz çünkü kuralları katı olduğu için servisi son yapan (yada arabayı ilk satan) kişi bunun ne denli ağır bir sorumluluk olduğunu biliyor ve ona göre işlem yapılıyor. Malum türkiyede servis yapıldıktan sonra bi arızayla kaza falan olsa sorun sürücüde ama burada servis görevlilerine kadar sorumluluk yükleniyor. haliyle işlerini çok iyi yapıyolar ve ona göre de servis süresi seyrek hale gelebiliyor. işgüzarlık olmadığı için...

    buarada güle güle kullanın
  • arkadaşlar
    direksiyonun solunda ses açıp kapatma tuşlarının yanında bulunan telefon ve sesli komut sistemi tuşunu nasıl kullanabilirim
    teşekkür ederim
  • sayın lamina propria;

    o tusları aracınızda bluetooth olursa kullanabilirsiniz.. bluetooth baglantınız varsa; telefonunuzu aracla mate edersiniz, o andan itibaren de belirli telefon komutlarına sesle kumanda edebilirsiniz.. eger daha ileri seviyesi olan sesli komut sistemini de almıssanız, radyo komutlarına, cd-usb audio kaynakları komutlarına, arac settinglerine ve navigasyon komutlarına da sesle erisebilirsiniz..
  • sn cemusus, kumandalardan konu açılmışken;

    direksiyondaki yuvarlak şeritli tuş ne işe yarıyor? klimaya etki ediyor ama anlamadığım dışarısıyla hava iletişimini kesip araç içindeki havayı mı devri-daim ediyor? bir de auto var?

    buarada klima demişken benim 3 kasamdaki 16 derece, mondeodaki kadar soğutmuyor. hatta klima için kar işaretine bastığımda çok da fark göremiyorum klima/normal arasında...

    teşekkürler
  • Bmw den once kullandigim Golf V aracimda silecekler calisir vaziyette geri vitese taktigimda arka cam silecegide calisiyordu bu ozellik Bmw de yok galiba yada benmi beceremedim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Donanımcı Aras
    sn cemusus, kumandalardan konu açılmışken;

    direksiyondaki yuvarlak şeritli tuş ne işe yarıyor? klimaya etki ediyor ama anlamadığım dışarısıyla hava iletişimini kesip araç içindeki havayı mı devri-daim ediyor? bir de auto var?

    buarada klima demişken benim 3 kasamdaki 16 derece, mondeodaki kadar soğutmuyor. hatta klima için kar işaretine bastığımda çok da fark göremiyorum klima/normal arasında...

    teşekkürler

    sayin donanimciaras;

    o yuvarlak tus dediginiz gibi arac ici havayi devr-i daim fonksiyonunu calistiriyor.. yani bilmiyorum aracin icinden bir fonksiyon sec oraya koyalim deseler herhalde en son dusuneceklerimden biri olur, toplam iki kere ya basmisimdir ya basmamisimdir o tusa :)) zaten yeni gelen direksiyonlarda (f10, f01, x3) o tus yanilmiyorsam yok.. (yaniliyor da olabilirim kusura bakmayin oyleyse)..

    bu arada sogutmama olayi ilginc cunku ben son gunlerin moda deyimiyle klima performansindan tatmin oldum :)) ama goreceli olabilecegi icin bilemiyorum.. belki klima gazinizla ilgili bir sorun olabilir..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CemUsUs -- 26 Nisan 2011; 1:54:06 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Donanımcı Aras

    sn cemusus, kumandalardan konu açılmışken;

    direksiyondaki yuvarlak şeritli tuş ne işe yarıyor? klimaya etki ediyor ama anlamadığım dışarısıyla hava iletişimini kesip araç içindeki havayı mı devri-daim ediyor? bir de auto var?

    buarada klima demişken benim 3 kasamdaki 16 derece, mondeodaki kadar soğutmuyor. hatta klima için kar işaretine bastığımda çok da fark göremiyorum klima/normal arasında...

    teşekkürler

    evet dışarıdan gelen havayı kesip devir daimi sağlıyor
    auto olan ise araç algıladığı zaman otomatik kesiyor havayı algılamadıysa kesmiyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CemUsUs

    sayın lamina propria;

    o tusları aracınızda bluetooth olursa kullanabilirsiniz.. bluetooth baglantınız varsa; telefonunuzu aracla mate edersiniz, o andan itibaren de belirli telefon komutlarına sesle kumanda edebilirsiniz.. eger daha ileri seviyesi olan sesli komut sistemini de almıssanız, radyo komutlarına, cd-usb audio kaynakları komutlarına, arac settinglerine ve navigasyon komutlarına da sesle erisebilirsiniz..

