Şimdi Ara

2014 VW Polo 1.4 TDI Hararet

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir (3 Mobil) - 2 Masaüstü3 Mobil
5 sn
28
Cevap
0
Favori
17.402
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar aracı 2 ay önce aldım. Şimdiye kadar bir sorun çıkmadı çok şükür.
    Ama son bir haftadır hararet göstergesi 90'ın üstüne çıkıyor.
    110'u buluyor nerdeyse bazı durumlarda.
    Çok kuvvetli ihtimal normal değil ama normal mi :) bir umut. Normal değilse sorun ne olabilir?
    Fan çalışıyor gibi geldi ama daha önce aracı stop etsem de fan biraz çalışmaya devam ediyordu.
    Şimdi aracı stop edince fan da hemen duruyor. Müşür arızası olabilir mi? Ya da fan?



    2014 VW Polo 1.4 TDI Hararet







  • Aslında 90'a sabitlenmez o sıcaklık. 85-105 derece arasında gezinir. Tabii motoruna göre de değişir bu ama genelde o aralıkta gezer.
    Sadece sürücünün içi rahat etsin hem de gözü orta noktaya alışsın, ibrenin konumu değişirse gözüne takılsın diye, hararet 85-105 derece aralığında iken ibre "Normal" "Orta" ya da "90" değerinde sabit durur. Su herhangi bir sebeple 105 dereceyi geçerse hararet ibresi de yukarı doğru tırmanmaya başlar. Kırmızı ile işaretli bölgeye gelmediği sürece sorun oluşmaz ancak ibrenin neden yükseldiğinin bulunup çözülesi gerekir.

    Belki fan müşüründen belki de soğutma suyu seviyesinden dolayı bu şekilde oluyor.

    Benim arabada da çok sıkışık trafikte arada sıcaklık 115 derecelere kadar tırmanıyor, ibre ortanın üstüne çıkıyor ama 2. derece fan açılır açılmaz 80'li derecelere çekiyor.
    Yapay Zekanın Yanıtı

    2014 VW Polo 1.4 TDI Hararet Konusu

    2014 VW Polo 1.4 TDI aracında hararet göstergesi, gösterge panelinin sol tarafında yer alır. Eğer aracınızın hararet göstergesi hareket etmiyorsa veya "polo hararet göstergesi yok" uyarısı alıyorsanız, aracınızı güvenli bir yere çekmeli ve motoru soğumaya bırakmalısınız.

    Polo'nuzun hararet göstergesinin yanıp sönmesi, aracın aşırı ısındığını ve derhal durdurulması gerektiğini gösterir. Bu durumda, aracınızı yolun kenarına çekmeli ve soğumasını beklemelisiniz. Soğuduktan sonra, en kısa sürede yetkili bir servise başvurarak sorunun nedenini tespit ettirmelisiniz.

    Bazı durumlarda, Polo 1.4 TDI'larda sürekli fan çalışması görülebilir. Bu, aracın aşırı ısınmasını önlemek için bir güvenlik önlemidir. Ancak, sürekli fan çalışması aracınızda bir sorun olduğunu gösterebilir. Sorunun kaynağını belirlemek için yetkili bir servise başvurmanız önerilir.

    Aracınızın hararet göstergesini düzenli olarak kontrol etmeniz ve anormallikler fark ettiğinizde derhal önlem almanız önemlidir. Bu, aracınızın aşırı ısınmasını ve ciddi hasarlara yol açmasını önlemenize yardımcı olacaktır.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • emsalleri kaç derecede fan açıyor ona bakman gerek bazı arabalar 90 bazıları 100 bazıları 110da fan açar

