Şimdi Ara

Bmw 2012-1014 F30 3.16i Motor Isısı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
21
Cevap
1
Favori
29.860
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba aracı 5 yıldır kullanıyorum motor ısısı genelde 120 derecede çalışıyor. Bu ısı normal midir? Zamanla motorun plastik kablolarında veya aksamında erime yapar mı? Merakta kaldım cevapları bekliyorum teşekkürler.



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    BMW F30 3.16i Motor Isısı

    BMW F30 Hararet Göstergesi Kaç Olmalı?

    Normal çalışma koşulları altında, BMW F30 3.16i'nin hararet göstergesi yaklaşık 90 santigrat dereceye (194 Fahrenheit) kadar yükselmelidir. Ancak, trafik sıkışıklığı veya ağır yükleme gibi faktörler, motor sıcaklığının geçici olarak 100 santigrat derecenin (212 Fahrenheit) üzerine çıkmasına neden olabilir.

    BMW F30 Motor Sıcaklığı Çok Yüksek Uyarısı

    Motor sıcaklığı 110 santigrat dereceyi (230 Fahrenheit) aşarsa, gösterge panelinde "Motor Sıcaklığı Çok Yüksek" uyarısı görünecektir. Bu durumda, aracı güvenli bir yere çekmeli ve motoru kapatmalısın. Soğumasını bekleyerek motor bölmesine kontrol etmeli, herhangi bir sızıntı veya hasar olup olmadığını kontrol etmelisin.

    F30 Hararet Göstergesi

    BMW F30'un hararet göstergesi, gösterge panelinde analog bir kadrandır. Kadranın normal çalışma sıcaklığı aralığı genellikle mavi veya yeşil renkte gösterilir.

    BMW Motor Sıcaklığı Çok Yüksek Uyarısı

    "Motor Sıcaklığı Çok Yüksek" uyarısı, motorun aşırı ısındığını gösterir. Bu uyarı göründüğünde, motoru hemen kapatmak ve aracı güvenli bir yere çekmek hayati önem taşır.

    BMW Hararet Kaç Olmalı?

    Normal çalışma koşullarında, BMW F30 3.16i'nin hararet göstergesi 90 santigrat dereceye kadar yükselmelidir.

    BMW F30 Hararet Göstergesi Nerede?

    BMW F30'un hararet göstergesi, gösterge panelinde bulunur. Gösterge panelinin sol tarafındadır ve genellikle analog bir kadrandır.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • gördüğünüz ısı çoğu arabadaki soğutma suyu sıcaklığının aksine yağ sıcaklığıdır. o yüzden 120 normal.su
    gibi hızlı yükselmez. motor soğuk iken devirli kullanmayan benim gibiler için
    yağ sıcaklığının ideal ısıya gelmesini görmek iyi oluyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi keus35 -- 2 Mart 2018; 21:55:40 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: keus35

    gördüğünüz ısı çoğu arabadaki soğutma suyu sıcaklığının aksine yağ sıcaklığıdır. o yüzden 120 normal.su
    gibi hızlı yükselmez. motor soğuk iken devirli kullanmayan benim gibiler için
    yağ sıcaklığının ideal ısıya gelmesini görmek iyi oluyor.

    Hocam teşekkürler, çoğu araba bildiğim kadarıyla 95 derece de çalışıyor bu beni düşündürttü açıkcası.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sıradan Adam


    quote:

    Orijinalden alıntı: keus35

    gördüğünüz ısı çoğu arabadaki soğutma suyu sıcaklığının aksine yağ sıcaklığıdır. o yüzden 120 normal.su
    gibi hızlı yükselmez. motor soğuk iken devirli kullanmayan benim gibiler için
    yağ sıcaklığının ideal ısıya gelmesini görmek iyi oluyor.

    Hocam teşekkürler, çoğu araba bildiğim kadarıyla 95 derece de çalışıyor bu beni düşündürttü açıkcası.

    Üstte ki arkadaşta yazmış o gördüğünüz yağ sıcaklığı hocam turbo olan araçlarda normal bir durum birde aracı sıkıştırdıysanız gayet normal. Sürekli bu tarz kullanımla 100-150.000KM aralığında sandık motor yiyen çok F30 gördüm bilginize




  • Motor suyu 120c zaten conta yaktiracak ariza verdirecek bir sicaklik.

    Yag icinde 120c cok yuksek,belki performansli kullanimda 110-115c olur o da belki.Siz devamli diyorsunuz ki burada bir gariplik var.

    Ancak emin olunki bu degerler normal degil.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: froster2006

    Motor suyu 120c zaten conta yaktiracak ariza verdirecek bir sicaklik.

    Yag icinde 120c cok yuksek,belki performansli kullanimda 110-115c olur o da belki.Siz devamli diyorsunuz ki burada bir gariplik var.

    Ancak emin olunki bu degerler normal degil.

    Değerler BMW'nin yeni nesil motorları için normal.

