Şimdi Ara

BMW 316i - Acemiyim.

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
19
Cevap
0
Favori
3.770
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar

    BMW araçları çok beğeniyorum.

    2010 model BMW 316i (otomatik vites) almayı düşünüyorum.

    Trafikte acemiyim. İlk arabam olacak. Sizce hatamı yapmış olurum?



  • İlk arabanızsa neden sıfır hemde üst düzey bi markanın aracını bakıyorsunuz ki? 2.el temiz, klimalı ve bana soracak olursanız dizel bir araç alın, kullanın, tutukluğunuzu atın, acemiliğiniz gitsin, sonra satın kendinize sıfır araç alın.

    Ben olsam böyle yapardım ve nitekimde öyle yaptım.

    Kolay gelsin..
  • bencede.. otomobil kullanmayı bir BMW ile değilde 2. el, sağını solunu vurduğunuzda kırdığınızda servis masrafı çok az olan bir marka ve modele yönelin derim..
  • İlk araba olarak BMW Ha
  • Vay be. Bence öyle bir şey kesinlikle yapmayın. Fiesta, Corsa falan alın derim ben. 1 sene sonra alırsınız, 320d belki.
  • 2010 değilde 93-94 3.16 olabilir
  • onumuzdeki yaz 1 serisi ondan sonraki yaz 3 serisi kasa degistirecek. Motorlardada dusuk hacımde turbo beslemeli 3 silindir benzinli motor bile gorecegiz. su an 3 serisi icin fiyat olarak avantajlı ama kasa olarak uygun olmayan bir zaman.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    BMW 116i vs VW Golf
    7 yıl önce açıldı
    Bmw 116i hakkında
    6 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • ilk araba bmw olmaz yorumlarına aldırmayın. Ilk 30bin km sinde dikkatli ve sakin kullanan, sabırlı olan, trafikteki sabirsiz hayvanlara yol veren; acemilik doneminde dar yere parketmekten kaçınan surucu 0 km araba ile hic uzulmez.

    Ilk arabami aldigimda ayni teraneyi dinledim aylarca. tek bir surtme kaza vs yapmadım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Namessar -- 20 Temmuz 2010; 23:57:56 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Namessar

    onumuzdeki yaz 1 serisi ondan sonraki yaz 3 serisi kasa degistirecek. Motorlardada dusuk hacımde turbo beslemeli 3 silindir benzinli motor bile gorecegiz. su an 3 serisi icin fiyat olarak avantajlı ama kasa olarak uygun olmayan bir zaman.

    yeni kasayla da o fiyatlar olmuyor maalesef.. bakınız 520d 75.000 euro dan başlıyor..
    2010 başında M paketli 520d ler 59.000 - 60.000 euro lara satıldı.. hatta bir bayi daha düşük donanımdakiler için 54.000 euro ya kadar 520d verdiklerini söyledi bana bugün..
    kasa değiştiren 3 serisi dizel 50.000 euro dan başlar baz fiyat olarak bence? arabam.com da test sayfasında 2006 yılı sonunda 73.000 euro olarak liste fiyatı bildirmiş o vakitler.. kur ise 1.83 imiş.. rakam olarak ise karşımıza 133.590 TL çıkıyor..
    o tarihlerde diğer araba markalarının fiyatları ile günümüz fiyatları arasında %5-10 artış olduğunu varsayarsak yine de 120.000 TL den aşağıya çıkmıyor yeni kasa 3 serisi.. o günkü kur ile 65.573 euro yapıyor,bugünkü kur ile de 62.176 euro yapıyor..
    ancak diğer markalar gibi BMW fiyatlarının arttığını da hesaplayarak 133.590 TL lik bir araba % 7 fiyat artışı ile 142.941 TL ve bugünkü kur ile de yine 74.000 euro gibi bir fiyata çıkar full donanımlı bir 3.20d..
    güncel kasa ile de bu rakam ( yaklaşık 8.000 euroluk donanım satın alındığını hesaplayarak ) mevcut indirim vs. ile 55.000 euro ya alınabilir.. TL değeri ise güncel kur ile 106.150 TL olur




  • hesaplamadiginiz bir sey var.

    3 serinin 3.16 dan buyuk olan modellerde yeni kasasi bir alt vergi diliminden giriyor piyasaya. borusan in bu OTV avantajinin ne kadarini cukka yapacagini henuz hic birimiz bilmiyoruz. 1 serisine gelecek motorlarin haberleri etrafta dolasiyor, ancak bunlarin ne kadari ve hangileri 3 tede kullanilacak kesin bilinen yok. bir cok kaynak 3 serisi icin birbiri ile celiserek yeni motorlara 1300 cc ya da 1500 cc diyor.

    normalde kasa degisimlerinde motor secenekleri benzer kaliyorsa "bir onceki kasayi sifir ama ucuza almak, yeni kasadan avantajli olabilir" diyebiliyorduk, ozellikle donanim iyiyse ve bir onceki kasa basarili bir dizayn ise. halbuki motor hacimleri degistigi ve tum motor secenekleri henuz 3 serisi icin belli olmadigindan, borusan in ne kadar cakallik yapacagi da keisn olmadigindan su anda yeni kasa- mevcut kasa icin bu varsayim kesin dogru diyemiyoruz.