    yinede radyatör suyunu hortumlarda hava varmı yokmu onu saglığa kavuştur bu araçların kaç derecede fan açtıgına bak
  • Bana normal geldi arada bir kaloriferi açın 90 a sabitlenir.
  • Anormal bir durum harici 90 ı geçen araba görmedim hemde bu mevsimde.
  • Aynı motorlu İbiza kullandım 3 sene.
    Antalyanın 45-50 derecesinde araç ful doluyken bile hararet 90 ı hiç geçmedi.
    Kesinlikle normal değil, bi sorun var.
    Umarım müşür arızası gibi basit bişeydir.
  • Bende de aynı motor var. Dediginiz play yok. Hemen gidip gösterim. Hararet önemli bir sorundur
  • Soğutma su seviyesini kontrol edin
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    2012 Polo 1.2 tdi egr arızası
    7 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Bu halde kullanmayin.
  • Soğutma su seviyesi olması gereken yerde, min max arasında duruyor.
    Yağı da normal kontrollerini yapıyorum, ama anlamadım bir türlü.
    Normal değil gibi geldi bana da. Neyse yarın sanayiye götürmeye karar verdim.
    Teşekkürler herkese.
  • nothing_but N kullanıcısına yanıt
    Norman değil. Eski kasasını kullanmıştım 2008 model. Onlarda bile motor ısınınca 90 a sabitleniyodu motor sıcaklığı. Eskidendi o 90-110 derece arası sıcaklığa gelip gitmesi.
    Ne olabilir. Su seviyesinde sorun yoksa termostat veya devirdayim pompasında sorun olabilir.
    İlk fırsatta baktırın. Mümkünse böyle binmemeye çalışın
  • Şimdi bir ustaya gösterdim, devridaim ve triger değişecek dedi, 1750tl dedi işçilik dahil. Başka bir yere daha göstermeyi düşünüyorum, az para değil
  • Aslında 90'a sabitlenmez o sıcaklık. 85-105 derece arasında gezinir. Tabii motoruna göre de değişir bu ama genelde o aralıkta gezer.
    Sadece sürücünün içi rahat etsin hem de gözü orta noktaya alışsın, ibrenin konumu değişirse gözüne takılsın diye, hararet 85-105 derece aralığında iken ibre "Normal" "Orta" ya da "90" değerinde sabit durur. Su herhangi bir sebeple 105 dereceyi geçerse hararet ibresi de yukarı doğru tırmanmaya başlar. Kırmızı ile işaretli bölgeye gelmediği sürece sorun oluşmaz ancak ibrenin neden yükseldiğinin bulunup çözülesi gerekir.

    Belki fan müşüründen belki de soğutma suyu seviyesinden dolayı bu şekilde oluyor.

    Benim arabada da çok sıkışık trafikte arada sıcaklık 115 derecelere kadar tırmanıyor, ibre ortanın üstüne çıkıyor ama 2. derece fan açılır açılmaz 80'li derecelere çekiyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nothing_but

    Şimdi bir ustaya gösterdim, devridaim ve triger değişecek dedi, 1750tl dedi işçilik dahil. Başka bir yere daha göstermeyi düşünüyorum, az para değil
    Termostat devirdaim olabilü 1750 çok niye gidip yetkilide check-up yaptırmıyon net teşhis koy sanayide yolarlar adamı bulana kadar yetkiliye git
  • defiant82 kullanıcısına yanıt
    Artık yaptırıyorum, bir dahakine (nasip olmaz inş da) bir de servisi denerim ama orda daha pahalı olacaktır diye tahmin ediyorum
  • Evet arkadaşlar yaptırdım, devridaim değişince hararet hiç 90'ı geçmedi (Sadece 1 günlük deneme).

    Trigerle birlikte işçilik falan, yok antifiriz yok şu bu derken 2000tl yi buldu masraf. Biraz araştırdım poloların 100-120 bin km arası devridaim değişiyormuş zaten (genelde tabiki, değişmeyenler de vardır ya da daha uzun süre gidenler). 2014 Polo tdi alacakların dikkatine :) Bir de konulan su musluk suyuysa kireçliyse bu da etkiliyordur diye tahmin ediyorum. Saf su kullanılmasında fayda vardır herhalde.

    Yardımlarınız için teşekkürler, kolay gelsin.
  • dizel içim normal değil
  • nothing_but N kullanıcısına yanıt
    Saf su koymazsan hocam 5 bin km sonra motoru eve yanında çıkarırsın hocam ben diyim
  • nothing_but N kullanıcısına yanıt
    Geçmiş olsun. Benim kullandığım kasada 90.000 de bir ağır bakım triger değişirdi. Şimdi 120.00 mi olmuş.
    Saf su olayında dikkat edin. Antifirizli soğutma suyu + saf su
  • nothing_but N kullanıcısına yanıt
    Fiyatı gerçekten çok fazla geldi.
    Devirdaim pompası
    Triger kayışı
    V kayışı
    Değişmiştir. 2000 TL diyorsunuz.
    Bu aracın zaten normal agır bakımı bu kadar masraflı olması beni şaşırttı gerçekten.
  • Ya Polo araçlarda mı var bir sorun yoksa benim araçtamı var bir şey anlamadım benim polo 2006 1.4 TDI araç kış aylarında soğuk zamanlarda sabah ilk çalıştırmada 5 saniye kadar sonra önce uyarı sesi hemen ardından ekranda hararet göstergesi yanıp sönüyor yani hararet ibresi sıfır ama işaret yanıp sönüyor 500 metre felan kullanıp tekrar çalıştırınca sorun olmuyor sanayide müşürden dediler değiştirdim geçen kış bu kış yine aynı arıza yine tekrarladı her sene böyle müşürmü değişecem ya
    2014 VW Polo 1.4 TDI Hararet
    2014 VW Polo 1.4 TDI Hararet
    2014 VW Polo 1.4 TDI Hararet



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BlueDay_86 -- 16 Ocak 2020; 21:9:20 >




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.