Şimdi Ara

BMW 3.20i F30 mu C180 yeni kasa mı ?

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir (2 Mobil) - 2 Masaüstü2 Mobil
5 sn
24
Cevap
0
Favori
12.210
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba şuan kullanmış olduğumuz e90 2009 3.20i model aracı satıp bu iki modelden birini almayı düşünüyoruz.
    Sorum şu şekilde C180 avantgarde mi yoksa 3.20i premium mu ? 2014 model alınacak.



  • sıkı bir bmw ci olarak suanki c kasa daha güzel sanırsam :) tabi ortadaki iğrenc emanet ekran hariç . . .
  • aynı soruya ben de cevap arıyorum.
    liste fiyatı bmw 3.20i ed: 125.000
    mercedes c180: 123.000
    mercedes c200 dizel: 135.000

    bunlar tabiki en boş seçenekler. gerçekten zor bir seçim. ikisiyle de test sürüşü yaptıktan sonra karar vermeyi düşünüyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: g_cakirhan

    aynı soruya ben de cevap arıyorum.
    liste fiyatı bmw 3.20i ed: 125.000
    mercedes c180: 123.000
    mercedes c200 dizel: 135.000

    bunlar tabiki en boş seçenekler. gerçekten zor bir seçim. ikisiyle de test sürüşü yaptıktan sonra karar vermeyi düşünüyorum.

    hocam birkaç yerde araştırma yaptım genelde benzer olduğu söyleniyor bizim tarzımıza göre bir seçim yapmamız gerektiği söyleniyor. yani genellikle spor tarz sevenler bmw yi ama daha ağır duruşlu konforlu bir araç seviyorsak mercedes i seçmemiz gerektiğini yazanlar var.
  • Bence de en sağlıklısı test sürüşü yapmak. Siz araçları 5-10 dk ile sınırlı değil gerekirse 1 gün kiralayın öyle deneyin. Zaten genel özellikler ve kronik sıkıntılarla ilgili forumda ciddi bir arşiv var,biraz kurcalayın forumu ondan sonra test sürüşü,zaten bmw ye gönlün kayıvermiş bi bakmışsın:)...

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yeni kasa c serisi cok başarılı ne ararsan var resmen S serisinin kuçük versiyonu yeni kasa ise c serisi degilse 3 serisi tercih ederdim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 3 serisi
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Mazda 6 Mı BMW F30 mu
    3 yıl önce açıldı
    0 VW Passatmı 2.el BMW f30 mu?
    10 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Yeni kasa c serisinin alt yapısı, Taşıyıcı sistemleri bmw 3 serisinden çok çok daha iyi. Araştırabilirsiniz, iki araçta güzel ama mercedrs Kabin içi malzemesi ile bmw den iki tık kalitelidir. Motor ve şanzumanda iyi performans veren kesinlikle bmw. Ancak motor ve şanzuman ömürlerinde bence her iki tarafta da rüştünün ıspatlanmazı zaman meselesi. O yüzden birşey Söylemek zor.
    Şu gerçek ki mercrdes daha teknolojik ve daha Detaylı AR-GE ye sahip. Buda Kullanım ömrümde en önemli unsur bence

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bilmiyorum seçmek isteyen arkadaşlara ne kadar yardımcı olabilir benim yorumlarım. Çünkü bu konu biraz da kişisel beğeniler ve tercihlerle ilgili.

    Ben 2014 model C180 Coupe C-Edition ve 2014 model 3.20i ed Luxury Line sahibiyim. Her iki aracımı da satın alırken yeni C180 de piyasadaydı ve hem test etme hem de defalarca inceleme şansım oldu.
    C180 Coupe'den daha kaliteli olmasa bile, 3 serisinden iç mekan malzeme kalitesi daha yüksek bir otomobil. Ama aynı şeyi işçilik kalitesi için söyleyemem. Bazı noktalardaki işçiliklerin seviyesi beni tatmin etmekten uzaktı. Belki ilerleyen yıllarda bu durum değişebilir.