    ben acikcasi yeni kasa liste fiyatlari aciklanincaya kadar beklerdim.

    bir suru insan da beklemis olacak ki, f10 un fiyat listesi aciklandigi anda butun e60 lari tukettiler galerilerdeki.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Namessar -- 24 Ağustos 2010; 20:49:45 >




  • bu yeni motorların benzinli olduğunu duymuştum?
    dizel değil ise 1.3 yada 1.5 T ler 20d leri etkilemezler bence..
    1.3 T ya da 1.5 T benzinli motorlardan da az yakmasını beklemek doğru olmayacağı için de sadece şu an listede bile olmayan 320i nin beygir gücündeki ve torkundaki ( torku daha fazla bile olacaktır ) bugünkü 3.16i fiyatlarından ( motor farkına ne kadar koyacaklarını da net bilemeyiz ) tahminen 3.000 - 4.000 euro civarında daha pahalıya satılacaktır..
    fiyat tamam güzel ama tüketimi de düşünmek lazım..
    ancak ve ancak ne olursa olsun 16i atmosferik motorlar da bmw ye artık hiç yakışmıyor.. turbo için geç bile kaldılar..
    amaçları benzinli modelleri vergi avantajı ile canlandırmaktır bu kesin..
    C180K bunu çok iyi değerlendirdi ( bu arada artık 1.600 cc olarak üretilmeyecekmiş diye de duydum )..
    neticesinde ise fiyatı baz olarak en az 37.000 euro dan başlar ve dolu araç da 45.000 euro yu geçer tıpkı c180 k gibi.. turbo ve/veya bi turbolu 150 ps ve üzeri motor olacaksa da 10-12 lt/100 km tüketimleri de göze almak gerekir..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi corail -- 22 Ağustos 2010; 20:57:31 >




  • tabi yeni kasa ile bu fiyatların bi 8.000 - 10.000 euro üzerini de düşünmek lazım :)
    şöyle olma ihtimali yüksek;
    turbolu 1.600 cc den küçük benzinli 45000 euro baz ( c180 K tekrar 1.8 lt ye geçerse çok mümkün )
    320d 50.000 euro baz..
    şu an bmw 3 hakikaten iyi fiyattan satılıyor bence..
  • konuyu acan arkadasin dusundugu araba 3.16i. benzinli zaten.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Namessar

    konuyu acan arkadasin dusundugu araba 3.16i. benzinli zaten.

    evet bu durumda 316i benzinli için büyük bir yıkım olabilir turbolu yeni motorlar,bir de yeni kasa olunca..
  • Tugi arkadaş,

    Seçiminde tebrik ederek sözlerime başlıyorum.
    Şimdiye kadar hiç 2. el araç almamış biri olarak(Spring-Broadway-Polo-Polo Classic-206-C-max-C4-C4 Picasso diye devam eden 17 yıllık bir deneyimim var) seni anlıyorum.

    Ancak 3,16i'yi orta düzey bir derinlikte inceleyince 1,6 litre 116 beygirlik benzinli-6 ileri vitesli otomatik aracın kasa ile uyumsuzluğu göze çarpıyor.

    Dizel kullanan ve dizel sevmeyen biri olarak 3.20d (2,0 motor 184 beygir dizel-otomatik) araç kasa-motor uyumu daha iyi.Ancak bu arabada 9.000 euro daha pahalı.

    Bu arada bugün 1,16 joy diye bir donanım çıkardı BMW ve 26.000 euro yani 52.000 TL'ye satıyor bu aracı.Bu araçta 1,6 litre 116 beygirlik benzinli-6 ileri vitesli otomatik araç.

    Alternatif olarak Mercedes C180 ve Audi A3-A4 incelemeni de öneririm.

    Saygılar.
  • Arkadaş belki porsche yada ferro düşünüyor ikinci aracında, o yüzden karışmayın derim.
  • maddi durumun iyiyse, neden olmasın ki?

    Ama belli bir birikim ile alınan araba ise; yazık olur.
  • İlk araç olduğundan dolayı ben size VW Ford OPEL gibi markaların orta sınıf araçlarını kullanmanızı tavsiye ederim.. ilk tecruube her zaman insana bişeyler kazandırır aynı anda kaybettirebilirde ama bunu BMW ile yaşamanızı tavsiye etmem..
  • 1 sene oldu ehliyet alalı 40bin km yaptım uzun yol şehir içi 2010 opel corsa 1.3 dizel ile ve rahat 2ufak kasarlı kaza ve sağını solunu çizme aynaları vurmalar oldu ilk 6 ay içinde son 6 ay çok rahatladım kullanma konusunda şimdi ise corsa'yı verip 2004+ 3.18 cabrio veya 2011 vw scricco almayı düşünüyorum ilk arabanı sağ sola vurup çiziceksin bunu unutma
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.