Şimdi Ara

BMW 1 SERİSİ F20 (14. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
43.757
Cevap
308
Favori
2.902.671
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
17 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1213141516
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cantaylan

    Sevgili Techzone ve diğer üstadlar, Bir tartışma konusu olarak bunu açmıyorum ama yinede bilgimin bu konuda yetersiz olduğunu düşünüyorum.

    Konu şu malzeme kalitesi ve işçilik. Uzun vadede kalite ve işçilik nasıl kendini belli eder? İnsan ister istemez okuduklarından, bilgi sahibi olsun olmasın birtakım tanıdıklardan ve bunların yorumlarından etkileniyor. Bmw 1 serisi için için internette çeşitli forumlarda malzeme kalitesinin bu aracın Fiyatına göre düşük olduğunu okudum. Yine günlük hayatta arkadaşlarımla konuşurken internette bu konu hakkında araştırma yaparken bu tip söylemler görüyorum ve duyuyorum. Bu aracı detaylı bir şekilde incelediğinizde beni rahatsız eden aslında herhangi bir işçilik sorunu gerçekten gözüme çarpmıyor.
    Sonuçta kompakt HB bir otomobilden bahsediyoruz ve tabiki bmw 5 serisi kalitesinde olmasını beklemiyoruz. Araç henüz 5000 km de ve istanbulda kadıköy semtinde bile berbat yollara rağmen, dengesiz sıcak soğuk hava koşullarına rağmen herhangi bir ses kokpitte tıkırtı vs yok. Sadece Kol dayama kısmında bir çıtırtı var kolumu üstüne koyduğumda okadar. Bunu da çok kafaya takmıyorum ve bakım zamanı geldğinde yaptırırım. Asıl merak ettğim tabiki araç 40 binlere 50 binlere geldiğinde bu tip şeylerin olma ihtimalı. Ben malesef arabayı çok dinliyorum ve en ufak bir plastik sesi duyduğumda canım sıkılıyor sanırım bunu biraz abartıyorum.

    Diğer rakipleri ile mukayeseye gelince; Audi a3 için objektif bir biçimde bu aracın iç malzeme ve işçilik aksamının bmw 1 den daha iyi olduğunu kabul ediyorum. Audi özellikle bu konuda her modelinde kendini aştı diyebilirim. VW golf e gelince bence bmw 1 ile malzeme kalitesi ve işçilik hemen hemen aynı seviyelerde. Kafamda şöyle bir kıyaslama yaptım: Bmw 116 otomatik 60 bin TL civarlarında, Audi a3 1.6 multironik sportback yine 60 bin TL civarında, Golf 1.6 DSG ise 43 bin TL. Eğer bu 3 aracı iç mekan kalitesi/fiyat olarak kıyaslarsak sonuncu bmw olurdu. Size çok saçma gelebilir bu kıyaslama ancak satın alma kriterlerinde bence herkez için çok önemli bir konu.

    Kalite kavramına gelince, kalite çok farklı ve geniş bir kavram bir otomobil için. Yani sadece kokpit ve iç mekan olarak değil. Uzun vadede sizi üzüp üzmemesi, fren diski, şanzıman, elektronik aksam far klima müzik sistemi direksiyon vs vs.. Bunları açmıyorum çünkü çok klasik ve uzun bir konu olur.Sonuçta alman arabaları bunlar ve hepsinin hemen hemen belli bir standartı var ve bilinen kronik arızaları yok gibi..

    Son olarak, bmw 1 in bu araçlardan ayrıldığı özellik direksiyon hassasiyeti, arkadan itiş, 50:50 ağırlık dağılımı,sıradışı yol tutuş özellikleri.

    Bu aracın bu segmentte en pahalı 3 araçtan biri olmasının sebebi bunlar mı? Yoksa markasının bmw olması mı?



    4 sene Focus-3 sene Golf V-4 sene Alfa 147 kullandım ve arkadaşımda Audi a3 var.Bu araçlar içinde hiç abartmıyorum kalite ve işçilik olarak en iyisi Bmw 1 serisi.




  • Benim aklımda kalan bazı sorular var acaba bu premium paketinde cruise control yol bilgisayarı asr gibi özellikler ekli mi? yoksa kendimiz mi ekletebiliyoruz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RS7N


    quote:

    Orijinalden alıntı: kd35okc

    Benim aklımda kalan bazı sorular var acaba bu premium paketinde cruise control yol bilgisayarı asr gibi özellikler ekli mi? yoksa kendimiz mi ekletebiliyoruz.