    Turbolu araçlarda yüksek sıkıştırmadan dolayı yağın bu sıcaklıkları görmesi de normal.

    Genelde yağ soğutucusu ömrünü erken tamamlayıp intercooler'a yağ basıyor zaten.
  • 1.2 TSI sakin sürüşte 90-95 derecelerde sıkıştırınca ise 100-105 aralığında. 120 derece çok fazla bence.
  • 2012 f30 araç sahibi olarak alalı 1 ay oldu sanıyorum. 120 yi hiç görmedim 70 le başlıyor zaten bilidğiniz gibi ve benim hep 100 civarında oluyor ısı.120 leri gerçekten hiç görmedim ben.
  • Kisa sure oncesine kadar bende tts vardi bende.Onda sikistirsamda max 110c leri goruyordu uag sicakligi.Arac standartti.Su sicakligi ise 90 i hic gecmiyordu.Her ne kosul olursa olsun 120c su sicakligi normal degildir.Hadi 100 ler cok sikistirinca ulasilir diyelim ki icindeki antifreez olmadan coktan kaynar sivi,onu tolore edebilen de budur ki ancak yaris motorlari bunu kaldirir onunda omru zaten bellidir.

    O nedenle ne olursa olsun normal bir durum degil bu.Verdigim ornekten deger bicin.

    Anack arac sizin.Birde sakin olaki "abi opeller hararetli calisir"diyen veya o teknik bilgiye sahip olan ustalara ve servislere goturmeyin.
  • froster2006 kullanıcısına yanıt
    f30 larda su sıcaklığı yazmıyor yanılmıyorsam. Göstergedeki yağ sıcaklığı diye biliyorum. Yağdanlık resmi var en azından :D Arkadaşında baktığı ısı yağ ısı sanıyorum ki. (Eğer nbt ekran falan takıp ordan su ısısına bakılıyorsa bilmiyorum onu şahsen)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: froster2006

    Kisa sure oncesine kadar bende tts vardi bende.Onda sikistirsamda max 110c leri goruyordu uag sicakligi.Arac standartti.Su sicakligi ise 90 i hic gecmiyordu.Her ne kosul olursa olsun 120c su sicakligi normal degildir.Hadi 100 ler cok sikistirinca ulasilir diyelim ki icindeki antifreez olmadan coktan kaynar sivi,onu tolore edebilen de budur ki ancak yaris motorlari bunu kaldirir onunda omru zaten bellidir.

    O nedenle ne olursa olsun normal bir durum degil bu.Verdigim ornekten deger bicin.

    Anack arac sizin.Birde sakin olaki "abi opeller hararetli calisir"diyen veya o teknik bilgiye sahip olan ustalara ve servislere goturmeyin.

    Soğut suyunun sıcaklığıyla ilgili en ufak laf çıkmadı ağzımdan lütfen yazdıklarımı dikkatli okuyup ona göre cevap yazın.

    Bütün yorumlarım YAĞ SICAKLIĞI üzerinedir.




  • Ben iki deger okudugumu hatirliyorum ama digeri icinde yorumum fazla bir deger.Bu isi ile o yag cok kisa surede efsafini kaybeder.Ki siz araci sikistiriyorum bile dememissiniz ki bu durum dahada vahim.

    Iyi forumlar.
  • Yağ sıcaklığı ilr su sıcaklığını bilmeyen arkadaşlara selamlar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: froster2006

    Ben iki deger okudugumu hatirliyorum ama digeri icinde yorumum fazla bir deger.Bu isi ile o yag cok kisa surede efsafini kaybeder.Ki siz araci sikistiriyorum bile dememissiniz ki bu durum dahada vahim.

    Iyi forumlar.

    Yorum yaparken düşünüp veya diğer yorumlarıma bakıp yorum yapın aynı şeyi size 3. tekrarlayışım ya siz anlamıyorsunuz yada ben anlatamıyorum.

    Daha önceki yorumuma kendiniz zaten yorum atmışsınız.


    Değerler BMW'nin yeni nesil motorları için normal.

    Turbolu araçlarda yüksek sıkıştırmadan dolayı yağın bu sıcaklıkları görmesi de normal.


    Genelde yağ soğutucusu ömrünü erken tamamlayıp intercooler'a yağ basıyor zaten.


    Daha önceki yorumum aynen bu şekildedir.

    Ek olarak motor yağları viskozitesine bağlı olarak 125 derece de özelliğini kaybetmezler.