    Ben şahsen sportiflik ve elitliği aynı anda sevdiğim için, bana Taba gerçek deri, ahşap iç dekorasyon ve daha sportif iç mekan kombinasyonu ile 3 serisi iç mekanı daha çekici geldi. Bugün hem sahibi olduğum Coupe, hem de yeni C180'e göre 3 serisi iç mekanı bana daha sempatik geliyor.
    Yalnız burada çok net bir şey ifade etmeliyim. E sınıfına çıktığınızda hem BMW 5 serisi hem de Mercedes E sınıfı en basit formlarında bile iç mekan olarak tatmin ediyorlar. Ancak ne 3 serisi, ne de yeni C180 standart modellerinde bana iç mekan kombinasyonları olarak tatminkar gelmedi. Her iki araç da iç mekanda yapacağınız ekstra seçimlere göre inanılmaz karakter değiştiriyor. İç mekanlarındaki malzeme kalitesi kapıların altlarında ve vites konsolunda kullanılan malzemelerde Mercedes lehine bir tık üstün. Bu demek değil ki, BMW kalitesiz malzeme kullanmış. Gayet de yeterli bir kalite var. Diğer kısımlarda fark yok.

    Mercedes'in sunduğu artılar;

    - Daha yeni ve görsel algısı yüksek iç mekan dizaynı (piyano black tercihi ile değil yalnız)
    - Daha düşük yol ve rüzgar sesi
    - Daha yüksek konfor (AMG süspansiyon tercih edilmezse)
    - Daha yüksek standart donanım

    BMW'nin sunduğu artılar;

    - Daha hızlı ve sarsıntısız şanzıman
    - Daha performanslı ve üstelik bir miktar daha düşük tüketimli motor
    - Daha eğlenceli ve hisli yol tutuş ve sürüş
    - Daha geniş bir kabin hissi, özellikle arka koltuklarda

    Bir de şunu ekleyeyim, benim yaptığım 3.20i ed Luxury Line tercihi Mercedes'te C180 Fascination'a denk gelir. (C180 AMG'nin de 3.20i M Paket'e denk geleceği söylenebilir) Bu durumda fiyat olarak çok yakın oluyor bu araçlar ve bazı donanımlar Mercedes'te fazla, bazıları da BMW'de fazla oluyor.

    Bunun ötesinde iki markanın size hissettirdikleri, imajının sizin istediğiniz imajla uyumu vb. konular tamamen kişisel tercihlerdir. BMW'yi tercih edenlerin prestijli bir otomobil istemenin yanında otomobil sürmekten de keyif almak isteyen kişiler olması normaldir. Mercedes'i tercih edenlerin de prestijli bir otomobili sakin, huzurlu bir şekilde kullanmak isteyenler olması doğal olacaktır.




  • yabancı sitelerdeki birkaç incelemeyi okudum, biri aynen şöyle girmiş: bmw ve mercedes, genel bilinenlerin tersini yapıyor ve birbirlerinin yerine göz dikiyor, Yeni C daha önce hiç olmadığı kadar sportif, 3 serisi de daha önce hiç olmadığı kadar konforlu demişler.

    bu durumda spor isteyen bmw konfor isteyen mercedes alsın genel kuralı en azından bu iki araç için doğru olmayabilir. bunun çözümü de söylediğim gibi test etmektir araçları.

    onun dışında, eğer 3.20d mantıklı fiyatlara alınabiliyor olsa, yeni C'nin tasarımının ne kadar iyi/farklı vs olduğunu düşünmeden ilk tercihim 3.20d olurdu fakat 35.000 TL fiyat farkı var malesef.
    benzinli motorlara gelince 3.20i ED 170 beygiriyle muhtemelen 3.20d'nin dizel olmasının verdiği avantajla yüksek torkun koltuğa yapıştırma hissini 3.20d kadar iyi olmasa da verir diye tahmin ediyorum.

    mercedes'te ise malesef motorlar daha güçsüz, 130 beygir civarlarındaki araçlar, hem daha güçlü motoru hem de daha seri şanzımanıyla bmw'den performans olarak geride olacaktır.
    mercedes'in benim gözümde tek avanyajı piyasaya yeni çıktığı için henüz kızılay dağıtıyor gibi olmaması, yollarda henüz çok fazla görünmemesi fakat 1.6 dizel'inin mart ayında teslim edilmeye başlanmasıyla çokça yollarda görürüz mercedes'i de.

    ben yüksek ihtimalle tercihimi 3.20i ED'den yana kullanacağım.