    Hiçbir ekleme yapamıyorsun.


    Peki cruise control yol bilgisayarı asr gibi öz. paketin içinde var mı?




  • Son bir sorum olcak kızmazsanız:)Sporuyla premiumu arasındaki farklar sadece sitede görünen farklar mı?
  • arkadaşlar aracımı sattım 1.16i almayı düşünüyorum bitane buldum 2006 80000de siyah araç full bir tek klima analog onun dışında sunroof dahil her şey var araçta bir tek şoför kapısı boyalı onun dışında boya değişen yok sizce bu aracı ne kadara alsam iyidir yardımlarınızı beklyorum herkese ii forumlar
  • hocam araç internette ise link yazın başka türlü yardımcı olmak pek mumkun değil
  • quote:

    Orijinalden alıntı: misterking
    arkadaşlar aracımı sattım 1.16i almayı düşünüyorum bitane buldum 2006 80000de siyah araç full bir tek klima analog onun dışında sunroof dahil her şey var araçta bir tek şoför kapısı boyalı onun dışında boya değişen yok sizce bu aracı ne kadara alsam iyidir yardımlarınızı beklyorum herkese ii forumlar

    full paket olduğuna göre ; idrive,on-board monitor,bluetooth,ses kontrol,media-in,harman kardon ses sistemi,individual deri koltuklar,hafiza paketi,isitmali koltuklar,elektrikli katlanir aynalar,bi-xenon farlar,keyless-go,ic-dis isik paketi,on-arka park sensoru,individual renk ve ic dekor,m paket,elektrokrom ic ve dis aynalar,karartilmis camlar,uv korumali on cam,cruise control,sigara paketi,hareketli on kol dayama,arka koltuk kol dayama,kayak takimi tasiyici,çeki demiri gibi donanımlar var o zaman kaçırmayın derim fiyatınında bu donanımlarla 45 bin civarı olması lazım . otm.klima işi kolay serviste 2dk da halledilir ama bu kadar donanım alan biri onuda neden almamış garip bir fantazi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MINERVAL

    quote:

    Orijinalden alıntı: misterking
    arkadaşlar aracımı sattım 1.16i almayı düşünüyorum bitane buldum 2006 80000de siyah araç full bir tek klima analog onun dışında sunroof dahil her şey var araçta bir tek şoför kapısı boyalı onun dışında boya değişen yok sizce bu aracı ne kadara alsam iyidir yardımlarınızı beklyorum herkese ii forumlar

    full paket olduğuna göre ; idrive,on-board monitor,bluetooth,ses kontrol,media-in,harman kardon ses sistemi,individual deri koltuklar,hafiza paketi,isitmali koltuklar,elektrikli katlanir aynalar,bi-xenon farlar,keyless-go,ic-dis isik paketi,on-arka park sensoru,individual renk ve ic dekor,m paket,elektrokrom ic ve dis aynalar,karartilmis camlar,uv korumali on cam,cruise control,sigara paketi,hareketli on kol dayama,arka koltuk kol dayama,kayak takimi tasiyici,çeki demiri gibi donanımlar var o zaman kaçırmayın derim fiyatınında bu donanımlarla 45 bin civarı olması lazım . otm.klima işi kolay serviste 2dk da halledilir ama bu kadar donanım alan biri onuda neden almamış garip bir fantazi.

    tecahul-i arif olmus, guzel olmus :)




  • hocam sizin bu yazdığınız özelliklerin bir kısmı zaten 2206 modellerde yok araçta ışık paketi sunroof park sensörü var yani 2006 modellerin en fullu yalnız araç analog klima deri koltuk koltuk hafıza falan yok bu arada araçta internette değil olsa link atardım tabi ama fiyat bilgim pek yok netteki fiyatlar biraz fazla yazılıyo tabi internetteki piyasası 35000le 38000 arası değişiyo kilometreye değişen parçaya boyaya göre ama bu aracın sadece bir kapsı boyalı onun dışında temiz araç 80000de sizce ne kadara alsam mantıklı birde en az 4 yıl binmeyi düşünüyorum açıkçası 1 2 milyarına bakmak istemyorum ama forumda ki arkadaşlara danışmak istedim
  • benim bildiğim kadarıyla türkiyede bulunan bmw 1 serilerinde hemen hemen hiçbirinde deri döşeme hafızalı koltuk tarzı donanımlar bulunmuyor.