    Araştırıp okuyup anlayıp ona göre yorum yapın daha sonra hakaret edince yönetime şikayet ediyorsunuz alemsiniz.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Malik the Mafia -- 3 Mart 2018; 14:36:54 >




  • Piston cidarlari ile segmanlardaki yag 200-300 dereceleri anlik olarak gorur kisa bir sure hatta ve hatta egsoz subaplarindan gecen yag rahat 300-400 dereceleri gorur yuksek basinctan oturu buharlasmaz bu cevrim tekrarlandikca yag bozunmaya ugrar



    2 ay kadar 2012 f30 3.20 i kullanmistim onda boyle bi gosterge yoktu diye hatirliyorum yol bilgisayarinda siz nerden baktiniz
  • Zorla kuzuya kurt getiriyorsunuz.Ben yazdim orada.Dogru okudum yanlis okudum sizi ilgilendirmez.Sonra belirtildigi gibi cevabimi yazdim.Siz kimsiniz.Motor duayenimi,mario thiessen mi,paul rosche mi,gordon murry murray mi vb.kim.Hangi curetle bu tarzda yazi yaziyorsunuz bana.Sizin saviniza karsi benim savim daha otesi yok.Sizin bildiginizi ben unuttum.

    Normalmiste oymusta buymusta.Ben yazdim,dendiki yanlis anlama olmus ki bu nezakettede denmedi,yenisini yazdim.

    Hayatinda bir motorun cevrimini google ye bakmadadan yazamayacak bir buji sokmemis takmamis insanlar bu ozguvenle yaziyorya ulkemizin suanki durumunun alta yayilmis halini ayan beyan gosteriyor.

    Beyfendi lutfen yazdigim yaziyi okumayin irite ediyorsa gozlerinizi bloklayin gecin,bir bir bir.

    Kusura bakmayin boyle bir yazi yazdigim icin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi froster2006 -- 3 Mart 2018; 14:48:54 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Polestar191

    Piston cidarlari ile segmanlardaki yag 200-300 dereceleri anlik olarak gorur kisa bir sure hatta ve hatta egsoz subaplarindan gecen yag rahat 300-400 dereceleri gorur yuksek basinctan oturu buharlasmaz bu cevrim tekrarlandikca yag bozunmaya ugrar



    2 ay kadar 2012 f30 3.20 i kullanmistim onda boyle bi gosterge yoktu diye hatirliyorum yol bilgisayarinda siz nerden baktiniz

    En sağdaki ufak gösterge yağ sıcaklığının göstergesidir. Sanırım sizde soğutma suyunun göstergesi sandığınız için haberiniz yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: froster2006

    Zorla kuzuya kurt getiriyorsunuz.Ben yazdim orada.Dogru okudum yanlis okudum sizi ilgilendirmez.Sonra belirtildigi gibi cevabimi yazdim.Siz kimsiniz.Motor duayenimi,mario thiessen mi,paul rosche mi,gordon murry murray mi vb.kim.Hangi curetle bu tarzda yazi yaziyorsunuz bana.Sizin saviniza karsi benim savim daha otesi yok.Sizin bildiginizi ben unuttum.

    Normalmiste oymusta buymusta.Ben yazdim,dendiki yanlis anlama olmus ki bu nezakettede denmedi,yenisini yazdim.

    Hayatinda bir motorun cevrimini google ye bakmadadan yazamayacak bir buji sokmemis takmamis insanlar bu ozguvenle yaziyorya ulkemizin suanki durumunun alta yayilmis halini ayan beyan gosteriyor.

    Beyfendi lutfen yazdigim yaziyi okumayin irite ediyorsa gozlerinizi bloklayin gecin,bir bir bir.

    Kusura bakmayin boyle bir yazi yazdigim icin.

    Kuzu kurt deve cüce vs. bir şeyler saymışsınız ve hayatımda motoru sadece google'dan mı görmüşüm hiç buji sökmüşlüğüm yokmuş vs. gibi şeyler sıralamışsınız. Karşınızdaki insanı tanımadan bu tarz bir ön yargı-yanılma da olmanız sizin

    " ulkemizin suanki durumunun alta yayilmis halini ayan beyan gosteriyor " dediğiniz kısımda aslında kendinizin olduğunu ve kişinin işi kendinden bildiğini bize kanıtlamış bulunuyorsunuz.

    Size ısrarla 3 kere anlatılan olayı anlamamakta direnip laf yiyince de üste çıkmaya çalışılıyor ya ne diyeyim Allah akıl fikir versin




  • Olabilir lakin dikkatimi cekmemis hic evet 170 derecede su olmaz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Polestar191 -- 3 Mart 2018; 14:54:58 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Polestar191

    Olabilir lakin dikkatimi cekmemis hic evet 170 derecede su olmaz

    hocam konu amacından sapmış bir toplayalım.

    Konuyu açan arkadaşta sizin gibi en sağdaki ufak göstergenin soğutma suyu sıcaklığını gösterdiğini düşünüp 120 derecelere nasıl geldiğini sormuştu. Size de kendisine de hemen hemen herkesin söylediği gibi turbolu araçlarda yüksek sıkıştırmadan dolayı yağın 120 derece dolaylarına çıkmasının normal olduğunu söylendi. Siz üzerinize alınmayın bazı üyelerde bunun imkansız olduğunu ve 120 derecede yağın özelliğini kaybedeceğini savundu.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.