  • Her iki aracın da test edilerek karar verilmesi gerektiği konusuna kesinlikle katılıyorum. Sonuçta kişiye göre değişir fikirler...

    Ayrıca okuduğunuz İngiltere temelli test sonucunu ben de okudum ve bir dereceye kadar doğru, onu ifade edeyim. F30 3 serisi E90 3 serisine göre hayli konforludur. Mercedes te W204 ile birlikte daha sportif sürüşlü C sınıfı üretmeye başladı, bu da doğrudur.

    Ancak F30 3 serisi ile W205 C serisi arasındaki sportif sürüş lezzeti farkı halen açıkça bir seçim kriteri olarak ortada duracak kadar da mevcut, bu da ayrı bir gerçek. Ben 18' jantlı ve sportif ayarlı adaptif süspansiyonlu (dikkat AMG spor süspansiyon değil) güncel C 180 Coupe kullanıyorum. Lastikler 225/40/18 ve 255/35/18. Aynı zamanda 17' jantlı ve konfor süspansiyon ayarlı 225/50/17 lastikli 3.20i ed kullanıyorum. Ve çok net ifade edeyim ki, BMW sürüşünün sportifliği Mercedes'te yok. W205 test etmiş birisi olarak söyleyeyim, onda da yok.

    Yani üreticiler daha geniş bir müşteri kitlesine hitap etmek için daha toleranslı üretim yapıyorlar. Örneğin E90 bir C sınıfı müşterisi için çok sertti, W203 C sınıfı da bir 3 serisi müşterisi için çok hissiz ve konforlu idi. Şimdi 2 araç arasında geçiş yapabilecek müşteri kitlesinde bir genişleme oldu. Ama halen kendi karakterlerini de koruyacak kadar esniyorlar.




  • arkadaşlar seçeneklerim arasına 2010 model Audi q5 de ekledim bu araç hakkında ne düşünüyorsunuz
  • audi q5 bu ikisinden çok farklı bambaşka bir araç nasıl onu eklediniz bu ikisinin yanına :)

    kişisel fikrim, şehir içinde jip kullanımını çok mantıklı bulmuyorum (şehirde yaşadığınız varsayımıyla). şimdi o jip diil diyenler olucak, o jip diilse ne gerek var o kadar hacimli bir araca?

    ayrıca 2010 model araç, audi de olsa 5 yaşında bir araç olacak ve sorun çıkarma ihtimali, 0 araca göre çok daha fazla olacak. tüketeceği fazla yakıt ise diğer bir eksi.

    kısacası, bence mercedes ve bmw bakmaya devam :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Engynew -- 14 Şubat 2015; 13:26:40 >
  • mtutun M kullanıcısına yanıt
    Daha oncede yazmistim 40.yil 320i modelini kullandim.Suan w205 amg var.Dusuk donanim arabalarini kiyaslamicagim.(bilgim yok)Simdi bi kac yanlisi duzeltelim:arkadas sakin konforlu bir araba istiyorsan mercedes demis.suan w205 performans acisindanda bmwden geri kalan tarafi yok.ozellikle viraj alirken w204 deki gibi yigilma olmuyor.hizlanis gayet iyi.sanzuman gayet sessiz ve basarili.(yazilimla baya bi ilerleme kaydedilmis)Oncedende demistim suan f30un tek artisi sanzuman biraz daha hizli.iki arabanin teknoloji konfor kalitede kiyaslama yapilacaksa mercedes 2 gomlek ustundur.Lutfen almadan iki arabayida test edin yuksek hizlara cikin donanim farklarini gorun sonra karar verin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mtutun M kullanıcısına yanıt
    Bende 2013 w204 selections plus c kullandim.suandaki yeni kasa w205 ile uzaktan yakindan alakasi yok.5dkkalik test surusuyle bunu anlayamazsn.dedigim gibi sanzuman disinda(onuda kendi yapmiyor:))hic bir artisi yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erhanec

    Bende 2013 w204 selections plus c kullandim.suandaki yeni kasa w205 ile uzaktan yakindan alakasi yok.5dkkalik test surusuyle bunu anlayamazsn.dedigim gibi sanzuman disinda(onuda kendi yapmiyor:))hic bir artisi yok.