    bahsettiğiniz bu araç için değer biçmek zor. Çünkü sizin temiz dediğiniz araca kimisi temiz değil der. Eğer kazası ciddi bir elektronik mekanik değişen

    parçası yoksa ki bunu siz anlayamazsınız, eminseniz yetkili servise götürmeye gerek yok derseniz tabiki aracı satın alın derim. Fiyat olarak tahminim

    2006 model 80 bin km de bir bmw 1 in fiyatı 32 bin ila 35 bin Türk lirası arasında değişir bence..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cantaylan

    Sevgili Techzone ve diğer üstadlar, Bir tartışma konusu olarak bunu açmıyorum ama yinede bilgimin bu konuda yetersiz olduğunu düşünüyorum.

    Konu şu malzeme kalitesi ve işçilik. Uzun vadede kalite ve işçilik nasıl kendini belli eder? İnsan ister istemez okuduklarından, bilgi sahibi olsun olmasın birtakım tanıdıklardan ve bunların yorumlarından etkileniyor. Bmw 1 serisi için için internette çeşitli forumlarda malzeme kalitesinin bu aracın Fiyatına göre düşük olduğunu okudum. Yine günlük hayatta arkadaşlarımla konuşurken internette bu konu hakkında araştırma yaparken bu tip söylemler görüyorum ve duyuyorum. Bu aracı detaylı bir şekilde incelediğinizde beni rahatsız eden aslında herhangi bir işçilik sorunu gerçekten gözüme çarpmıyor.
    Sonuçta kompakt HB bir otomobilden bahsediyoruz ve tabiki bmw 5 serisi kalitesinde olmasını beklemiyoruz. Araç henüz 5000 km de ve istanbulda kadıköy semtinde bile berbat yollara rağmen, dengesiz sıcak soğuk hava koşullarına rağmen herhangi bir ses kokpitte tıkırtı vs yok. Sadece Kol dayama kısmında bir çıtırtı var kolumu üstüne koyduğumda okadar. Bunu da çok kafaya takmıyorum ve bakım zamanı geldğinde yaptırırım. Asıl merak ettğim tabiki araç 40 binlere 50 binlere geldiğinde bu tip şeylerin olma ihtimalı. Ben malesef arabayı çok dinliyorum ve en ufak bir plastik sesi duyduğumda canım sıkılıyor sanırım bunu biraz abartıyorum.

    Diğer rakipleri ile mukayeseye gelince; Audi a3 için objektif bir biçimde bu aracın iç malzeme ve işçilik aksamının bmw 1 den daha iyi olduğunu kabul ediyorum. Audi özellikle bu konuda her modelinde kendini aştı diyebilirim. VW golf e gelince bence bmw 1 ile malzeme kalitesi ve işçilik hemen hemen aynı seviyelerde. Kafamda şöyle bir kıyaslama yaptım: Bmw 116 otomatik 60 bin TL civarlarında, Audi a3 1.6 multironik sportback yine 60 bin TL civarında, Golf 1.6 DSG ise 43 bin TL. Eğer bu 3 aracı iç mekan kalitesi/fiyat olarak kıyaslarsak sonuncu bmw olurdu. Size çok saçma gelebilir bu kıyaslama ancak satın alma kriterlerinde bence herkez için çok önemli bir konu.

    Kalite kavramına gelince, kalite çok farklı ve geniş bir kavram bir otomobil için. Yani sadece kokpit ve iç mekan olarak değil. Uzun vadede sizi üzüp üzmemesi, fren diski, şanzıman, elektronik aksam far klima müzik sistemi direksiyon vs vs.. Bunları açmıyorum çünkü çok klasik ve uzun bir konu olur.Sonuçta alman arabaları bunlar ve hepsinin hemen hemen belli bir standartı var ve bilinen kronik arızaları yok gibi..

    Son olarak, bmw 1 in bu araçlardan ayrıldığı özellik direksiyon hassasiyeti, arkadan itiş, 50:50 ağırlık dağılımı,sıradışı yol tutuş özellikleri.