    öncelikle cevabınız için teşekkür ederim
    ama aracımda bluetooth yok yada ben bilmiyorum
    o zaman o tuşun herhangi bir fonksiyonu olmuyor
  • Aynı durum bende de var. Aracı alırken Bluetooth destekli Professional Audio sistemini almadıysanız onu kullanmanın bir yolu yok. Saçma sapan bir şekilde o butonlar direksiyonda duruyor.

    Klima için de katılıyorum, herhalde direksiyona son koyulacak tuş o olsa gerek.
  • Ender elektronikde Bmw 1 serisi için bluetooth kiti takılmakta direksiyondaki tuşlar aktif hale geliyor.Bu kit bildigimiz görünür bişey degil gizli bir yere bi elektronik kutu takıyorlar araçda bluetooth ve direksiyondaki telefon tuşları aktif oluyor.





    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ahmeta60 -- 27 Nisan 2011; 21:04:19 >




  • Merhaba,
    F20 icin asagidaki linkteki sitede spy fotolari gordum.. Paylasmak istedim..
    Daha once paylasildi ise affola..

    http://www.carmagazine.co.uk/Secret-new-cars/Search-Results/Spyshots/BMW-F20-1-series-saloon-2012-first-spy-photos/
  • 118i ye karar verdim , baz model üzerine opsiyonları seçmem istendi,

    - otomatik vites
    - metalik boya
    - kaliteli kumaş koltuklar (deri istemiyorum ama fikrimi değiştirebilirim)
    - sunroof
    - xenon farlar
    - yükseklik ayarlı koltuklar elektronik
    - elektrikli aynalar ve katlanabilir
    - ön arka park sensörleri
    - flat denilen lastikler (yedek lastik taşımak istemiyorum arabada)
    - deri multimedya direksiyon ve cd çalar
    - direksiyondan vites değiştirilebilmeli


    bunlar yaklaşık ne kadar tutar?
    ve bunlara neler ekleyebilirim , daha önce bu şekilde bi araba almadım kusura bakmayın.. yerinde gidip görecek vaktim de yok diyebilirim.. kağıt üzerinde siparişini verecem ve bi kaç ay sonra aracı getirecekler..
    daha önce dediğim gibi brezilyada yaşıyorum.. adamların olmazsa olmazı arabanın temel direği dedikleri müzik sisteminin gösterişli bi şey olması , direksiyondan vitese ben nefret etsemde adamlar bayılıyor, kırmızı araba piyasada bulmak çok zor belkide imkansız.. eğer burda yanlışlıkla kırmızı bir araç alırsanız uzun süre alıcı bulamazsınız... kırmızıya karşı alerjileri var yani.. siyah ve gri renk harici yolda nadir olarak beyaz araçlar vardır... neredeyse tamamına yakını siyah ve gri tonlarındadır.. (taksiler dahi gri renkte) ... ben aslında audi a3 alacaktım ama ona karşıda bi ön yargıları var.. satarken çok sıkıntı oluyormuş daha doğrusu alıcı bulmakta çok zorlanıyorsunuz. ve audi nin servisi bmw nin içinde ufak bi bölüm. BMW adı altında hizmet vermeye çalışıyorlar. audi sıfır araç almak isterseniz bmw yetkilisi ile görüşmek zorundasınız.. kısaca audi tutulmuyor burada.. volswagen piyasanın yarıdan fazlasına hakim. zaten güney amerikaya özgü modelleri burda peynir ekmek gibi.. ama inanın kaliteleri bizdeki doğan şahin gibi. burada üretilen golf te buna dahil. türkiyedeki golf ün yanından dahi gecemez. inanın abartmıyorum , iki aracı çocuğa gösterseniz farkeder kaliteyi.. benim aracı buraya göre almamın sebebi geri burada satmak zorunda olamam...

    opsiyonda fiyatları türkiye ile yakınmış değerleri... baz model 15.000 euro civarı, yaklaşık 5000 euro ya kadar opsiyon seçeceğim.




  • @ avanoss

    iç-dış ışık paketi de ekletebilrsiniz..çok şık duruyor..
  • Bizim konu durmus gene hic ilerlemiyor.
  • Bmw 3 serisi sürmüştüm yol tutuşu harikaydı, bide kendi arabam olan 1 i sürüyorum. Beyler bu arabanın yol tutuşu şaheser Bu kasaya abartmıyorum 300 beygir motor koy anca hakkını verir. Eğer bütün bmw modelleri böyleyse kimbilir 3.0 3.0 dizel yüksek hacimli 6 silindirli 8 silindirli motorlarla neler yapılır virajlarda hayal bile edemiyorum.
  • 
Sayfa: önceki 1314151617
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.