    Herkesin kendi fikri ve değerlendirmesidir, saygı duymak lazım. Bütün kullanıcıların fikrinin aynı olması durumunda sadece 1 model öne çıkardı, böyle olmadığına göre...

    Genel olarak uluslararası otomotiv basınını takip ederseniz, tamamına yakını benimle aynı fikirde. Yine de dediğim gibi, herkesin kendi fikri ve beğenisidir.

    Bu arada 5 dakikalık testi nereden çıkardınız bilmiyorum. Ben otomotiv sektöründe olduğum için, ne zaman ve ne süre ile canım isterse bir aracı test edebilirim.
  • mtutun M kullanıcısına yanıt
    hocam 1 lerde 177 hp lik psa var, fakat veriler makyaj öncesi 170 lik ile aynı gibi benim ulaştığım kaynaklarda, 3 te ise makyajda direk 170 ile gelmeye devam dediler, 2 motor arasında farkı biliyor musunuz, fabrikadan şu an 177 lik çıkıyorsa bu niye 170 lik, çok ilginç geldi bana

    bmw 3.20i tr şartları için çok uygun bir motor oldu, c180 den önemli ölçüde daha hızlı ve güçlü, 1 sn, yarım san fln çok önemli değil gibi gelse de aynı farkı 3.20 i den geriye gitmeye başlarsak nerdeyse spor araba verilerine yaklaşıyoruz.

    yine de mercedese zam gelmezse son bmw zammından sonra c de oldukça mantıklı hale gelmiş, audi a4 te gelecek, genellikle mercedes ve bmw den bi tık aşağıda fiyatlama yaptığı için o da hoş bi hareketlilik getirebilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: koleksiyoner

    hocam 1 lerde 177 hp lik psa var, fakat veriler makyaj öncesi 170 lik ile aynı gibi benim ulaştığım kaynaklarda, 3 te ise makyajda direk 170 ile gelmeye devam dediler, 2 motor arasında farkı biliyor musunuz, fabrikadan şu an 177 lik çıkıyorsa bu niye 170 lik, çok ilginç geldi bana

    bmw 3.20i tr şartları için çok uygun bir motor oldu, c180 den önemli ölçüde daha hızlı ve güçlü, 1 sn, yarım san fln çok önemli değil gibi gelse de aynı farkı 3.20 i den geriye gitmeye başlarsak nerdeyse spor araba verilerine yaklaşıyoruz.

    yine de mercedese zam gelmezse son bmw zammından sonra c de oldukça mantıklı hale gelmiş, audi a4 te gelecek, genellikle mercedes ve bmw den bi tık aşağıda fiyatlama yaptığı için o da hoş bi hareketlilik getirebilir.


    177 hp 1.20i ve 170 hp 3.20ied torkları 250nm ve ikisi de 1.500 d/d.

    Güç olarak 1.20i 177 hp gücü 4.800 ve 6.450 d/d arası verirken, 3.20ied 170 hp güce 4.800 d/d ulaşıyor.

    Motorun aynı olduğunu bildiğimiz için 1.20i de kullanılan versiyonun bir yeni yazılım ile 3.20ied versiyonundan daha yüksek devir çevirdiğinde 7 hp ekstra getiri olduğu sonucuna varılabilir.
    Ancak turbo şarjlı makinaların önemli bir hassasiyeti vardır, hele ki bu motorlar gibi tek turbolu makinaların. Bu hassasiyet yüksek devirlerdeki tork kayıplarıdır. Yani bence bu tip makinalarda tork ve beygir gücünün
    birlikte artması gerçek bir iyileştirmedir. Bu şekliyle buradaki 7 hp'nin bir getirisi olacağını düşünmüyorum, zaten o devirlere de çok nadiren çıkılır.