    Bu aracın bu segmentte en pahalı 3 araçtan biri olmasının sebebi bunlar mı? Yoksa markasının bmw olması mı?




    Araç içi malzeme kalitesi benimde çok üzerinde durduğum bir konudur. BMW 1 serisi bu konuda sınıfındaki diğer araçlara kıyasla gerçek anlamda geride kalıyor. Şu anda aracının içerisinden ses gelmiyor olması çok güzel ama benim şu ana kadar sahip olduğum araçlar içerisinde içinden en çok ses gelen kesinlikle BMW 1 serisidir.

    Tabi bunların yanında diğer disiplinlerde bir çok artı özelliği bulunduğunu da göz ardı etmemek gerekir.




  • yani malzeme kalitesi işçilik yönünden Ford focus, toyota auris, kia ceed, vw golf, mazda 3 bunlar daha mı iyi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cantaylan
    benim bildiğim kadarıyla türkiyede bulunan bmw 1 serilerinde hemen hemen hiçbirinde deri döşeme hafızalı koltuk tarzı donanımlar bulunmuyor.

    bahsettiğiniz bu araç için değer biçmek zor. Çünkü sizin temiz dediğiniz araca kimisi temiz değil der. Eğer kazası ciddi bir elektronik mekanik değişen

    parçası yoksa ki bunu siz anlayamazsınız, eminseniz yetkili servise götürmeye gerek yok derseniz tabiki aracı satın alın derim. Fiyat olarak tahminim

    2006 model 80 bin km de bir bmw 1 in fiyatı 32 bin ila 35 bin Türk lirası arasında değişir bence..

    32-35 normal fiyat bu arada bmw.com trde guzel bir 1.16 2006 ve full :) 16 bin euro 80 bin kmde ben onu almani oneririm.
    2.el ilanlarda deri koltuk olayina bende rastlamadim ama ortaokuldaki arkadasimin annesinin 1.20sinde i-drive vardi. sene 2005




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cantaylan
    yani malzeme kalitesi işçilik yönünden Ford focus, toyota auris, kia ceed, vw golf, mazda 3 bunlar daha mı iyi?

    Premium hatchback sınıfına bu markaları nasıl dahil ettiniz anlayamadım
  • @RS7N

    Premium hatchback olarak Audi A3, Volvo C30, Mercedes-Benz CLC (ve selef modeli C Sport Coupe)

    Bunların haricinde VW Golf de kabin içi plastik kalitesi bakımından öndedir.
  • Pardon ama clc ve c serisi sport coupe ye rakip olarak 3 coupe yi koyuyorsanız yanlış bildiğiniz bişeyler var demektir.

    Lütfen biraz araştırma yapın. (Selef kelimesinin anlamı gibi mesela)

    Burada bahsettiğim yeni çıkacak olan C coupe değildi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi makel -- 23 Nisan 2011; 19:13:57 >
  • bizim daha doğrusu Benim şahsım adına konuşuyorum; bmw ve diğer preimum hb ler için bir araştırma yapmama gerek yok , fazlasıyla bilgi sahibiyim.

    sizin mesajınızda "BMW 1 serisi bu konuda sınıfındaki diğer araçlara kıyasla gerçek anlamda geride kalıyor." cümlenizden benim anladığım bmw 1 serisinin sınıfı kompakt hb ler olduğu için o tür araçları yazdım. Siz belirtmediğiniz için premium hb diye ondan dolayı yani..

    Golf e gelince, üniversitede yaklaşık 4 hatta 5 arkadaşım 2010 da golf satın aldılar. Hepsine binmişliğim var, hepsini sürmüşlüğüm var. Arasıra araçlarımız hakkında konuşuyoruz. Birçoğunda 10 bin km lere gelindiğinde kapılardan ses geldiğini söylüyorlar. Golfün malzeme kalitesi ve işçiliği bana göre inceleyen biri olarak aynı seviyede. Hatta kapı içlerindeki plastik, kumaş koltuk döşemeleri, tavan ve direklerdeki kaplamalar bmw de bariz daha iyi.

    Clc için bir bilgim yok binmişliğimde yok yorum yapamıyacağım. Ama binen tanıdıklarım bmw 1 serisi ve golf ile aynı seviyelerde olduğunu söylediler.

    C coupe dediğiniz gibi 3 serisi coupe ile kıyaslanmalı. Muhtemelen daha iyidir.