    Değerlere bakarsanız 100 kg daha hafif olan 1.20i 0-100 hızlanmasının ancak 0,4 sn daha iyi olduğu ve tüketim değerlerinin de 3.20i ed'de daha iyi olduğu görülüyor.

    Şimdi sadece katalog üzerinde 7 hp fazla yazması sizin için önemli midir? Çünkü bir getirisini göremedim ben... Esas performans artışı sanırım yeni kasa 3 serisi ile birlikte gelecek 1.5 lt turbo benzinlinin (emin değilim sanırım böyle olabilir. Yeni 5 serisinin en güçsüz benzinlisinin 184 hp olacağını okudum bir yerde) 184 hp versiyonunda beklenebilir.

    Dediğiniz gibi C180 ile 3.20ied arasında gayet hissedilir bir performans farkı halen mevcut, bu zaten katalog verilerine de yansımış durumda. Ama tabi bu C180 performansı yetersiz demek de değil...




  • mtutun M kullanıcısına yanıt
    aslında yeterli performans nedir, bu da ayrı bir soru işareti, sonuçta hepsi bu kasa ile sunulan baz motorlar, 3.20 ied nin avantajı 1600 cc olmasına karşın en düşük performanslı değil de bi tık üstü nerdeyse 2000 cc ayarında bi güç sunabilmesi
    hacmi arttırmak daha fizibil olduğu için firmalar bu kasalarda 1600cc civarı hacimleri en baz, sonrasında ise normalden performanslıya doğru ilerleyen şekillerde sunuyorlar, bizim vergi sisteminde besleemesi daha kaliteli motorlar ön plana çıkıyor, ama dünyada böle bi hassasiyet olmadığından gerek kalmıyor. mesela 1800cc c180ler daha düşük yakıt tüketimi ve daha iyi performans, yani iki açıdan da 1600e göre daha verimliydi. performansın düşmesine rağmen yakıt giderinin artması motor gücünün taşıt için yetersiz bi verim eğrisinde olduğunun işaretlerinden bence.
    bu noktada 7 hp çok önemsiz gibi görünebilir, ama verimliliğin en hassas olduğu noktalarda olduğu için overrated yazılması hariç gerçek bi güç artışıysa etkisinin hissedilebileceğini düşünüyorum. örneğin 136 hp nin rakamlarından 34 hp fazlalık 1.5 sn avantaj elde ederken burdan ileriye doğru 3.30 daki 1.5 sn daha hızlı değeri elde etmemiz için 82 hp güç artışı gerekiyor. yani bu motor için söylemiyorum, sadece buradaki vergi sistemi nedeniyle bu araçların en bazlarının aslında fizibil değerlerinin dışında olduğuna örnek için.
    bu arada dün mevcut fiyatlarla c daha avantajlı demiştim ama bugun %3-4 zam geldiği söyleniyor :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: koleksiyoner

    aslında yeterli performans nedir, bu da ayrı bir soru işareti, sonuçta hepsi bu kasa ile sunulan baz motorlar, 3.20 ied nin avantajı 1600 cc olmasına karşın en düşük performanslı değil de bi tık üstü nerdeyse 2000 cc ayarında bi güç sunabilmesi
    hacmi arttırmak daha fizibil olduğu için firmalar bu kasalarda 1600cc civarı hacimleri en baz, sonrasında ise normalden performanslıya doğru ilerleyen şekillerde sunuyorlar, bizim vergi sisteminde besleemesi daha kaliteli motorlar ön plana çıkıyor, ama dünyada böle bi hassasiyet olmadığından gerek kalmıyor. mesela 1800cc c180ler daha düşük yakıt tüketimi ve daha iyi performans, yani iki açıdan da 1600e göre daha verimliydi. performansın düşmesine rağmen yakıt giderinin artması motor gücünün taşıt için yetersiz bi verim eğrisinde olduğunun işaretlerinden bence.
    bu noktada 7 hp çok önemsiz gibi görünebilir, ama verimliliğin en hassas olduğu noktalarda olduğu için overrated yazılması hariç gerçek bi güç artışıysa etkisinin hissedilebileceğini düşünüyorum. örneğin 136 hp nin rakamlarından 34 hp fazlalık 1.5 sn avantaj elde ederken burdan ileriye doğru 3.30 daki 1.5 sn daha hızlı değeri elde etmemiz için 82 hp güç artışı gerekiyor. yani bu motor için söylemiyorum, sadece buradaki vergi sistemi nedeniyle bu araçların en bazlarının aslında fizibil değerlerinin dışında olduğuna örnek için.
    bu arada dün mevcut fiyatlarla c daha avantajlı demiştim ama bugun %3-4 zam geldiği söyleniyor :)