    Audi a3 ise bu saydıklarımız arasında en yüksek işçilik ve malzeme kalitesine sahip araçtır..




  • @cantaylan

    Öncelikle, sizden bir önceki mesajımın muhatabı bir başka kişiydi (RS7N) ve yazdıkları çok tutarsız olduğundan araştırmasını tavsiye ettim. Her ne hikmetse yazdığı mesajlar kaybolmuş benim cevaplarım açıkta kalmış.

    Bende 116i sahibiyim söylediklerinizin benim içinde geçerli olmasını dilerdim... Aracınız Joy edition olduğuna göre henüz çok yeni olmalı, umarım ileride problemlerle karşılaşmazsınız.

    BMW 1 serisinin iç mekan kalitesi yabancı forum ve yayın organlarında da sıkça şikayet edilen konulardan birisidir. Keşke bir araya gelebilsek de sizlere tek tek araçlar üzerinde karşılaştırarak gösterebilsem. Özellikle en son geçirdiği ufak makyaj sonrasında da araçtan birkaç ufak donanım ve detayı çıkardılar bunların içerisinde de malzeme kalitesini düşüren bir takım durumlarda söz konusu.

    Koltuk ve koltuk döşemeleri konusuna ise hiç girmiyorum. Malesef bu konuda -standart döşemeler bakımından- Seat ve Skoda gibi markalardan bile çok geride...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi makel -- 24 Nisan 2011; 1:36:02 >




  • @makel, Fikirlerinize saygı duyuyorum çünkü herkezin beklentisi çok farklı oluyor. Yaklaşık 60 bin TL verdiğim bir araçtan çok yüksek kalite bekleyemem. Kimisi çok yüksek kalite bekler bu meblağ için.

    Üst düzey bir araç hem çok kaliteli hem yüksek performanslı hem zengin donanımlı olur. Böyle bir araç için de en az bana göre 150 bin TL yi gözden çıkartmak gerekir. Örn Bmw 520d , Mercedes E serisi gibi..

    BMW den önce toyota auris sahibiydim. Belki bana toyota dan sonra bmw baya bi iyi geldi. Hem de her yönden sadece iç mekan kalitesi değil.

    Daha önce de belirtmiştim. İngolstadt da pazarlama stajı yapmıştım. Burada audinin bir bölümündeyken en önemli rakibi bmw için birçok konuda analiz yapılırdı.

    Almanyada (Tüv süd) dünya çapında değerlendirme, test, ve sertifikalandırma organizasyonları yapan en önemli kuruluşlardan biridir. Bu kuruluşun yaptığı kullanılmış otomobil değerlendirmesinde sorunsuzluk ve müşteri memnuniyeti klasmanında kompakt HB lerde ilk 3 sırayı VW Golf, Bmw 1 ve Mazda3 almıştı sene 2008.

    Bmw 1 için yapılan yorum ise, "sağlam işçilik ve malzeme kalitesi, çok iyi frenleri ve kronik arızası olmayan bir yapısı var" şeklindeydi kaynak bulursam mutlaka buraya link yazarım. Ayrıca kışın otohaber dergisinde de bu yorum bmw 1 serisi için vardı kullanılmış otomobil listesi olarak yer verlmiş dergide bu bahsettiğim 2008 tüv araştırması..

    Herneyse uzatmayalım, koltuk döşemeleri siz de ne tür bilmiyorum ama bende network siyah kumaş ve tüm bindiğim golflerden çok daha iyi. 1 Serisi malzeme işçilik bakımından kompakt HB sınıfında en iyi 3 araçtan biri. Aracımı övmüyorum, verdiğim paraya acımam bahsettiğiniz işçilik sorunları olursa hemen satarım daha iyisi neyse onu alırım ama hiç sanmıyorum bmw nin hiçbir aracında bu tür basit işçilik sorunları olacağını...

    Bmw uzmanı Techzone bu konuyla ilgili 1 kaç sayfa önce detaylı bir açıklama yapmıştı buna bir bakın isterseniz..




  • @Makel
    makyajla beraber kalite düsmedi aksine yükseldi, makyajsiz versiyonlarin kapi icleri bile komple sert plastikken makyajlilarda buralar yumusak plastik ve kumas doseme oldu.
  • 
Sayfa: önceki 1213141516
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.