    Yeterli terimi konusunda evet haklısın. Bu kişiye ve daha önce kullandığı modellere göre değişir. C180'nin performansını jenerasyon olarak yerlerini aldığını söyleyebileceğimiz daha önceki 1.8 veya 2.0 atmosferik makinalarla kıyaslamak teknik olarak doğru olacaktır.
    Mercedes'e özel 1.8 kompresörlü makine, BMW açısından da daha önceki 3.20i atmosferikler bahis konusu edilebilir.

    Örneğin BMW'nin 3.20 Cİ modelinde 2012 yılına kadar kullandığı atmosferik 2.0 lt 4 silindirli, 156 bg ve 200 nm motoru ile kıyaslayabiliriz. Ben C180 Coupe 1.6 156 bg ve 250 nm araca sahiptim. Benim aracım verilere göre 223 km/h son sürate ve 8.5 sn 0-100 hızlanmaya sahipti.
    Buna karşılık BMW 3.20 ci ise 9.7 sn 0-100 hızlanma ve 218 km/h son sürate sahipti.

    Daha önce hiç 3.20ci performansı için yetersiz diyeni görmedim. Süper diyen de yok ama, yetersiz de... Ben 1 yıl C180 Coupe'ye sahipken, yakın arkadaşım da (halen de kullanıyor) 3.20ci sahibiydi. Değiştirmek istediğinde benim aracı sevdiğini ama performansından endişe ettiğini söyleyince kullandı ve şaşırdı.

    Bir başka markadan örnek vereyim. Mazda 6 2.0 atmosferik sedan 6 ileri otomatik 160 bg ve 210 nm. Görüp, görebileceğimiz en teknolojik 2.0 atmosferik makinalardan birisi. 0-100 10.1 sn.

    Benim için yeterli demek budur.

    Ama eğer yeterliyi değil de aynı hacim ve teknolojide BMW'nin makinası ile kıyaslayacaksak, BMW motor/şanzıman/yürür aksam olarak rekabet edilmesi çok zor bir marka. Sadece MB açısından değil, tüm markalar açısından. Ancak BMW'nin bu üstünlüğü başka bir şey, C180 motoruna yetersiz demek başka bir şey.

    Yine de dediğim gibi, yeterli kavramı kişiye, kişisel beklenti ve tecrübelerine göre değişir. Eğer çok güçlü araçlar kullandıysanız hayatınız boyu ve performans önceliğiniz varsa, şahsen size yetersiz gelebilir.
    Ben çok sayıda 2.5, 3.0, 2.5 turbo ve hatta RX-8 gibi çok hacimli ve/veya güçlü araçlar kullandım. Buna rağmen o performansları bulamasam da, sıkıcı miktarda veya yetersiz denilebilecek miktarda bir güçsüzlüğe şahit olmadım.

    BMW'nin farkını ise şöyle izah edeyim. Daha önce sahip olduğum sıralı 6 silindirli 3.0 lt BMW 5.30i aracımın 0-100 hızlanması 7.6 sn iken bugünkü 1.6 turbo BMW aracımla aynı değere sahip olabilmek çok ilginç...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mtutun -- 1 Eylül 2015; 16:05:17 >




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.